Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
DELIKATNIE SWIECACA KONTROLKA LADOWANIA
Autor Wiadomość
misbe
witamy nowego


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 7
Skąd: Łańcut
Wysłany: 03-01-2006, 23:28   DELIKATNIE SWIECACA KONTROLKA LADOWANIA

Jak w temacie. Mam taki problem iz zauwazylem ze swieci sie delikatnie kontrolka ladowania akumulatora, im wiekszy pobor tym jasniej. Czy to jest problem alternatora (szczotki sa na pewno ok).
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2006, 23:33   

misbe uzyw funkcji suzkaj napewno nie gryzie :-) to tak na marginesie ale ze nowy jestes to tak :D

Napewno alternator wielu borykalo sie z tym problemem,
Jak dla mnie to objaw ewidentnie wskazuje na mostek z diodami albo wymiana diod albo calego mostka wybor nalezy juz do ciebie i zasobnosci portfela...
Moze to byc jeszcze wina regulatora napiecia ale to bym obstawial na drugim miejscu.
NMie lekcewaz tego bo kiedys moze ci sie zdarzyc ze autka nie odplaisz albo zgasnie w najmniej oczekiwanym momencie i bedzie pasztet, a jak jest zle ladowanie to AKU tez dostaje niezle w dupe co by niegadac i jakby normalnie wytrzymal 4 lata tak wytrzyma rok(strzelam to tylko rpzyklad)

pzdr i mam nadzieje ze szybko rozwiarzsz problem
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2006, 23:38   

Dla świętego spokoju sprawdź też naciąg paska klinowego i napięcie ładowania, prawidłowe ma być w granicach 13,8-14,4 V
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-01-2006, 17:32   

Jak się mylę to trudno, ale obstawiam na diodę. Fiaty tak mają, lubi się spalić.

Pozdro
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-01-2006, 17:51   

A ja obstawiam że kontrolka straciła mase lub coś w tym stylu i to może byc powodem. ale ja też nie jestem mechanikiem tylko elektronikiem :]
_________________

     assistance
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2006, 22:04   

Kamil elektronikiem ? wyuczonym czy gdzie studiujesz?:>
Jakby straicla mase to swiecila by sie z jednakowa jasnoscia a migotanie i zmiana natezenia swiatla jest wlasnie wskaznikiem problemow z napieciem :-)
Hmmm pasek to faktycnzie najprostrzy mozliwy problem:D
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-01-2006, 22:06   

MupiK napisał/a:
Kamil elektronikiem ? wyuczonym czy gdzie studiujesz



jestem w klasie maturalnej w liceum technicznym.
_________________

     assistance
 
 skype
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-01-2006, 14:00   

wymienic szczotki i diody - ja miałem pierw szczotki to był ok a potem poprostu lipa - poszły diody tj. 6 :D i 30zł za naprawe dałem (z demontarzem i montarzem alternatora)
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pticu 
witamy nowego


Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 3
Skąd: Brzeg dolny
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-03-2006, 12:46   

obiawy mialem identyczne i poszedl stojan w alternatorze (ale to objawia sie wyciem alternatora) - koszt stojana ok 130 zl, wymiana ok 50zl (zaleznie od mechanika/elektryka)
_________________
TIPO 1.4 ie, lpg, 160000 km
  
 
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2006, 10:24   

zobacz na komutator czy nie jest podtoczony i zmierz go suwmiarką czy jest równy
_________________
tofik
     assistance
 
 
Artur 



Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-06-2006, 17:28   

ja mam tak że umnie się jaży jednakowo a jak jest gorąco jak teraz to przestaje a ładowanie mam dobre i niewiem czy mam go rozbierać czy nie :sciana:
_________________
Tipo 1.6 i.e lpg
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-06-2006, 19:29   

niedobrze, że się jaży... mimo, że masz ładowanie (jeszcze) dobre (ale pewno już nie max dobre) to za niedługo może Ci paść regulator napięcia prawdopodobnie...

możliwe, że coś Ci w środku z syfów napęczniało przez lata i ociera, robi zwarcie, a przez to może załatwić regulator; przy okazji nie życzę Ci wymiany stojana i paru innych rzeczy ; te alternatory bardzo lubią się psuć, sam naprawiałem kilka razy różne rzeczy, teraz jestem mądrzejszy by na 100% do bólu sprawdzić wszystko od razu i ew wymienić albo najlepiej kupić inny :) lepiej innej firmy wyjdzie taniej niż naprawy...

na poważnie to lepiej daj go do sprawdzenia, bo być może rzeczywiście coś Ci ociera i robi zwarcie, a jak pójdzie uzwojenie stojana całe to niepotrzebne wydatki... a przy okazji może Ci paść ten regulator i kto wie co jeszcze... lepiej zawczasu sprawdź, może to 'tylko' sam regulator tak sam z siebie jak to się lubią psuć...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Artur 



Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-06-2006, 16:30   

przez ostatnie trzy tygodnie gasła całkiem a ładowanie miałem 14.2 v a przy włączonej dmuchawie 13.9v i dzisiaj znowu zaczeła się jażyć ale nie sprawdziłem jeszcze ładowania myśle że to ma jakiś związek z masą bo trzy tygodnie temu właśnie pod auto i może poruszałem jakieś kable
  
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-06-2006, 23:31   

Witam !

