Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak iskry i nie działa pompa paliwa. Nie odpala/zapala
Autor Wiadomość
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-07-2010, 14:57   Brak iskry i nie działa pompa paliwa. Nie odpala/zapala

Stanął i stoi tak. Objaw był taki, że jechałem sobie ekspresową(po zjeździe z autostrady, gdzie dostała w dupsko troszkę...) i nagle zaczęło się coś tłuc i zgasł silnik (jak już zgasł to tylko mignął 2 razy obrotomierzem do końca skali). Z początku myślałem, że to panewki czy może urwał się zawór, ale później silnik kręcił normalnie, ciśnienie oleju (kontrolka) gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem, nic się nie tłucze podczas kręcenia.

Przypadkiem odkryłem, że pompa paliwa nie pracuje od tamtej pory i nie ma iskry na żadnej świecy. Bezpieczniki mniej więcej sprawdzałem, przekaźniki działają(na czerwonej kostce tylko nie ma napięcia, ale może tak ma być?). Poratujcie Panowie. Musiałem holować prawie 200 km do domu :(
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-07-2010, 15:03   

zainteresuj się alarmem. miałem podobną sytuację i okazało się, że centralka alarmu miała zwarcie blokując wszystko.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-07-2010, 16:53   

Jelcyn napisał/a:
zainteresuj się alarmem. miałem podobną sytuację i okazało się, że centralka alarmu miała zwarcie blokując wszystko.


Gdzie to się znajduje, jak to ugryźć? O ile mechanicznie coś mogę zrobić, tak z elektryką nie mam nic wspólnego...
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-07-2010, 17:23   

u mnie to pod deską rozdzielczą po lewej stronie, takie małe szare pudełko. wystarczyło pójść wzdłuż kabli i powyciągać wszystko co było z alarmem związane
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-07-2010, 17:24   

Guzik, Ale ten samochód odwdzięcza Ci się za te godziny pracy które mu poświęcasz... Możliwe że to alarm, ale to musiałby stwierdzić ktoś z pojęciem bo każdy alarm jest inny, jedne są połączone z zapłonem, inne nie. Wielce prawdopodobny może być też immobiliser. Najpewniejszą diagnozę dałoby podłączenie do komputera

** Dodano: 23-07-2010, 18:25 **
Jelcyn, Jak jeszcze miałem Tipka i tak zrobiłem to nie było mowy o odpaleniu bo miałem alarm wpięty w zapłon ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-07-2010, 17:29   

meter30 napisał/a:
Guzik, Ale ten samochód odwdzięcza Ci się za te godziny pracy które mu poświęcasz...


Zawsze tak jest jeśli Ci na czymś zależy i starasz się o to dbać w miarę możliwości. Nie oszczędzam jej pieniędzy, a ona mi takie jaja odpierdziela :red_kartka:
Jeśli coś robię, to staram się zrobić dobrze, często kosztuje to sporo jak na moją pustą kieszeń, ale jakoś sobie radzę. Już się cieszyłem, że działa, a tu takie jaja i jeszcze holowanie tak daleko :sciana:

meter30 napisał/a:
Wielce prawdopodobny może być też immobiliser

Chyba nie było w Temperkach czegoś takiego jeszcze.
Alarmu raczej też nie mam/nie miałem nigdy. Tylko centralny i to jeszcze z kluczyka.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-07-2010, 17:31   

Guzik, były immobilaisery, pozatym zawsze ktoś mógł później doposażyć.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-07-2010, 17:35   

Guzik, Miałem immobiliser w Tipku 1,4, ale to był taki średniowieczny - czarny breloczek trzeba było wcisnąć w otwór pod stacyjką - wtedy lampka immobilisera przestawała migać i było pół minuty albo minuta na odpalenie. Chyba Ty takiego nie masz (a może masz jakiś inny) więc pozostaje szukać dalej. Wyjmij wtyczkę od pompy paliwa i sprawdź miernikiem czy po przekręceniu kluczyka dochodzi tam w ogóle napięcie
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-07-2010, 00:49   

Guzik napisał/a:
(jak już zgasł to tylko mignął 2 razy obrotomierzem do końca skali)


to by wychodziło na coś z elektryki


Guzik napisał/a:
nagle zaczęło się coś tłuc i zgasł silnik


a to na usterkę mechaniczną :/ dziwne
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-07-2010, 09:37   

