Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sonda lambda
Autor Wiadomość
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 01-02-2005, 07:54   sonda lambda

Witam. nadal mam problemy z moca silnika podczas proby jazdy na nie rozgrzanym silniku i,szarpie nim:( dzis sprawdze jak doradzacie czujnik temp.plynu ten na kolektorze i doradzono mi takze zeby sprawdzic sonde lambda a dokladnie ten opornik co ja podgrzewa. jak jest za slabe podgrzewanie to lambda zanim rozgrzeje sie od spalin moze zle mierzyc. zatem jak by mogl ktos zmierzyc mienikiem rezystancje tego oprnika bo rezystancje samej sondy znam(2,5-4,5ohma) z gory dzieki i czekam na wiadomosc.Bicart
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-02-2005, 11:18   

Sonda lambda dopiero gdzies po 30sekundach chodzi ok , bo ten opornik grzeje sie gdzies do okolo 300C.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 01-02-2005, 12:23   

A sprawdziłeś w końcu świece i przewody?
Nie twórz sobie sam problemów a mechanicy jak straszyli tak zawsze będą straszyć. Nie wiem czy wiesz, ale u mnie doradzono wymienić komputer i wtrysk. Na szczęście inne czujniki były tylko podmieniane i jak nie pomogło to nie płaciłem. Nie zmienia to stanu rzeczy że gdybym się posłuchał to zapłaciłbym ok. 700-800zł za nic i zapewne stare elementy (sprawne) musiałyby zostać u mechanika. Ja pozostałbym z problemem.
Ja sam zmieniłem odstęp świec, poczyściłem styki i wtrysk i od tygodnia nie zgasł. Mechanik nie może tak robić, bo kto będzie do niego przyjeżdżał? Za poruszanie kabelkami nie weźmie 100zł, a wymiana modułu lub innego drogiego elementu wygląda poważnie i kosztuje...a pieniądze idą do jego kieszeni.
Zobacz sam na posty kolegów i wyciągnij wnioski. Większość wydała duże pieniądze na mechaników, komputery, podzespoły i inne, a winne okazały się świece, przewody, kopułka, palec rozdzielacza lub niestykający przewód. Robocizna 0zł, koszt części max 40zł.
Przemyśl to i zacznij od najprostszych rzeczy.
     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 01-02-2005, 13:15   

ale ja mam tylko problem do momentu rozgrzania silnika tak do 50'C wiec co maja swiece,kopulka,lub kable? wina jest gdzies w czujnikach ktore wprowadzaja w blad komputer a on podaje za ubogie paliwo i przy ruszaniu dusi sie. za godz ide mierzyc czujnik temperatury i sonde lambda
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 01-02-2005, 14:45   

A dlaczego Slonecznej wariował silnik po rozgrzaniu? Mi gasł na zimno. Najpierw na ciepło a potem na zimno. A co ma to wszystko wspólnego?
Świece: zła ciepłota lub za mały odstęp. Jeśli sa zimne to duża ilość benzyny (auto jedzie na ssaniu) zalewa elektrody i powoduje że co któraś świeca nie pali lub ma małą iskrę. Skutek? Szarpanie, prychanie, nierówna praca, gasnięcie, spadek mocy.
Przewody: Zimne przewody to wilgotne przewody. Dotknij elementów metalowych w zimnym silniku. Są wilgotne, jak trawa po rosie. Wilgoć zawsze zbiera sie na elementach zimnych i łatwo przewodzących ciepło (szczególnie metal). Iskry wtedy mają znakomitą ścieżkę do ucieczki. Po rozgrzaniu wysychają , a brak wilgoci uniemożliwia przeskoki.
Palec iskrownika lub kopułka: Kurz który zbiera sie miesiącami w środku chłonie wodę i powoduje że po ochłodzeniu pod kopułką zbiera się wilgoć. Możliwe jest również że kopułka jest pęknięta lub ze starości nie jest izolatorem. Po rozgrzaniu silnika, jak również innych elementów, wilgoć paruje (woda) a suche elementy dalej sa izolatorami i nie pozwalają na ucieczkę prądu. Nie wiem jak w Tipo, ale w wielu palcach rozdzielacza jest opornik, który dopiero po rozgrzanie pracuje poprawnie. Opornik jest uszkodzony i szwankuje na zimno.
Nie neguję uszkodzenia sondy lambda, ale i ile się orientuję to spalanie w takim przypadku oscyluje w granicach 20l/100km dla silnika 1.6. Druga rzecz to że z reguły silnik pracuje wtedy normalnie, a jedynym symptomem jest spalanie.Sonda i tak nie rozgrzewa sie od razu po uruchomieniu silnika tylko po pewnym czasie, a wtedy silnik i tak pracuje na ssaniu.
Sam nauczony życiem wiem, że kolejne naprawy zacznę od rzeczy najprostszych i wydającyh się błahymi, bo to one najczęściej są winowajcami.
Jeśli jednak jesteś przekonany, że to sonda to sprawdź ją i podziel sie spostrzeżeniami.
     assistance   Moneta
 