Tak jak kiedys bylo na forum zalozyc oslone od spodu na silnik to sa grosze a spokoj z syfem na podzespolach silnika. Dwa proponuje dorobic inne mocowanie altka i z fiatowskim sie pozegnac na rzecz np. alternatora z poloneza "zelomot" prawie niezniszczalny z lozyskami wlacznie :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-06-2006, 06:04   

Co do szczotek to kiedyś wymieniałem dosłownie co kwartał.W końcu kupiłem uniwersalne do VW.Wlutowałem i już ze dwa latka będzie jak mam spokuj.{trzeba było doszlifować}
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Agata i Krzyś 



Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 14
Skąd: Koszalin
Wysłany: 02-07-2006, 19:57   

ha! to ja mam też tak że się jaży kontrolka a ładowanie jest ok 13,77 V! zrobiło się tak jak rozebrałem alternator, wymieniłem łożyska, wkładam do auta, palę a tu świeci! wyciągam altka rozbieram na mak zakładam, palę, świeci! i tak 1001 jeden razy!mam taką wprawę że robię to w 3,5 minuty! poważnie to nie wiem o co chodzi? szczotki prawie nowe! pomocy!
_________________
A i K fiat tipo 1,4 ie 1995
  
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-07-2006, 14:57   

Sprawdz regulator napiecia... moze ktoras dioda niedomaga na to bym stawial :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-07-2006, 17:54   

Agata i Krzyś napisał/a:
wkładam do auta pałę a tu świeci! wyciągam altka rozbieram na mak zakładam palę świeci! i tak 1001 jeden razy!mam taką wprawę że robię to w 3,5 minuty! poważnie to nie wiem o co kaman? szczotki prawie nowe! pomocy!


Mam dokładnie to samo.
Wymieniony miałem regulator i diody bo ładowania nie miałem i teraz mam ładowanie + gratis w postaci świecenia kontrolki :evil:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Ardian 



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 48
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-07-2006, 20:35   

Wszyscy wymieniają regulator diody a może zaczniecie od wyczyszczenia altka i posprawdzenia wszystkich lutów. Borykałem się z tym problemem dwa latka wszystko było sprawne a kontrolka się paliła dopiero gdy altek został wyczyszczony i wszystko od nowa zlutowane to jest spokój już 4 lata.
_________________
     Moneta
 
jarsi102 
witamy nowego


Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 3
Skąd: Firlej
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-07-2006, 16:23   

Koledzy przerabiałem problem alternatora w tamtym roku. Za tą kasę co na niego wydałem pewnie kupił bym nowy , ale do rzeczy po kilku naprawach miałem objaw jak w opisie czyli dobre napięcie ładowania i żarzącą się diodę ładowania. Alternator był na gwarancji (wcześniej wymienione prawie wszystko, została tylko obudowa) po naprawie więc pojechałem z reklamacją, po wyjęciu i sprawdzeniu okazało się,że to padła doida wzbudzenia (nie mostek prostowniczy) po wymianie jak ręką odjął. Pozdrawiam
  
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-09-2006, 15:33   

Koledzy, no i u mnie pojawił się problem jażącej kontrolki ładowania.
Tak czytam powyżesz posty i widzę wiele propozycji na rozwiązanie, ale czy możecie powiedzieć od czego zacząć (pasek mam dobrze napięty)??
Czy mam wyciągać alternator?
Gdzie są diody i regulator napięcia, o których piszecie? - gdzieś koło alternatora - a może w nim?

Na razie jeździ i odpala normalnie, ale nie chcę aby pewnego dnia autko padło...
_________________

     assistance   Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-10-2006, 21:26   

regulator napięcia jest przykręcony do alternatora razem ze szczotkami,powinieneś go odkręcić bez wyjmowania alternatora,ale o wiele lepiej i wygodniej jest jak go wyciągniesz,a nie jest to trudne
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-10-2006, 21:41   

hmm. nie zawsze... jeśli masz lpg tak jakoś rozmieszczone ciasno to owszem, alternator po krótkiej wiązance wyjmiesz, ale potem kosztuje to troszkę cierpliwości by bez dewastacji go dobrze założyć, dobrze naciągnąć nie przedabrzając w żadną stronę;
tylko, jeśli masz w jakiś sposób ciasno pod maską upakowane wsio;
jeśli masz luz to na stole łatwiej z altern. dłubać, zawsze przy okazji obejrzysz resztę wnętrza alt'ka, wyczyścisz, skontrolujesz łożyska itp
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-10-2006, 22:18   

unknown, skoro ja wyciągnąłem alternator bez problemu od spodu to już gorzej w tipo raczej nikt nie może mieć,bo ciaśniej niz ja mam pod maską nie ma rzadne tipo ;D
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-10-2006, 17:28   

Kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..............................aaaaaaaaaa

:sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana:

Znowu ten sqrwiel odwala cyrki!!!!!!

Ja qrwicy dostanę z tym alternatorem.

MarcinWodnik czy ten od poloneza podejdzie bez żadnych przeróbek??

Proszę o szybką odpowiedź bo zamierzam skurwiela wyrzucić w TRZY DUPY!!!!!!!
Ileż można inwestować w gówno o nazwie alternator.
Ja wydałem już na niego przez 3,5 roku ok. 500zł!!!!!! :evil:
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!!
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load