Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Po przerwie problem 1,8ie Tipo****ROZWIĄZANY****
Autor Wiadomość
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-03-2005, 20:11   

Wszystkie wtryski na raz by się zepsuły to raczej nie bardzo możliwe, Ja osobiście bym stawiał raczej na jakiś czujnik. Czujka temp. powietrza zasysanego - ta na kolektorku raczej nie bo ona powoduje wieksze spalanie ale do ok 10 - 15 l/100 Natomiast nie wpływa mono na kulturę pracy silnika - tylko przy wyższych obrotach po puszczeniu gazu potrfi lekko kichnąć [-o<
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-03-2005, 21:06   

Zapomniałem dodać ,że silnik był rozgrzany.
Niewiem jak dozują wtryskiwacze,ale powinno to być jak sprey mgiełka a jest szczykawka
(z igłą).Narazie pomiary samych wtrysków są ok 16,4-16,7 ohm
jutro rozepne centralkę i sprawdzę połączenie na złączu(w/g schematu)
Jeżeli chodzi o poprawność czujników wszystkich nie wątpię ,są ok.
Jeżeli czujnik temperatury wtryskiwaczy to niewiem gdzie on jest,lub ja go inaczej nazywam .Tak jak pisałem nie mam jak zmieżyć wydajności pompy .Mam drugą tylko nie mogę jej zamienić(problem z odkrędeniem czujnika rezerwy).Dochodzi jeszcze filtr paliwa.
mikro filtry w wtryskach czyściłem (były czyste).Wyczytałem gdzieś,że zamałe ciśnienie może być powodem lania wtrysku.
Przy okazji dodam ,ustawiłem zawory zmniejszyłem luz na 0,30 silnik lepiej pracuje na wolnych(ciszej).Byłem dzisiaj u szpeca od głowic.Powiedział ,że silnik może pracować na sprężynie awaryjnej tej małej po pęknięciu głównej i przy 4-5 tyś może kichać(nienadąża zamykać ssącego).
No i można wymienić sprężynę bez zdjęcia głowicy(to jest ostatnia rzecz ,którą będę robił)

.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2005, 10:33   Rozdzielacz zapłonu

Kolego Sloneczny

Niepokoi mnie Twój rozdzielacz zapłonu.
Patrząc na ten rozdzielacza to gniazdko od czujnika fazy ( wtrysku) powinno być widoczne na górze obudowy a kopułka powinna być skierowana przewodami ku górze.

Czujnik temperatury wtryskiwaczy ma kolor niebieski. Wkręcony jest obok pokrywy termostatu. Wytłoczony napis na czujniku to WTS 05. Czujnik jest sprzedawany razem z podkładką.

Jeżeli wtryskiwacze "lały" paliwo na gorącym silniku to znaczy , że do centralki nie docierają informacje od czujników.

Sprawdź napięcie w wtyczce od tego niebieskiego czujnika. Wyjmij wtyczkę podłącz do niej woltomierz i przekręć stacyjkę na MAR - powinno być 5 Volt.
Jeżeli nie ma to może przy samej wtyczce jest urwany przewód.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-03-2005, 13:15   

Rozdzielacz jest ok (mam dwa takie same ),czujnik też ma 4,6V zobacze podłącze rezystor.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2005, 19:55   

Spróbój jednocześnie to samo z czujnikiem temperatury powietrza.

Poniżej przekazuje dane dla silnika 1800 cc M.P.I. w stanie nagrzany na wolych obrotach.
Obroty silnika= 875 ± 50
Czas otwarcia wtryskiwacza=1,5 ± 0,15 msec
Wyprzedzenie zapłonu=10 ± 3 stopni
Cisnienie w kolektorze ssącym=300 ± 30 mmHg
Temperatura powietrza w kolektorze=35 ± 5 stopni Celsjusza
Temperatura wody w silniku=95 ± 5 stopni Celsjusza
Ustawienie czujnika połozenia przepustnicy=2 ÷ 14 stopni
Napięcie zasilania= 14 ÷ 0,5 V
Motore passo/passo (czujnik spalania stukowego)= 56 ± 5 passi ( odgłosów).
Delta passi ( wartość odgłosów)= 0 ± 5 passi (odgłosów)

Dane pochodzą z instrukcji Magneti Marelli.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-03-2005, 20:35   

