Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chip tuning
Autor Wiadomość
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-02-2008, 14:06   

dajcie już spokój.. kolega chciał przedstawić swój pogląd i tyle, ty możesz przedstawić swój, ale lepiej bez złośliwości przesadnej bo wiadomo do jakiego bezsensu potem to prowadzi...
jak koledze zależy na udowadnianiu rzeczowym to by Ci wykresy pokazał...
a może mu nie zależy i chciał tylko info wnieść... po to jest forum by wymieniać poglądy, ale lepiej unikać złośliwości... koniec OT;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-02-2008, 15:25   

Sapphiron napisał/a:
może i złośliwy, może i nie, ale prawda boli niestety...

A jaka jest prawda ?
Dla mnie ta cała "dyskusja" straciła sens, dopóki kolega tunzz nie pojedzie na hamownie i nie dokona pomiarów to nie ma co się rozwodzić i głupio sobie dogadywać.
Może komputer coś dał może nie, tego na razie nie wiemy.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
tunzz 
witamy nowego


Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 7
Skąd: znut
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-02-2008, 17:14   

avenger85 napisał/a:


** Dodano: 09-02-2008, 13:04 **
btw nie ma to jak chip tuning 1.4 teraz będziesz ganiał po mieście bmki dwu litrowe a i uważaj żeby ci silnik spod maski nie wyskoczył z tej całej mocy


głupoty to masz w powyższym zdaniu
nie kupilem po to zeby sciagac bmw heh i to jeszcze z dwu litrowym enginem
jak juz ktos sie chce scigac to w tej samej klasie ale to chyba oczywiste
i nie jestem wcale zaskoczony twoja odpowiedzią 8)

panowie poczekajcie jeszce trochę na ten moj wykres - mysle ze to wyjaśni sprawę w 100%
bo takie obrzucanie sie na wzajem jest nie na miejscu
  
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-02-2008, 12:33   

Hehe widzę koledzy, że temat nieźle się rozkrecił nie wiedziałem, że aż tak, dawno nie zaglądałem na forum:D A z gazem to jest tak mój tipolot się "zagazował" przez 3 lata i idzie lepiej na gazie niż na benzynie:) dawno nie lałem Pb 98 pewnie lepiej na niej bedzie szedł. A ten cały chip tuning z tego co widze to nic nie da. Ale i tak tipolot śmiga 135 na 3-ce. hehe vectrę b 1.6 mojej mamy z przytartym silnikiem oganiam tylko kurzy się za mną:D Planuję mały remoncik mojego sprzętu do moich 18stych urodzin zamierzam go troszkę ogarnąc:) czyli wymienic amortyzatory, sprężyny, zrobic hamulce żeby hamował również tył. Na razie tylko hamuje przód jakieś 2 lata temu coś sie spieprzyło mówią że korektor jest do wymiany. Ale myślę że zmienię bębny i szczęki i będzie dobrze a jak nie to wezme się za korektor. No i jeszcze sonda lambda bo pali jak SEDICIVALVOLE jakieś 12-14 litrów.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 12-02-2008, 13:08   

tunzz napisał/a:

panowie poczekajcie jeszce trochę na ten moj wykres - mysle ze to wyjaśni sprawę w 100%
bo takie obrzucanie sie na wzajem jest nie na miejscu


no poczekamy poczekamy :)

a po za tym to nie spodziewałbym się kokosów bo po pierwsze po tylu latach od produkcji pare koni ci "uciekło" z tego silnika ... więc jedyne co możesz zrobić to przywrócić mu tą seryjną moc ... więc na zdrowy rozsądek jeśli z silnika który fabrycznie ma 70km ty wyciśniesz 70 km to trudno nazwać to zwiększeniem mocy .... więc nie bądź zdziwiony jak ci auto po zhamowaniu pokażę moc seryjną lub nawet mniejszą ...

** Dodano: 12-02-2008, 13:31 **
Carol napisał/a:
A z gazem to jest tak mój tipolot się "zagazował" przez 3 lata i idzie lepiej na gazie niż na benzynie:)


no to nieźle :roll: ... biorąc pod uwagę że masz instalkę jakiejś I albo II generacji a nie sekwencje ...
gdybyś co jakiś czas przejechał pare km na PB to na pewno nie doszło by do takiej sytuacji że na gazie ( do zapalniczek ) idzie ci lepiej niż na PB ... no a teraz to polecam przepłukać przewody, filtr , itd z pajęczyn i może coś z tego będzie ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-02-2008, 19:57   

Na Pb dużo się jeździ z rana więc nic nie trzeba płukać. Instalacja II generacji z centralką chyba ostatnia przed sekwencją. trzeba by było mu zapłon jeszcze wyregulować bo chyba mechanik mu dał za duży kąt wyprzedzenia zaczął kręcić aparatem zapłonowym "na oko" nawet nie zaznaczył sobie położenia jakie było poprzednio;/ Siłę to ma, nie odczuwam spadku mocy po tylu latach no w rodzinie jest 9 lat. Kupiony był jako 6cio latek z przebiegiem 32000 km:D
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
tunzz 
witamy nowego


Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 7
Skąd: znut
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2008, 12:23   

no ładnie się temat rozwinął, a ja coś znalazłem, link niżej
:arrow: to jeszcze nie wykresy z hamowania, może kogoś zainteresuje
  
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 24-02-2008, 17:24   

Ciekawe jak to się sprawuje... ciekawe czy to wszystko prawda co tam jest napisane:)
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
DonKiller 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2008, 15:02   

Mam ogromną prośbę o komentarz do czegoś takiego:

http://moto.allegro.pl/it...po_uno_g60.html

Kasa praktycznie żadna, a czy efekt 5 kucyków w mojej Temperówce 1.6 jest osiągalny takim dynksem ?
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-04-2008, 15:07   

"Wymiana jest prosta i polega ona na odkręceniu czterech śrub i wymianie chipa na tuningowy."
"Ja sprzedaję prawdziwy chiptuning a nie jakieś głupie rezystory od druciarzy, które nic nie dają."


Chipy się lutuje, a nie przykręca na śrubki. [-X :evil: :badgrin:
Hehe. Za 100 zł (ale jest napisane "inna cena" ;> ) chcesz mieć +9-10 KM więcej?? ;>
Nie no spoko, limiter przesunięty na 7000 tys obrotów. STARY (znaczy się Ty, DonKiller ;) )!! Twój silnik tego nie wytrzyma! I tak nie używałbyś tych 7000 obrotów, żeby uzyskać marne 10 KM.
Ale normalnie niektórzy są chyba nienormalni. Ale pewnie sądzą, że ktoś się skusi na taki prawdziwy chiptunning. :P

Moje zdanie? Odradzam, stanowczo. Lepiej odchudź auto mniejszym kosztem. ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-04-2008, 20:12   

DonKiller, Poza tym chipy z niepewnego źródła mogą więcej narobić szkód niż korzyści przynieść. Często ci goście mają Bóg wie skąd mapy wtrysku, znajomy kupił takie badziewie w do sejka i mu sie komp zawiesił przy wyprzedzaniu i przekroczeniu jakieś wartości obrotów, na szczęście skończyło się tylko lawetą a nie czołowym :> (znajomy był tak wkurzony że chciał pół polski jechać żeby natłuc gościowi który mu to sprzedał, sprawa może skończy się jakimś sądem) więc jak pisze kolega Wieprz, odpuść sobie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tunzz 
witamy nowego


Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 7
Skąd: znut
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2008, 15:12   

Jeździłem trochę na takim chipie i nie miałem żadnych problemów z autem. Dynamika minimalnie lepsza. Jak dobrze pamiętam to odcięcie nie było zmienione.
  
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-04-2008, 16:20   

Wieprz, Drażnią mnie takie głupie wypowiedzi!!! Jeśli już zabierasz głos to wypadało by cokolwiek mieć pojęcia o tym o czym się wypowiada, gdzie miałeś napisane że chipa przykręca się na śrubki co?? Jakbys gmerał w elektronice fiatowskiej wiedziałbyś że 4 śrubki o których mowa to śruby mocujące górną pokrywkę ecu wtrysku, ściagasz ja i w środku masz Eprom włozony w 90% przypadków w podstawkę, na nim masz zapisane seryjne mapy czasu wtrysku i zapłonu, wystarczy wyjąć stary eprom i włożyc nowo zaprogramowany i po całej operacji.

Co do chipów ciężko ale można trafić dobre firmowe opracowania, przykładem może być chips do 2.0 16V RpLab, firma znana wszystkim bawiącym się w poprawianie seryjnych osiągów silników DOHC Fiata opartych na elektronice IAW WEBER, samo wrzucenie ich zmodyfikowanych map poprawia znacząco elastyczność i zachowanie na niskich obrotach 16V która raczej poniżej 3000rpm niezbyt chętnie się zbiera, dodatkowo poprawili zapłon w okolicach 4500rpm gdzie seryjnie 2.0 16V ma wyczuwalną dziurę w mocy a cena no cóż, na chwilę obecna ten chips RpLab można u nas dorwać za około 200zł a jeszcze niedawno kosztował [na wyspach nadal kosztuje] około 300 euro, czy warto zapłacić 200zł, ja szczerze uważam że tak, dużo przyjemniej się jeździ na codzień sedici na tym chipsie niż na seryjnych mapach.

Więc kolego troszkę rozwagi w tym co piszesz, samo poprawienie seryjnych niedoróbek poprawić pozwala bardzo wiele.....

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-04-2008, 16:31   

GrzesiekK. napisał/a:
troszkę rozwagi w tym co piszesz

Mój błąd. Miałeś rację co do tego. Sorry. :uklony:
Następnym razem pomyślę, jak będę coś pisał. ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load