Problemy z rannym odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2009, 12:20 Problemy z rannym odpalaniem
|
|
|
Witam.
mam taki problem w moim nowym tipo 1.4 i.e. (wtrysk). Gdy odpalam go po nocy na benzynie to kreci kreci i dopiero odpali jak wdusze gaz i zaraz jak go puszcze to obroty spadaja i gasnie (musze miec gaz lekko wcisniety by sie rozgrzal i trzymal obroty). Gdy juz sie nagrzeje po jakims tam czasie to wszystko jest ok. Bylem u mechanika ale mi mowi ze to moze byc uszkodzony regulator obrotow, mial mi to wczoraj zrobic i nie zrobil a obawiam sie ze wymieni mi pol samochodu zanim dojdzie do tego co sie stalo.
Gasnie mi takze na gazie ale tylko w sytuacji gdy np zblizam sie do skrzyzowania i wduszam sprzeglo i hamuje albo jade np 90 i redukuje bieg i hamuje do 6 to tak samo.
Co mam zrobic ? chcialbym to zrobic sam w miare moich mozliwsci, zielony az tak nie jestem chociaz to moje pierwsze wlasne auto.
P.S widze ze tu jest wiele podobnych tematow ale jednak nie umiem odnalezc odpowiedzi na moj problem. Takze jakby ktos jakies linki wyslal do podobnych tematow, sposobow naprawy itp to bylbym zadowolny. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2009, 16:28
|
|
|
Jeżeli chodzi o problem z nie trzymaniem obrotów na zimnym silniku to uszkodzony może być czujnik temperatury w kolektorze ssącym, więcej informacji poszukaj na forum.
Co do gaśnięcia na Lpg to gaz nie lubi jak mu powietrze dmuchane jest w dolot, można odwrócić rurę doprowadzającą powietrze do filtra w bok, żeby nie była równoległe do kierunku jazdy lub kłania się regulacja gazu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2009, 17:51
|
|
|
do walniętego czujnika, dołożyłbym jesze uszkodzony regulator przepustnicy na początek
gaz proponuję podregulować, romano ma racje z tym dmuchaniem, ale jak jest dobrze wyregulowany to nic go nie ruszy - ja mam stożek z dmuchem prosto z wlotu i ani sekundy mi obroty nie zafalują |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2009, 18:35
|
|
|
Witajcie, zanim mi odpowiedzieliscie poszukalem sobie na temat tego niebieskiego czujnika. Zlokalizowalem go. Jak poznac ze jest popsuty ? dam rade sam wymienic ?
W ogole kiedys w polowce mielismy podobnie, urwany byl kabel od czujnika temp silnika i wskazywla -42 stopnie i przez to caly czas mial wysokie obroty i duzo palil a jak sie go zlutowalo to jak reka odjal ale to taka dygresja.
Co do lpg. To rura do filtra powietrza jest ucieta. Mechanik powiedzial ze tak sie robi bo mniej pali gazu. W koncu jak ta rura ma byc ? Dzisiaj mi krecil tymi srubkami od gazu ale cos mu nie szlo. On sie upiera ze to gasniecie na zimnym i na gazie to wina regulatora obrotu (jak on to nazwal: elektromagnes czy cos takiego). Zaraz niedaleko tego jest ciegno gazu i ono odbija o taka sprezynke i wlasnie o to mu chodzi. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2009, 18:53
|
|
|
kaliburza napisał/a: | Witajcie, zanim mi odpowiedzieliscie poszukalem sobie na temat tego niebieskiego czujnika. Zlokalizowalem go. Jak poznac ze jest popsuty |
Możesz zmierzyć miernikiem jego oporność - przy 20*C: od 2000 ohm do 4500ohm; przy 90*C: 100-300 ohm
Jeżeli jest zepsuty mogą być kłopoty z rozruchem zimnego silnika... |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2009, 18:58
|
|
|
tylko skad wziac omomierz bo w domu go nie posiadam.
