Ubywający płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-01-2009, 12:24 Ubywający płyn chłodniczy
|
|
|
od paru dni zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego więc pierwsze co sprawdziłem pod dywanikiem kierowcy i pasażera to mam mokrą tapicerkę jednak w aucie nie czuć żadnego specyficznego zapachu szyby mi nie parują a w ASO Fiat powiedzieli że gdyby przeciekała nagrzewnica to w aucie byłby straszny smród i owe plamy tapicerki podłogowej były by tłuste więc mam pytanie czy faktycznie musi tak być?jakie mogą(ale nie muszą)wystąpić objawy przeciekającej nagrzewnicy oprócz oczywiście ubywającego płynu dzięki. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-01-2009, 12:35
|
|
|
pacopablo, czy jesteś pewien że wilgoć pod dywanikami to faktycznie płyn chłodzący? Tak jak piszesz płyn chłodzący na specyficzny zapach. Przyłóż rękę do tego mokrego miejsca i powąchaj. Możliwe że płyn ucieka ci w innym miejscu a to pod dywanikami to woda.
** Dodano: 24-01-2009, 12:38 **
no chyba że masz układ zalany wodą i jak były mrozy to ci zamarzło i rozsadziło nagrzewnicę i teraz cieknie. Od kiedy go ubywa? Zaraz po mrozach zaczęło?
** Dodano: 24-01-2009, 12:46 **
jeszcze jedno-grzeje ci czy ciągle zimno bo możliwe że tylko jakiś wąż ci pękł |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-01-2009, 12:47
|
|
|
nie nie mam wody układ chłodzenia mam zalany Petrygiem płyn zaczął mi ubywać jakieś trzy dni temu, odebrałem samochód z warsztatu wymieniali mi sondę lambda i czujnik temperatury cieczy chłodzącej i dzień po tym zaczęło mi ubywać płynu dolewałem wczoraj i dzisiaj znowu widze że ubyło w zbiorniczku a jeżeli chodzi o zapach tej mokrej plamy to nie ma zapachu |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-01-2009, 12:53
|
|
|
pacopablo, no to znaczy że to nie płyn chłodzący. Nie zostawiasz plam na ulicy jak postoisz? Dymi ci na biało? Sprawdź też olej czy nie robi się pod korkiem masełko lub czy olej nie zrobił się można powiedzieć dziwny (kolor gęstość) Co do mokrych dywaników to możesz mieć dziurkę w podłodze i jak jest mokro to ci się tamtędy dostaję więc obadaj podłogę od spodu czy nie masz dziur. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-01-2009, 13:54
|
|
|
pacopablo, może nie dokręcili czujnika temperatury i z pod niego może ucieka płyn. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-01-2009, 14:05
|
|
|
właśnie grzebałem troche przy samochodzie załączyłem silnik w środku włączyłem ogrzewanie na fulla i tak sobie chodziło aż załączył się wentylator otworzyłem drzwi w aucie gorąco żadnego smrodu szyby nic nie parowały odkręciłem też te dolne osłonki z których leci powietrze na nogi było widać troszkę nagrzewnicy i te dwa węże(oba gorące) włożyłem tam ręke obadałem tyle ile dałem rady i było sucho obserwowałem też komore silnika nie zauważyłem żeby gdzieś coś ciekło jedynie po nagrzaniu silnika do 90 stopni zauważyłem że podczas przelewania się cieczy tym cieńszym wężem z chłodnicydo zbiorniczka wyrównawczego dosyć tak kopciło się w miejscu gdzie ten wężyk wchodzi do chłodnicy czy możliwe jest że tam ucieka ciecz tylko że objawia się to owym kopceniem gdyż przy takiej temperaturze uciekająca ciecz zaraz paruje?olej sprawdzałem wygląda na normalny nie przybywa go po odkręceniu korka wlewu oleju nie widać żadnej mazi silnik kopci normalnie troszkę bardziej na gazie ale to chyba normalka |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2009, 14:23
|
|
|
U mnie w lecie zeszłego roku zaczęło ubywać płynu, pod samochodem zero plam, w samochodzie sucho, obwiałem się najgorszego czyli wyciek w bloku silnika, ale koniec końców to była pompa cieczy chłodzącej gubiła płyn podczas pracy po prostu 15 lat to słuszny wiek żeby zastąpić ja nową Swoją drogą miałem też wyciek z nagrzewnicy dokładnie z zaworu przeciekało i wcale nie śmierdzi jak piszesz, jedynie co to lekko tłusta plama w okolicy pedału gazu, o ile ktoś używa paraflu / borygo itp. kto jest na tyle nie mądry żeby jeździć na samej wodzie to będzie maił porostu mokro. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-01-2009, 14:50
|
|
|
