Gaśnie i nie trzyma obrotów na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 08:33 Gaśnie i nie trzyma obrotów na benzynie
|
|
|
Po ostatniej wymianie sondy lambda i czujnika temperatury cieczy(tego z niebieską wtyczką) zaczęły się problemy na benzynie po zapaleniu zimnego silnika obroty od razu wchodziły na 2.5-3tyś. po chwili zaczęły spadać aż do zgaśnięcia samochodu przy rozgrzanym silniku nie można spuszczać nogi z gazu a tym bardziej wrzucać na luz bo zaraz silnik gaśnie a na LPG chodzi idealnie nie ma z tym żadnych problemów po wymianie sondy i tego czujnika robiłem reset i było przez pare dni wszystko ok teraz znowu to samo w czym problem?Dodam że później wykręcałem jeszcze ten czujnik i wkręcałem na nowo gdyż była taka potrzeba i czy wtedy też należało robić reset?A owy czujnik wymieniłem dlatego że wcześniej co jakiś czas miałem problemy z odpaleniem silnika tzn. chwytał chwytał ale nie chciał od razu załapać albo chwytał i od razu gasł |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 08:47
|
|
|
sprawdź czy gdzieś nie łapie lewego powietrza, zrób jeszcze raz reset kompa, filtr paliwa i filtr powietrza wymieniałeś? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 09:09
|
|
|
pacopablo napisał/a: | na LPG chodzi idealnie | czyli przyczyny szukać należy po stronie zasilania benzyną. Ja bym obstawiał (po raz kolejny ) silniczek krokowy. Nad nim ciąży zadanie utrzymywania odpowiednich obrotów.
pacopablo napisał/a: | Dodam że później wykręcałem jeszcze ten czujnik i wkręcałem na nowo gdyż była taka potrzeba i czy wtedy też należało robić reset? | jeśli to ten sam czujnik to nie musisz powtarzać resetu, bo komputer zapisał już sobie jego ustawienia No chyba że w tym czasie go uszkodziłeś |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 09:15
|
|
|
jeśli wchozi na obroty, a po chwili schodzi to silniczek krokowy pracuje prawdopodobnie ok
zrób mały test: otwórz maskę, zapal silnik i poczekaj aż wejdzie na 2tys. później jak zacznie schodzić prawie do zgaśnięcia to naciśnij palcem ten cycek od silniczka krokowego - silniczek powinien zareagować i się wysunąć i podtrzymać obroty - jeśli tak się stanie to silniczek jest sprawny, a do regulacji masz CPP sprawa jest dość jasno opisana na forum. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 09:17
|
|
|
filtr powietrza i paliwa były niedawno wymienione spróbuje zrobić jeszcze raz reset tylko że ostatnio też mi się to zaczęło robić zrobiłem reset i przez trzy dni było ok a teraz znowu to samo zrobie reset i znowu może być dobrze tylko kilka dni gdyby był winien silniczek krokowy to dlaczego po resecie jest przez kilka dni wszystko ok?
** Dodano: 02-02-2009, 09:21 **
w którym miejscu jest silniczek krokowy? bo na mechanice zbytnio się nie znam |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 09:33
|
|
|
pacopablo napisał/a: | dlaczego po resecie jest przez kilka dni wszystko ok?
|
pozwalasz się silnikowi po resecie rozgrzać ? po resecie silnik wchodzi w tryb awaryjny i powinien pracować bez dodawania gazu dopóki nie włączy się wiatrak na chłodnicy
po prawej stronie (od kierowcy) zespołu wtryskowego przychodzi linka gazu na taką półokrągłą krzywkę, a silniczek jest z tyłu zespołu wtryskowego jest przykręcony na 3 śrubkach (na torx) taki czarny silniczek - wychodzi z niego taki palec ze sprężynką i on popycha tą krzywkę od dodawania gazu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 10:10
|
|
|
bylam z obrotami u elektryka i na gazie i na benzynie to samo, byl wymieniany silniczek krokowy i wszystko co mozliwe.
okazalo sie ze komputer jest do d.... podobno kosztuje ok 80 zł dzis jade po nowy komputer jesli bedzie 3mal normalne obroty dam znac;) |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 10:12
|
|
|
Nilka napisał/a: | i na gazie i na benzynie to samo, | no wlasnie, a tu na LPG chodzi cacy |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 10:15
|
|
|
Nilka napisał/a: | okazalo sie ze komputer jest do d.... |
komputer w T/T nie steruje gazem, więc obawiam się że to nie pomoże - stawiałbym raczej na czujnik położenia przepustnicy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 10:51
|
|
|
byłem teraz przy samochodzie i oprócz tego gaśnięcia dzieje się jeszcze coś jeszcze otóż gdy wciskam dosyć mocno pedał gazu obroty w granicach 4-5 tyś silnik nagle przerywa obroty spadają coś ala jakby paliwo odcięło o czym to może świadczyć? a czy przy uszkodzonym silniczku krokowym na LPG nie działo by się to samo?