Luczu napisał/a:
Guzik napisał/a:
(jak już zgasł to tylko mignął 2 razy obrotomierzem do końca skali)


to by wychodziło na coś z elektryki


Guzik napisał/a:
nagle zaczęło się coś tłuc i zgasł silnik


a to na usterkę mechaniczną :/ dziwne

Czy da się to połączyć? Być może tak, bo dla mnie to by był mega niekorzystny zbieg okoliczności. Zepsuł się silnik mechanicznie i w tej samej chwili elektryka?

Czy jest opcja, że padł komp(lub cpw czy jakiś inny gudłaj sczytujący dane do kompa) i przez to zapłon następował wcześniej(w połowie drogi tłoka) i się tłukło stukowe tak?

** Dodano: 24-07-2010, 10:37 **
Immo raczej nie mam i alarmu chyba też-dzwoniłem do poprzedniego właściciela jeszcze.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-07-2010, 11:43   

Guzik, pompy w ogóle nie słychać żeby pracowała po włączeniu zapłonu? W jaki sposób sprawdzałeś, że paliwo nie jest podawane?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-07-2010, 12:54   

Pompy w ogóle nie słychać, a zawsze jej praca była słyszalna w kabinie(tego, że nie pracuje, jestem pewny bardziej niż tego, że wczoraj w portfelu został mi 1 grosz dosłownie :badgrin: ).
Do tego ten brak iskry.
Nie znam się na elektryce, dział download nie działa, bo może jakiś schemat by pomógł. Nie ma iskry i nie ma napięcia na jednej kostce tej przy mapsensor(przekaźniki są tam dwa i na białej kostce pod spodem jest napięcie, a na czerwonej-tej przy bezpieczniku-nie ma napięcia. Póby na włączonym zapłonie jeśli to cokolwiek ma do tego).

** Dodano: 24-07-2010, 13:57 **
Brak mi nerwów, co chwilę jakieś części są potrzebne i w sumie samochód mam niecałe pół roku, a jakieś 2 miesiące przez ten czas stał już :red_kartka: :sciana:
Więcej kilometrów zrobiłem lanosem mamy niż tą temprą, a co ciekawe, jedyny wydatek tam w ciągu też około pół roku to wycieraczki przednie bosch za UWAGA(!!) 32zł :evil:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 24-07-2010, 14:15   

Guzik, stawiam na moduł zapłonowy, miałem dokładnie takie same objawy u siebie w 2.0(pisałem Ci sms), dzisiaj jeszcze sprawdzę numer tego modułu i Ci wyślę
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-07-2010, 15:51   

lorgbow, moduł zapłonowy odpowiada za pracę pompy paliwa?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-07-2010, 16:45   

Może przez niego przechodzi jakieś napięcie, ciul wie :lol:
Już nawet nie jestem smutny, śmieje się z tego. Mama dziś "dzwoń do elektryka to Ci go przywiozę".
ja-"nie chce mi się i nie mam pieniędzy"
mama-"ja Ci zapłacę, dzwoń"
ja-"nie mam siły patrzeć na ich nieudolne próby uruchomienia tego silnika"

I nie pojechałem nigdzie. Muszę ochłonąć. Za dużo mnie to kosztuje(więcej nerwów niż pieniędzy, choć tego też poszło tyle co druga tempra minimum).
Jeszcze jakieś pomysły> Będą to raczej podpowiedzi dla elektryka i tak, bo sam nie ogarniam nic tam.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-07-2010, 18:25   

Guzik, wiesz, możliwe że moduł faktycznie padł i przez to nie masz iskry, ale nie wykluczone że w tym samym czasie skończyła się pompa. Trochę spory pechozol byłby to, ale sam piszesz, że nie możesz się z Temperką dogadać. Te auta mają duszę, więc skoro robi Ci takie psikusy...
Tak mi przyszło do głowy teraz - jak masz dostęp do miernika to załatw sobie kolegę do pomocy i wypnij przewody z pompy aby podłączyć je pod miernik (mierzyć w voltach). Wtedy niech kolega włączy zapłon - w tym momencie powinno podskoczyć napięcie na mierniku. Jeśli podskoczy - walnięta pompa. Jeśli nie - problem siedzi głębiej. Ale można to sprawdzić bez nakładu finansowego, więc warto spróbować :D

