Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładka deski z obrotomierzem do Tipo 1.4 gaźnik HELP! :)
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2009, 13:41   

strugar napisał/a:
1 która zaślepkę mam wyciągnąć i gdzie zamontować żarówkę żeby mieć kontrolkę ssania
Nic nie musisz robić zamiast kontrolki ssania zapali ci się kontrolka wtrysku, jak wyciągniesz cięgno ssania. Wsadzenie żaróweczki w odpowiednie miejsce niczego nie załatwi. Trzeba było by przerwać ścieżki i połączyć inaczej by się zapalała kontrolka ssania, lub zamieniać kable w kostce tylko po co.
strugar napisał/a:
2 chciałbym wymienić podświetlenie całych zegarów za czerwona ale zależało by mi na tym żeby podświetlały się od spodu a nie od góry czy wymaga to jakiś specjalnych przeróbek i zmian w tarczach? montaż całego układu na ledach nie jest problemem nie chce mi się za bardzo dłubać przy tarczach
Oświetlenia od dołu nie zrobisz tak prosto, wymaga to wywiercenia dziurek zamaskowania ich i wsadzeni jakiegoś źródła światła i dorobienia przewodów. Natomiast oświetlenie od góry możesz zrobić tak, iż wyjmujesz zieloną szybkę i wymieniasz żaróweczki na czerwone, lub próbujesz z jakimiś leadami które mają rozproszone światło. Kilku kolegów z TTT robiło sobie podświetlanie deski więc na pewno się wypowiedzą, jak nie to proponuje zagadać do mrk69 ( http://forum.tempra.org/t...ingi-vt7375.htm ) on chyba ma czerwone światełko.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Gorol 



Wiek: 34
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 27
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-02-2009, 18:21   

strugar napisał/a:
no i mam kolejne pytanie z racji tego ze zakupiłem identyczne zegary jak kolega i planuje je zamontować u swoim tipo mam parę spraw do wyjaśnienia a mianowicie

1 która zaślepkę mam wyciągnąć i gdzie zamontować żarówkę żeby mieć kontrolkę ssania


Z tego co pamiętam zasilanie lampki od ssania jest w 3 kostce:


lampka kontrolna od ssania znajduje sie w niebieskim kółeczku na rysunku o ile masz taki licznik co ma kontrolke ssania jest bo mam 2 liczniki i w jednym jest a w drugim nie ma
_________________
Gość Siema!
  
 
 
strugar 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-02-2009, 14:08   

zegary zamienione. działają idealnie jedyny mankament to to ze zamiast kontrolki ssani która jest w tablicy świeci się kontrolka wtrysku ale działa na tej samej zasadzie wiec nic nie będę kombinował. było trochę zabawy zwłaszcza ze kable z wtyczkami są dość krótkie co uniemożliwia wygodne ich podłączenie. podświetlenie zmienione ale to nie jest jeszcze to dalsza rzeźba w przyszłości
wakumetr podłączyłem bezpośrednio do kolektora ssącego wpiłem sie w wężyk idący do gaźnika
_________________
był 125p 80r, 89r, 82r
- Escort 1.4 95r
- Escort RS 2000 92r moja największa miłość

jest Fiat Tipo 1.4 power by weber carburator całkiem przyjemna zabawka

będzie BRAVO HGT lub FOCUS 2.0 ZETEC
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-02-2009, 21:39   

strugar napisał/a:
wakumetr podłączyłem bezpośrednio do kolektora ssącego wpiłem się w wężyk idący do gaźnika
i co działa dobrze? ja nie podłączałem z obawy że zaburzę pracę gaźnika, dlatego że do napędzania układu będzie potrzebne większe ciśnienie (do układu wprowadzasz kolejny element który tam nie był przewidziany) Pytam bo się zastanawiam czy nie podpiąć. Nie ma problemu z działaniem gaźnika czy aparatu zapłonowego? nie spadły ci obroty na podtrzymaniu biegu jałowego?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2009, 11:17   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
i co działa dobrze? ja nie podłączałem z obawy że zaburzę pracę gaźnika


Możesz śmiało podpinać i nic się nie stanie.Nie będzie to miało żadnego wpływu na silnik.Jeżeli było by to "otwarte" podłączenie to wiadomo że działy by się cyrki,ale jest to układ zamknięty przez który nie dostaje się "lewe" powietrze. :mrgreen:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2009, 11:45   

