|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ginie iskra |
Autor |
Wiadomość |
cichy2106
witamy nowego
Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 2 Skąd: Oława
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-12-2006, 01:26 Ginie iskra
|
|
|
Mam problem z Tipem, jest słaba iskra na cewce [czasem nie ma ] dalej zanika nie jest to wina aparatu zapłonowego. pomóżcie
pozdrawiam |
|
|
|
|
pypenciusz
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2006 Posty: 15 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 30-12-2006, 12:51
|
|
|
Najprawdopodobniej uszkodzona jest cewka wysokiego napięcia. Poprostu z biegiem lat wyeksploatowała się. Spróbój założyć inna, sprawną, a wszystko będzie wiadomo. Jeśli aparat jest dobry, proponuje zacząć właśnie od cewki. Wymiana potrwa kilka minut, tylko musisz mieć drugą, najlepiej pożycz ze sprawnego auta.
Ja śmigam Tipkiem 1.8 z 1993r. To moje drugie tipo i nie mam co narzekać. Jedynie mam problem z obrotomierzem w digitalu. Wsześniej miałem 2.0 16V SEDICIVALVOLVE - To dopiero był samolot.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH POSIADACZY FIATÓW !!!!! |
|
|
|
|
cichy2106
witamy nowego
Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 2 Skąd: Oława
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-12-2006, 15:26
|
|
|
dzięki |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-12-2006, 22:54
|
|
|
no kolega ma rację, najprawdopodobniej na cewce już ucieka; chcesz zobaczyć nocznie - wieczorem jak jest ciemno podnieś maskę, ew leciutko rozpyloną wodą psiknij - dyskoteka iskier na cewce Cię upewni o ew przebiciach... chyb ,że masz uzkodzoną na tyle, że np. część uzwojeń się zwarła i nie podnosi 'aż tak' napięcia...
z kolei w przypadku, gdyby iskra była zawsze taka sama, nie słabsza/mocniejsza, ale za to czasem znikała w ogóle czy np co któryś obrót,przy tym znikało podwane na cewkę już - to czujnik wału (CPW) może padać... często objawia się to przy zmianach temp |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-05-2007, 08:38
|
|
|
Sorki, że odkopuję, ale jak sprawdzić cewkę poza zabiegami czystko "na oko"?
Sprawdzając opór uzwojenia? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2007, 10:35
|
|
|
w zasadzie tak; jeśli masz po kilka zwojw 'zespawanych' (zwarły się) to opór będzie mniejszy od typowych, ale prędzej i lepiej widać po spsikaniu mgiełką wody (spray) wieczorem i odpaleniu... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|