 
bajer



Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: KRAKÓW N-H
Wysłany: 01-02-2005, 18:53   

Słuchaj jak ci przerywa i jak trzymasz nogę na biegu jałowym na gazie równo a on spada z obrotów i gaśnie a podczas jazdy ci nim szarpie i możesz nim jechać tylko dodając i odejmując gazu i tak cały czas dodając i odejmując to jest to bankowo SONDA LAMBDA ja tak miałem i nietylko szukałem przyczyny w niewiadomo czym i rozmowa z pewnym taksiarzem pomogła on mnie uświadomił że to sonda lambda kupiłem używke chociaż odradzali gość mi dał gwarancje więc się niezawachałem i od roku już chodzi i nie narzekam.
POZDRAWIAM
_________________
Tempra 1,6ie zagazowana
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-02-2005, 20:05   

Jeżeli masz problem sprawdzaj po kolei PACZ POSTY NA TEN TEMAT
Potem podłącz się gdzieś do testera.
A podrodze jedż na stację diagnostyczną i mierz spaliny na włączonej sondzie i rozłączonej zaraz wyjdzie .
Samo rozłączenie sondy na wolnych obrotach dla obserwatora jest nie wyczuwalne .Świece są nieobliczalne .Ja miałem nówki i dopuki tem była 70 wszystko ok powyżej cuda szarpanie gaśnięcie nierówne wolne.
Teraz Mam NGK 2 zrobiłem 300km i wszystko ok na wolnych równiutko pracuje .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-02-2005, 23:00   

A ja dziś przed zapaleniem porannym wymieniłem świece na nowe NGK i.... lipa. Nadal odpala za 10 razem (temperatura na zewnątrz około -1).
A zatem pompa odpada, kable, świece, kopółka i palec także.
Będę więc musiał udać się do diagnosty na sprawdzenie kompa i różnych czujników.

Modlę się tylko, aby nad ranem temperatura nie spadała grubo poniżej zera bo wówczas na bank nie odpalę. Wartością graniczną (przy naładowanym akumulatorze - zanim go nie rozładuję do zera od kręcenia rozrusznikiem) jest okolo -5 stopni.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 01-02-2005, 23:40   

DZEJBI. Propblem w tym że to szukanie igły w stogu siana i tylko w deszczową pogodę. Silnik musi być zimny i nie wiadomo co jest powodem, więc pewnie i mechanik będzie szukał jak i Ty- na ślepo.
Po za tym to skąd wiesz, że palec masz w porządku? Jakie świece kupiłeś i jaki masz odstęp? To bardzo ważne. Spróbuj ustawić na np 0,7-0,8. Najlepiej wykręć swiecę i przykładając do silnika pokręć rozrusznikiem. Jeśli nie ma iskry to sprawdź cewkę i połączenia. Cewka tez lubi wariowac, ale nie pamiętam czy na zimno czy na gorąco, bo nie mam cewki. Gdzieś nawet widziałem oporność, ale niestety nie pamiętam. Jeśli jest iskra to idź dalej. Odkręć obudowę nad mieszalnikiem i zobacz czy wtrysk podaje jak powinien, a jeśli masz gaźnik to czy cięgno od ssania działa i ciągnie do końca.
To co mi przychodzi do głowy.
Z czujników które mogą mieć wpływ to: położenia wału korbowego (oporność ok 680ohm), czujnik temp w kolektorze (oporność na zimno ok 3-4kOhm, 90stopni-ok 200-300Ohm), czujnik temp powietrza koło wtrysku (niestety nie pamiętam oporności). Jesli ktos ma opornośc czujnika temp powietrza to również będę bardzo wdzięczny!!
     assistance   Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-02-2005, 23:45   

Hmmm...
Że palec jest dobry to wiem, bo ma może miesiąc a ustaerak pojawiła się jeszcze przed jego wymianą (wymiana nic nie dała).
A co do świec to ponoć w nich nie można regulować szczelin. Świece są idealnie dopasowane do mojego modelu silnika 159A3.048. Według katalogu powinny mieć 0,7 mm i tyle mają.