pacopablo, sprawdziles czujnik, tak jak radzil ZielonyTBG? Bo to bardzo prawdopodobne, tym bardziej ze stalo sie to zaraz po wymianie tego czujnika. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-01-2009, 15:26
|
|
|
nie sprawdzałem jak jest dokręcony ten czujnik z niebieską wtyczką także będe musiał sprawdzić
** Dodano: 24-01-2009, 16:09 **
napiszcie mi jeszcze gdzie dokładnie umiejscowiona jest pompa wody ostatnio zauważyłem że po zatrzymaniu samochodu po dłuższej jeździe spod maski od strony pasażera wydobywała się para i teraz nie wiem czy coś cieknąc kapało na rozgrzany blok silnika czy to przez pogodę jaką teraz mamy
** Dodano: 24-01-2009, 17:11 **
zapomniałem jeszcze napisać że bodajże dwa razy zdarzyło mi się tak że chwile po ruszeniu samochodem po przekręceniu pokrętła od ogrzewania było słychać takie jakby bulgotanie ma to jakiś związek z tym ubytkiem płynu? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2009, 18:42
|
|
|
pacopablo napisał/a: | zapomniałem jeszcze napisać że bodajże dwa razy zdarzyło mi się tak że chwile po ruszeniu samochodem po przekręceniu pokrętła od ogrzewania było słychać takie jakby bulgotanie ma to jakiś związek z tym ubytkiem płynu? | no tak, jak płynu jest za mało słyszysz bulgotanie. pacopablo napisał/a: | napiszcie mi jeszcze gdzie dokładnie umiejscowiona jest pompa wody | Jeśli nie masz wspomagania to drugie koło od paska alternatora, to właśnie pompa wody, jest wkręcana w blok. Ogólnie to obok alternatora. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-01-2009, 11:58
|
|
|
jeżeli przecieka ci na dywaniki w srodku auta to zobacz przewody przy nagrzewnicy.moze w ktoryms popuscila opaska.ja mialem taka sama przygode.wymienilem opaske na dobra.zalozylem wezyk na nagrzewnice i wszystko bylo juz ok.
pzdr
|
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 12:52
|
|
|
wiki1982, kolega pisze ze ma sucho w środku. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 14:11
|
|
|
po kolejnych oględzinach wyszło kilka niedociągnięć na początek oznaki płynu w okolicy tego cieńszego węża łączącego chłodnicę ze zbiorniczkiem którym po nagrzaniu się silnika przelewa się płyn z chłodnicy do zbiornika poprawiłem i dociągnąłem opaskę przy wejściu do chłodnicy bo była zbyt słabo dociągnięta następnie po nagrzaniu silnika obserwowałem ten czujnik temperatury cieczy który jest podłączony do komputera i po dotknięciu go palcem zostają na palcu ślady płynu czyli mechanicy po wymianie tego czujnika źle go przykręcili będe musiał go wykręcić i zamontować na nowo i zobaczymy czy dalej będzie z niego ciekło a co do mokrego dywaniku no na 100%jest to woda patrzyłem pod auto to podłoga nigdzie nie jest dziurawa ani pognita i tu pytanie czy może to być wina jakiegoś syfu przy podszybiu? a jeszcze odnośnie tego czujnika jak są ślady płynu wydostającego się spod niego na uruchomionym silniku na postoju to czy podczas jazdy jeszcze więcej płynu wydostaje się spod niego? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 15:06
|
|
|
pacopablo napisał/a: | a jeszcze odnośnie tego czujnika jak są ślady płynu wydostającego się spod niego na uruchomionym silniku na postoju to czy podczas jazdy jeszcze więcej płynu wydostaje się spod niego? | no tak w układzie wraz z obrotami zwiększa się ciśnienie a do tego jak termostat się otworzy całkowicie po nagrzaniu przez silnik będzie więcej płynu przepływało. Czujnik możesz uszczelnić specjalnym uszczelniaczem do pomp silników, skrzyń biegów itp. z reguły taka pomarańczowa lub ruda pasta do kupienia w sklepach moto, lub tańsza wersja silikonem. pacopablo napisał/a: | 100%jest to woda patrzyłem pod auto to podłoga nigdzie nie jest dziurawa ani pognita i tu pytanie czy może to być wina jakiegoś syfu przy podszybiu? | najpewniej to woda z butów co roku to przerabiam pod wycieraczka na zimę trafia dodatkowa ściera co do podszybia to komuś się zdarzyło że ciekło mu z szyby. trzeba było by wciągnąć uszczelkę która jest na wcisk i wy oglądać. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 17:26
|
|
|
no właśnie też tak rozważałem czy ta mokra plama pod dywanikiem nie jest czasem od butów |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|