Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TIPO 1,4 ie 94r, - nadal nie odpala-prośba o pomoc
Autor Wiadomość
HIREK 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-01-2007, 12:56   TIPO 1,4 ie 94r, - nadal nie odpala-prośba o pomoc

Panowie proszę o pomoc gdyż kupiłem sobie TIPO i mam teraz wielki problem ponieważ pierwsze stracił ładowanie a teraz stracił iskrę i nie mogę go rozgryść proszę o pomoc


Z POWAŻANIEM HIREK
  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-01-2007, 13:07   

nie wiem wydaje mi sie ze co do ladowania to poszukalbym cos w alternatorze... tak mi sie wydaje... a konkretnie mam na mysli szczotki moze sie zawiesily lub diody a jesli chodzi o brak iskry to posprawdzaj swiece kable WN cewke i CPW(czujnik polozenia walu)
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-01-2007, 03:32   

ładowanie - to alternator i niestety to norma,że on pada po czasie...choćby szczotki....
brak iskry a właściwie za słaba - możliwe przy słabyakumulatorze rozładowanym i _nie działającym_ (brak ładowania) alternatorze...jeśliladowanie masz albo akumulator naładowany full prostownikiem a iskry niet to szukaj po kolei - czy jest na kablach,kopułce,cewce (może cewka padła?)a jak cewka jest OK ale już tam nie ma iskry to moduł zapłonu gdzieś...albo czujnik wału (czujnik halla, CPW) od niego siada i moduł głupieje i nie daje iskry bo nie wie kiedy albo np punkty masy np pod akumulatorm itp nie kontaktują dobrze i do modułu też i ten głupieje... itp itd....
alternator zrób a gczemu iskra ginie wpierw poszukaj na którym etapie....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
HIREK 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-01-2007, 15:04   

unknown napisał/a:
ładowanie - to alternator i niestety to norma,że on pada po czasie...choćby szczotki....
brak iskry a właściwie za słaba - możliwe przy słabyakumulatorze rozładowanym i _nie działającym_ (brak ładowania) alternatorze...jeśliladowanie masz albo akumulator naładowany full prostownikiem a iskry niet to szukaj po kolei - czy jest na kablach,kopułce,cewce (może cewka padła?)a jak cewka jest OK ale już tam nie ma iskry to moduł zapłonu gdzieś...albo czujnik wału (czujnik halla, CPW) od niego siada i moduł głupieje i nie daje iskry bo nie wie kiedy albo np punkty masy np pod akumulatorm itp nie kontaktują dobrze i do modułu też i ten głupieje... itp itd....
alternator zrób a gczemu iskra ginie wpierw poszukaj na którym etapie....

POWIEDZ GDZIE SZUKAĆ TEGO CZUJNIKA CPW
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-01-2007, 17:07   

CPW jest przykręcony do silnika na łączeniu ze skrzynią biegów,od strony kabiny zaraz za termostatem.Za akumulatorem znajdziesz czarna wtyczkę na dwa piny-to będzie kabel od tego czujnika.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
HIREK 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-01-2007, 17:39   

Panowie mam już iskrę i wygląda że wszystko jest ok , a on nadal niechce zapalić , proszę o pomoc
  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-01-2007, 20:42   

to moze sprawdz ten cpw bo on lubi takie jaja robic a paliwo dochodzi???
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
HIREK 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-01-2007, 21:33   

tak jak próbuję odpalić na na paliwie to czuć jak również na lpg ,a cholera nie odpala
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-01-2007, 21:40   

Cytat:
Panowie mam już iskrę i wygląda że wszystko jest ok , a on nadal niechce zapalić , proszę o pomoc

a co zrobiłeś, że masz iskrę ? sama się pojawiła, jeśli tak to możliwe, że cały czas wariuje cpw.
No chyba, że zalane są świece i stąd problem z odpaleniem, wykręć świece i zobacz w jakim są stanie jeśli mokre od benzyny to je przetrzyj suchą szmatką.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
HIREK 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-01-2007, 21:43   NIE ODPALA POMOCY!!!!!!!