A co do innych rzeczy to oczywiście to sprawdzę i ole mnie wczesniej krew nie zaleje.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 02-02-2005, 00:00   

Z tą idealną szczeliną to szczerze mówiąc bzdura. Ja np w BCPR7ES miałem niecałe 0,6 a powinno być minimum 0,7. Teoretycznie, bo sam producent podaje na swojej stronie że do mojego silnika odstęp to 0,9.
Po takim ustawieniu nie gaśnie, ale nie jestem 100% pewien czy winne były swiece. Zejdę znów do 0,7 i zobaczę czy będzie gasł.
Badanie Euroscanem kosztuje ok 50zł, ale domagaj sie wydruku najlepiej z konkretnymi opornościami czujników. Wtedy będziesz mógł porównać i podac jakie powinne być poprawne oporności poszczególnych.
     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 02-02-2005, 19:59   

Witam was. jak wczesniej wspominalem sprawdzilem lambde i jest ok na diagnostyce przy podlaczonej spaliny ok odpieta krytyczne. sprawdzilem takze czujnik temp.wody na kolektorze i jak zimny to ma 4kohma a cieply 400ohm wiec jest ok. nie moglem rozebrac czujnika polozenia przepustnicy bo jest przykrecony na srubki z otworem gwiazdkowym a na dodatek po srodku jest cypelek wiec zwykla gwiadka nie wejdzie musi miec dolek po srodku:( cholerne italiance! silnik krokowy ok. kable dobre opornosc 5kohm orginalne wloskie. swiece nowe zamienniki (orginalne Champion RN9YCC) do 1.4ie moje to WR6DC chinskiej produkcji. sciagajac filtr zauwazylem ze termostat w obudowie filtra powietrza nie zamyka wlotu gdy jest zimne auto, drugim wlotem zasysa powietrze cieple z kolektora po ogrzaniu termostat sie otwiera a zamyka cieply dolot ale u mnie uszkodzony okazal sie termostat i wciaz jak sie okazalo zasysalo zimne powietrze ale to mialo wplyw tylko na wieksze spalanie i dluzsza prace na ssaniu. ale szukajac dalej usterki rozpinajac zlaczke czujnika obrotow na kole zamachowym wyleciala mi woda! jakos sie tam dostala i robila przepiecia na wtyczce i wprowadzala w blad komputer! teraz jestem w pracy auto stoi od 15.00 i stygnie za godz wychodzie i jestem ciekaw czy teraz bedzie juz procowal ok i nie bedzie sie dlawil bedac zimnym? zatem pozaiczna usterka:) jak bys sie okazalo ze to to to smieje sie z samego siebie ze wszytkie zlaczki sprawdzile tylko tej jednej nie i ona spedzala mi tyle dni sen z powiek!:) czlowiek cale zycie uczy sie:) pozdro dla wszystkich i do jutra.Bicart
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-02-2005, 20:38   

Mi się zdażyło że ta woda uszkodziła czujnik niewiem jak ale jednak
jego opór dochodził do 1800 ohm a powinien mieć około 850 ohm
Po rozłączeniu jakiego kolwiek czujnika RESETUJ KOMPA
ODŁĄCZ ZASILANIE AKU NA minimum 2 min.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 02-02-2005, 20:39   

A nie mówiłem... Ha. A co pisał Słoneczna w innym poście? Właśnie o tej usterce.
Sam nauczony praktyką chciałem żebyś uniknął dodatkowej pracy, ale jeśli to będzie ta usterka to sam pewnie będziesz próbował przekonać kolejnych którzy będą zaczynali od wymiany czujników.
Ja bym dokładnie przyjrzał się jeszcze świecom, bo niestety Fiaty są na nie bardzo, bardzo wrażliwe, więc nie jestem pewien czy Twój lubi "odpowiedniki". Jeśli to będzie powód Twojej usterki to proszę uprzejmie u dopisanie tego do Typowych Usterek do mojego postu na temat silnika.
Pisz do czego doszedłeś.
Ja na Twoim miejscu cieszyłem się jak dziecko że zrobiłem to czego nie udało sie zrobić mechanikom i zastanawiałem sie ile oszczędziłem przez to pieniędzy... Pomyśl, że mechanik zmieniłby Ci sondę, może jeszcze kilka podzespołów, robocizna, znalazłby ta złączke, oczyścił i skasował z 400-500zł mając sprawną sondę w ręku. Aż miło pomyśleć.
     assistance   Moneta
 