** Dodano: 02-02-2009, 10:56 **
a jeżeli chodzi o wyżej opisany test krokowca to pisząc dzyndzel masz na myśli ten z tą sprężynką? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 11:00
|
|
|
pacopablo, jeśli tylko na paliwie to jest to zwykłe odcięcie paliwa cobyś sobie autka nie popsuł, na gazie tego raczej nie będzie bo gazownicy tego nie montują
a pseudo silniczek krokowy który jest w naszych autkach to nic innego jak taki "automatyczny dodawacz gazu" który naciska troszeczkę na gaz gdy silnik jest zimny i nie ma on nic wspólnego z wysokimi obrotami |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 11:03
|
|
|
czyli według ciebie silniczek krokowy to nie będzie?
** Dodano: 02-02-2009, 11:09 **
podjechałem jeszcze do mechanika to twierdzi że jeżeli byłby to silniczek krokowy to na LPG też by się to działo ma rację?Nie wiedziałem że tempry mają odcięcie paliwa powyżej określonej liczby obrotów |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 11:12
|
|
|
pacopablo napisał/a: | a czy przy uszkodzonym silniczku krokowym na LPG nie działo by się to samo? | nie, bo silniczek krokowy steruje tylko benzyną
pacopablo, na pewno wykonales prawidlowo reset kompa? Czyli tak jak pisal yoyo, rozlaczyc kleme z masa od aku, wcisnac pedal hamulca i trzymac okolo 10 sec, podlaczyc kleme do aku, odpalic silnik bez dodawania gazu az do zalaczenia sie wentylatora chlodnicy. Jesli wczesniej przy resecie pominales cos z tych rzeczy to zrob to raz jeszcze. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 11:17
|
|
|
pacopablo napisał/a: | to silniczek krokowy to na LPG też by się to działo ma rację? |
po części tak - silniczek dodaje gazu, więc nieważne czy na benzynie czy na LPG silniczek może dodać gazu i podnieść obroty
natomiast LPG ma poziom wolnych obrotów wyregulowany śrubką, lub na przewodzie jest silniczek krokowy gazu (attuator) który zwiększa dawkę gazu jeśli silnik ma za niskie obroty
więc tam gdzie silnik zgasłby już na PB, to LPG na powinien sobie poradzić i nie zgasnąć |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 12:30
|
|
|
jutro rano zrobie jeszcze raz reset i zobaczymy czy pomoże teraz już nie mam czasu bo zaraz do roboty czas jechać także jutro napisze czy reset pomógł tzn.pewnie pomoże tylko ciekawe czy tylko na chwile czy na dłużej
** Dodano: 02-02-2009, 13:28 **
zdążyłem zrobić reset wszystko zgodnie z tym jak to opisaliście i teraz jest wszystko ok ale od razu się zapytam jeżeli po kilku dniach znowu będzie to samo co było przed resetem to co w pierwszej kolejności będzie temu winne?
