Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
/F/I/A/T/ Tipo 1.8ie - PASJA - czyli Tipo po raz trzeci :)
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-04-2014, 08:45   

shagger78, po co motasz i kręcisz :roll: Napisze raz jeszcze: Mój mechanik zdiagnozował że śruba od koła pasowego ta lewoskrętna jest sklejona czerwonym klejem i na takim ja jeździłem. Próbował całość wykręcić ale klej pękł i reszta śruby pozostała. Resztę śruby wyciągnął. Akurat mieszka nie daleko więc ojciec mój jest tam często i był wtedy właśnie więc nie ma mowy o tym że mój coś kręci. Dla mnie i dla każdego kto słyszy o tym to ręce opadają że ktoś odpie*olił taką fuszerkę. Mechanik poprzedniego właściciela miał mu wymienić rozrząd kompletny podobno. Mój mechanik stwierdził że tylko pasek zmienił i że ktoś doprowadził do przeskoczenia rozrządu co pokrzywiło zawory. Jednym słowem silnik zrobiony szybko na sztukę po tym jak ktoś go spieprzył :sciana:

Wczoraj zamówiona a dziś już odebrana przesyłka - śruba do koła pasowego. Fiat dba widać o klientów bo piernikiem ściągnęli tę śrubę :D




** Dodano: 25-04-2014, 09:46 **
A i jeszcze jedno, mój mechanik luknął sobie wcześniej do autodaty i wiedział o lewoskręcie, poza tym na główce śruby pisze że to lewa 8)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-04-2014, 20:08   

KrzychuB, zrozumiałem identycznie jak shagger78 że przykręcone było sklejoną śrubą heheheee.A na jakim etapie są prace :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-04-2014, 21:25   

ZielonyTBG, No wszystko już mam. Głowica zrobiona itp. Tylko wsykoczył problem z tą śrubą więc po weekendzie będzie robił dalej :lol:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-04-2014, 21:40   

miejmy nadzieje,że już nic sie zlego nie wydarzy!!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-04-2014, 21:41   

KrzychuB, nie motam i nie krece.I nie unos sie Krzychu bo pisze co mysle niezaleznie czy sie to komus podoba czy nie.Dalej nie widze mozliwosci by urwana srube skleic klejem i przykrecic nia kolo pasowe walu korbowego i by wytrzymalo to dluzej niz minute pracy.Tymczasem Ty przejechales chyba conajmniej 1000 km.

Nie ma takiego kleju ktorym mozna by skleic urwana srube tak by ona do czegos sie jeszcze nadawala.Na tym zakoncze udzielanie sie w temacie ,,klejonej sruby"na ktorej dalo sie jezdzic :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-04-2014, 21:47   

kamilsitek1983, mam nadzieje że worek nieszczęść już pusty ;)

shagger78, szkoda że nie wierzysz, bo ani ja ani mój ojciec czy mechanik nie ma podstaw do kłamania w takiej sprawie ;)
Po weekendzie prace znów ruszają :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-04-2014, 23:11   

KrzychuB,nie napisalem ze ktokolwiek klamie.Poprostu nie jestem naiwny.W lot na miotle tez nie wierze...

Ale zostawmy to,bo kazdy wie swoje.I niech tak bedzie.

Mam nadzieje ze juz wkrotce tipo bedzie smigac jak potrzeba i nie bedziesz juz mial niespodzianek z nim.Po naprawie zaworow cisnienie napewno wzrosnie wiec powinno tez przybyc tez conajmniej kilka konikow :) Trzymam kciuki :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-04-2014, 19:58   

i co z fiatem?
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-04-2014, 20:45   

Renegat..., sorka ale pisaleś o byłem w robocie a potem zapomniałem o smsie :P Fiat się ma dobrze, panewki potwierdzone że są ok. W piątek może już będzie u mnie, stara się jak może ale ojciec co z nim robi wylądował w szpitalu i sam został więc wiadomo ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-04-2014, 21:59   

temat ze szczerego serca mi sie nie podoba,ile można zwlekać.Ta KRZYCHU juz ma zapierdzielać