Moze ktos sie wypowiedziec na temat tego lpg ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2009, 19:38
|
|
|
kaliburza napisał/a: | tylko skad wziac omomierz bo w domu go nie posiadam.
|
15zł w byle tesco lub obi, a ok 10zł na allegro
kaliburza napisał/a: | Co do lpg. To rura do filtra powietrza jest ucieta. Mechanik powiedzial ze tak sie robi bo mniej pali gazu |
zeby mniej palil powinna być wywalona ta rura która łączy filtr powietrza z kolektorem wydechowym, zaś ta która ma zaciągać zimne powietrze powinna być na swoim miejscu
kaliburza napisał/a: | Zaraz niedaleko tego jest ciegno gazu i ono odbija o taka sprezynke i wlasnie o to mu chodzi. |
z tyłu za krzywką gazu jest regulator obrotów niesłusznie potocznie zwany silniczkiem krokowym - on powinien dodać troszkę gazu gdy silnik jest zimny żeby nie gasł, ale jeśli będzie uszkodzony niebieski czujnik to komp nie wyślę sygnału do silniczka żeby dodał gazu - dlatego w pierwszej kolejności sprawdź właśnie czujnik - jego wymiana to tylko wykręcenie i wkręcenie nowego (może troszkę płynu chłodniczego wypłynąć) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2009, 19:58
|
|
|
Moj kolega wlasnie mi mowi ze jemu na gazie robilo tak samo i powiedzial ze to powietrze jakies wlatuje i dlatego gasnie. Jutro mi to zrobi.Mam nadzieje ze pomoze.
Co do tego regulatora to mechanik mowi ze ta sprezynka nie odbija (tzn nie dociska gazu ) na zimnym silniku i trzeba to wymienic a to moze faktycznie byc wina tego czujnika, tak jak mowisz. Drugi kolega ma miernik, tylko nie wie do jakiej rezystancji ale zmierzymy to.
** Dodano: 07-02-2009, 20:23 **
zrobie jutro foto pod maska i mi powiecie czy mam dobrze z tymi rurami .
** Dodano: 07-02-2009, 21:42 **
Zrobilem fotki pod maska:
Silnik: widac ta rure odcieta, powiedzcie czy tak ma byc itp.
regulator gazu: tam mi dzisiaj krecil zeby gaz wyregulowac. Tymi dwoma srubkami.
regulator oborotow silnika: podobno to zle funkcjonuje (tam gdzie ta gumka a w niej sprezyna)
Na koniec o ile dobrze znalazlem to czujnik temp silnika (widac kawalek niebieskiego)
Poradzcie mi cos, co o tym sadzicie i w ogole.
Z gory bardzo dziekuje. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2009, 22:09
|
|
|
rury masz odwrotnie, ta z tyłu wywal i zaślep wejście do obudowy filtra a tą z przodu skieruj tak żeby łapała zimne powietrze - wiekszość osób tu z forum tak ma - musi działać (oczywiście po regulacji LPG
czujnik znalazłeś dobrze - to ten niebieski
a co do regulatora to to jest silniczek elektryczny który kręci się w lewo lub w prawo i wsuwa lub wysutan palec ze sprężynką - sama spęzynka jest bardzo słaba i ma za zadanie tylko delikatnie odbijać czubek tego palca bo w nim jest styk dzięki czemu komputer wie że palec już dotknął krzywki gazu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2009, 22:14
|
|
|
Jutro jade do kolegi on mi pomoze.
Co do tego czujnika to czytalem wlasnie ze jesli nie odpala na gazie ani na benzynie gdy zimny silnik to cos moze byc nie tak z zaplonem a nie z czujnikami. Czytalem tez cos o resecie komputera. Jak to zrobic ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-02-2009, 01:43
|
|
|
kaliburza napisał/a: | ze to powietrze jakies wlatuje i dlatego gasnie. |
lewe... przedmuchy masz, ja miałem tak w maluchu, na przepustnicy luz miałem, gdzieś możesz mieć dziórkę albo luz na jakimś wężyku od gazu/paliwa i łapie lewe, zobacz czy masz dobrą tę gumową uszczelkę między wtryskiem a filtrem powietrza bo ja mam na przykład przeciętą i też mi lekko załapuje lewe i się dusi :/ nie mam czasu wymieniś sr** na to da się jeździć
Cytat: | rury masz odwrotnie, ta z tyłu wywal i zaślep wejście do obudowy filtra a tą z przodu skieruj tak żeby łapała zimne powietrze |
yyy no może się nie znam ale mi gazownik powiedział że tak powinno być żeby nie brał na pędzie powietrza podczas jazdy bo wtedy gaśnie, a jeśli chodzi o rozruch to nie ma znaczenia bo w całej komorze silnika temp jest taka sama, więc kierunek rurki nie ma tu znaczenia moim zdaniem, a co do tej rurki na dół co idzie to nie powinno jej być ale po co zaślepiać ?? zadusi się
kaliburza napisał/a: | cos o resecie komputera. Jak to zrobic ? |
było o tym dużo na forum
Powodzenia
P.S. ewentualnie jeśli jesteś kozakiem możesz zdjąć filtr i jeździć bez niego.... ale bedzie opier***ać wahę ale z odpalaniem nie będzie problemu |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-02-2009, 08:48
|
|
|
To w koncu jak te rurki maja byc ?
