Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[SPI] Sonda lambda 4 przewodowa na 3 przewodową
Autor Wiadomość
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-01-2008, 17:36   [SPI] Sonda lambda 4 przewodowa na 3 przewodową

Witam!
Dzisiaj dostałem 2 sprawne sondy lambda tylko 4 przewodowe(na jednej pisze bosch a na drugiej ford)słyszałem ,że któryś kabel trzeba złączyć żeby zrobić z nich trzy przewodową i będzie chodzić w naszych autach. Jeśli, ktoś się spotkał już z takim czymś to proszę o wypowiedz.
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-01-2008, 17:53   

Sonda 4 od 3 przewodowej się różni tym, że ma dodatkową masę na grzałke.
Musiałbyś dwie masy złączyć w jedną.

Oto schemat ale 3 przewodowej (wraz z kolorami kabli) - Boscha.

** Dodano: 30-01-2008, 17:56 **
Masz tam jakieś kartki z tymi sondami? Powinien być opis kabli.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-01-2008, 20:39   

ja poprowadziłem masę bezpośrednio z aku, żeby być na 100% pewny. To ten szary w 4-przewodowej. 2 białe są od grzałki.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-02-2008, 11:42   

Sonda 4 przewodowa ma oddzielną masę grzałki i oddzielną dla sygnału, grzałka to białe przewody i podpinasz je do podwójnej wtyczki w instalacji auta, sygnał sondy to czarny przewód i też wiadomo gdzie podpiąć, masa sygnałowa to szary przewód, najlepiej podepnij na masę na samym ECU benzyny wtedy wskazania sondy podawane do ecu są najbardziej prawidłowe [ nie obciążone błędem przez wpływ złej masy sondy].

Sondy 4-ro przewodowe zaczęto stosować ze względu na częste problemu z masą sondy doprowadzanej poprzez układ wydechowy.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-02-2008, 22:24   

dziekuje za odpowiedz. dzisiaj wymienilem sonde zobacze co bedzie sie dzialo
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load