Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1.4 przegrzewa sie :(
Autor Wiadomość
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-02-2010, 16:05   Tipo 1.4 przegrzewa sie :(

witam mam pewien problem. poszla mi chlodnica,wymienilem ją dolalem plynu chlodniczego nowego.
sprawdzilem czy nigdzie nie ma wyciekow-nie ma.
wiadomo temperatura za oknem na minusie wiec wlozylem karton przed chlodnice tak do polowy,bo jezdze w trasy.
a auto sie przegrzewa :( wentylator mi sie nie zalacza :( temperatura dochodzi do tej grubej kreski tuz przed czerwona skala :/
Jesli mozecie doradzcie gdzie szukac przyczyny? :( z gory dzieki
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-02-2010, 16:11   

wallek, wywal ten karton to raz i sprawdź czemu nie załącza się wentylator
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2010, 17:55   

Jesli chlodnice zalozyles uzywana to moze byc zasyfiona i przyz to sie grzeje...mozesz tez miec zapowietrzony uklad...a co do wentylatora to to ze sie nie wlacza to pewnie wina czujnika tego na dole chlodnicy(zeby to sprawdzie zdejmij z niego kable i je zlacz na krodko wentylator powinien zadzialac jesli tak to wiesz ze jest do wymiany jak nie to trzeba innej przyczyny szukac)
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-02-2010, 19:02   

dziura, no wywalilem ten karton ale na postoju nadal mi do ponad 90 rosnie i wentylator sie nie zalacza :/
a mam pytanie czy termostat moze miec cos do rzeczy z wentylatorem?
bo dodam ze wentylator byl sprawny bo sciagnalem go z poprzedniej chlodnicy :/
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2010, 19:10   

raczej wie ma to nic ze soba wspolnego a nawet na pewno ja bym stawial na czujnik w chlodnicy chyba ze masz nowy
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-02-2010, 19:31   

m.m1981 napisał/a:
raczej wie ma to nic ze soba wspolnego a nawet na pewno ja bym stawial na czujnik w chlodnicy chyba ze masz nowy

no chlodnice mam uzywana :/ czyli jak to mam zrobic dokladnie?
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-02-2010, 21:05   

wallek, wentylator może być dobry,czujnik sprawdź :!:
zrób tak jak napisał m.m1981,
m.m1981 napisał/a:
wina czujnika tego na dole chlodnicy(zeby to sprawdzie zdejmij z niego kable i je zlacz na krodko wentylator powinien zadzialac


A jak na postoju Ci się grzeje pow.90C to normalka,tylko jak przejdzie 110 to już nie za bardzo,jak wentylator się nie włączy
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-02-2010, 21:42   

dziura napisał/a:
wallek, wentylator może być dobry,czujnik sprawdź :!:
zrób tak jak napisał m.m1981,
m.m1981 napisał/a:
wina czujnika tego na dole chlodnicy(zeby to sprawdzie zdejmij z niego kable i je zlacz na krodko wentylator powinien zadzialac


A jak na postoju Ci się grzeje pow.90C to normalka,tylko jak przejdzie 110 to już nie za bardzo,jak wentylator się nie włączy

jeszcze raz zebysmy sie zrozumieli :) czyli te kable co sie podlacza do wentlatora ten na dole chlodnicy odlaczyc i pod akumulator?
aha i jak sie wlaczy to jak wymienic ten czujnik?
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-02-2010, 21:51   

wallek, wystarczy jak odłączysz tę wtyczkę na dole i stykniesz ze sobą te kabelki powinno zadziałać,jak nie startnie to czujnik zmieniaj.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-02-2010, 21:55   

dziura napisał/a:
wallek, wystarczy jak odłączysz tę wtyczkę na dole i stykniesz ze sobą te kabelki powinno zadziałać,jak nie startnie to czujnik zmieniaj.

no ale jak wtyczke odlacze to jak mam kabelki styknac skoro to jest takie plastikowe :/ nie rozumiem moze jakies zdjecia :/ ? co i jak styknac.. sory ze tak pytam ale powoli mam tego ukladu chlodzenia dosyc :/
musze go jeszcze odpowietrzyc jutro
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2010, 22:14   

wallek napisał/a:
co i jak styknac.. sory ze tak pytam ale powoli mam tego ukladu chlodzenia dosyc :/


Weź kawałek drutu i zewrzyj styki we wtyczce.

wallek napisał/a:
musze go jeszcze odpowietrzyc jutro


Może od tego by zacząć bo jak zapowietrzony to się będzie przegrzewał :doubt:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-02-2010, 22:15   

polansky napisał/a:
wallek napisał/a:
co i jak styknac.. sory ze tak pytam ale powoli mam tego ukladu chlodzenia dosyc :/


Weź kawałek drutu i zewrzyj styki we wtyczce.

wallek napisał/a:
musze go jeszcze odpowietrzyc jutro


Może od tego by zacząć bo jak zapowietrzony to się będzie przegrzewał :doubt:

no odpowietrze najpierw odpowietrze :)
oki dzieki za porade :)
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2010, 22:25   

dziura napisał/a:
stykniesz ze sobą te kabelki powinno zadziałać,jak nie startnie to czujnik zmieniaj.