ZielonyTBG, zgadza się układ jest zamknięty, ale mnie chodzi o to że wprowadzamy do układu kolejny element który.... nie wiem jak to ci napisać... obniży sprawność układu, czyli coś dla zobrazowania: masz stałe podciśnienie i tłoczek gdy do układu dołożymy jeszcze jeden to wydajność pierwszego spadnie. I tu pytanie czy kawałek przewodu gumowego i mechanizm ekonomizera nie wpłynie na układ, czy gaźnik jest nie wrażliwy na drobne modyfikacje w podciśnieniu? Aparat też jest sterowany pod ciśnieniowo, czy mu to przesterowania konta nie zaburzy? Takie moje zboczenie inżyniera, dlatego pytam strugar'a czy wszystko śmiga bez problemu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2009, 13:01   

JAM_BELFEGOR, wiem co masz na myśli,ale to o czym piszesz mogło by mieć miejsce przy jakiejś małej (mikro) pompce która by była na granicy swojej wydajności,a tu mamy przecież 4 bycze ;D tłoki,dla których to jest bez znaczenia. 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2009, 21:19   

ZielonyTBG, no nie takie bycze :lalala: ale coś podziałamy, najwyzej zdejmę go z powrotem. A jeszcze jedno pytanko gdzie go puścić najkrótszą drogą z komory silnika prosto pod deskę i to bez zagięć czy zwężeń? Którędy jest puszczony ten wężyk oryginalnie?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-03-2009, 20:14   

Troszke przerobilem kilka postow odnosnie licznika z obrotomierzem ale nie znalazlem nic na temat przeszcepu licznika od diesla?
sa jakies roznice?
chce zalozyc licznik z obrotomierzem ale znalazlem tylko od diesla a ja mam 1.4 gaznik?
prosze o odp czy da rade?
Ps.ZielonyTBG widze jestes z tarnobrzega....ja z deby wiec niedaleko...mam pytanko, jestes w stanie cos czasami podpowiedziec w "uzbrajaniu" mojego łysego tipo?
mam zamiar dolozyc elektryczne szyby,centralny,licznik z obrot itd. Pytam bo co na forum to na forum ale czasami łatwiej pokazac palcem "o TU! " :D
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-03-2009, 20:33   

przeyom napisał/a:
czy da rade?

nie
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2009, 20:38   

przeyom napisał/a:
chce zalozyc licznik z obrotomierzem ale znalazlem tylko od diesla a ja mam 1.4 gaznik?
i jak ty to widzisz przecież licznik z diesla ma inną skalę, nie mówiąc o tym że w dieslu nie ma zapłonu jak w benzynówce. Do 1.4 tylko licznik z silnika benzynowego ze skalą najlepiej do 200km/h
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-03-2009, 20:42   

przeyom, wystarczy zaglądnąć do działu sprzedam :)
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-03-2009, 21:34   

oki oki...dzieki za odp...
  
 
piter73 


Wiek: 51
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-01-2010, 08:04   

Witam! Wiem że temat już stary i przerobiony od początku do końca ale dopiero od dwóch tygodni mam Fiata Tipo 1.4 i teraz ja będę zmagał się z wymianą liczników na takie z obrotomierzem. Przeczytałem dokładnie temat ale znalazłem pewną różnicę w cewkach zapłonowych. Mianowicie na zdjęciu pokazanym w poście JAM_BELFEGOR (podłączenie przewodów do cewki) pokazana jest przy najmniej wizualnie taka sama cewka co w moim autku. Jednakże u mnie do kostki cewki dochodzą cztery przewody dwa koloru pomarańczowego i dwa koloru brązowego. Czy możecie mi pomóc pod który przewód mam wpiąć obrotomierz. Z góry dzięki Pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 1.4 z LPG!!!!! grafit
Pierwszy mój Fiacik
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-01-2010, 12:36   

piter73, też o tym pisali na forum - podepnij do drugiego od strony aku ;p ( chyba brązowy to jest )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-01-2010, 20:01   

Dodam tylko że to są dwie pary przewodów.Są one połączone (zmostkowane) w cewce,więc możesz podpiąć pod któryś z brązowych.A skoro masz dwa brązowe to wychodzi na to że masz już fabrycznie podciągnięty przewód.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
piter73 


Wiek: 51
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-01-2010, 10:59   

Dzięki za info. Jak się ociepli to będę próbował zmienić deski.

