|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[SPI] Brak iskry |
Autor |
Wiadomość |
Mavv
witamy nowego
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 5 Skąd: Ballina
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-04-2008, 22:13 [SPI] Brak iskry
|
|
|
Witam na forum!
Wertuję forum. Znalazłem kilka rzeczy. Ale po kolei:
Autko to Tempra FL 1.6 ie SPI rocznik 95, pojemność 1581cc.
Problem to odpalanie. Przedwczoraj odpalił z pierwszego, wszystko cacy. Dziś go chciałem odpalić i lipa. Brak iskry. Paliwo - wstryskiwacz podaje paliwko na przepustnicę. Sprawdziłęm iskrę na cylindrach 3 i 4 - brak iskry. Nie sprawdzałęm na 1 i 2 z powodu kiepskiego dostępu. Po wielokrotnym kręceniu widać, że świeczki zalane, więc paliwo dociera do komory spalania.
A teraz najciekawsze: układ zapłonowy:
Brak cewki. Kable WN są 4. Iskra jest generowana elektronicznie - na dole układu zapłonowego jest wtyczka (chyba 3-pinowa). Przewody we wtytczce ok, brak wilgoci na stykach.
Szukałem po kolei, po kabelkach. Odpiąłem nawet kompa na chwilę, żeby sprawdzić stan wtyczki - suchutko, ani grama wilgoci. CPW wyczyściłem z syfu, próbowałęm go nawet podgrzać, ale lipa. A co do CPW - jest on na kole z LEWEJ strony silnika, przy pasku klinowym. Podobnie, jak u kolegi Kacper702. TU link do wątku z podobnym problemem.
Znalazłem na prawym błotniku tuż przed kompem takie dziwne urządzonko - sprężyna, do której dochodzą 3 wtyczki - środkowa ma jeden przewód koloru czerwonego, a skrajne wtyczki mają po dwa szare przewody. Oporność tej sprężynki to 3 Ohm. Co to jest za sprężynka i do czego służy? Tak czy owak zmostkowałem ją, ale dalej lipa. Nie pali.
Jeszcze może istotny szczegół - autko z kierą po prawej stronie.
Doradźcie coś, bo mi witki opadają... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 23:20
|
|
|
Za brak iskry w głównej mierze odpowiada CPW. To jest akurat takie ćwane, że możesz polewać ten czujnik zimną czy ciepłą wodą, a nadal problem pozostanie. Moim zdaniem jeżeli sprawdziłeś wszystkie styki, komputer jest dobrze połączony to zapewne będzie uszkodzony CPW. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Mavv
witamy nowego
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 5 Skąd: Ballina
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-04-2008, 06:23
|
|
|
Tak przypuszczałem, ale nie byłem pewien na 100%. Spróbuję go wyjąć (CPW) i dokładnie obejrzeć. Może coś na nim zauważę. A wiesz może, co to za sprężynka, o której pisałem? Bo jeszcze ona mi spokoju nie daje... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 15:10
|
|
|
Cytat: | A wiesz może, co to za sprężynka, o której pisałem? Bo jeszcze ona mi spokoju nie daje... |
Wydaje mi się, że jest to opornik wtryskiwacza, nawet wartość by się zgadzała. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Mavv
witamy nowego
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 5 Skąd: Ballina
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-04-2008, 16:47
|
|
|
romano napisał/a: |
Wydaje mi się, że jest to opornik wtryskiwacza, nawet wartość by się zgadzała. |
A opornik wtryskiwacza nie jest przypadkiem ceramiczny i zamontowany na przegrodzie silnika obok przekaźników pompy i lambdy? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2008, 16:17
|
|
|
Mavv napisał/a: | A opornik wtryskiwacza nie jest przypadkiem ceramiczny i zamontowany na przegrodzie silnika obok przekaźników pompy i lambdy? |
Z tego co pamiętam to opornik jest właśnie w formie sprężynki, ale te wtyczki by się nie zgadzały.
Najlepiej jakbyś dał foty tego ustrojstwa. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Mavv
witamy nowego
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 5 Skąd: Ballina
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-04-2008, 18:25
|
|
|
Oto zdjęcie tejże sprężynki.
I jeszcze jedno poglądowe:
Autko pali z pierwszego. Wczoraj miałem trochę czasu, więc powyciągałem kilka rzeczy:
Hallotron wyjęty, wyczyszczony. Przyłącza masy wyczyszczone, śruby, podkładki i nakrętki czyste. Sprawdziłem ciągłość przewodów z wtyczki hallotronu do ECU - wszystko OK. Podładowałem aku, wyczysciłem zaciski na rozruszniku. Pomierzyłem napięca - wszystko wygląda na to, że masa jest OK, żadnych spadków. Poskładałem do kupy i odpalił.
Ciekawe, czy już tak zostanie, czy jeszcze focha zapoda...
EDIT: Jeśli ta sprężynka jest rezystorem wtrysku, to co to jest na przegrodzie silnika za ceramiczny walec? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2008, 17:21
|
|
|
Rezystor wtryskiwacza to to na pewno nie jest.
Ale co to jest, nie mam pojęcia
Wygląda to na jakiś element oporowy/grzejny |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Mavv
witamy nowego
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 5 Skąd: Ballina
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-04-2008, 18:59
|
|
|
Mały update:
Jak do tej pory pali z pierwszego. Ale...
Silniczek krokowy nie reguluje obrotów. Nawet jak jest zimny, to obroty są rzędu 600rpm. Zwiększyłem je do 850, ale czasem, jak popracuje, to wzrastają do 1100. Przynajmniej tak to wygląda. Krokowiec był niedawno wyciągany i regenerowany.
Kopci z rury. Lambda wymieniana była całkiem niedawno. Nawet chyba 1000 mil nie przejechał na nowej lambdzie.
Termostat jest do wymiany i czasem nawet silnik się nie zagrzeje. Nowy termostat jeździ w schowku (wymieniać nie będę, bo auto nie moje a potrzebne jest mi tylko do piątku). Po ok. 15 minutach jazdy zaświeciła się kontrolka wtrysku.
Wiecie może, jakie sygnały służą kompowi do regulacji obrotów? Na pewno pomiar temperatury silnika (jeśli termostat się zwiesza jako otwarty, to auto jest niedogrzane). Jeśli temp jest niska, obroty powinny być zwiększone. A tu lipa. Podobnie temperatura powietrza w komorze wtrysku. W silniku brakuje rury łączącej kolektor wylotowy z wlotem ciepłego powietrza do filtra powietrza. Więc o ciepłym powietrzu też można zapomnieć.
CPW służy do regulacji zapłonu i nie powiniem mieć wpływu na obroty (poprawcie mnie, jeśli się mylę).
Na co jeszcze można zwrócić uwagę?
PS. Byle do piątku! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|