DELIKATNIE SWIECACA KONTROLKA LADOWANIA |
Autor |
Wiadomość |
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 18:22
|
|
|
Emf, nie nerwuj się tak bo Ci się kontrolka zapali :poison:
ja swój w zasadzie tylko 2,5 (2w sumie 3 ale 3ci to 'tak ten tylko tego...' lekko) razy naprawiałem, ale jeszcze nawet 400 nie przekroczyło to , a po ostatnij naprawie (odpukać) minęło sporo i jest OK....... ale w zasadzie jeśli znów by kiedyś miał (....)ć to też poldkowy czy jakiś inny bym szukał... ponoć Bosch ujdzie, ew te z Bravy nie są aż takie do D... ale poldek najpewniejszy zgaduję
sam jestem ciekaw co i jak podejdzie..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 18:30
|
|
|
pany jak Wy to robicie i co Wy robicie z tymi alternatorami,że Wam tak siadają? odkąd kupiłem tipo,a mam je już dwa lata,nie wiem co to takiego "delikatnie świecąca kontrolka ładowania" odpukać.... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 18:45
|
|
|
" nie bój nic, odłączą Ci... "
mi w zasadzie też nie siada (odpukać) już, ale kiedyśtam jak raz siadł to i potem po naprawie jeszcze musiał.....
ogólnie jak jest osłonięty i nie jest przeciążany to poza normalnym zużyciem nie powinien.. ale jak się wilgoć+syfy dostają, a jest często nieszczęściwie zamocowany i nieokryty, czy jak się ma wzmaka 1000W + grzejnik + wsio powłącza a akumulator słaby to alternator się przeciąży i też skróci żywot...... a poza tym to diody lipne często w regulator pakują.... jedynie szczotki chyba najdłużej wytrzymują |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 20:03
|
|
|
Hehehe widze nie tylko u mojego ojca takie cyrki sie dzialy z ta kontrolka, wymienilem regulator i dupa dalej bylo to samo, pojechalem do elktryka samochodowego, wyjal alternator i sprawdzil na specjalnym ustrojstwie ropedzajac go do odpowiedniej predkosci i mierzac ladowanie i okazalo sie ze jest zdrow jak ryba. Przyczyną słabego ladowania ana samochodzie okazalo sie zasniedziale polaczenie pomiedzy alternatorem a blokiem silnika, po wyczyszczeniu powierzchni bloku i alternatorza i zalozeniu na miejsce jak reka odjal wszytkie objawy ustaly. |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2006, 12:22
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Przyczyną słabego ladowania ana samochodzie okazalo sie zasniedziale polaczenie pomiedzy alternatorem a blokiem silnika, po wyczyszczeniu powierzchni bloku i alternatorza i zalozeniu na miejsce jak reka odjal wszytkie objawy ustaly. |
Miałem podobny problem, tez jażyła się kontrolka ładowamnia. Byłem u elektryka rozebrał , posprawdzał i usterki nie znalazł. Przez jakiś jeszcze czas po nagżaniu silnika obiawy sie powtarzały, lecz od miesiaca wszystko jest OK.
Nastąpiła samonaprawa prawdopodobnie przyczyną był któryś z kabli majacy słaby kontakt z masą
Od czasu jak sie zaczeły problemy z jażeniem woże w aucie miernik i fakt jest taki ze podczas jazenia ładowanie jest około 14,2 V więc to by potwierdzało ze to nie alternator tylko słabe styki na koncówkach kabli są tego przyczyną. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-10-2006, 18:48
|
|
|
Dziś zmierzyłem ładowanie.
13,2 bez świateł 12,5 z włączonymi światłami
Na wiosnę wydałem 180zł bo wymieniane były diody + regulator.
W poniedziałek odstawiam do elktromechanika i niech qr..a zrobi mi porządek z tym gównem, nawet kosztem wypieprzenia go do kosza i zakupu nowego |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-10-2006, 19:05
|
|
|
Emf napisał/a: | Dziś zmierzyłem ładowanie.
13,2 bez świateł 12,5 z włączonymi światłami
Na wiosnę wydałem 180zł bo wymieniane były diody + regulator.
W poniedziałek odstawiam do elktromechanika i niech qr..a zrobi mi porządek z tym gównem, nawet kosztem wypieprzenia go do kosza i zakupu nowego |
powtarzam jeszcze raz, jesli mierzyles ladowanie na aucie i jest tak jak piszesz to wyczysc polaczenie miedzy alternatorem a blokiem silnika, masz slaba mase z alternatora i tak sie dzieje, u mojego ojca w 1.4 uciekalo prawie 2V w tym miejscu a alternator byl miodzio. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2006, 22:44
|
|
|
no Emf, spróbuj, nie zaszkodzi, a możliwe, że tym razem to masa, a elektromechanik skasuje Cię 150 zeta za 'czynności naprawcze' czy np wymianę druta skrętnozwijnego w uzwojeniu czy jeszcze co innego zmyśli.... a może tym razem to po prostu szczotki się kończą i tak poprzerywa czasem robiąc spadki czy 'spawa' wręcz cały czas...