** Dodano: 19-02-2009, 17:39 **
Witam problem opisany powyżej znowu dzisiaj wrócił czyli było dobrze po resecie nieco ponad dwa tygodnie zrobiłem dzisiaj znowu reset i jest ok dlaczego się to powtórzyło jeżeli po poprzednim resecie przez tyle czasu do dzisiaj było wszystko ok? |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-02-2009, 18:02 Nie trzyma obrotów
|
|
|
Witam niedawno opisywałem problem nie trzymania obrotów na benzynie w mojej temprze było to 02.02.09 zrobiłem wtedy reset tak jak poleciliście i do dzisiaj było wszystko ok wracając z pracy podjechałem pod sklep i po ponownym uruchomieniu autka (na benzynie) zaczęły falować obroty wchodziły na 2000 i schodziły do granicy zgaśnięcia i tak w koło po kilku godzinach postoju poszedłem do auta i wszystko to samo co opisywałem w tamtym temacie czyli po odpaleniu zimnego silnika wchodzi tak na 2500-3000 obr. a następnie powolutku schodzą w dół jednak nie utrzymują się na takim poziomie żeby silnik sobie pracował tylko schodzą aż zgaśnie zrobiłem znowu reset i jest teraz dobrze tylko dlaczego od poprzedniego resetu było wszystko dobrze przez tyle czasu i dzisiaj znowu to samo?Od razu przepraszam że zakładam osobny temat ale nie wiem czy jeżeli dopisał bym coś w tamtym to czy ktokolwiek by o tym wiedział |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-02-2009, 18:56
|
|
|
pacopablo, moze cos z kompem albo z cpp ale ja stawiał bym na uszkodzenie kompa |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-02-2009, 19:01
|
|
|
pacopablo napisał/a: | Od razu przepraszam że zakładam osobny temat ale nie wiem czy jeżeli dopisał bym coś w tamtym to czy ktokolwiek by o tym wiedział |
Juz po problemie
A tak wracając do tematu to sprawdz CPP. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 14:12
|
|
|
dzisiaj od rana znowu dzieje się to samo do tego na benzynie w czasie jazdy po wciśnięciu gazu najpierw coś jakby go dławiło i lekko szarpało a po chwili idzie jak burza i tak trzeba by chyba go trzymać na wysokich obrotach żeby było ok czyli będzie to wina CPP czy może silniczka krokowego? |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 23:06
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | pacopablo napisał/a: | na LPG chodzi idealnie | czyli przyczyny szukać należy po stronie zasilania benzyną. Ja bym obstawiał (po raz kolejny ) silniczek krokowy. Nad nim ciąży zadanie utrzymywania odpowiednich obrotów.
|
A czy czasem silniczek krokowy nie reguluje też obrotów podczas pracy silnika na LPG? |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 23:16
|
|
|
aro, nie czytasz wszystkiego dokładnie
yoyo napisał/a: | silniczek dodaje gazu, więc nieważne czy na benzynie czy na LPG silniczek może dodać gazu i podnieść obroty
natomiast LPG ma poziom wolnych obrotów wyregulowany śrubką, lub na przewodzie jest silniczek krokowy gazu (attuator) który zwiększa dawkę gazu jeśli silnik ma za niskie obroty
więc tam gdzie silnik zgasłby już na PB, to LPG na powinien sobie poradzić i nie zgasnąć |
|
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 13:44
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | aro, nie czytasz wszystkiego dokładnie
yoyo napisał/a: | silniczek dodaje gazu, więc nieważne czy na benzynie czy na LPG silniczek może dodać gazu i podnieść obroty
natomiast LPG ma poziom wolnych obrotów wyregulowany śrubką, lub na przewodzie jest silniczek krokowy gazu (attuator) który zwiększa dawkę gazu jeśli silnik ma za niskie obroty
więc tam gdzie silnik zgasłby już na PB, to LPG na powinien sobie poradzić i nie zgasnąć |
|
Dziwne rzeczy piszesz. Próbowałem z ciekawości odłączyc silniczek krokowy na LPG i co obroty zaczęły wariowac tak samo jak na PB...
Też kiedyś miałem problem z wariującymi obrotami, to troche dłubałem przy silniku. |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 15:17
|
|
|
aro napisał/a: | Dziwne rzeczy piszesz. | kto? Czy z powodu odłączonego silniczka krokowego silnik zgasł Ci na LPG? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 15:47
|
|
|
poszedłem przed chwilą do samochodu odpaliłem przełączyłem na LPG podniosłem maskę i odpiąłem silniczek krokowy obroty tylko delikatnie wzrosły i nic więcej się nie działo a na benzynie przy odpiętym silniczku dzieje się to samo co i przy podpiętym czyli nie trzyma obrotów dzieje się jeszcze coś takiego że jak odpale na benzynie i próbuje pedałem gazu podtrzymać obroty np. w granicy 2000tyś to trzymam pedał w jednej pozycji a obroty i tak zaczynają spadać więc trzeba docisnąć pedał czyli pedałem gazu nie idzie podtrzymać stałej wartości obrotów i teraz nie wiem czy brać się za silniczek krokowy czy jechać na regulację CPP czy w ogóle jechać na komputer i może tam coś wyjdzie? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-02-2009, 18:01
|
|
|
pacopablo napisał/a: | trzymam pedał w jednej pozycji a obroty i tak zaczynają spadać więc trzeba docisnąć pedał czyli pedałem gazu nie idzie podtrzymać stałej wartości obrotów |
Z mojej strony powiem tylko tyle że silniczek krokowy nie ma z tym nic wspólnego.Wygląda na przetarty CPP.Jak pojedziesz na kompa to będzie widać co się dzieje podczas ruszania pedałem gazu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|