Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie i nie trzyma obrotów na benzynie
Autor Wiadomość
pacopablo 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-02-2009, 15:42   

czyli jeżeli jest przetarty trzeba wymienić go na nowy?regulacja nic nie pomoże tak?Jeżeli będe wymieniał CPP na nowy to wystarczy wkręcić i podpiąć w miejsce starego czujnika i można jeździć czy trzeba go jeszcze wyregulować?
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2009, 15:51   

pacopablo, z dostaniem nowego będzie problem.Raczej zostaje używka na allegro lub napisz u nas w dziale "kupię".Możesz też kupić cały korpus razem z CPP tylko musi mieć zaplombowane śrubki.To da pewność że jest on ustawiony fabrycznie.Jest też minus tego rozwiązania,ponieważ nie będzie wiadomo w jakim stanie jest ten nowo zakupiony.
A jeśli już będziesz miał dobry to trzeba go dobrze ustawić.TUTAJ jest temat o regulacji CPP.Dobrze by było pojechać na kompa i tam sprawdzić czy to na pewno CPP.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 22-02-2009, 15:52   

pacopablo napisał/a:
czyli jeżeli jest przetarty trzeba wymienić go na nowy?

Tak.
pacopablo napisał/a:
regulacja nic nie pomoże tak?

Niestety nie pomoze.
pacopablo napisał/a:
Jeżeli będe wymieniał CPP na nowy to wystarczy wkręcić i podpiąć w miejsce starego czujnika i można jeździć czy trzeba go jeszcze wyregulować?

Zrób reset kompa i "powinno" byc dobrze ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pacopablo 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-02-2009, 16:34   

jeszcze takie pytanko gdzie on jest dokładnie zlokalizowany podniosłem maskę próbowałem go wyczaić i nic czy trzeba odkręcić plastikową obudowę filtra i wtedy zobacze ten czujnik?
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 22-02-2009, 16:37   

pacopablo, spójrz po obudowe filtra od strony kierowcy, po obudową go zobaczysz, jest przykrecony o ile dobrze pamietam trzema albo czterema srubkami ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2009, 17:03   

Tak to wygląda
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pacopablo 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-02-2009, 21:06   

dzisiaj w sklepie powiedzieli mi że nie dostane samego czujnika lecz tylko cały korpus z tym czujnikiem koszt 230zł. a tak w ogóle to gdy w czasie jazdy przełączę z LPG na benzyne to masakra nie chce jechać szarpie nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu podjade chyba najpierw na kompa żeby mieć pewność bo może wystarczy wyregulować CPP a jak nie to będzia trzeba kupić cały korpus no chyba że to jeszcze inna przyczyna tych problemów
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-02-2009, 11:11   

pacopablo, czasem są na allegro same CPP no i zapytaj w dziale giełda.
No i słusznie zrobisz podpinając auta do kompa,bo można nie raz wymienić pół silnika a zmiany nie będzie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-02-2009, 12:03   

Mi gasl samochod to pojechalem do mechanika i podlaczyl go pod komputer i jak mowil bylo wlasnie zwarcie na tym czujniku CPP. Zrobil mi to i jest znacznie lepiej. Co prawda rano tez mu sie zdarzy nie trzymac obrotow ale to chyba wina tego ze nie robilem resetu po usunieciu tego zwarcia.
_________________
A4
  
 
pacopablo 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2009, 14:14   

Jestem umówiony na czwartek w serwisie fiata na kompa także zobaczymy co wyjdzie
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-02-2009, 18:49   

pacopablo, co zalatwiles ?
_________________
A4
  
 
pacopablo 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-03-2009, 10:51   

niestety nic dzwonili żebym w czwartek nie przyjeżdżał bo popsuł im się kabel od tego całego egzaminera i ma być podobno na jutro także jak tylko będzie już po wszystkim to dam znać co i jak
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2009, 11:59   

A nie mozesz isc gdzie indziej ? Do zwyklego warsztatu gdzie maja komputer? Ja wreszcie znalazlem dobrego mechanika, co prawda 30 km ode mnie ale za to tani i dobry. Za zdiagnozowanie uszkodzienia i naprawe wzial 20 zl. Podlaczenie pod kompa i dojscie do ladu z kablami bo bylo zwarcie.
_________________
A4
  
 
pacopablo 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2009, 10:15   

znalazłem w okolicy mechanika u którego jest możliwość podłączenia auta pod komputer wziął tylko 30zł ale komputer nie stwierdził żadnych błędów
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-03-2009, 20:31   

Dla mnie te silnik tez sa zagadka. Moj tez tak potrafi, nie trzymac obrotow ale po chwili juz jest ok a nastepnego razu gasnie za kazdym razem przed kazdym zakretem. Jestem ciekaw czym to moze byc spowodowane. Ciezka sprawa.
Zamierzasz cos dalej ? Gadal Ci cos ten mechanik co zrobic ?
_________________
A4
  
 
pacopablo 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2009, 21:27   

oprócz tego gaśnięcia nie da się też w ogóle jechać na benzynie oprócz podpięcia pod komputer sprawdzał też czy pompa podaje paliwo pod dobrym ciśnieniem i też jest ok mechanik powiedział że najlepiej było by podmienić przepustnice z tym czujnikiem położenia przepustnicy pytałem o jakąś używkę u nas na szrotach ale do tempry nic nie ma jedynie kupić całość w sklepie motoryzacyjnym koszt 230zł podczas dodawania gazu zmieniały się na komputerze parametry przepustnicy tylko ciekawe czy były takie jakie powinny być także narazie nie wiem co dalej z tym robić według mnie to raczej będzie CPP
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2009, 21:50   

