/F/I/A/T/ Tipo 1.8ie - PASJA - czyli Tipo po raz trzeci :) |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 25-04-2014, 08:45
|
|
|
shagger78, po co motasz i kręcisz Napisze raz jeszcze: Mój mechanik zdiagnozował że śruba od koła pasowego ta lewoskrętna jest sklejona czerwonym klejem i na takim ja jeździłem. Próbował całość wykręcić ale klej pękł i reszta śruby pozostała. Resztę śruby wyciągnął. Akurat mieszka nie daleko więc ojciec mój jest tam często i był wtedy właśnie więc nie ma mowy o tym że mój coś kręci. Dla mnie i dla każdego kto słyszy o tym to ręce opadają że ktoś odpie*olił taką fuszerkę. Mechanik poprzedniego właściciela miał mu wymienić rozrząd kompletny podobno. Mój mechanik stwierdził że tylko pasek zmienił i że ktoś doprowadził do przeskoczenia rozrządu co pokrzywiło zawory. Jednym słowem silnik zrobiony szybko na sztukę po tym jak ktoś go spieprzył
Wczoraj zamówiona a dziś już odebrana przesyłka - śruba do koła pasowego. Fiat dba widać o klientów bo piernikiem ściągnęli tę śrubę
** Dodano: 25-04-2014, 09:46 **
A i jeszcze jedno, mój mechanik luknął sobie wcześniej do autodaty i wiedział o lewoskręcie, poza tym na główce śruby pisze że to lewa |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-04-2014, 20:08
|
|
|
KrzychuB, zrozumiałem identycznie jak shagger78 że przykręcone było sklejoną śrubą heheheee.A na jakim etapie są prace |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 25-04-2014, 21:25
|
|
|
ZielonyTBG, No wszystko już mam. Głowica zrobiona itp. Tylko wsykoczył problem z tą śrubą więc po weekendzie będzie robił dalej |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-04-2014, 21:40
|
|
|
miejmy nadzieje,że już nic sie zlego nie wydarzy!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2014, 21:41
|
|
|
KrzychuB, nie motam i nie krece.I nie unos sie Krzychu bo pisze co mysle niezaleznie czy sie to komus podoba czy nie.Dalej nie widze mozliwosci by urwana srube skleic klejem i przykrecic nia kolo pasowe walu korbowego i by wytrzymalo to dluzej niz minute pracy.Tymczasem Ty przejechales chyba conajmniej 1000 km.
Nie ma takiego kleju ktorym mozna by skleic urwana srube tak by ona do czegos sie jeszcze nadawala.Na tym zakoncze udzielanie sie w temacie ,,klejonej sruby"na ktorej dalo sie jezdzic |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 25-04-2014, 21:47
|
|
|
kamilsitek1983, mam nadzieje że worek nieszczęść już pusty
shagger78, szkoda że nie wierzysz, bo ani ja ani mój ojciec czy mechanik nie ma podstaw do kłamania w takiej sprawie
Po weekendzie prace znów ruszają |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2014, 23:11
|
|
|
KrzychuB,nie napisalem ze ktokolwiek klamie.Poprostu nie jestem naiwny.W lot na miotle tez nie wierze...
Ale zostawmy to,bo kazdy wie swoje.I niech tak bedzie.
Mam nadzieje ze juz wkrotce tipo bedzie smigac jak potrzeba i nie bedziesz juz mial niespodzianek z nim.Po naprawie zaworow cisnienie napewno wzrosnie wiec powinno tez przybyc tez conajmniej kilka konikow Trzymam kciuki |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-04-2014, 19:58
|
|
|
i co z fiatem? |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 30-04-2014, 20:45
|
|
|
Renegat..., sorka ale pisaleś o byłem w robocie a potem zapomniałem o smsie Fiat się ma dobrze, panewki potwierdzone że są ok. W piątek może już będzie u mnie, stara się jak może ale ojciec co z nim robi wylądował w szpitalu i sam został więc wiadomo |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-04-2014, 21:59
|
|
|
temat ze szczerego serca mi sie nie podoba,ile można zwlekać.Ta KRZYCHU juz ma zapierdzielać
** Dodano: 30-04-2014, 23:08 **
KrzychuB napisał/a: | ojciec co z nim robi wylądował w szpitalu i sam został więc wiadomo | KRZysiu dziadki mogą w tym silniku tylko pomagać bo na pewno pojecia nie maja rzadnego,dziadek_polonez itp a TY masz motor dla którego trzeba dobrego doktora |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-04-2014, 22:32
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | temat ze szczerego serca mi sie nie podoba,ile można zwlekać.Ta KRZYCHU juz ma zapierdzielać |
Komentarzy na temat przypadłości kolegi jest wiele, jedne pochlebne natomiast inne negatywne. Ale w tym momencie nie bardzo rozumiem co twoja wypowiedź wnosi do tematu |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-04-2014, 22:35
|
|
|
maxi, no ten remont za dlugo trwa,ja trzymam strone kolegi Krzycha
** Dodano: 30-04-2014, 23:40 **
mechaniora mam na myśli |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-05-2014, 19:21
|
|
|
Co z fiatem?wyreperowany już...
