Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Upierdzieliło mi sie kolanko na parowniku
Autor Wiadomość
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-11-2006, 19:32   Upierdzieliło mi sie kolanko na parowniku

Złamało mi się kolanko górne ogrzewania parownika .uleciało u samej d... .Oblałem kropelką i jeżdżę ale mam cykora. Teraz pytanie:czy jestem w stanie jakoś bezinwazyjnie wymienić owo ustrojstwo czy muszę rozbierać parownik :sciana:
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-11-2006, 19:43   

hmmm... zgadłem, że masz instalację gazową BRC? ;-D
qmpel miał to samo, ale jhemu w środku nocy pękło kawałek od domu, płyn chłodniczy cały uciekł i jak tu jechać... a takie sklejane oczywiście , że Ci strzeli zaraz, bo raz , że ciśnienie, dwa temperatura i obieg płynu...

w _niektórych_ reduktorach jest wkładane na wcisk i się blokuje, mając coś jak grzybek/pierścień dookoła na końcu, ale zazwyczaj jednak musisz rozebrać reduktor, włożyć nowe kolanko i potem zablokować go oringami czy innumi uszczeleczkami;
nie bój żaby, jeśli o kolanko chodzi, to nie muszisz grzebać w części 'gazowej' i 'regulacyjnej' reduktora, ma on osobną szczelinę, 'gródź' powiedzmy na płyn, obieg płynu, możesz samą tą część rozebrać, wymienić kolanko i skręcić do kupy; wtedy jeśli masz na tyle dostepu nie musisz nawet demontować z auta reduktora i odczepiać od węża gazu (ale na wszelki wypadek zakręć dopływ przy butli już i wypal z instalacji resztki, "jakby Ci się coś miało omsknąć" gdzieś przy grzebaniu); jedyne co Ci pozostanie to uzupełniebnie płynu chłodniczego i porzdne pewno kilkukrotne odpowietrzanie;
często obieg jest taki, że reduktor jest w najwyższym punkcie i ciężko to odpowietrzyć, więc łatiwej grzebiąc z reduktorem w takim wypadku odczepić go jednak od węża gazu, wyczyścić przy okazji może wnętrze itp i 'położyć' go niżej na czas odpowietrzania (a silniczkiem dla przyepłyu pokręcisz na benzynie dbo LPG zakręcony jest); po odpowietrzeniu przykręcasz do nadwozia gdzie był, bo pewno powyżej, dokręcasz szczelnie przewód gazowy, puszczasz gaz i OK;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-11-2006, 10:19   

to jest BRC pierwszej generacji.ale jak dotąd sprawuje się bez zarzutu :dance:
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2006, 19:40   

hehe... czyli zgadłem, że BRC... nie, żeby były złe, ale mają właśnie takie wady jak pękające kolanka i inne podobne dodatki :P (nie wiem jak nowsze BRC, ale może to poprawili?), poza tym są rzadsze, części rzadziej dostępne (np zestaw do reduktora, membrany+uszczelki grzybki, sprężynki i inne duperele do pełnego zrobienia reduktora na 'nowy') są trudniejsze do zdobycia i droższe; przynajmniej wszędzie tam gdzie się spotkałem; co do twojego typu BRC, to przygotuj się, że jeszcze może po kolanku paść Ci kiedyś czujnik (jeśli to typowy zestaw złożony z BRC) ilości gazu w butli (będzie zawsze full lub prędzej zawsze 0); ale czujnik też łatwo wymienisz przekładając płytkę; napiszę Ci jak Ci już padnie :P

a z kolankiem to wiesz; przy twoim BRC (bo już zaczynam się domyślać jakiego konkretnie typu masz reduktor) nie wydłubiesz kolanka bo nie masz tylko na wcisk a na 99,9% masz kolanko włożone i w środku jeszcze oringiem czy innym pierścieniem a konkretnie dwoma w odstępie, zabezpieczone, więc nie wyszarpiesz kolanka; ale spokojnie, bez demontowania z auta reduktora rozbierzesz samą część ('gródź') przez którą przepływa płyn chłodniczy (to w sumie z kolankami część jakby 'naklejona' na reduktor jako 'podgrzewacz poprzez przepływający płyn); otworzysz, wymienisz kolnko, złożysz i jest OK; pól godziny roboty jak wiesz co i jak, a jak pierwszy raz to może dobrze ponad godzinkę jak się boisz...
pozostaje kwestia odpowietrzenia dobrego; dasz radę; mi to szybko poszło w środku nocy po ciemku :D przy takim BRC (dobrze, że ja nie mam BRC bo zauważam w nich pewne 'normy' niestety jak znajomi wołają o pomoc czy opowiadają :P )
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-12-2006, 18:33   