** Dodano: 08-02-2009, 08:53 **
Mam jeszcze takie pytanie, czy moge wykrecic ten czujnik i np wsadzic go do goracej wody i sprawdzic opornosc czy tylko badac przy silniku ?
** Dodano: 08-02-2009, 11:11 **
bylem u kolegi i mowil ze te rury jak mam to jest dobrze. Mam tylko jechac na regulacje. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2009, 11:34
|
|
|
kaliburza napisał/a: | To w koncu jak te rurki maja byc ? |
Dżizas, ale mieszacie z tymi rurami
yoyo, pisał jak wyżej jak powinny być.
Przy instalacji LPG rura doprowadzająca powietrze znad kolektora wydechowego powinna być odłączona - bo gaz "nie lubi" ciepłego powietrza i najlepiej zaślepić ten otwór tam jest taka klapka (która się otwiera na zimnym silniku coby sobie zasysał stamtąd ciepłe powietrze). A tą rurę co masz urwaną zastąp nową i najlepiej poprowadź ją gdzieś w okolice nadkola (między lampę a nadkole), żeby stamtąd sobie zaciągał zimniejsze powietrze.
kaliburza napisał/a: | bylem u kolegi i mowil ze te rury jak mam to jest dobrze. Mam tylko jechac na regulacje. |
To chyba coś Ci źle powiedział, bo tak jak masz teraz ustawione te rury to Ci ciągle zaciąga ciepłe powietrze co nie jest wskazane przy LPG
Świstak napisał/a: | a co do tej rurki na dół co idzie to nie powinno jej być ale po co zaślepiać ?? zadusi się |
Co się zadusi? Przecież tam jest taka klapka, która powinna zamknąć dopływ powietrza tamtędy kiedy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę. To wg tego co piszesz jak Ci się silnik zagrzeje to Ci się powinien zadusić |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-02-2009, 13:02
|
|
|
Moze mi ktos powiedziec jak wykrece ten czujnik to gdzie mam przylozyc + a gdzie - ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2009, 13:10
|
|
|
kaliburza napisał/a: | np wsadzic go do goracej wody i sprawdzic opornosc czy tylko badac przy silniku ? |
kaliburza napisał/a: | jak wykrece ten czujnik to gdzie mam przylozyc + a gdzie - ? |
To co chcesz mierzyć? Oporność czy napięcie? |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-02-2009, 13:11
|
|
|
kaliburza, Obojętnie gdzie - jeżeli mierzysz opornosć |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-02-2009, 13:27
|
|
|
hehe jest jeszcze jeden problem. Nie moge go wykrecic. Tak mocno trzyma a dojscie troche kiepskie. Swiecilem sobie lampa i probowalem dotknac te styki dwa co sa w srodku i nic nie wskazywalo.
** Dodano: 08-02-2009, 14:04 **
Psiknalem wd40- po 15 minutach poszedlem odkrecic no i puscil. Wykrecilem go.
Mam na duzym gwinicie. Jest jescze napis made in italy.
Ok za 1 razem zle pomierzylem.
W temperaturze pokojowej mam gdzies 1800 omow a gdy nalalem wrzatku do kieliszka i wrzucilem czujnik to mialem 980 omow. Czyli na to wyglada ze jest sprawny. Gdzie dalej szukac przyczyny ? Moze kable od niego albo cos ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2009, 15:12
|
|
|
kable możesz sprawdzić, poczyścić styki, jest też taka metoda:
weź potencjometr (z jakiegoś starego radia lub czegoś podobnego) ale taki żeby dało się ustawić taką oporność jak w sprawnym czujniku, podepnij pod kable które idą do czujnika ustaw właściwy opór i zobaczysz czy odpali czy nie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-02-2009, 15:45
|
|
|
Panowie problem z gasnieciem na zimnym silniuk rozwiazany.
Wiec tak, wykrecilem czujnik, przeczyscilem. Sprawdzilem kable, byly lutowane w dwoch miejscach zaizolowalem na nowo. Podlaczylem do czujnika. Zrobilem reset komputera no i pali na dotyk . Lapie obroty od razu i na gazie i benzynie i nie gasnie.
Jedynie czego nie wiem to jak z tym gazem podczas jazdy ale to pewnie kwestia regulacji ktora zrobie niebawem.