pacopablo napisał/a:
według mnie to raczej będzie CPP

mulitimetr w łapkę i o ile pamietam to napięcie między pinem nr 2 (są opisane na wtyczce) we wtyczce od CPP a masą ma być w okolicy 1,15 - 1,28V
z tym że piszę to z pamięci
poszukaj na forum tematu o CPP - były tam rozpisane dokładnie jego napięcia i sposób regulacji,
z moją temperką poprzedni właścieciel walczył 2 lata, a później ja przez pół roku - odkąd ponad pół roku temu wyregulowałem CPP nie mam najmniejszych prolemów z obrotami
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
pacopablo 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-03-2009, 14:07   

rano odpalam auto a ono po odpaleniu trzyma ładnie obroty jeździć na benzynie też jeździ teraz po pracy wchodze do auta odpalam i znowu silnik gasł więc wracam do domu i tak w pewnym momencie przełączyłem na benzynę żeby sprawdzić co będzie no i jechał tylko było czuć takie poszarpywanie i zamulenie przy wciskaniu gazu ale jechał po dojechaniu pod dom sprawdziłem jak zachowuje się na wolnych obrotach i ładnie trzymał obroty ciekawe o co chodzi
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-03-2009, 14:15   

pacopablo, z moim jest identycznie. Ja nie wiem co jest grane. Raz odpala bez problemu, raz nie trzyma obrotow, potem gasnie. Co to moze byc ?
_________________
A4
  
 
pacopablo 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2009, 15:56   

byłem w sklepie chcąc zamówić przepustnicę z czujnikiem i okazało się że niby do tempry nie ma zamienników przepustnicy i musiałbym wyłożyć 600zł także odpada ale znalazłem na allegro cały monowtrysk http://moto.allegro.pl/it...0438201041.html
są tam wypisane modele do których pasuje i jest tam ta moja wersja która ma 75KM tylko u mnie nr.Bosch monowtrysku to 0 438 201 091 a na aukcji 0 438 201 041 i czy w takim razie będzie to pasowało?
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 17:03   

pacopablo, wgryź się dokładnie w ten temat http://forum.tempra.org/t...t=cpp+regulacja

tak od połowy pierwszej strony zaczynają sie konkretne informacje, ja wg tych wskazówek ustawiłem właśnie CPP
na drugioej stronie masz już kompedium wiedzy na temat CPP i moje z nim przejścia - myśle ze z tym opisem sobie poradzisz a jak nie to pisz wtedy spróbuję zebrac to do kupy i przedstawić jakoś w bardziej zwarty sposób
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
pacopablo 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2009, 18:27   

niestety ale nic a nic nie wiem jak mam to wyregulować chociaż czytałem tematy z tym związane po prostu raczej nie poradze sobie z tym
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 20:20   

pacopablo, to nie jest trudne, a skoro planujesz zakup to zawsze warto spróbować:

procedura wygląda tak:
najlepiej na zimnym silniku
zdejmujesz filtr powietrza i zaglądasz do gardzieli
krzywka gazu - (ta do której dochodzi linka) ma od dołu taką maleńką śrubke na imbus - powinna ona być maźnięta farbą i nie powinno się jej ruszać ( umnie ktoś nia wcześniej kręcił i miąłem więcej pracy)
ta maleńka srubka wyznacza punkt 0 dla przepustnicy- przepustnica wtedy jest prawie zamknięta
jeśli tak to wygląda to śrubki nie ruszamy i zakładamy że punkt 0 jest ok

właczasz zapłon, bierzesz woltomierz, ściągasz taką gumową osłonkę z wtyczki od CPP, na wtyczce śa numerki od prawej chyba 54321 ale tu moge się mylić
1 to masa - więc zamiast niego możesz podpinać się pod masę z akumulatora - troszkę wygodniej
zasilanie CPP powinno być ok 5V (na 5 pinie), przy okazji można sprawdzić czy dochodzi masa do pinu 1

teraz najważniejsze mierzysz napięcie między pinami 2 i 1 lub 2 i masą (na jedno wychodzi)
powinno być ok 0,20V (+/- 0,05V) (u mnie był tak rozregulowany że miał ponad 1V)
jeśli napięcie jest niewłaściwe - delikatnie popuszczasz 4 śrubki trzymające CPP i kręcisz nim w lewo lub w prawo, aż osiągniesz 0,20V - CPP jest bardzo czuły więc po dociągnięciu srubek sprawdź czy się nie przestawiło

ot cała filozofia
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
pacopablo 



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-03-2009, 18:16   

grzebałem trochę przy tym CPP napięcie na 5 pinie było ok wynosiło 5.02V natomiast między pinem 2 a masą wynosi 1.95V i za cholere nie mogłem zejść poniżej tej wartości także takie pytanie czy jest możliwe że nie da się go już wyregulować?
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2009, 19:25   

pacopablo, nie reagował na kręcenie całym CPP (on się kręci wokół własnej osi)?, w tym linku co podałem wyżej było zdjęcie dolnej śrubki od krzywki gazu - może masz ją za bardzo wykręconą i punkt zerowy CPP jest za wysoko :/
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load