DELIKATNIE SWIECACA KONTROLKA LADOWANIA |
Autor |
Wiadomość |
misbe
witamy nowego
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 7 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 03-01-2006, 23:28 DELIKATNIE SWIECACA KONTROLKA LADOWANIA
|
|
|
Jak w temacie. Mam taki problem iz zauwazylem ze swieci sie delikatnie kontrolka ladowania akumulatora, im wiekszy pobor tym jasniej. Czy to jest problem alternatora (szczotki sa na pewno ok). |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2006, 23:33
|
|
|
misbe uzyw funkcji suzkaj napewno nie gryzie :-) to tak na marginesie ale ze nowy jestes to tak
Napewno alternator wielu borykalo sie z tym problemem,
Jak dla mnie to objaw ewidentnie wskazuje na mostek z diodami albo wymiana diod albo calego mostka wybor nalezy juz do ciebie i zasobnosci portfela...
Moze to byc jeszcze wina regulatora napiecia ale to bym obstawial na drugim miejscu.
NMie lekcewaz tego bo kiedys moze ci sie zdarzyc ze autka nie odplaisz albo zgasnie w najmniej oczekiwanym momencie i bedzie pasztet, a jak jest zle ladowanie to AKU tez dostaje niezle w dupe co by niegadac i jakby normalnie wytrzymal 4 lata tak wytrzyma rok(strzelam to tylko rpzyklad)
pzdr i mam nadzieje ze szybko rozwiarzsz problem |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2006, 23:38
|
|
|
Dla świętego spokoju sprawdź też naciąg paska klinowego i napięcie ładowania, prawidłowe ma być w granicach 13,8-14,4 V |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-01-2006, 17:32
|
|
|
Jak się mylę to trudno, ale obstawiam na diodę. Fiaty tak mają, lubi się spalić.
Pozdro |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-01-2006, 17:51
|
|
|
A ja obstawiam że kontrolka straciła mase lub coś w tym stylu i to może byc powodem. ale ja też nie jestem mechanikiem tylko elektronikiem :] |
_________________
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2006, 22:04
|
|
|
Kamil elektronikiem ? wyuczonym czy gdzie studiujesz?:>
Jakby straicla mase to swiecila by sie z jednakowa jasnoscia a migotanie i zmiana natezenia swiatla jest wlasnie wskaznikiem problemow z napieciem :-)
Hmmm pasek to faktycnzie najprostrzy mozliwy problem:D |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-01-2006, 22:06
|
|
|
MupiK napisał/a: | Kamil elektronikiem ? wyuczonym czy gdzie studiujesz |
jestem w klasie maturalnej w liceum technicznym. |
_________________
|
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-01-2006, 14:00
|
|
|
wymienic szczotki i diody - ja miałem pierw szczotki to był ok a potem poprostu lipa - poszły diody tj. 6 i 30zł za naprawe dałem (z demontarzem i montarzem alternatora) |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
pticu
witamy nowego
Dołączył: 14 Lis 2005 Posty: 3 Skąd: Brzeg dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-03-2006, 12:46
|
|
|
obiawy mialem identyczne i poszedl stojan w alternatorze (ale to objawia sie wyciem alternatora) - koszt stojana ok 130 zl, wymiana ok 50zl (zaleznie od mechanika/elektryka) |
_________________ TIPO 1.4 ie, lpg, 160000 km |
|
|
|
|
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2006, 10:24
|
|
|
zobacz na komutator czy nie jest podtoczony i zmierz go suwmiarką czy jest równy |
_________________ tofik |
|
|
|
|
Artur
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-06-2006, 17:28
|
|
|
ja mam tak że umnie się jaży jednakowo a jak jest gorąco jak teraz to przestaje a ładowanie mam dobre i niewiem czy mam go rozbierać czy nie |
_________________ Tipo 1.6 i.e lpg |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-06-2006, 19:29
|
|
|
niedobrze, że się jaży... mimo, że masz ładowanie (jeszcze) dobre (ale pewno już nie max dobre) to za niedługo może Ci paść regulator napięcia prawdopodobnie...
możliwe, że coś Ci w środku z syfów napęczniało przez lata i ociera, robi zwarcie, a przez to może załatwić regulator; przy okazji nie życzę Ci wymiany stojana i paru innych rzeczy ; te alternatory bardzo lubią się psuć, sam naprawiałem kilka razy różne rzeczy, teraz jestem mądrzejszy by na 100% do bólu sprawdzić wszystko od razu i ew wymienić albo najlepiej kupić inny lepiej innej firmy wyjdzie taniej niż naprawy...
na poważnie to lepiej daj go do sprawdzenia, bo być może rzeczywiście coś Ci ociera i robi zwarcie, a jak pójdzie uzwojenie stojana całe to niepotrzebne wydatki... a przy okazji może Ci paść ten regulator i kto wie co jeszcze... lepiej zawczasu sprawdź, może to 'tylko' sam regulator tak sam z siebie jak to się lubią psuć... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Artur
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-06-2006, 16:30
|
|
|
przez ostatnie trzy tygodnie gasła całkiem a ładowanie miałem 14.2 v a przy włączonej dmuchawie 13.9v i dzisiaj znowu zaczeła się jażyć ale nie sprawdziłem jeszcze ładowania myśle że to ma jakiś związek z masą bo trzy tygodnie temu właśnie pod auto i może poruszałem jakieś kable |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-06-2006, 23:31
|
|
|
Witam !
