Wysłany: 06-11-2010, 16:21 Nietypowy problem z rozruchem
Na wstępie jako że jestem nowy chciałbym powitać wszystkich
Kieruję się do was z dość nietypowym problemem...
Tak więc moje tipo 1.4 ie z digiplexem(BEZ LPG) nie chce odpalić po wymianie prawie wszystkich kabli które idą do silnika. Wymieniałem bo już były bardzo mocno spróchniałe i pękł mi przewód od krokowego i Czujnika temp powietrza lub od wtrysku.
Tak więc wymieniłem przewody od CPP, Krokowca, Wtrysku/Czujnika temp powietrza, Czujnika temp wody(na kolektorze dolotowym), wszystkie masy.
Wszystko na 100% zrobiłem prawidłowo jednak auto teraz nie chce odpalić(nie pali na żaden gar jakby w ogóle nie było iskry), a przed wymianą przewodów odpalał...
Jak przekręcę kluczyk na zapłon to wtryskiwacz przez 1 sec podaje paliwo(tak powinno być ?), jak przekręcę dalej na rozruch(odpalam) to wtryskiwacz cały czas podaje paliwo( tak powinno być czy powinie przerywać co chwile ?).
Sprawdzałem i iskra jest na każdym cylindrze na 100%, tylko czy we właściwym momencie tego nie wiem...świece po wykręceniu są mokre od benzyny.
Braliśmy go na linkę to jak puściłem sprzęgło i wchodził na 3tyś obr to tak jakby normalnie chodził, mogłem dodać gazu i przyspieszał jednak bardzo,bardzo mułowato. Jak puściłem gaz i wdusiłem sprzęgło to od razu obroty spadały do 0.
Silnik krokowy i CPP są sprawne i ustawiałem dzisiaj i każdy minimalny ruch CPP powoduje wysunięcie lub wsunięcie się bolca krokowego.
Palec,kopułka,kable już trochę mają przebiegu, ale wszystko chodziło wcześniej bardzo dobrze.
Jak przekręcę kluczyk na zapłon to wtryskiwacz przez 1 sec podaje paliwo(tak powinno być ?), jak przekręcę dalej na rozruch(odpalam) to wtryskiwacz cały czas podaje paliwo( tak powinno być czy powinie przerywać co chwile ?).
to jest OK.
Nie zamieniłeś czasem miejscami przewodów WN?
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
Kable nie były ruszane, a wcześniej palił dobrze.
Specjalnie poszedłem sprawdzić i są podłączone tak patrząc od strony kopułki(czyli palec idzie w lewo):
W kółkach są nr cylindrów, pierwszy od rozrządu...
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0010740.jpg
Dobrze są ?
Co do paska, to możliwe jest żeby sobie ,o tak przeskoczył bez niczego?
Czy może to być CPW ? Bo manewrowałem wiązką od digiplexa podczas robienia innych kabli, a przewody digi też już stare i będę je chyba robił....
Czy komputer poda iskrę jeżeli CPW nie będzie dawał impulsów ?
miszko trafiłeś w dziesiątkę. Dzisiaj sprawdzałem pasek i zacząłem kręcić wałem to jedyne co zobaczyłem to przeskakujący pasek Mam nadzieje że jak go wcześniej kręciłem i ciągneliśmy na lince to nic się nie stało z rozrządem bo się chyba zabije.
Ja tu się staram żeby autko jeździło jak najlepiej, a on mi się odwdzięcza przeskakującym paskiem
garnek91, a kiedy rozrząd był robiony? Może tym mu się właśnie nie odwdzięczyłeś Sprawdź o ile w ogóle ząbków przeskoczył. Może nic się nie zdążyło uszkodzić.
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
Byłem u mechanika, rozrząd przeskoczył o 4 ząbki, ustawił mi chyba prawidłowo( w sumie sam miał dylemat z tym plastikiem wyciąganym, bo nie wychodził do końca), ale teraz jest tak:
Jednak ustawienie rozrządu nic nie dało, a mechanik zakręcił,pooglądał i rozłożył ręce. Mówi że to może coś z elektryką...
Sprawdziliśmy też ciśnienie w cylindrach i oglądaliśmy wnętrze cylindrów jakimś bajerem, i wszystko wygląda ok.
Więc sam już nie wiem, czy gdyby go zalewało paliwem to próbował by chociaż zapalić tzn. pyrkało by co jakiś czas z wydechu ? Bo patrze na ten wtrysk ile podaje paliwa to tam się leje mocno na oko, ale mgiełkę rozprowadza dobrą
Jedź do mechanika i sprawdźcie kompresję na poszczególnych cylindrach.
Na bloku silnika masz jak dobrze pamiętam wytłoczone oznaczenie kolejności zapłonu.
Jak dobrze pamiętam tam było 1 3 4 2. Na kopułce też tam powinno być wytłoczone które wyjście jest do której świecy.
Sprawdź to jeszcze raz dobrze.