Pewnie mechanik się grzebie bo i regeneracja glowicy była zbieranie pasków...później sruba od koła...w międzyczasie święta a teraz długi weekend.... |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-05-2014, 23:03
|
|
|
czekamy jak na swoje |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2014, 02:48
|
|
|
Happy end trzeba będzie sowicie opić |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-05-2014, 08:31
|
|
|
ja jestem ciekaw kosztów tej całej zabawy....co do mechaników na na tym motorze trzeba się znać,a barbarzyńskie metody sa nieskuteczne chociażby aby wycicnąć łożysko prowadzące dla paska rozrządu trzeba mieć blokadaę aby zblokować kółko od balansów odkrecic je...i wymienić na nim łożysko które jest wlasnie rolka dla rozrządu....jest to czynnośc prosta i przyjemna jak się ma sciągacz....bez sciągacza sprawa ciężka do odkręcenia....barbarzyńskie metody kończą sie pokancerowanie tego koła od balansów co w afekcie może kiedyś prowadzić do zerwania paska balansowego...głupie zawory na płytkacg ,jak ktoś robi tylko wloszczyzne to ma płytki regulacyjne...i je sie wymienia nazasadzie "komuś wyjmę komuś włożę" natomiast wiele razy widziałem barbarzyńców co je szlifują<ściana>Ciekawe co twój mechanik powie o wałkach rozrządu...bo to temat też cięzki... |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-05-2014, 13:15
|
|
|
Renegat..., a zapytam w ten sposób czemu nie mozna lub nie powinno sie szlofować płytek???? zreszta w japońcach tez są płytki......, a w nuektórych nie ma płytek tylko całe szklanki które tez ustalają luz zaworowy, przykład nissan primera w silniku benzynowym, co wtedy robic z ustawieniem zaworów??? |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-05-2014, 17:46
|
|
|
Nie wiem jak jest w nissanie nigdy japońca nie miałem....ale podejrzewam ze albo nie przewidują regulacji luzu albo szklankami....albo założyli jakiś przebieg silnika konstrukcyjny który nie wymaga korekcji luzu zaworowego.
Czemu nie szlifować?a wyszlifujesz to równo...zakładając że płytki są równe z obu stron...zakładam też że są z materiału twardszego od wałka...bo zawsze scierają się wałki a nie płytki...jak dasz strona wyszlifowana do wałka wałek nie będzie dobrze współpracować z płytką a jak włożysz drugą stroną a będzie to krzywo płytka może mieć możliwośc delikatnego chybotania się...bo chałupniczo mechanik równo tego nie zrobi szlifierką a nikt nie będzie sie p^li z frezowaniem takiej płytki.....podejrzewam też ze powłoka zewnętrzna takiej płytki może mieć jakąś powłokę jaką nie wnikam nigdy mnie nie interesowała technologia wykonania takiej płytki......