 
Pele 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2005, 10:17   

Czy sonda lambda znajduje sie w silniku gaznikowym? Cos mi sie wydaje ze nie.
Chodzi o spalanie. Pali 2 razy wiecej niz powinien. Swiece i przewody nowe.
Poza tym gasnie i dlawi sie jak jest nie rozgrzany.
Chyba jutro pojde do gaznikowca?
_________________
Fiat Tipo 1.4 FL `93
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 03-02-2005, 10:28   

Na 99% procent nie ma, ale czasami niektóre rozwiązania sa nader dziwne. Sonda informuje komputer o prawidłowym składzie mieszanki aby wtrysk mógł poprawnie podać, a że u Ciebie wtrysku nie ma to i lambdy nie będzie.
Nie znam się na gaźnikach, ale sprawdż czystość dysz, czy sie nie zapchały. Bardzo możliwe, że jest rozregulowany. Wiem, że w jakimś aucie nam kiedyś zepsuł się regulator od paliwa (chyba membrana) i też źle pracował i palił dużo(pompa mechaniczna). Mój kolega na przykład przy pompie elektrycznej miał zatkany śrubą powrót paliwa i dziwil się, że mu pali ok 30l/100km. Tak mu mechanik zrobił.
Przypatrz się też działaniu ssania, bo może nie wracać. Ja bym szukał gaźnikowca, ale to zależy od Twojej wiedzy na temat gaźników.
     assistance   Moneta
 
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-02-2005, 10:41   

No to ja sie podlacze pod watek z moim problemem a mianowicie tak:
posiadam fiata tipo 2.0 16v KAT i niby ma te 150KM a predkosc jaka nim uzyskalem to max 160 cos jest nie tak nastepujace rzeczy byly wymienione:
- swiece
- kable WN
- olej CASTROL GTX plus filtr
- sprzeglo
- wydech koncowy z wywalonym srodkowym
- pompa wody
- filt powietrza
- akumulator
- alternator
- rozrusznik
Spalanie jest normalne czyli ok 10L wiec awaria sondy lambda odpada, byly problemy z wolnymi obrotami ale przeczyscilem przepustnice i sa teraz idealne (mam elktrozawor zamiast silniczka krokowego) posprawdzane byly wszystkie wezyki i sa dobrze dopasowane, nie bierze nigdzie lewego powietrza slowem chodzi idealnie no ale ta moc...
Niby przy ruszaniu ma powera ale zastanawia mnie ta predkosc max, przeciez on powinien z palcem w d.... isc przynajmniej 190 no i teraz nasuwa mi sie taka mysl czy przy takich objawach moze byc zapchany katalizator ? ma przejechane 198tys i katalizator nie byl wymieniany, mam taki pomysl czy wymieniac na strumiennice moze to cos pomoze i do tego zalozyc jeszcze stozek, jesli miesliscie podobny problem i moglibyscie mi pomoc prosze o infoormacje z gory dziekuje.
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2005, 10:55   

zacznij od ćiśnienia w tłokach,paska rozrzadu czy jest dobrze założony 1 ząbek to 10 stopni.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-02-2005, 11:35   

aha zapomnailem wspomniec wlasnie o tym cisnienie to po 13atm na kazdym cylindrze pasek jest w dobrym stanie.. :)
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 03-02-2005, 11:47   

Sprawdź koła, bo znam artystów którzy założyli mniejsze koła i sie wściekali że ich policja łapie na radar jak mają 60km/h (stare zasady). Prędkość brana jest ze skrzyni, wieć założenie mniejszych kół spowoduje przekłamania w dół, a większych w górę.
Jeśli samochód się rozpędza jak powinien a na to wygląda to problem leży gdzie indziej niż w silniku.
Katalizator może być zapchany. Najczęściej winna jest jazda jak dziadek. Wtedy najczęściej pomaga min 3000-4000 obr na trasie.
Jeśli auto żwawo sie rozpędza to osobiście raczej bym wykluczył.
     assistance   Moneta
 
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-02-2005, 12:43   

wymiary kol mam takie jak seryjne 195 na obreczach 15 , wydaje mi sie ze autko nie rozpedza sie tak jak powinno porownywalnie do autka mojego starego moze troche lepiej (laguna 94' 1.8i) wymienie kata na strumiennice i podam czy to pomoglo czy nie. chyba ze macie jakies sugestie....ktos mi wspominal ze moge miec skrzynie od innego modelu i dlatego tak jest ale cos mi sie nie wydaje bo nie wiem czy by pasowala czy nie , chyba ze ktos z was wie jak rozpoznac skrzynie od 2.0 16v sprawdze i moze to tego wina.
  