choć wygląda to na regulator i tu Cię pocieszę, że też za 2gą (2 razy regulator w śmieci) wymianą dopiero u mnie działał dłużej.... kto wie czy powodem nie było przeciążanie bo np słaby akku. zobacz też ten post http://forum.tempra.org/t...ania-vt5687.htm bo możliwe, że u Ciebie coś przeciąża jak np akku i za 2-3 miechy znów Ci siądzie... aż tak szybko bez powodu nie lecą.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-10-2006, 00:04
|
|
|
GrzesiekK., dzięki za radę.
Jak odstawię do elektromechanika to podpowiem mu żeby na to zwrócił uwagę.
unknown, nie mam garażu i niestety nie wyciągnę sam tego gówna psującego mój dobry humor |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-10-2006, 17:32
|
|
|
Ja mam od kilku dni ten sam problem z kontrolka. Ladowanie przy wlaczonych swiatlach i dmuchawie (I bieg) mam 13,8V czyli dolna granica normy :/ Kontrola zaczyna swiecic przy ok. 3500obr.min :/ Czyściłem wczoraj styk masy i nic nie pomogło :/ |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-10-2006, 20:47
|
|
|
to jeszcze zastanów się nad akumulatorem czy nie jest winowajcą (może być już za późno dla alternatora ale po naprawie nie załatwi go na nowo) a poza tym to zbieraj pienążki dla elektromechanika, bo coś do wymiany w altku pewno będzie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-10-2006, 23:04
|
|
|
No i okazało się, że obudowa jest pęknięta w dwóch miejscach i już myślałem, że altka będę szukał (trochę ulgę poczułem że pozbędę się sqrwiela) ale na moje szczęście albo raczej nieszczęście da się go zreanimować.
Kazałbym go wywalić ale 1 listopada auto potrzebuję i nie znajdę używki w tak krótkim czasie
Poleciały jakieś pierścienie, a przy okazji mają mi łożyska wymienić. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2006, 18:41
|
|
|
przechodziłem to samo i teraz light'owo na to patrzę (do ODPUKAĆ ew następnej awarii, wtedy kupuję inny! i nie MM)... też po kolei diody, regulator, uzwojenie i obudowa.... jeszcze tylko łożyska i szczotki mam niezmieniane
po tych "standardowych" wymianach części w altku dopiero chodzi już dłużej bez zarzutu...
chyba w fabrycznym MM altku wypada od razu, w sklepie jszcze to wymienić i będzie chodził bezawaryjnie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
simek
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 3 Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-11-2006, 11:27
|
|
|
Witam forumowiczów !
Dołączam się do tematu świecącej kontrolki ładowania. W moim przypadku objawy są następujące: przez ok. 10 minut pracy silnika kontrolka żarzy się, po zagrzaniu się silnika na wysokich obrotach gaśnie, natomiast na wolnych zapala się. Czasami zdarza się, że zupełnie gaśnie nawet na wolnych obrotach, ale po chwili znowu się zapala. Wymieniłem już regulator napięcia bo szczotki w starym były mocno zużyte, ale to nie pomogło. Niektórzy piszą o diodach wzbudzenia, ale gdzie one są ??? W mostku protowniczym jest chyba 6 diód, czy są tam też diody wzbudzenia? Podpowiedzcie proszę, jak zdiagnozować przyczynę tak dziwnych objawów !
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-11-2006, 16:38
|
|
|
Ciężko tak zdiagnozować.
U mnie wcześniej przy takim objawie winę ponosił regulator.
Ostatnio przy tym objawie okazało się, że walnęło uzwojenie
Przy walniętym uzwojenieu ładowanie miałem słabe ok. 13,2 |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
simek
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 3 Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2006, 09:58
|
|
|
Dokonałem pomiaru napięcia ładowania akumulatora. Na biegu jałowym napięcie wynosiło ok. 13,4 V, na wysokich obrotach dochodziło nawet do 15 V. Czy przy uszkodzonym uzwojeniu lub uzwojeniu mającym przebicie do masy taki zakres napięć jest możliwy do uzyskania? I jeszcze jedno pytanie mnie nurtuje. Czy zmiana temperatury uszkodzonej diody wpływa radykalnie na jej parametry elektryczne? |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-12-2006, 14:10
|
|
|
Troche inny problem u mojego kolegi (tipo 1.4wtrysk 92') mianowicie kontrolka ładowania świeci się non-stop,zauwazylem ze jak dodaje gazu to jeszcze mocniej świeci,ładowanie jest,alternator OK,pasek wporządku,od czego tak sie robi? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-12-2006, 18:54
|
|
|
jeśli ładowanie na pewno jest OK to to będzie problem w alternatorze czy instalacji kontrolki raczej...coś się odczepiło/źle przewodzi albo w samym alternatorze na kontrolkę tylko padło....