WSZYSTKO WYGLĄDA ŻE JEST OK CZYLI JEST ISKRA CZUĆ PALIWEM ,POMPA PALIWA PRACUJE ,A PAN SAMOCHODZIK NIE ODPALA,I MAM GIGANT PROBLEM BO NIEMAM CZYM JEŹDZIĆ DO ROBOTY
Moderowany:
scaliłem Ci ten post do tego tu tematu, bo nie ma sensu by w innym dziale o to samo inny temat zakładać; jak ktoś ma/może Ci pomóc to tu napisze; a wpierw popróbuj może dotychczasowych rad; jak będziesz w desperacji to Ci przykleimy temacik i będzie na TOPie, nie zginie; ale poczekaj też; Pzdr.
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-01-2007, 21:52   

-->> możesz mieć walnięty CPW! iskra owszem i jest czasem, ale może nie być zawsze albo nie w tym momencie co trzeba/nie na ten cylinder!

jak Ci go zalewa to ewidentnie nie masz dobrego zapłonu wtedy kiedy trzeba;
najprostsze to wyczyścić wszelkie drutki/kostki złącza od CPW i modułów no i masy, podonie przyłącza do cewki i żebyś miał kable na pewno OK, kopułkę+palec, żeby iskra nie była za słaba; jak jest dobra, 'znaczna' a nie zapala tylko zalewa - to nie masz raczej zapłonu w odpowiednim momencie; wtedy jak porobisz w/w zobacz, co się będzie działo jak na holu bądź z górki np rozpędzisz go do np 30kmh i z 3ki spróbujesz zasprzęglonyy odpalić (na biegu), czy coś zagada, czy ruszy czy może poszarpie jak traktor i kilka sekund pochodzi nap na 1-2 cylindry tylko - wtedy wiesz, że masz jakoś zapłon przestawiony; najbanalniejsze- kolejność kabli zapłonowych, przestawona kopułka, ostatecznie rozrząd; a typowe - padnięty CPW; skombinuj gdzieś na próbę taki, to do podmianki tylko 2 śrubki odkręcić i wtyczkę zapiąć... spróbuj CPW wyeliminować!
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
HIREK 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-01-2007, 21:53   

TAK ISKRA WSUMIE POJAWILA SIĘ SAMA PO WYMIANIE PRZEWODÓW WN '' JANMOR""
A, ŚWIECE SĄ OK PONIEWAŻ JE WYKRĘCAŁEM I NADAL NIE PALI
  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-01-2007, 22:38   

ja caly czas obstawiam CPW albo tak jak unknown napisal ze cos z zaplonem... jesli cpw okaze sie sprawny to chyba modul zaplonowy bedzie do d.... :red_kartka: PoZdRo i pokombinuj ale najpierw postaraj sie sprawdzic CPW
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
HIREK 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-01-2007, 19:02   

Gawor mam prośbę do ciebie ,chodzi mi o podłączenie przewodów aparat zapłonoowy a świece ,bo miałem dziś 2 mechaników itylko mi rozwalili obudowę filtra powietrza i jestem w plecy 500 zł jeżeli możesz to proszę o pomoc ,o jakiś szkic podłączenia w/w rzeczygawor06,
  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-01-2007, 19:05   

wiec obudowe nie musisz kupowac nowa za uzywana powinienes dac maksymalnie kolo 100
a co do podlaczenia bylo na forum ja nie bardzo wiem jak...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
HIREK 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-01-2007, 19:08   

Dzieki za odpowiedźgawor06,
  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-01-2007, 19:11   

sorry ze nie moge pomoc
czkaj jak znajde ten temat to zapodam...;)
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-01-2007, 08:43   

HIREK napisał/a:
Gawor mam prośbę do ciebie ,chodzi mi o podłączenie przewodów aparat zapłonoowy a świece ,bo miałem dziś 2 mechaników itylko mi rozwalili obudowę filtra powietrza i jestem w plecy 500 zł jeżeli możesz to proszę o pomoc ,o jakiś szkic podłączenia w/w rzeczygawor06,