Podczas grzebania pod maska zauwazylem jakas niepodlaczona wtyczke (ta w czerwonym kole). Moze mi ktos powiedziec do czego sluzy ?
W ogole co mam zrobic gdy nie dziala mi tylnia wycieraczka ?
Jeszcze jedno pytanie. Jestem sobie sam w stanie wymienic linki od recznego ? Mam garaz ale bez kanalu. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2009, 17:16
|
|
|
kaliburza napisał/a: | Jedynie czego nie wiem to jak z tym gazem podczas jazdy ale to pewnie kwestia regulacji ktora zrobie niebawem. |
nie daj sobie wmówić, że silnik powinien saciągac ciepłe powietrze z komory silnika - to tylko podwyzsza spalania i zamula silnik - niestety wielu gaziarzy tak robi bo im się łagtwiej reguluje, a nie przejmują się wadami tego rozwiązania |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 11:37
|
|
|
Dzieki yoyo. Znalazlem dobrego regulatora za 20zl. Ktoregos dnia sie wybiore i juz mysle ze auto bedzie smigac.
Moze mi ktos powiedziec do czego jest to zlacze na fotce, oraz odpowiedziec na pozostale pytania zadane w poprzednim poscie ?
Zostalo mi tylko male rzeczy do zrobienia, np. podlaczenie radia. Narazie nie mam czasu ani pojecia jak to zrobic ale jakby ktos mi wrzucil jakis temat albo instrukcje jak to zrobic krok po kroku to bede wdzieczny.
Mozecie mi powiedziec na jakim gwincie jest antena do tipo M5 czy M6 ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-02-2009, 13:07
|
|
|
kaliburza, jeśli się nie mylę to M6.Idź do sklepu i powiedź że do Fiata.
Co do wycieraczki to pasowało by się dostać do silniczka i sprawdzić czy dochodzi prąd.Często winą jest przerwany kabel w gumie która łączy klapę z nadwoziem.
A jeśli chodzi o linki to trudne nie jest,ale do łatwizny też nie można tego zaliczyć.A grzebiąc przy hamulcach trzeba być pewnym tego co się robi. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 17:45
|
|
|
Dzieki. Widzialem wlasnie ze przy klapie bagaznika byl lutowany kabel bo jest zaizolowany. Bede musial tam zajrzec.
Samochod odpala za 1 razem, ale teraz zdarza mu sie gasnac na benzynie takze (rzadko ale jest) a o gazie nie wspominajac. Najczesciej to jest gdy sie rozpedze np do 60 i wdusze sprzeglo i wolniutko sie kulam i lekko hamujac np do skrzyzowania to wtedy kontrolki sie zapalaja i klops.
Chcialem jechac jutro do regulacji gazu bo mam dobrego ziomka za 20 zl ale gasniecie na benzynie mnie zaniepokoilo, bo moze przyczyna tkwi w czyms innym.
** Dodano: 09-02-2009, 18:48 **
Jeszcze co zauwazylem to, ze silnik sie wolno nagrzewa. Jak samochod jest odpalony i stoi w miejscu to temperatura w miare szybko dochodzi do 90 a jesli jade po drodze (a mrozow ogromnych nie ma) to wiecej niz 60 stopni nie mam. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 20:39
|
|
|
kaliburza napisał/a: | Jeszcze co zauwazylem to, ze silnik sie wolno nagrzewa. Jak samochod jest odpalony i stoi w miejscu to temperatura w miare szybko dochodzi do 90 a jesli jade po drodze (a mrozow ogromnych nie ma) to wiecej niz 60 stopni nie mam. |
poszukaj tematu pt. wymiana temrostatu, był niedawno w dziale o układzie chłodzenia, koszt 20zł, i max 30 minut roboty |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-02-2009, 11:08
|
|
|
Witam ponownie.
Bylem u gazownika. Wyregulowal mi gaz tak jak powinno byc. Z rurami tez powiedzial ze musi byc tak jak mowicie.
Na koniec jednak powiedzial mi, ze i tak musze miec zalozony emulator sondy lambda bo w ogole napiecie jak sprawdzal po dodaniu gazu nie wzrasta, na benzynce bylo ok. W ogole po resecie nie gasl ani na gazie ani na bezynie ale powiedzial mi ze takie cos to tam jest tylko na chwile i trzeba to zrobic porzadnie a wracajac spowrotem to juz gasl na gazie non stop przy redukcji i nawet zdarzylu mu sie z 3 razy na paliwie.
W ogole kupilem sobie wklad do termostatu i zaraz postaram sie to wymienic.
W ogole co o tym sadzicie co on mi powiedzial ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
|