jak rozumiesz 'mocniej świeci' ? świeci słabiej niż pozostałe, np od świat. mijnia, a dodając gazu zaczyna świecić mocnym jasnym światłem, czy świeci tak samo jak pozostałe i dodajc gazu świeci jaśniej ale pozostałe kontrolki też podobnie jaaśnieją (ogólny wzrost napięcia w instalacji)... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-12-2006, 23:20
|
|
|
unknown, mocniej świeci ,chodzi o to ze po odpaleniu świeci sie "polświatłem",a jak dodajesz gazu do dochodzi do swojej pełnej jasności znaczy świeci tak jak po przekreceniu kluczyka 1raz.Zadne inne kontrolki nie świecą mocniej,nic innego sie nie dzieje oprocz ciągłego świecenia tej kontrolki od ładowania |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-12-2006, 03:30
|
|
|
A jakie jest napięcie ładowania przy 4000rpm |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Rado
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 80 Skąd: Police
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-12-2006, 06:43
|
|
|
ja na twoim miejscu sprawdzilbym styki bo u mnie tez zaczynala sie podswietlac .Po jakims czasie zaczelo mnie to nerwowac i pojechalem do elektryka ,sprawdzil wszystko i okazalo sie ze styki byly zasyfiale ,nic nie skasowal a sprawdzil wszystko po koleji. |
_________________ Zwolnij - jedziesz szybciej niż myślisz
UPLOAD siłowników pod maską i zegarów z obrotkiem : 100%
UPLOAD nakładek na tylnie światła : 10%
UPLOAD przedniego zderzaka : 50%
UPLOAD tylniego zderzaka : 50%
UPLOAD dokładek do progów : 50 % |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-12-2006, 08:55
|
|
|
Witajcie
W mojej temperówce również zdarza się że, zapala się kontrolka ładowania bardzo słabym światełkiem mierzyłem napięcie ładowania i wszystko jest ok. Ostatnio dokładnie wyczyściłem klemy i problem znikł oczywiście nie wiadomo na jak długo. |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
Rado
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 80 Skąd: Police
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-12-2006, 11:58
|
|
|
TTTM jednym słowem,nic dodac nic ujac. |
_________________ Zwolnij - jedziesz szybciej niż myślisz
UPLOAD siłowników pod maską i zegarów z obrotkiem : 100%
UPLOAD nakładek na tylnie światła : 10%
UPLOAD przedniego zderzaka : 50%
UPLOAD tylniego zderzaka : 50%
UPLOAD dokładek do progów : 50 % |
|
|
|
|
jaxmdl
witamy nowego
Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 1 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-01-2007, 17:52
|
|
|
Witam,
W moim przypadku kontrolka ładowania świeciła w warunkach wilgoci oraz zwłaszcza jak było zimno. Kiedy zwolniłem kontrolka gasła. Objaw typowy - wieksze obroty - kontrolka przygasa. Wymontowałem szczotki (razem z regulatorem). Oczyściłem wszystkie powierzchnie styku z korpusem (także zespołu diód - choć jego samego nie rozbierałem), oczyściłem kable, wtyczki oraz szczoteczką umyłem szczotkotrzymacz. Po wysuszeniu na szczotkotrzymaczu zlutowałem koncówki regulatora napięcia ze wyprowadzeniami szczotek - które normalnie są zgrzewane i problem zniknął. Problemem było pojawienie się rezystancji w miejscu zgrzewania końcówek regulatora. Trzeba to dobrze oczyścić nożem by cyna dobrze złapała.
Pozdrawiam!
** Dodano: 02-01-2007, 17:53 **
Oczywiście alternator Magneti Marelli.
|
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-02-2007, 18:59
|
|
|
I mnie rowniez dotknal ten problem. Problem pojawil sie gdy chcialem uruchomic ostatniego ranka sam(temp pow. - 3stopnie C) po uruchomieniu silnika kontrolka ladowania nie zgasła, zapalilem swiatla a one ledwo sie zarzyły, dodałem gazu i przy okolo 200o obr. min kontrolka zgasła i swiatła zaczely swiecic normalnie. Po przejechaniu jakis 40 km po bardzo mokrej zasolonej nawierzchni kontrolka zaswiecila sie w czasie jazdy i zgasła po przejechaniu jakis 6 km. Strasznie nie lubie jak mnie oslepiaja te czewone kontrolki, zwiazku ztym jak odsnieze wjazd do garazu to zajme sie tym alterkiem, wyjme, skontroluje stan szczotek lozysk, wyczyszcze osusze i zmontuje. A jak mnie jeszcze raz zaskoczy do go wy ebie, to juz moj drugi alter. |
|
|
|
|
|