W tym poście jest opisane jak podłączyć przewody zapłonowe.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
HIREK 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-01-2007, 22:40   

Romano przewody podłanczam tak jak opisałeś tzn.
1Swieca ---kopułka lewa góra
2Świeca---kopulka prawa góra
3Świeca---kopułka lewy dół
4Świeca---kopułka prawy dół
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2007, 21:22   

HIREK napisał/a:
Romano przewody podłanczam tak jak opisałeś tzn.
1Swieca ---kopułka lewa góra
2Świeca---kopulka prawa góra
3Świeca---kopułka lewy dół
4Świeca---kopułka prawy dół

Dokładnie tak
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
HIREK 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-01-2007, 22:07   

Dzięki Romano

** Dodano: 29-01-2007, 17:09 **
ROMANO dzięki wielkie jak nie wiem co bryka mi odpaliła od sztychu ,bryczka dziala ale tylko na gazie ,powiedz czy możliwe jest to że czujnik był gigantycznie zabrudzony to dlatego nie działał . w sklepie mi sprzedali ale nie takii czekam teraz na właściwy.
Jeszcze raz wielkie dzięki
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-01-2007, 15:09   

HIREK napisał/a:
ROMANO dzięki wielkie jak nie wiem co bryka mi odpaliła od sztychu ,bryczka dziala ale tylko na gazie ,powiedz czy możliwe jest to że czujnik był gigantycznie zabrudzony to dlatego nie działał . w sklepie mi sprzedali ale nie takii czekam teraz na właściwy.
Jeszcze raz wielkie dzięki

Jeżeli mówisz o czujniku CPW, tym z tyłu skrzyni, to nie mam pojęcia czy mu brud zaszkodził, sam musiałbyś stwierdzić, jeżeli po wyszyszczeniu działa to albo coś nie kontaktowało na stykach, albo rzeczywiście mu zabrudzenie zaszkodziło.
Generalnie do sprawdzania tego czujnika stosuje się omomierz a wartośc rezystacji czyjnika ma wynosić ok 700-900 Ohm.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-01-2007, 18:12   

ale omomierz to nie wszystko, kiedyś się rozpisałem nieco ;D
bo może mieć waszą rezystancję OK ale gubić co poniektóre impulsy czy zniekształcać ich przebieg więc i tak będzie wariował momentami , losowo , moduł od zapłonu a rezystancja czujnika będzie OK. Rezystancja to może być 'badanie wstępne'... ale niestety nie zawsze rozstrzygające... niestety te czujniki po prostu lubią padać po latach, a jakoś tak dziwnie wilgoć, woda (mimo, że powinny być szczelne) jest tym co pomaga im paść nagle.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-06-2008, 12:19   

Moja Tempra już od tygodnia stoi pod blokiem. Zakładalem już cewkę, cpw i moduł(wszystko ze szrotu) i nic. Z waszych opisow wynika, że może być to cpw. Dwa razy udało mi się odpalić ją i chodziła bez zarzutu(po 3 km ciągnięcia na sznurku). Iskra jest, paliwo do gażnika , więc powinna działać, chyba że iskra jest nie w tym momencie co powinna być.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-06-2008, 21:51   

jeśli to tempra gaźnik to ni ma bata, jak paliwko dochodzi to musi chodzić, chyba, że iskra właśńie nie w tym momencie co trza albo co któryś zapłon Ci wypada... ewentualnie na siłę gdzieś rozregulowany gaźnik że go zalewa; ale prędzej bym w zapłonie szukał i w CPW od początku; CPW ze szrtou niekoniecznie będzie dobry; poza tym CPW tylko daje impulsy do digiplexu, więc i tam się możesz czepić - czy wtyczka do digiplexu siedzi dobrze, czy nie zaśniedziała, stan MASY!!! digiplexu nawet możesz dorobić dodatkową masę, stan przewodów podciśnienia... jeśli zapala Ci tylko na sznurku a potem chodzi ok do zgaszenia - to taki bajer widziałem też przy uwalonym CPW... robiłeś testy jak zapala jak na zimnym aucie polejesz CPW gorącą wodą dłużej, to jak odpali?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load