** Dodano: 30-04-2014, 23:08 **
KrzychuB napisał/a:
ojciec co z nim robi wylądował w szpitalu i sam został więc wiadomo ;)
KRZysiu dziadki mogą w tym silniku tylko pomagać bo na pewno pojecia nie maja rzadnego,dziadek_polonez itp a TY masz motor dla którego trzeba dobrego doktora
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-04-2014, 22:32   

kamilsitek1983 napisał/a:
temat ze szczerego serca mi sie nie podoba,ile można zwlekać.Ta KRZYCHU juz ma zapierdzielać

Komentarzy na temat przypadłości kolegi jest wiele, jedne pochlebne natomiast inne negatywne. Ale w tym momencie nie bardzo rozumiem co twoja wypowiedź wnosi do tematu :roll:
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-04-2014, 22:35   

maxi, no ten remont za dlugo trwa,ja trzymam strone kolegi Krzycha

** Dodano: 30-04-2014, 23:40 **
mechaniora mam na myśli
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-05-2014, 19:21   

Co z fiatem?wyreperowany już...

Pewnie mechanik się grzebie bo i regeneracja glowicy była zbieranie pasków...później sruba od koła...w międzyczasie święta a teraz długi weekend....
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-05-2014, 23:03   

czekamy jak na swoje :D
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2014, 02:48   

Happy end trzeba będzie sowicie opić :P
  
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-05-2014, 08:31   

ja jestem ciekaw kosztów tej całej zabawy....co do mechaników na na tym motorze trzeba się znać,a barbarzyńskie metody sa nieskuteczne chociażby aby wycicnąć łożysko prowadzące dla paska rozrządu trzeba mieć blokadaę aby zblokować kółko od balansów odkrecic je...i wymienić na nim łożysko które jest wlasnie rolka dla rozrządu....jest to czynnośc prosta i przyjemna jak się ma sciągacz....bez sciągacza sprawa ciężka do odkręcenia....barbarzyńskie metody kończą sie pokancerowanie tego koła od balansów co w afekcie może kiedyś prowadzić do zerwania paska balansowego...głupie zawory na płytkacg ,jak ktoś robi tylko wloszczyzne to ma płytki regulacyjne...i je sie wymienia nazasadzie "komuś wyjmę komuś włożę" natomiast wiele razy widziałem barbarzyńców co je szlifują<ściana>Ciekawe co twój mechanik powie o wałkach rozrządu...bo to temat też cięzki...
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-05-2014, 13:15   

Renegat..., a zapytam w ten sposób czemu nie mozna lub nie powinno sie szlofować płytek???? zreszta w japońcach tez są płytki......, a w nuektórych nie ma płytek tylko całe szklanki które tez ustalają luz zaworowy, przykład nissan primera w silniku benzynowym, co wtedy robic z ustawieniem zaworów???
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-05-2014, 17:46   

Nie wiem jak jest w nissanie nigdy japońca nie miałem....ale podejrzewam ze albo nie przewidują regulacji luzu albo szklankami....albo założyli jakiś przebieg silnika konstrukcyjny który nie wymaga korekcji luzu zaworowego.
Czemu nie szlifować?a wyszlifujesz to równo...zakładając że płytki są równe z obu stron...zakładam też że są z materiału twardszego od wałka...bo zawsze scierają się wałki a nie płytki...jak dasz strona wyszlifowana do wałka wałek nie będzie dobrze współpracować z płytką a jak włożysz drugą stroną a będzie to krzywo płytka może mieć możliwośc delikatnego chybotania się...bo chałupniczo mechanik równo tego nie zrobi szlifierką a nikt nie będzie sie p^li z frezowaniem takiej płytki.....podejrzewam też ze powłoka zewnętrzna takiej płytki może mieć jakąś powłokę jaką nie wnikam nigdy mnie nie interesowała technologia wykonania takiej płytki......

w ramach ciekawostki technologicznej...zyletka do golenia-samo ostrze jest hartowane....pokryte spiekiem ceramicznym bądz warstwą teflonu...aby poślizg był przy goleniu....
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-05-2014, 18:55   

płytki można szlifować - na szlifierce płaszczyznowej + stół magnetyczny , ale w porównaniu z ceną nowej - jest to nieopłacalne :lol: a i szlifuje się stronę od szklanki
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-05-2014, 19:13   

Miałem wcześniej Temprę 1.6 i.e i po zrobieniu głowicy musiałem ustawić zawory.Część płytek wziąłem do pracy na magnesówkę i po zamontowaniu było git.Można zbierać nawet po setce.Szybciej mi z tym zeszło niż przekonać jakiegoś sprzedającego do ściągnięcia na sklep potrzebnych rozmiarów.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-05-2014, 19:28   

