Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sonda lambda
Autor Wiadomość
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-02-2005, 18:16   

no wiec tak nie wiem o co chodzi z tym do odciecia :) poprostu rozbujalem go od 2jki i jak czulem ze silnik ma za duze oborty to zmienialem bieg a te 140 uzyskalem na 4rce potem zmienilem na 5tke i na niej rozbujalem do 155 - 160 przy 5-6 tys obrotow dokladnie nie pamietam jak sie sucho zrobi to sprawdze ale on za wolno przyspieszal pedal byl do deski a on rozbujal sie powoli wymienie i tak kata w nastepnym tygodniu moze bedzie lepiej.
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 03-02-2005, 18:37   

ODcięcie zapłonu lub wtrysku. Przy za wysokich obrotach silnik zaczyna przerywać. Tak koło 7000-8000obr.
Wg mnie jeśli przy 160 miałeś 5-6k to skrzynia jest ok chociaż u mnie 140 ma przy ok 4500. Niech się wypowiedzą posiadzcze takich silników
Może katalizator muli. Zobacz jak pójdzie bez.
     assistance   Moneta
 
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-02-2005, 18:40   

dziekuje za zainteresowanie moim problemem :) jak zaloze strumiennice powiadomie efekcie
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 03-02-2005, 18:47   

Ale pamiętaj że właściwie juz nie masz układu wydechowego więc głośność może być za duża. Juz nawet nie mówię o przechodniach, ale o kontroli policji (mają prawo zatrzymać auto jesli jest podejrzenie że jest za głośne) i przeglądach.
Jeśli zakładasz strumienicę to przynajmniej dołóż sportowy tłumik- środkowy lub końcowy.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2005, 18:53   

Kairan napisał/a:
dziekuje za zainteresowanie moim problemem :) jak zaloze strumiennice powiadomie efekcie

Jak chcesz sprwdzić czy to wina katalizatora to olej strumienice i wstaw zwykłą rurę, strumienica może tylko namieszać. Nawet pomysł z wywaleniem katalizatora nie zawsze jest dobry, sonda lambda może głupieć.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2005, 19:06   

mkaminski100 napisał/a:
ODcięcie zapłonu lub wtrysku. Przy za wysokich obrotach silnik zaczyna przerywać. Tak koło 7000-8000obr.
Wg mnie jeśli przy 160 miałeś 5-6k to skrzynia jest ok chociaż u mnie 140 ma przy ok 4500.


Odcięcie jest trochę niżej przy ok 6500.
A co do obrotów i prędkości, to znając obroty, przełożenie całkowite skrzyni i rozmiar koła możemy policzyć prędkość faktyczną a nie to co pokazuje nam licznik, oczywiście przy założeniu, że obrotomiesz pokazuje nam w miarę dokładnie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 03-02-2005, 19:18   

Nie chcę się spierac, ale u mnie jest to powyżej 7000obr. Sprawdzałem ostatnio.
Romano, chcesz się bawić w inżyniera? Jeśli koła są w porządku to co jeszcze może zaniżać prędkość? Chyba tylko sam czujnik.
A prędkość najlepiej zmierzyć jadąc z innym samochodem z tą samą prędkościa. Tylko żeby nikt nie dorwał jakiegoś dziadka, nie dopędził i sprawdzał prędkość!! :) To ma być osoba która o tym wie i jedzie z ustaloną prędkością.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2005, 19:56   

Co do odcięcia to rzeczywiście nie ma się o co spierać w różnych samochodach różnie to będzie każdy może sobie sprawdzić, ja w uno miałem przy 6700 a instrukcja podaje 6200.
A jeżeli chodzi o prędkość i obroty sam napisałeś w innym poście, że liczniki zawyżają i to nawet o 20 km/h więc, tak naprawdę nie wiemy jaka jest faktyczna prędkość max. Najlepiej mieć znajomego policjanta i niech zmierzy radarem.
Nie chcę się bawić w inżyniera, ale dana prędkość samochodu zależy od obrotów, przełożenia głównego, przełożenia biegu i rozmiarów koła(dokładnie promienia dynamicznego koła), matematyki nie oszukasz.
Poczekajmy, niech Kairan jeszcze raz sprawdzi jakie ma obroty przy tych 160, może ma jakąś krotszą skrzynie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 03-02-2005, 20:21   