OK dzięki .Nareście zmierzyłem ciśnienie pompy 1,2 kg/cm2 ,czyli połowa co powinna być.
Przyżąd dorobiłem z manometru jakiegoś pojazdu ciężarowego jest wyskalowany na max 10 ma dwa podejścia do mierzenia ciśnienia to tak jakby dwa w jednym i na tych dwuch wskazuje to samo.Fakt był dziwny że powrotem nie leciało paliwo,lecz tam jest puszczane powyżej 3 bar
Jest to pocieszające ,że prawdopodobnie to pompa ,lub filtr .
Przy okazji przeglądłem wszystko po dwa razy a nawet trzy i pracuje należycie .
Najgorszy problem to z wymontowaniem pompy ten czujnik rezerwy jest zapieczony.
Napiszę co dalej jutro.
A tak apropo to przydało by mi się trochę wiadomości .O wtryskiwaczach zasadzie działania.
Szukałem w necie lecz na nic co bym nie wiedział się nie natkłem .

[ Dodano: Czw Mar 17, 2005 22:08 ]
Filtr odpada ,bo zrobiłem pomiar na wyjściu pompy .Wynik ten sam co przy listwie wtryskiwaczy .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2005, 22:21   Pompa

Czujnik poziomu paliwa odkręca się w lewo na podobnej zasadzie jak korek wlewu oleju.
W otworze w którym wkręcony jest czujnik od strony dolnej są ząbki. a czujnik ma wystepy które zaskakują o te ząbki i jednocześnie ściskana jest uszczelka.
Logicznie naciskając na pokrywkę czujnika zgnieć trochę uszczelkę i obracaj w lewo powinno przeskoczyć o ząbek itd. Podobno te klika ząbków to obrót o 50 ÷ 70 stopni.

Jeżeli przez wtryskiwacz przepływa prąd to w tym czasie jest otwarty i nic poza tym się nie dzieje.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-03-2005, 14:33   

Miałeś racje podany sposub demontażu czulnika rezerwy jest właśnie taki i nie było z nim problemów(nacisnoć i przekręcić)
Przyczyna została wykryta ,winny był kosz pompy(taka obudowa z siadką ,bardzo drobną)ona ograniczała możliwość zasysania paliwa przez pompe,jej dolna część była przylegnięta do otworu zasysania .Zamontuje nowy kosz i myślę ,że to wszystko.
Sama pompa bez kosza bezpośrednio na wyjściu ma około 8 bar(czyli jest dobra)
Musiał ktoś prze demną tam zaglądać bo brakowało gumowej podkładki amortyzującej pompe z dnem zbiornika. Mam wszystko rozkręcone dołącze zdjęcia elementów.
MYŚLĘ ,że problem chyba na 99% rozwiązany .
Jeszcze raz dzięki za zaangażowanie i pomoc !!

PROBLEM ROZWIĄZANY :lol: :lol:
Dokładnie to nie kosz tylko wężyk łączący pompe z wyjściem ze zbiornika .
Oto winowajca zamieszania. Popękany wytracał ciśnienie pompy.
W chwili obecnej wtryski rospylają tak jak sprey (mgiełka)jest ok.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-03-2005, 18:42   

Gratuluję wytrwałości w dążeniu do celu.
Dla mnie jest to doskonała lekcja w poznawaniu samochodu.
Ja w moim samochodzie nie mam zamontowanej osłony zbiornika paliwa.
W moim zbiorniku paliwa tworzy się podciśnienie.
Ja również sprawdzę w najbliższym czasie stan pompy paliwa.

Napisz po zakończeniu montażu o wynikach eksploatacyjnych.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-03-2005, 21:54   

Jakie parametry powinien mieć czujnik temp.
Jaki opór w funkcji temperatury powietrza
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-03-2005, 00:25   

Niemam w tej chwili dostępu do danych dam ci jutro ,chyba że ktoś inny zna.
Zobacz tu tam jest dla różnych temperatur
http://xoomer.virgilio.it/flmbe/iaw.htm
dla czujnika wody z tamtej strony
2200 ohm a 20 stopnie cels.
750 ohm a 50 C
200 ohm a 90 C
Dla powietrza
2200 ohm a 20 sC, 750 ohm a 50 sC
Jak sprawdzałem na kompie to u mnie w kolektorze na wolnych miało około 24sC przy dodaniu gazu 14 sC
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 21-03-2005, 21:43   

musze w miejsce tego oryginalnego czujnika po ponad 100 zł wstawić zwykły termistor
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-03-2005, 18:50   

ja mam używany za 30zł jest ok
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-03-2005, 19:05   

wszelkie urzywki też są do czasu, ja chcę kupić sam termistor zapewne kosztuje ok 5 zł i wstawić w starą obudowę zepsutego czujnika.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-03-2005, 20:33   

Oby tej różnicy zł nie zapłaciłeś w paliwie.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load