Chłopy ratunku! :sciana: na środku tego parownika jest jakieś ustrojstwo z wężykiem od kolektora dolotowego. Właśnie rozbieram to chu.........stwo i nie mogę zdjąć komory grzewczej. Parownik już nawet wymontowałem i boję się że coś znów upierdzielę. Pomóżcie jak najszybciej . Zostały mi jakieś zasoby jeszcze ze świąt więc jak nie poradzę sobie to się urżnę a jutro będę musiał zapychać na busika :lol: Ale na poważnie blokuje mi pokrywę na tych czterech wktętach i nie mogę tego ruszyć bo kątuje. piszcie od ręki :sciana:
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-12-2006, 18:53   

Może to Ci pomoże - temat o regeneracji reduktora (m.in. kilka fotek rozebranego BRC).
Jeśli pokrywa nie chce Ci zejść to po prostu spróbuj lekko ją podważyć - może poprostu zapiekła się uszczelka i nie chce puścić.

http://forum.tempra.org/t...acja-vt3529.htm
     Moneta
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-12-2006, 13:10   

Dzięki za fotki.Jakoś sobie poradziłem .Ale pojawił się następny problem.Zaczyna mi wypychać płyn z układu.Co dla mnie ciekawe nie wywala go w trakcie pracy silnika,no chyba że przejadę temperaturę,tylko po wyłączeniu wywala wszystko co jest w zbiorniku wyrównawczym.Znowu zagadka :idea: No i nagle coś się popierzyło z olejem bo nagle zaczęło go ubywać,już wlałem jakieś 2litry
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-12-2006, 23:14   

heh, nadmierne ciśnienie w ukł chłodniczym + nadzwyczajne jaja z olejem... hmm może niestety z głowicą? uszczeleczka czy cuś? a w tym zbiorniczku na płyn chłodzący masz może jakiś nalot na tym płynie nim ucieknie? poczytaj np o pekającej uszczeleczce pod głowicą...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-01-2007, 00:59   

Z tym kolankiem miałem podobnie: ujebnęło się u nasady i klops. wymieniłem na takie szare, podobno poprawili jakość, i teraz śmigam jak się patrzy.
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-03-2007, 20:46   

Mi przy próbie odkręcenia zacisku na kolanku (reduktor Lovato) zostało wszystko w ręku... :sciana:
No i szybko na allegro - zamówiłem METALOWE kolanko i jeździłem na benzynie.Potem tylko dwie śruby z góry mocujące kolanko i po kłopocie... Tak na przyszłość... :lol:
  
 
 
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-12-2008, 14:58   

koszt kolanka do instalacji gazowej BRC w servisie to 7 zł za sztukę, najlepiej wymienić od razu dwa jak jedno pękło. Miałem ten problem u siebie. w servisie powiedzieli mi, że wszystkie czarne - podobno słabe - z czasem robią sie twarde i kruche, pękają pod wpływem drgań - standardowo przy regulacji instalacji wymieniają na te szare z lepszego materiału. żeby wymienić kolanko nie trzeba rozbierać parownika a tylko boczny dekielek - na jakieś cztery sróbeczki o ile dobrze pamiętam, z lewej jego strony. kolanka są wciskane, mają po dwa oringi gumowe i od środka - po zdjęciu dekielka można dopiero rozebrać, założony jest pierścień metalowy seger, żeby nie wypadło pod ciśnieniem gorącego płynu. żeby wymienić kolanka najlepiej wymontować parownik, ale jeśli jest dobry dostęp to nie jest to aż tak bardzo konieczne, należy tylko uważać aby nie wyciekło zbyt dużo płynu. o ile wcześniej już go zbyt dużo nie uciekło. przy odkręcaniu dekielka robi się otwarty obwód, więc jeśli tylko kapie najlepiej jest go trochę spuścić do jakiegoś naczynka z układu. temat nie jest nowy ale piszę, dla wszystkich, którym taka sytuacja może sie przydarzyć. pozdrawiam
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load