 
 
Pele 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2005, 12:52   

mkaminski100 napisał/a:

Nie znam się na gaźnikach, ale sprawdż czystość dysz, czy sie nie zapchały. Bardzo możliwe, że jest rozregulowany. Wiem, że w jakimś aucie nam kiedyś zepsuł się regulator od paliwa (chyba membrana) i też źle pracował i palił dużo(pompa mechaniczna). Mój kolega na przykład przy pompie elektrycznej miał zatkany śrubą powrót paliwa i dziwil się, że mu pali ok 30l/100km. Tak mu mechanik zrobił.
Przypatrz się też działaniu ssania, bo może nie wracać. Ja bym szukał gaźnikowca, ale to zależy od Twojej wiedzy na temat gaźników.


Ostatnio tylko byly zwiekszane obroty biegu jalowego. Dzis zaworze go do mechanika a on zobaczy i pewnie do gaznikowca.
Ssanie wyglada na w miare dobrze. Tylko linke musialem troche wyciagnac.
_________________
Fiat Tipo 1.4 FL `93
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 03-02-2005, 13:04   

Jeśli dasz tylko strumienicę i tłumik końcowy to możesz mieć porblemy z policją. Zestaw będzie bardzo głośny na wybebeszonym środkowym tłumiku i fabrycznym końcowym.
Skrzynia przenosi obroty silnika na obroty kół i ustawienia będą dość podobne, jedynie na niższych biegach możesz mieć inne przełożenie (mniejsze obroty silnika na wieksze kół- np teoretycznie na III biegu 50km/h będzie przy 2000obr, a silnik 1.6 będzie miał przy 2500 ) bo silnik jest mocniejszy od np 1.6. Nadbieg (piątka) może sie różnić, ale jeśli osiągasz tak małą prędkośc to skrzynia musiała by być pewnie od 1.0.
NIe wiem niestety jak wyglądają połączenia, ale znam ludzi którzy i to obchodzą.
Napisz przy ilu obrotach masz ta prędkość. Prędkość max powinna być osiągana w górnym zakresie obrotów, więc jesli te 150km masz przy np 6000-7000obr to możliwe że skrzynia jest od małego silniczka, ale jeśli ok 4000 to powód leży gdzie indziej.
Oprócz rozmiaru felgi i szerokości kół ważny jest też profil, ale przy 15 to raczej wiele nie zawalczysz. W Twoim przypadku będzie to profil 50.
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2005, 13:13   

Dobra myśl tylko że na 5 biegu był by silny i szybko się zbierał.
Do 2,0 pasują skrzynie od 1,8 tylko 5 ma inne przełożenie ale nie asz tak mocne.Np 1,4 i 1,6 skrzynie te same ale 5 inna.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2005, 17:17   

sloneczna napisał/a:
Dobra myśl tylko że na 5 biegu był by silny i szybko się zbierał.
Do 2,0 pasują skrzynie od 1,8 tylko 5 ma inne przełożenie ale nie asz tak mocne.Np 1,4 i 1,6 skrzynie te same ale 5 inna.


Z tymi skrzyniami to tak prosto nie jest, w Tipo/Tempra 1,4/1,6 jest o wiele więcej tych skrzyń. Stosowane były 3 przeł. główne i różne przełożenia 2,3,4,5 biegu, chyba tylko jedynka ma "nieśmiertelne" przełożenie 43/11. Zależy to od rocznika, gaźnik,SPI,MPI.
Pewnie podobnie jest przy 1,8/2.0 ale chyba tak krótkich skrzyń nie stosowali, żeby Vmax był w ok. 160 km/h.

Kairan a jak chodzi silnik na niskich biegach czy wkręca się do odcięcia bez problemu ?.
No i podaj, na jakim biegu i jakie obroty przy tych 160 miałeś.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load