** Dodano: 12-02-2010, 06:14 **
Hejka. Może ktoś to jeszcze przeczyta?
Mam problema. Mianowicie wczoraj pomimo niepogody postanowiłem wymienić deskę w Fiacie Tipo 1,4 z ubogiego analogu na taką z obrotomierzem. Przed zamontowaniem "nowej" deski oczywiście wymieniłem wszystkie żaróweczki. Tak więc zamontowałem tak jak podane jest na forum, autko odpaliłem i wszystko działa. Pomyślałem sobie, że faktycznie to nie był żaden problem wymienić deskę. Cholerka myliłem się. Po odpaleniu zostawiłem autko na wolnych obrotach aby sprawdzić czy działają wskaźniki. Wszystko było ok. Ruszyłem na miasto. Po przejechaniu ok 5 km zonk. Obrotomierz przestał działać, wskaźnik poziomu paliwa również nie wskazuje. Wieczorkiem jeszcze trochę pojeździłem i okazało się że nie świecą dwie żaróweczki od podświetlania prędkościomierza, zauważyłem że przy włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka ciśnienia oleju. Co robić????. Macie jakiś pomysł???
_________________
Fiat Tipo 1.4 z LPG!!!!! grafit
Pierwszy mój Fiacik
     Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-03-2010, 16:42   

zobacz moze cos za slabo polaczyles (za duze naprezenia przewodow) i sie poluzowaly...
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-03-2010, 17:05   

piter73, stawiam na poluzowaną kostkę. Odkręć deskę i powtykaj je na nowo solidnie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
piter73 


Wiek: 51
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-03-2010, 00:14   

Mosior, Luczu, już sobie poradziłem. Miałem zaśniedziałą listwę masową pod akumulatorem. Wyczyściłem i jak narazie działa. Dzięki za wskazówki być może przydadzą się na przyszłość. Pzdr
_________________
Fiat Tipo 1.4 z LPG!!!!! grafit
Pierwszy mój Fiacik
     Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2010, 15:31   

Panowie i ja kupiłem sobie deskę z obrotomierzem i zabieram się do pracy ale mam dwa pytanie, które do tej pory w tym wątku nie były poruszane lub były ale nie do końca precyzyjnie.

Mam deskę identyczną jak na foto zamieścił JAM_BELFEGOR

1) nie mam oznaczonej ani kontrolki wtrysku ani ssanie - pytanie czy bedzie sie swiecic kontrolka bez wygrawerowanej ikony wtrysku / ssania jak wepne zarowke w miejsce oznaczone powyzej w postach niebieskim koleczkiem ?

2) koncowka ekonomizera jest zaslepiona wkretem na maly srubokret - czy nalezy to wykrecic przed zalozeniem przewodu podcisnieniowego ? zrobilem probe na sucho w domu zasysajac powietrze przez wezyk zalozony na koncowke ekonomizera i ani drgnie..
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-03-2010, 16:12   

Mosior napisał/a:
1)


nie wiem o co Ci chodzi ;p ale po podłączeniu deski jak załączysz ssanie zaświeci się kontrolka wtrysku. ( żeby to zmienić można spróbować wyciąć tą pleksę ( po rozkręceniu całkowici deski na części pierwsze ) i pozamieniać pleksę z ikonkami od ssania i wtrysku

Mosior napisał/a:
2)
nic nie rozkręcaj - Wszystko będzie działać. Teraz nie działa bo do tego potrzebne jest duże ciśnienie.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2010, 19:36   

ok, kumam. Rozebrałem deskę na części pierwsze bo i tak musiałem ustawić przebieg :badgrin:
przy okazji wyspecjalizowałem się w cofaniu licznika - polecam się, szybko i bez bólu 8)

Jeszcze tylko chciałbym wiedzieć gdzie się wpiąć do podciśnienia od economizera ??
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-03-2010, 23:22   

Mosior, I pozamieniałeś ikonki plexy miejscami ?:D

Ja się podpiąłem za gażnikiem jak mam tak sporo tyc przewodów od podciśnienia to jeden taki krótki był zaślepiony białym korkiem to się tam wpiąłem :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2010, 23:38   

nie, nie zamieniałem bo się zorientowałem o co chodzi. Myślałem że nie mam kontrolki ani wtrysku ani ssania ponieważ na zestawie kontrolek nie było takiego symbolu ale jak rozebrałem licznik żeby ustawić sobie przebieg to zauważyłem że zegar ma jeszcze kontrolki z symbolami nie widocznymi przy zgaszonej żaróweczce kontrolki i znalazło się i ssanie i wtrysk zgodnie z tym co opisane wyżej. zostawię sobie wtrysk bo mi to ryba co mi się będzie świecić, ważne żebym miał nad tym kontrolę :badgrin:
Jutro montaż. Mam za gaźnikiem niezłą plątaninę przewodów podciśnieniowych, będę coś kombinował...
Dam znać po montażu jak się to wszystko spisuje.

Ciągle mnie dręczy ta śrubka na końcu economizera...on coś pewnie reguluje. Wykręciłem ją z ciekawości a pod nią ...druga śrubka... zrobiłem test na sucho (zassałem powietrze przez wężyk i economizer ożył ale moje płuca stać tylko na 5 małych kresek zasięgu (1/4 całej skali) :sciana: niezłe więc kolektor podciśnienie musi dawać..ja pierdziu..
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load