ZielonyTBG, no to się wie jeśli masz dostęp do szlifierki z magnetykiem + luz w pracy to tanio wychodzi ;) ale jakbyś miał dać płytkę do szlifu to cena wyjdzie większa niż cena nowej
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-05-2014, 19:37   

Witam wiem jak działają mechanicy.....wy też wiecie....jak się robi dla siebie to dla siebie to apropo tego która stroną włoży sie płytkę bo 90% mechaników włoży stroną losową....mechanicy w Polsce to wysokiej klasy specjaliści dobrze ustawiają rozrządy....są tani....nigdy nie pomylą im się wałki in z ex NIGDY....bo to fachowcy więc nie wierze aby ktoś w POLSCE odważył się wstawić szlifowaną płytkę....Płytki były kiedyś po 4zł jeżeli zakład robi włoszczyznę to ma dużo płytek wiec zwyczajnie płytki przy regulacji wedrują od silnika do silnika.....i nikt sie nie p^li ze szlifowaniem bo to szkoda czasu jak sie ma płytek całe "wiadro"...gorzej jak się przesadzi ze zeszlifowaniem wtedy to dopiero szkoda jak za duży luz powstanie....
piszą to koledzy o porządnych szlifierkach a czy pan STASIO w warsztacie "u szwagra" ma takie skomplikowane urządzenia?czy boscha i kolano?
piti14 piszesz o nowych płytkach a komuś tam poradziłeś zrobienie lampki od wstecznego na przełączniku....
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2014, 19:51   

Niedawno ustawialem zawory.Koszt nowej plytki ok6 zl.Z dostepnoscia nie ma problemu.Stopniowanie bodajrze co 0,05 mm.Zakladajac ze czasem wystarczy pozamianiac plytki miejscami okaze sie ze brakuje nam 4 sztuk.O kosztach nie warto wspominac ale do roboty trzeba sie przylozyc by bylo dobrze.

Szlifowac plytki mozna ale czy to sie oplaca?Napewno nie wolno zakladac plytek ,,ostra"strona do walka bo wkrotce go ,,zje"od tego.Nowa plytka ma kolor ciemno szaro zielony i podejrzewam ze to jakas powloka.Powierzchnia jakby lekko tlusta i gladka.Zadnych sladow po obrobce.Po jednej stronie nadruk z gruboscia plytki.Ponoc koniecznie trzeba zakladac oznaczeniem w kierunku szklanki.

W bylym tipo 2.0 pod jedna plytka mialem polowke zyletki.Tak ktos sobie poradzil z nadmiernym luzem.Niech go szlag...
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-05-2014, 20:26   

shagger78, polak potrafi :D
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-05-2014, 21:02   

Renegat... napisał/a:
Witam wiem jak działają mechanicy.....wy też wiecie....jak się robi dla siebie to dla siebie to apropo tego która stroną włoży sie płytkę bo 90% mechaników włoży stroną losową....mechanicy w Polsce to wysokiej klasy specjaliści dobrze ustawiają rozrządy....są tani....nigdy nie pomylą im się wałki in z ex NIGDY....bo to fachowcy więc nie wierze aby ktoś w POLSCE odważył się wstawić szlifowaną płytkę....Płytki były kiedyś po 4zł jeżeli zakład robi włoszczyznę to ma dużo płytek wiec zwyczajnie płytki przy regulacji wedrują od silnika do silnika.....i nikt sie nie p^li ze szlifowaniem bo to szkoda czasu jak sie ma płytek całe "wiadro"...gorzej jak się przesadzi ze zeszlifowaniem wtedy to dopiero szkoda jak za duży luz powstanie....
piszą to koledzy o porządnych szlifierkach a czy pan STASIO w warsztacie "u szwagra" ma takie skomplikowane urządzenia?czy boscha i kolano?
piti14 piszesz o nowych płytkach a komuś tam poradziłeś zrobienie lampki od wstecznego na przełączniku....
przeczytaj cały post !!! napisałem żeby nie rzeźbił w gównie tylko kupił nowy za 45 + przesyłka - są części ogólnie dostępne gdzie można kupić nowe , ale są części unikaty lub bardzo drogie i wtedy - kombinujemy :red_kartka:
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load