Tak jak kiedys bylo na forum zalozyc oslone od spodu na silnik to sa grosze a spokoj z syfem na podzespolach silnika. Dwa proponuje dorobic inne mocowanie altka i z fiatowskim sie pozegnac na rzecz np. alternatora z poloneza "zelomot" prawie niezniszczalny z lozyskami wlacznie |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-06-2006, 06:04
|
|
|
Co do szczotek to kiedyś wymieniałem dosłownie co kwartał.W końcu kupiłem uniwersalne do VW.Wlutowałem i już ze dwa latka będzie jak mam spokuj.{trzeba było doszlifować} |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Agata i Krzyś
Dołączył: 04 Cze 2006 Posty: 14 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 02-07-2006, 19:57
|
|
|
ha! to ja mam też tak że się jaży kontrolka a ładowanie jest ok 13,77 V! zrobiło się tak jak rozebrałem alternator, wymieniłem łożyska, wkładam do auta, palę a tu świeci! wyciągam altka rozbieram na mak zakładam, palę, świeci! i tak 1001 jeden razy!mam taką wprawę że robię to w 3,5 minuty! poważnie to nie wiem o co chodzi? szczotki prawie nowe! pomocy! |
_________________ A i K fiat tipo 1,4 ie 1995 |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-07-2006, 14:57
|
|
|
Sprawdz regulator napiecia... moze ktoras dioda niedomaga na to bym stawial :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-07-2006, 17:54
|
|
|
Agata i Krzyś napisał/a: | wkładam do auta pałę a tu świeci! wyciągam altka rozbieram na mak zakładam palę świeci! i tak 1001 jeden razy!mam taką wprawę że robię to w 3,5 minuty! poważnie to nie wiem o co kaman? szczotki prawie nowe! pomocy! |
Mam dokładnie to samo.
Wymieniony miałem regulator i diody bo ładowania nie miałem i teraz mam ładowanie + gratis w postaci świecenia kontrolki |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-07-2006, 20:35
|
|
|
Wszyscy wymieniają regulator diody a może zaczniecie od wyczyszczenia altka i posprawdzenia wszystkich lutów. Borykałem się z tym problemem dwa latka wszystko było sprawne a kontrolka się paliła dopiero gdy altek został wyczyszczony i wszystko od nowa zlutowane to jest spokój już 4 lata. |
_________________
|
|
|
|
|
jarsi102
witamy nowego
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 3 Skąd: Firlej
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-07-2006, 16:23
|
|
|
Koledzy przerabiałem problem alternatora w tamtym roku. Za tą kasę co na niego wydałem pewnie kupił bym nowy , ale do rzeczy po kilku naprawach miałem objaw jak w opisie czyli dobre napięcie ładowania i żarzącą się diodę ładowania. Alternator był na gwarancji (wcześniej wymienione prawie wszystko, została tylko obudowa) po naprawie więc pojechałem z reklamacją, po wyjęciu i sprawdzeniu okazało się,że to padła doida wzbudzenia (nie mostek prostowniczy) po wymianie jak ręką odjął. Pozdrawiam |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-09-2006, 15:33
|
|
|
Koledzy, no i u mnie pojawił się problem jażącej kontrolki ładowania.
Tak czytam powyżesz posty i widzę wiele propozycji na rozwiązanie, ale czy możecie powiedzieć od czego zacząć (pasek mam dobrze napięty)??
Czy mam wyciągać alternator?
Gdzie są diody i regulator napięcia, o których piszecie? - gdzieś koło alternatora - a może w nim?
Na razie jeździ i odpala normalnie, ale nie chcę aby pewnego dnia autko padło... |
_________________
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-10-2006, 21:26
|
|
|
regulator napięcia jest przykręcony do alternatora razem ze szczotkami,powinieneś go odkręcić bez wyjmowania alternatora,ale o wiele lepiej i wygodniej jest jak go wyciągniesz,a nie jest to trudne |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-10-2006, 21:41
|
|
|
hmm. nie zawsze... jeśli masz lpg tak jakoś rozmieszczone ciasno to owszem, alternator po krótkiej wiązance wyjmiesz, ale potem kosztuje to troszkę cierpliwości by bez dewastacji go dobrze założyć, dobrze naciągnąć nie przedabrzając w żadną stronę;
tylko, jeśli masz w jakiś sposób ciasno pod maską upakowane wsio;
jeśli masz luz to na stole łatwiej z altern. dłubać, zawsze przy okazji obejrzysz resztę wnętrza alt'ka, wyczyścisz, skontrolujesz łożyska itp |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-10-2006, 22:18
|
|
|
unknown, skoro ja wyciągnąłem alternator bez problemu od spodu to już gorzej w tipo raczej nikt nie może mieć,bo ciaśniej niz ja mam pod maską nie ma rzadne tipo |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-10-2006, 17:28
|
|
|
Kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..............................aaaaaaaaaa
Znowu ten sqrwiel odwala cyrki!!!!!!
Ja qrwicy dostanę z tym alternatorem.
MarcinWodnik czy ten od poloneza podejdzie bez żadnych przeróbek??
Proszę o szybką odpowiedź bo zamierzam skurwiela wyrzucić w TRZY DUPY!!!!!!!
Ileż można inwestować w gówno o nazwie alternator.
Ja wydałem już na niego przez 3,5 roku ok. 500zł!!!!!!
DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! DOŚĆ!!! |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|