Właśnie dlatego smiałem się na temat tego inzyniera. Matematyka, fizyka itp. :) Żartuję, nie bij, nie bij
A wg mnie powód będzie inny. Moje sugestie? Sprawdź linke od gazu bo może wciskając go do deski wcale nie otwierasz gardzieli do końca.
Może komputer ma już tyle błędów że nie podaje aż tyle paliwa żeby się rozbujać więcej. Może wtrysk jest już brudny lub żużyty, że nie podaje przy tych obrotach. Są to tylko pomysły, ale ten z gazem powinieneś sprawdzić.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2005, 22:12   

Masz szczęście, że błagasz o litość bo było by z tobą źle :D
Z tą linką rzeczywiście to może być dobry trop, ja bym jeszcze dorzucił sprawdzenie przepływomierza... i możemy tak podawać po kolei następne rzeczy do sprawdzenia: czujniki, wtryskiwacze... itd Jak usterka sama nie ustąpi to proponowałbym pojechać na diagnostykę albo zrobić reset kompa.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2005, 21:49   

Tipo 2.0 16V powinna bez problemu osiągać 205 km / godz.
Oczywiście im większa prędkość tym większe zużycie paliwa, czyli tym większe zapotrzebowanie na paliwo.
Sprawdź pompę paliwa, która zapewnia odpowiednie ciśnienie w listwie wtryskiwaczy i czy regulator ciśnienia jest sprawny i utrzymuje właściwe ciśnienie w listwie wtryskiwaczy.
Jeżeli wtryskiwacze były wymieniane to czy na właściwego typu.
Zacznij od sprawdzenia jaki masz typ wtryskiwaczy, a jaki powinien być zamontowany.
Potem sprawdź ciśnienie w listwie wtryskiwaczy itd.
Moja sugestia opiera sie na Twojej informacji, że średnie zużycie benzyny jest u Ciebie 10 l / 100 km. Moc w silniku nie pojawia sie bez większego zużycia paliwa. Przy 180 km / godz zużyjesz 12 l i więcej, ale żeby osiagnąć tę prędkość to musisz dać więcej paliwa.

Komputer tylko steruje otwieraniem wtryskiwacza w odpowiednim momencie wskazanym przez czujnik fazowy - sprawdź czy na tym czujniku jest odpowiednia szczelina - jeżeli sygnał z tego czujnika dociera na każdych obrotach do komputera.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-02-2005, 00:55   

Jadodada napisał/a:
Tipo 2.0 16V powinna bez problemu osiągać 205 km /
Przy 180 km / godz zużyjesz 12 l i więcej, ale żeby osiagnąć tę prędkość to musisz dać więcej paliwa.


Jadodada biore od reki auto ktore przy 180 paliloby 12l
Ja jezdzilem Meganem ktory mial niezle kopytko i byl wypasiony lacznie z komputerem pokladowym.
Tylko ze w nim (auto roczne) przy 180 km/h komputer wskazywal spalanie ok. 18 litrow!!!
Przy 200 KM/h balem sie wlaczyc komputer i sprawdzic ile bierze :lol: :lol: :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-02-2005, 11:44   

no wiec tak problemik z moca prawie rozwiazany zaintslowalem strumiennice i autko nie ma problemow z przyspieszaniem ladnie wchodzi na obroty, ciszej silniczek chodzi (moze mi sie wydaje) obroty na biegu jalowym sa idealne, autko jest cichsze a wydaje ladny basowy pomruk (mam tylko strumiennice i tylni sportowy, brak srodkowego i katalizatora) i wogole jakos tak lepiej jezdzi , jak bede mial jak to przetestuje vmax ale to po wymianie filtra paliwa i przewodow na cos markowego :)
  
 
 
bajer



Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: KRAKÓW N-H
Wysłany: 19-02-2005, 16:08   

Pytanko gdzie zamontowałeś strumienice w którym miejscu ja mam na miejscu katalizatora i mi nic nie daje tłumik środkowy sport i ostatni przelot daj znać bo jak nie to wycinam i sprzedaje.
_________________
Tempra 1,6ie zagazowana
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load