CPW masz na podmianę?
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
Witam, problemu jeszcze nie rozwiązałem. Auto jak nie odpalało tak nie odpala...
Wymieniłem kopułkę,palec i kable WN.
Mam teraz tylko jedno pytanie, czy przy złączu od cewki pomarańczowy przewód (pin nr2) powinien mieć przebicie do masy? Ze schematów wyczytałem że to powinien być +, jednak na wyłączonym zapłonie gdy sprawdzam multimetrem obwód tego przewodu i kabla minusowego akumulatora jest przebicie i to bez żadnych oporów (2 ohm), jednak po przekręceniu na zapłon jest tam napięcie 12V. I ten pin ma też połączenie z pinami 3,4,10 w digiplexie. Czy ktoś mógłby to zweryfikować czy tak powinno być?
I jeszcze jest taka akcja że przy wtyczce od cewki przewód pomarańczowo-biały(pin1) jest ucięty parę cm od kostki, a reszty przewodu nie widać).A on podobno ma dochodzić do pinu 5 w digiplexie, jednak tam jak włączę zapłon jest napięcie.
Sądzę że co kiedyś było grzebane w tej instalacji i ktoś to przerabiał.
Mam jeszcze jedno pytanie do was, czy wtryskiwacz faktycznie powinien podawać paliwo non stop w dużej ilości podczas odpalania ?
Na tym filmie widać bardzo dobrze że wtryskiwacz przerywa co parę set milisekund jednak pokazane jest już podczas pracy...
U mnie gdy odpalam wtryskiwacz w ogóle nie przerywa, leje non stop i to ostro bo benzyna leci po chwili kroplami po ściankach przepustnicy....
I wydaje mi się że go mocno zalewa, dlatego dopiero łapie na lince przy 3 tyś obr i otwartej w połowie przepustnicy.
Tipolek już jest zalany (4L poszły na odpalanie i to w szybkim tempie, więc wdaje mi się że dużo leje) i muszę olej wymienić bo się łatwiej pali niż benzyna
Tipolek już jest zalany (4L poszły na odpalanie i to w szybkim tempie, więc wdaje mi się że dużo leje)
A może coś ci sie dzieje z pompą paliwowa ? Np u mnie jak już auto chodzi to stale z wtryskiwacza leci mgiełka benzyny. Nie powinno być żadnych przerw w dostarczaniu paliwa jak na moje oko. A te 4l zmarnowanie na odpalanie to coś mi sie tu nie zgadza... Może rzeczywiście jest tak, że paliwo dalej jest ale pompa coś nie podaje
garnek91, wtrysk ma podawać paliwo tylko w momencie kiedy zaczynasz odpalać silnik.Jeżeli po włączeniu zapłonu od razu się otwiera to jest jakiś problem.
Dodam że wtrysk nigdy nie podaje paliwa ciągłym strumieniem.W sterowniku ma podane ile ms ma się otworzyć w danych warunkach dla każdego z cylindra.Dlatego na filmiku widać jak paliwo podawane jest impulsowo.Sygnał do podania dawki paliwa pochodzi z czujnika położenia wału,a ilość tego paliwa zależy głównie od czujnika temperatury silnika,położenia pedału gazu i z sondy lambda.
Jeżeli po przekręceniu kluczyka leje się paliwo z wtrysku to pompa paliwa nic do tego nie ma.
Kolega miał takie coś w Temprze 1.6 i wymiana kompletnego wtrysku nic nie dała.Wyglądało na padnięty ECU.Nie wiem jak się to zakończyło.
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
Dodatkowym typowym efektem jest chwilowe zatrzymanie pracy wtryskiwacza po przygazowaniu silnika i odpuszczeniu gazu. Wtedy na ten czas kiedy silnik będzie schodził z obrotów wtryskiwacz powinien przestać pracować. Jest to działanie celowe - po co na zwalniającym silniku podawać paliwo. Jest to też wykorzystywane przy hamowaniu silnikiem np. jadąc z górki czy dojeżdżając do skrzyżowania.
Tylko, że Ty nie możesz odpalić - skoro mówisz, że ciągle Ci się leje.
Może ECU padł jak Zielony mówi i najzwyczajniej otwiera wtrysk "na stałe".
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
Ok, dzięki wszystkim za cenne porady. Na 90% jest to wina ciągle otwartego wtryskiwacza tylko muszę zdiagnozować czy to ECU czy wtryskiwacz czy złe podłaczenie, więc teraz mam wielką prośbę do was, czy ktoś mógłby mi podać jakie kolory przewodów przychodzą pod dany pin we wtyczce wtrysku/temp pow. ?
Bo z tego co wiem to wtrysk jest załączany minusem, więc może przez przypadek zamieniłem go z tym od temp powietrza...
Sprawdzałem w książce Obsługa i naprawa Fiat Tipo, ale tam niema określonej kolejności przy wtyczce...chyba że macie jakiś konkretny schemat to tez przygarnę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.