w ramach ciekawostki technologicznej...zyletka do golenia-samo ostrze jest hartowane....pokryte spiekiem ceramicznym bądz warstwą teflonu...aby poślizg był przy goleniu.... |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-05-2014, 18:55
|
|
|
płytki można szlifować - na szlifierce płaszczyznowej + stół magnetyczny , ale w porównaniu z ceną nowej - jest to nieopłacalne a i szlifuje się stronę od szklanki |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-05-2014, 19:13
|
|
|
Miałem wcześniej Temprę 1.6 i.e i po zrobieniu głowicy musiałem ustawić zawory.Część płytek wziąłem do pracy na magnesówkę i po zamontowaniu było git.Można zbierać nawet po setce.Szybciej mi z tym zeszło niż przekonać jakiegoś sprzedającego do ściągnięcia na sklep potrzebnych rozmiarów. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-05-2014, 19:28
|
|
|
ZielonyTBG, no to się wie jeśli masz dostęp do szlifierki z magnetykiem + luz w pracy to tanio wychodzi ale jakbyś miał dać płytkę do szlifu to cena wyjdzie większa niż cena nowej |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-05-2014, 19:37
|
|
|
Witam wiem jak działają mechanicy.....wy też wiecie....jak się robi dla siebie to dla siebie to apropo tego która stroną włoży sie płytkę bo 90% mechaników włoży stroną losową....mechanicy w Polsce to wysokiej klasy specjaliści dobrze ustawiają rozrządy....są tani....nigdy nie pomylą im się wałki in z ex NIGDY....bo to fachowcy więc nie wierze aby ktoś w POLSCE odważył się wstawić szlifowaną płytkę....Płytki były kiedyś po 4zł jeżeli zakład robi włoszczyznę to ma dużo płytek wiec zwyczajnie płytki przy regulacji wedrują od silnika do silnika.....i nikt sie nie p^li ze szlifowaniem bo to szkoda czasu jak sie ma płytek całe "wiadro"...gorzej jak się przesadzi ze zeszlifowaniem wtedy to dopiero szkoda jak za duży luz powstanie....
piszą to koledzy o porządnych szlifierkach a czy pan STASIO w warsztacie "u szwagra" ma takie skomplikowane urządzenia?czy boscha i kolano?
piti14 piszesz o nowych płytkach a komuś tam poradziłeś zrobienie lampki od wstecznego na przełączniku.... |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2014, 19:51
|
|
|
Niedawno ustawialem zawory.Koszt nowej plytki ok6 zl.Z dostepnoscia nie ma problemu.Stopniowanie bodajrze co 0,05 mm.Zakladajac ze czasem wystarczy pozamianiac plytki miejscami okaze sie ze brakuje nam 4 sztuk.O kosztach nie warto wspominac ale do roboty trzeba sie przylozyc by bylo dobrze.
Szlifowac plytki mozna ale czy to sie oplaca?Napewno nie wolno zakladac plytek ,,ostra"strona do walka bo wkrotce go ,,zje"od tego.Nowa plytka ma kolor ciemno szaro zielony i podejrzewam ze to jakas powloka.Powierzchnia jakby lekko tlusta i gladka.Zadnych sladow po obrobce.Po jednej stronie nadruk z gruboscia plytki.Ponoc koniecznie trzeba zakladac oznaczeniem w kierunku szklanki.
W bylym tipo 2.0 pod jedna plytka mialem polowke zyletki.Tak ktos sobie poradzil z nadmiernym luzem.Niech go szlag... |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-05-2014, 20:26
|
|
|
shagger78, polak potrafi |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-05-2014, 21:02
|
|
|
Renegat... napisał/a: | Witam wiem jak działają mechanicy.....wy też wiecie....jak się robi dla siebie to dla siebie to apropo tego która stroną włoży sie płytkę bo 90% mechaników włoży stroną losową....mechanicy w Polsce to wysokiej klasy specjaliści dobrze ustawiają rozrządy....są tani....nigdy nie pomylą im się wałki in z ex NIGDY....bo to fachowcy więc nie wierze aby ktoś w POLSCE odważył się wstawić szlifowaną płytkę....Płytki były kiedyś po 4zł jeżeli zakład robi włoszczyznę to ma dużo płytek wiec zwyczajnie płytki przy regulacji wedrują od silnika do silnika.....i nikt sie nie p^li ze szlifowaniem bo to szkoda czasu jak sie ma płytek całe "wiadro"...gorzej jak się przesadzi ze zeszlifowaniem wtedy to dopiero szkoda jak za duży luz powstanie....
piszą to koledzy o porządnych szlifierkach a czy pan STASIO w warsztacie "u szwagra" ma takie skomplikowane urządzenia?czy boscha i kolano?
piti14 piszesz o nowych płytkach a komuś tam poradziłeś zrobienie lampki od wstecznego na przełączniku.... | przeczytaj cały post !!! napisałem żeby nie rzeźbił w gównie tylko kupił nowy za 45 + przesyłka - są części ogólnie dostępne gdzie można kupić nowe , ale są części unikaty lub bardzo drogie i wtedy - kombinujemy |
|
|
|
|
|