Gaśnie i nie trzyma obrotów na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 15:42
|
|
|
czyli jeżeli jest przetarty trzeba wymienić go na nowy?regulacja nic nie pomoże tak?Jeżeli będe wymieniał CPP na nowy to wystarczy wkręcić i podpiąć w miejsce starego czujnika i można jeździć czy trzeba go jeszcze wyregulować? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2009, 15:51
|
|
|
pacopablo, z dostaniem nowego będzie problem.Raczej zostaje używka na allegro lub napisz u nas w dziale "kupię".Możesz też kupić cały korpus razem z CPP tylko musi mieć zaplombowane śrubki.To da pewność że jest on ustawiony fabrycznie.Jest też minus tego rozwiązania,ponieważ nie będzie wiadomo w jakim stanie jest ten nowo zakupiony.
A jeśli już będziesz miał dobry to trzeba go dobrze ustawić.TUTAJ jest temat o regulacji CPP.Dobrze by było pojechać na kompa i tam sprawdzić czy to na pewno CPP. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-02-2009, 15:52
|
|
|
pacopablo napisał/a: | czyli jeżeli jest przetarty trzeba wymienić go na nowy? |
Tak.
pacopablo napisał/a: | regulacja nic nie pomoże tak? |
Niestety nie pomoze.
pacopablo napisał/a: | Jeżeli będe wymieniał CPP na nowy to wystarczy wkręcić i podpiąć w miejsce starego czujnika i można jeździć czy trzeba go jeszcze wyregulować? |
Zrób reset kompa i "powinno" byc dobrze |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 16:34
|
|
|
jeszcze takie pytanko gdzie on jest dokładnie zlokalizowany podniosłem maskę próbowałem go wyczaić i nic czy trzeba odkręcić plastikową obudowę filtra i wtedy zobacze ten czujnik? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-02-2009, 16:37
|
|
|
pacopablo, spójrz po obudowe filtra od strony kierowcy, po obudową go zobaczysz, jest przykrecony o ile dobrze pamietam trzema albo czterema srubkami |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2009, 17:03
|
|
|
Tak to wygląda |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 21:06
|
|
|
dzisiaj w sklepie powiedzieli mi że nie dostane samego czujnika lecz tylko cały korpus z tym czujnikiem koszt 230zł. a tak w ogóle to gdy w czasie jazdy przełączę z LPG na benzyne to masakra nie chce jechać szarpie nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu podjade chyba najpierw na kompa żeby mieć pewność bo może wystarczy wyregulować CPP a jak nie to będzia trzeba kupić cały korpus no chyba że to jeszcze inna przyczyna tych problemów |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-02-2009, 11:11
|
|
|
pacopablo, czasem są na allegro same CPP no i zapytaj w dziale giełda.
No i słusznie zrobisz podpinając auta do kompa,bo można nie raz wymienić pół silnika a zmiany nie będzie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-02-2009, 12:03
|
|
|
Mi gasl samochod to pojechalem do mechanika i podlaczyl go pod komputer i jak mowil bylo wlasnie zwarcie na tym czujniku CPP. Zrobil mi to i jest znacznie lepiej. Co prawda rano tez mu sie zdarzy nie trzymac obrotow ale to chyba wina tego ze nie robilem resetu po usunieciu tego zwarcia. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2009, 14:14
|
|
|
Jestem umówiony na czwartek w serwisie fiata na kompa także zobaczymy co wyjdzie |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-02-2009, 18:49
|
|
|
pacopablo, co zalatwiles ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-03-2009, 10:51
|
|
|
niestety nic dzwonili żebym w czwartek nie przyjeżdżał bo popsuł im się kabel od tego całego egzaminera i ma być podobno na jutro także jak tylko będzie już po wszystkim to dam znać co i jak |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-03-2009, 11:59
|
|
|
A nie mozesz isc gdzie indziej ? Do zwyklego warsztatu gdzie maja komputer? Ja wreszcie znalazlem dobrego mechanika, co prawda 30 km ode mnie ale za to tani i dobry. Za zdiagnozowanie uszkodzienia i naprawe wzial 20 zl. Podlaczenie pod kompa i dojscie do ladu z kablami bo bylo zwarcie. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2009, 10:15
|
|
|
znalazłem w okolicy mechanika u którego jest możliwość podłączenia auta pod komputer wziął tylko 30zł ale komputer nie stwierdził żadnych błędów |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-03-2009, 20:31
|
|
|
Dla mnie te silnik tez sa zagadka. Moj tez tak potrafi, nie trzymac obrotow ale po chwili juz jest ok a nastepnego razu gasnie za kazdym razem przed kazdym zakretem. Jestem ciekaw czym to moze byc spowodowane. Ciezka sprawa.
