|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
co się stanie jak zapale auto na podłaczonym prostowniku? |
Autor |
Wiadomość |
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2009, 16:15 co się stanie jak zapale auto na podłaczonym prostowniku?
|
|
|
tak jak w temacie... w sumie to juz po fakcie, pożyczyłem prostownik i przekręciłem kluczyk na podlączonym prostowniku do akumulatora który siedział w samochodzie z przypiętymi klemami... i teraz jeden wskaźnik na prostowniku mi nie działa moze bezpiecznik wywaliło? |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 02-03-2009, 16:23
|
|
|
gangster_man, dzieje się to samo jak byś podpiął dwa gniada prądu ze sobą.... małe spięcie.... sprawdz bezpiecznik, i ciesz się że Ci nic w aucie się nie stało.
Odpalając auto uruchomiłeś alternator który dawał prąd na aku.. co za tym idzie na prostownik.... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-03-2009, 16:25
|
|
|
ubek napisał/a: | i ciesz się że Ci nic w aucie się nie stało |
to się jeszcze okaże... sprawdź czy np radio działa, czy masz wszystkie światła itp. mały hard-core zrobiłeś... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2009, 16:35
|
|
|
wymieniłem bezpiecznik i jest git, sprawdze potem czy wszystko działa, a apropos świateł to wczoraj na jednej lamie swieciło sie tylko pozycyjne, dziś juz nawet ono sie nie sieci, ale to zanim podłaczylem prostownik. Mozliwe ze jedna lampa sie nie pali bo akumulator jest rozładowany a druga sie pali normalnie? znaczy pozycyjne i mijania sie na niej swieci |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-03-2009, 16:49
|
|
|
gangster_man napisał/a: | Mozliwe ze jedna lampa sie nie pali bo akumulator jest rozładowany a druga sie pali normalnie? |
No chyba że masz w aucie dwie instalacje, ale tak to raczej niemożliwe:P |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2009, 20:25
|
|
|
przy odpalaniu miałeś duży spadek-skok, bo rozrusznik stanowi niezłe obciążenie; normalnie ten skok jest brany z akumulatora (bo ten to wytrzymuje) a tym razem częć została wzięta z prostownika i się zjarało coś; może tylko bezpiecznik, w dobrym prostowniku tak powinno być... a może coś więcej; po odpaleniu zaraz ruszył alternator o wydajności znacznie większej niż prostownik więc 'pokonał ' go zapewne wyższym ciut napięciem i część poleciała w drugą stronę - do prostownika;
w zasadzie powinieneś tylko zjarać prostownik, w instalacji nie powinno nic się stać, ale tak się nie robi... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-03-2009, 22:51
|
|
|
teraz powinieneś sprawdzić zarówno prostownik jak i instalacje w samochodzie... instalacji w aucie nie powinno się nic stać... a prostownik.. hmm jeżeli nie miał zabezpieczonego odpowiednio wyjścia wtórnego transformatora (przy prostowniku transformatorowym) to mógł polecieć cały prostownik... |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-03-2009, 23:49
|
|
|
DARREK napisał/a: | a prostownik.. hmm jeżeli nie miał zabezpieczonego odpowiednio wyjścia wtórnego transformatora (przy prostowniku transformatorowym) to mógł polecieć cały prostownik... |
dokładnie, do tego słuzą prostowniki z tak zwanym "rozruchem" a taki zwykły to raczej napewno spaliłes (choc niekoniecznie) ale
unknown napisał/a: | tak się nie robi... |
unknown napisał/a: | w zasadzie powinieneś tylko zjarać prostownik, w instalacji nie powinno nic się stać, |
Dokładnie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2009, 10:11
|
|
|
Tak nasz pracownik kiedyś "zfajczył" prostownik. Kupiliśmy go i miał możę z parę miesięcy.
Chciał odpalić taki mały ciągniczek, który miał rozładowany akumulator. Prostownik się spalił, a dokładnie cały czas podawał coś koło 28V. Co prawda jest on przystosowany do rozruchu (ma specjalny kabel z włącznikiem na końcu, aby w momencie rozruchu "włączyć" większy prąd) i bezpiecznik automatyczny, ale bezpiecznik nie "puścił", a ciągniczek był odpalany normalnie jak przy opcji ładowania akumulatora (tzn. bez podawania większego prądu). Koszt naprawy wyniósł coś koło 800zł, gdzie prostownik kosztował 998zł... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|