Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
stacyjka
Autor Wiadomość
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-11-2012, 01:35   stacyjka

Witam wszystkich forumowiczów. Nie wiem czy dobrze pisze ale napisałem w tym dziale. Czy ktoś kiedy wymieniał "wyciągał" stacyjkę, bębenek w Tipo lub Temprze. Mnie czeka wymiana tego ustrojstwa bo jest coraz gorzej a mam calu kompletny zestaw do założenia. Dokładnie to już zamki wlew itp zostało mi wymienić stacyjkę ale nie wiem jak za to się zabrać aby nić nie popsuć
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2012, 08:08   

kamyk0077 napisał/a:
Witam wszystkich forumowiczów. Nie wiem czy dobrze pisze ale napisałem w tym dziale. Czy ktoś kiedy wymieniał "wyciągał" stacyjkę, bębenek w Tipo lub Temprze. Mnie czeka wymiana tego ustrojstwa bo jest coraz gorzej a mam calu kompletny zestaw do założenia. Dokładnie to już zamki wlew itp zostało mi wymienić stacyjkę ale nie wiem jak za to się zabrać aby nić nie popsuć

Uzbrój się dużo cierpliwości i sam brzeszczot do metalu ( owinięty szmatą - BHP :lol: ). Rozkręć obudowę kierownicy . Na kolumnie kierownicy założona jest obudowa stacyjki składająca się z dwóch części . Skręcone są zrywalnymi śrubami , w których podczas fabrycznego montażu zostały urwane łby, więc tego nie rozkręcisz. Trzeba je przeciąć na składaniu obu połówek . To, że przy cięciu śrub - natniesz trochę materiał obudowy - nikomu i niczemu nie szkodzi . Od dołu czasami udaje się dojść niewielką szlifierką kątową , od góry pozostaje tylko kilkanaście minut pracy , trochę potu i czasami pokaleczone ręce ... :(
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-11-2012, 13:39   

jesli chodzi o sam wkład to da sie go łatwo wyciagnać bez kombinacji,wkładasz kluczyk przekrecasz w pozycje postojuwek,wciskasz taki dzundzelek z boku stacyjki ciagniesz za kluczyk i wyciagasz wkład z kluczykiem.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-11-2012, 14:23   

kamilsitek1983, niedawno to robilem.Zdejmujesz oslony z kolumny kierownicy.Trzeba wyciagac w pozycji zaplon a nie postojowek.Wczesniej jednak lepiej zdjac kleme z akumulatora.W obudowie stacyjki jest otwor z boku i przez niego trzeba wcisnac zapadke blokujaca wklad a poznij ciagnac wklad wraz z kluczykiem.Czasem opornie wychodzi ale genetalnie robota przyjemna i latwa :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Misterny 


Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 66
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 30-11-2012, 15:18   

dokładnie większośc fiatów tak ma naszych roczników:D
_________________
Tipo 1.8 ie silnik lancia:P
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2012, 15:21   

kamilsitek1983 napisał/a:
jesli chodzi o sam wkład to da sie go łatwo wyciagnać bez kombinacji,wkładasz kluczyk przekrecasz w pozycje postojuwek,wciskasz taki dzundzelek z boku stacyjki ciagniesz za kluczyk i wyciagasz wkład z kluczykiem.

Jeżeli myślisz , że to standardowe fabryczne rozwiązanie i wszytkie auta tak mają - to się nieco mylisz ... :lol: Napisz - gdzie parkujesz :badgrin:
To ty masz uszkodzoną stacyjkę !
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-11-2012, 16:36   

wyciagałem samą wkładke u brata w tipie i u siebie w marei.Poszlo bez przygód

** Dodano: 30-11-2012, 16:43 **



wciskasz to(przekrecasz kluczyk na postojuwki)i ciagniesz za kluczyk!Wyciagasz wkładke.Zakładasz w odwrotnym kierunku

** Dodano: 30-11-2012, 16:46 **
SORY moze i w pozycji zapłon,niepamietam dokładnie bo robiłem to kilka lat wstecz

** Dodano: 30-11-2012, 16:49 **
ale da sie to zrobić bez młotka i przecinaka :badgrin:
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-11-2012, 17:41   

schab, i tu sie mylisz...Warunkiem wyciagniecia wkladu stacyjki jest posiadanie pasujacego kluczyka :) Wiec nie wyciagniesz bez kluczyka lub z kluczykiem od innego auta bo wtedy zapadki nie da sie wcisnac:)I zpewnoscia jest to fabryczne rozwiazanie a nie zadne uszkodzenie stacyjki:)Sporo samochodow tak ma:)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-11-2012, 21:43   

A kolega tak na mnie naskoczył,chyba miałem racje!Az mi sie głupio zrobiło :P
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-12-2012, 12:38   

kamilsitek1983 napisał/a:
A kolega tak na mnie naskoczył,chyba miałem racje!Az mi sie głupio zrobiło :P

Jeżeli się poczułeś urażony - przepraszam .
Wkładkę stacyjki wymieniałem 3 razy w różnych autach . Tylko że raz z powodu zgubionego ( jedynego ) kluczyka , drugi raz - bo kluczyk się złamał i został w środku , a trzeci - bo zapadki w stacyjce były już tak wyrobione , że oryginalny kluczyk już się nie dał obrócić .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-12-2012, 16:54   

spoko,teraz napisałes ok.We wszystkich przypadkach opisanych przez Ciebie w poprzednim poście innej opcji nie ma,zeby to zrobić.Także takie rzeczy należy robić jak kluczyk jeszcze sie przekręca.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load