Zamierzasz cos dalej ? Gadal Ci cos ten mechanik co zrobic ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2009, 21:27
|
|
|
oprócz tego gaśnięcia nie da się też w ogóle jechać na benzynie oprócz podpięcia pod komputer sprawdzał też czy pompa podaje paliwo pod dobrym ciśnieniem i też jest ok mechanik powiedział że najlepiej było by podmienić przepustnice z tym czujnikiem położenia przepustnicy pytałem o jakąś używkę u nas na szrotach ale do tempry nic nie ma jedynie kupić całość w sklepie motoryzacyjnym koszt 230zł podczas dodawania gazu zmieniały się na komputerze parametry przepustnicy tylko ciekawe czy były takie jakie powinny być także narazie nie wiem co dalej z tym robić według mnie to raczej będzie CPP |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2009, 21:50
|
|
|
pacopablo napisał/a: | według mnie to raczej będzie CPP |
mulitimetr w łapkę i o ile pamietam to napięcie między pinem nr 2 (są opisane na wtyczce) we wtyczce od CPP a masą ma być w okolicy 1,15 - 1,28V
z tym że piszę to z pamięci
poszukaj na forum tematu o CPP - były tam rozpisane dokładnie jego napięcia i sposób regulacji,
z moją temperką poprzedni właścieciel walczył 2 lata, a później ja przez pół roku - odkąd ponad pół roku temu wyregulowałem CPP nie mam najmniejszych prolemów z obrotami |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 14:07
|
|
|
rano odpalam auto a ono po odpaleniu trzyma ładnie obroty jeździć na benzynie też jeździ teraz po pracy wchodze do auta odpalam i znowu silnik gasł więc wracam do domu i tak w pewnym momencie przełączyłem na benzynę żeby sprawdzić co będzie no i jechał tylko było czuć takie poszarpywanie i zamulenie przy wciskaniu gazu ale jechał po dojechaniu pod dom sprawdziłem jak zachowuje się na wolnych obrotach i ładnie trzymał obroty ciekawe o co chodzi |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 14:15
|
|
|
pacopablo, z moim jest identycznie. Ja nie wiem co jest grane. Raz odpala bez problemu, raz nie trzyma obrotow, potem gasnie. Co to moze byc ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 15:56
|
|
|
byłem w sklepie chcąc zamówić przepustnicę z czujnikiem i okazało się że niby do tempry nie ma zamienników przepustnicy i musiałbym wyłożyć 600zł także odpada ale znalazłem na allegro cały monowtrysk http://moto.allegro.pl/it...0438201041.html
są tam wypisane modele do których pasuje i jest tam ta moja wersja która ma 75KM tylko u mnie nr.Bosch monowtrysku to 0 438 201 091 a na aukcji 0 438 201 041 i czy w takim razie będzie to pasowało? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:03
|
|
|
pacopablo, wgryź się dokładnie w ten temat http://forum.tempra.org/t...t=cpp+regulacja
tak od połowy pierwszej strony zaczynają sie konkretne informacje, ja wg tych wskazówek ustawiłem właśnie CPP
na drugioej stronie masz już kompedium wiedzy na temat CPP i moje z nim przejścia - myśle ze z tym opisem sobie poradzisz a jak nie to pisz wtedy spróbuję zebrac to do kupy i przedstawić jakoś w bardziej zwarty sposób |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 18:27
|
|
|
niestety ale nic a nic nie wiem jak mam to wyregulować chociaż czytałem tematy z tym związane po prostu raczej nie poradze sobie z tym |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 20:20
|
|
|
pacopablo, to nie jest trudne, a skoro planujesz zakup to zawsze warto spróbować:
procedura wygląda tak:
najlepiej na zimnym silniku
zdejmujesz filtr powietrza i zaglądasz do gardzieli
krzywka gazu - (ta do której dochodzi linka) ma od dołu taką maleńką śrubke na imbus - powinna ona być maźnięta farbą i nie powinno się jej ruszać ( umnie ktoś nia wcześniej kręcił i miąłem więcej pracy)
ta maleńka srubka wyznacza punkt 0 dla przepustnicy- przepustnica wtedy jest prawie zamknięta
jeśli tak to wygląda to śrubki nie ruszamy i zakładamy że punkt 0 jest ok
właczasz zapłon, bierzesz woltomierz, ściągasz taką gumową osłonkę z wtyczki od CPP, na wtyczce śa numerki od prawej chyba 54321 ale tu moge się mylić
1 to masa - więc zamiast niego możesz podpinać się pod masę z akumulatora - troszkę wygodniej
zasilanie CPP powinno być ok 5V (na 5 pinie), przy okazji można sprawdzić czy dochodzi masa do pinu 1
teraz najważniejsze mierzysz napięcie między pinami 2 i 1 lub 2 i masą (na jedno wychodzi)
powinno być ok 0,20V (+/- 0,05V) (u mnie był tak rozregulowany że miał ponad 1V)
jeśli napięcie jest niewłaściwe - delikatnie popuszczasz 4 śrubki trzymające CPP i kręcisz nim w lewo lub w prawo, aż osiągniesz 0,20V - CPP jest bardzo czuły więc po dociągnięciu srubek sprawdź czy się nie przestawiło
ot cała filozofia |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2009, 18:16
|
|
|
grzebałem trochę przy tym CPP napięcie na 5 pinie było ok wynosiło 5.02V natomiast między pinem 2 a masą wynosi 1.95V i za cholere nie mogłem zejść poniżej tej wartości także takie pytanie czy jest możliwe że nie da się go już wyregulować? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2009, 19:25
|
|
|
pacopablo, nie reagował na kręcenie całym CPP (on się kręci wokół własnej osi)?, w tym linku co podałem wyżej było zdjęcie dolnej śrubki od krzywki gazu - może masz ją za bardzo wykręconą i punkt zerowy CPP jest za wysoko :/ |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|