Aha, wiesz chyba, że przekaźnik i bezpiecznik pompy znajduje się w komorze silnika, a nie pod kierownicą 8) :?:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 24-07-2010, 19:38   

ciechu, właśnie wygląda na to że tak, bo u mnie jak padł moduł to właśnie nie było iskry i pompa nie pracowała, na początku stawiałem na pompę ale po podpięciu na krótko śmigała - bezpieczniki były ok więc postawiłem na moduł i trafiłem

Inna sprawa że szukałem go około miesiąca :evil:
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-07-2010, 09:54   

ciechu napisał/a:
Aha, wiesz chyba, że przekaźnik i bezpiecznik pompy znajduje się w komorze silnika, a nie pod kierownicą

Tak tak, wiem i sprawdzałem :)

ciechu napisał/a:
Tak mi przyszło do głowy teraz - jak masz dostęp do miernika to załatw sobie kolegę do pomocy i wypnij przewody z pompy aby podłączyć je pod miernik (mierzyć w voltach). Wtedy niech kolega włączy zapłon - w tym momencie powinno podskoczyć napięcie na mierniku. Jeśli podskoczy - walnięta pompa. Jeśli nie - problem siedzi głębiej. Ale można to sprawdzić bez nakładu finansowego, więc warto spróbować

Dostęp do miernika mam, czas mam, ale chęci do wykręcania butli z gazem już brak :sciana:
Bez wykręcenie butli nic nie zobaczę, a cholernie mi się nie chce nic robić przy tym gracie już. Najchętniej bym go sprzedał i chyba tak zrobię jak tylko uruchomię silnik, bo znów pośmigam trochę i kto wie co mnie zaskoczy skoro auto ma "duszę"(chyba diabła, bo kasy jej nie żałuję, jeździ czysta, wymyta, mleczko jest jej dobrze znane tak samo jak odkurzacz, po dziurach jeździ wolno, benzynę ma i jeździ na niej czasem, nie ma u mnie źle, ale skoro woli skończyć u kogoś, kto będzie miał ją być może w dupie, to już nie mój problem). :red_kartka:

** Dodano: 25-07-2010, 11:01 **
Ja wiem!! Ona jest zazdrosna o moją dziewczynę :!: :idea:
Zawsze jak coś razem planujemy, to tempra zepsuta albo stoi i czeka na części, albo jeszcze coś innego. Macie rację, ten samochód ma duszę i właśnie dlatego jeszcze jest u mnie. Już dawno chciałem ją sprzedać, ale zawsze jak odebrałem od mechanika i przejechałem się kilka kilometrów, to uśmiech pojawiał się na twarzy i nawet nie było mowy o sprzedaży :lol:

** Dodano: 26-07-2010, 21:02 **
Dziś pojechała do mechanika i postawili na cewkę zapłonową. Cewkę mam z 1.6 i po konsultacji z kolegą "egon" stwierdziłem, że taką włożę i jeśli serce zacznie bić, to wtedy tylko modlić się żeby reszta była OK(mam na myśli panewki :o ) :)

** Dodano: 27-07-2010, 17:42 **
Pali bezpiecznik pompy paliwa(chyba) i dalej nie działa :sciana: Zawiozłem dziś cewkę, ale dalej nic.
kocham ten samochód. Jak tu nie powielać stereotypu skoro się psuje kilka razy w ciągu tygodnia i nie ma kto naprawić, bo każdy ręce rozkłada? :red_kartka:

** Dodano: 27-07-2010, 19:42 **
Czy jest jakiś dobry elektryk ogarniający fiaty w świętokrzyskim? Oczywiście nie za darmo. Chcę żeby ktoś wreszcie doszedł do ładu z tym samochodem, ale nie ma takiego pewnego człowieka. Każdy mechanik niechętnie zajmuje się temprą, elektryk to samo. Niby mam jednego, ale dopiero za 2 tygodnie prawie, a przez ten czas ja umrę bez samochodu(bez mojego samochodu, bo jeżdżę lanosem mamy, ale to nie to samo) :sciana:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load