DZIURA tu jest maly blad napisales ze jak nie startnie to czujnik a przeciez jak startnie to wtedy czujnik
wallek, wiec jeszcze raz tlumacze odlacz te wtyczke od czujnika na dole chlodnicy wez kawalek np.drutu i polacz styki w kostce jak to zrobisz to wentylator powinien sie wlaczyc(i moze zrob to zanim odpowieczysz bo jak sie okaze ze to czujnik to przy wymianie napewno ci cos plynu ucieknie wiec po co dwa razy to samo robic)
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-02-2010, 22:33   

m.m1981, no tak racja po*rało mi się :D
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-02-2010, 00:08   

ale po co te manewry.. nie lepiej przekrecic czujnik ze starej chlodnicy ? w starej byl zapewne dobry bo jezdzil na nim wiec nawet jak to nie bedzie to to nie bedzie musial go z powrotem wykrecac.. poprostu wkrec czujnik ze starej chlodnicy ew. sprawdz kabelki idace do wentylatora i odpoloł :D
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-02-2010, 00:22   

Stivi, no tak ale jeśli się okaże że wentylator padł ?
po 1. zwierasz drutem piny w kostce, jeśli wentylator ruszy to wymieniasz czujnik który jest wkręcony w chłodnicę. jeśli po zwarciu wentylator dalej stoi to wymieniasz wentylator lub upewniasz się że dochodzi do niego wogóle zasilanie.

a dopiero kiedy wentylator i czujnik będą dobre wtedy odpowietrzasz układ.
a i kolejna sprawa w sprawnym układzie chłodzenia nie potrzeba pchać żadnych kartonów przed chłodnicę.
nawet jeśli silnik jest ciągle nie dogrzany to wymienia się termostat a nie wpycha karton

nawet przy mrozach -20 w trasie jeśli temp silnika (czyli płynu chłodzącego ) spadnie, termostat zamknie duży obieg i silnik ma trzymać 85-90C

jak sprawdzić termostat ? proste, kiedy silnik ma 90C ( lub więcej ) otwierasz maskę i dotykasz górnego węża od chłodnicy, jeśli jest ciepły/gorący znaczy że termostat jest sprawny. jeśli wąż jest zimny znaczy że termostat do wymiany
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-02-2010, 01:06   

a ja dodam od siebie - wallek, póki nie rozwiążesz problemu - jak temp będzie powyżej 90 stopni ... 110 i więcej - żeby nie przegrzać silnika walnij ogrzewanie na maxa :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-02-2010, 01:37   

a ja bym proponował nie poruszać się nie sprawnym autem chyba że kolega sie prosi żeby się to źle skończyło.
zdiagnozowanie i usunięcie w/w problemu nie przekroczy w kosztach 50zł. ciągłe przegrzewanie jednostki poskutkuję znacznie wyższymi kosztami.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-02-2010, 10:24   

wallek napisał/a:
bo dodam ze wentylator byl sprawny bo sciagnalem go z poprzedniej chlodnicy :/
więc zamień też czujniki i po kłopocie. Skoro wentylator działał wcześniej i czujnik go załączał to powinno Ci działać dalej, bo mało prawdopodobne żebyś uszkodził je przy demontażu/montażu. Jak nie zadziała, to tak jak koledzy wcześniej napisali "sprawdź na krótko wentylator zwierając styki we wtyczce jakimś przewodem." jak nie zadziała to musisz wymienić silnik wentylatora. Jak zadziała to wymieniaj czujnik. Jeśli masz płyn w zbiorniku wyrównawczym, to chłodnica zapowietrzona nie jest. Więc czujnik nie jest "oszukiwany" a do odpowietrzenia pozostanie Ci jedynie nagrzewnica (zapowietrzenie nagrzewnicy objawia się bulgotaniem wody w kabinie pod deską i słabym grzaniem mimo 90'c silnika).
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-02-2010, 11:00   

Dobra to najpierw zaczne od tego drucika :)
i stivi ma racje w sumie moge czujnik ze starej chlodnicy przekrecic bo przeciez dzialalo jak sie nalezy:D
a termostat i tak musze wymienic bo na trasie temeprature mam na ok 70stopni :/ ale poki co brak kasy :/
Ciechu wlasnie mi nie bulgocze plyn,a nawet jak mam to 70 stopni jak jezdze po miescie to mam cieple powietrze.
Nic najpierw zobacze ten czujnik i jak to on to wymieni i odpowietrze uklad.dzieki za rady :)
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
sebakwiatek89 



Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: ŁódŸ Bałuty
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-02-2010, 16:58   

ciechu napisał/a:
do odpowietrzenia pozostanie Ci jedynie nagrzewnica (zapowietrzenie nagrzewnicy objawia się bulgotaniem wody w kabinie pod deską i słabym grzaniem mimo 90'c silnika).


a wiecie moze jak to zrobic? bo wlasnie zauwazylem u siebie ze jak zalaczam silnik to cos bulgocze pod deska i z czasem przestaje.. czy to moze szkodzic autku?
_________________
TIPO 1.6 LemoN EditioN :]


     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-02-2010, 19:34   

sebakwiatek89, postaw auto przodem wyżej niż tył ( np jakaś górka ) odkręć nawiew na ciepło przygazuj kilka razy i poczekaj jak włączy się wentylator. Później odkręć korek od zbiorniczka. Zabieg można powtórzyć
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
sebakwiatek89 



Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: ŁódŸ Bałuty
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-02-2010, 19:38   

wentylator od chlodnicy? bo jesli tak to ja mam na przelacznik (dobiero na tym forum czytam jak mozna naprawic czujnik chlodnicy :D ) i to moge od razu ja wlaczyc zeby chodzila?
_________________
TIPO 1.6 LemoN EditioN :]


     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-02-2010, 19:42   

sebakwiatek89, to raczej nie chodzi o włączenie wiatraka, tylko nagrzanie do około 90 stopni
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-02-2010, 19:44   

sebakwiatek89, tak jak jelcyn, napisał - w takim razie rozgrzej go do tych 90 stopni - wyłącz silnik i odkręć korek. Powinno zrobić takie SSSSSSSssssssssssssssssss :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load