Przekładka deski z obrotomierzem do Tipo 1.4 gaźnik HELP! :) |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2009, 13:41
|
|
|
strugar napisał/a: | 1 która zaślepkę mam wyciągnąć i gdzie zamontować żarówkę żeby mieć kontrolkę ssania | Nic nie musisz robić zamiast kontrolki ssania zapali ci się kontrolka wtrysku, jak wyciągniesz cięgno ssania. Wsadzenie żaróweczki w odpowiednie miejsce niczego nie załatwi. Trzeba było by przerwać ścieżki i połączyć inaczej by się zapalała kontrolka ssania, lub zamieniać kable w kostce tylko po co. strugar napisał/a: | 2 chciałbym wymienić podświetlenie całych zegarów za czerwona ale zależało by mi na tym żeby podświetlały się od spodu a nie od góry czy wymaga to jakiś specjalnych przeróbek i zmian w tarczach? montaż całego układu na ledach nie jest problemem nie chce mi się za bardzo dłubać przy tarczach | Oświetlenia od dołu nie zrobisz tak prosto, wymaga to wywiercenia dziurek zamaskowania ich i wsadzeni jakiegoś źródła światła i dorobienia przewodów. Natomiast oświetlenie od góry możesz zrobić tak, iż wyjmujesz zieloną szybkę i wymieniasz żaróweczki na czerwone, lub próbujesz z jakimiś leadami które mają rozproszone światło. Kilku kolegów z TTT robiło sobie podświetlanie deski więc na pewno się wypowiedzą, jak nie to proponuje zagadać do mrk69 ( http://forum.tempra.org/t...ingi-vt7375.htm ) on chyba ma czerwone światełko. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Gorol
Wiek: 34 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 27 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-02-2009, 18:21
|
|
|
strugar napisał/a: | no i mam kolejne pytanie z racji tego ze zakupiłem identyczne zegary jak kolega i planuje je zamontować u swoim tipo mam parę spraw do wyjaśnienia a mianowicie
1 która zaślepkę mam wyciągnąć i gdzie zamontować żarówkę żeby mieć kontrolkę ssania
|
Z tego co pamiętam zasilanie lampki od ssania jest w 3 kostce:
lampka kontrolna od ssania znajduje sie w niebieskim kółeczku na rysunku o ile masz taki licznik co ma kontrolke ssania jest bo mam 2 liczniki i w jednym jest a w drugim nie ma |
_________________ Gość Siema! |
|
|
|
|
strugar
Wiek: 38 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 14:08
|
|
|
zegary zamienione. działają idealnie jedyny mankament to to ze zamiast kontrolki ssani która jest w tablicy świeci się kontrolka wtrysku ale działa na tej samej zasadzie wiec nic nie będę kombinował. było trochę zabawy zwłaszcza ze kable z wtyczkami są dość krótkie co uniemożliwia wygodne ich podłączenie. podświetlenie zmienione ale to nie jest jeszcze to dalsza rzeźba w przyszłości
wakumetr podłączyłem bezpośrednio do kolektora ssącego wpiłem sie w wężyk idący do gaźnika |
_________________ był 125p 80r, 89r, 82r
- Escort 1.4 95r
- Escort RS 2000 92r moja największa miłość
jest Fiat Tipo 1.4 power by weber carburator całkiem przyjemna zabawka
będzie BRAVO HGT lub FOCUS 2.0 ZETEC |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 21:39
|
|
|
strugar napisał/a: | wakumetr podłączyłem bezpośrednio do kolektora ssącego wpiłem się w wężyk idący do gaźnika | i co działa dobrze? ja nie podłączałem z obawy że zaburzę pracę gaźnika, dlatego że do napędzania układu będzie potrzebne większe ciśnienie (do układu wprowadzasz kolejny element który tam nie był przewidziany) Pytam bo się zastanawiam czy nie podpiąć. Nie ma problemu z działaniem gaźnika czy aparatu zapłonowego? nie spadły ci obroty na podtrzymaniu biegu jałowego? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2009, 11:17
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | i co działa dobrze? ja nie podłączałem z obawy że zaburzę pracę gaźnika |
Możesz śmiało podpinać i nic się nie stanie.Nie będzie to miało żadnego wpływu na silnik.Jeżeli było by to "otwarte" podłączenie to wiadomo że działy by się cyrki,ale jest to układ zamknięty przez który nie dostaje się "lewe" powietrze. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 11:45
|
|
|
ZielonyTBG, zgadza się układ jest zamknięty, ale mnie chodzi o to że wprowadzamy do układu kolejny element który.... nie wiem jak to ci napisać... obniży sprawność układu, czyli coś dla zobrazowania: masz stałe podciśnienie i tłoczek gdy do układu dołożymy jeszcze jeden to wydajność pierwszego spadnie. I tu pytanie czy kawałek przewodu gumowego i mechanizm ekonomizera nie wpłynie na układ, czy gaźnik jest nie wrażliwy na drobne modyfikacje w podciśnieniu? Aparat też jest sterowany pod ciśnieniowo, czy mu to przesterowania konta nie zaburzy? Takie moje zboczenie inżyniera, dlatego pytam strugar'a czy wszystko śmiga bez problemu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2009, 13:01
|
|
|
JAM_BELFEGOR, wiem co masz na myśli,ale to o czym piszesz mogło by mieć miejsce przy jakiejś małej (mikro) pompce która by była na granicy swojej wydajności,a tu mamy przecież 4 bycze tłoki,dla których to jest bez znaczenia. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 21:19
|
|
|
ZielonyTBG, no nie takie bycze ale coś podziałamy, najwyzej zdejmę go z powrotem. A jeszcze jedno pytanko gdzie go puścić najkrótszą drogą z komory silnika prosto pod deskę i to bez zagięć czy zwężeń? Którędy jest puszczony ten wężyk oryginalnie? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2009, 20:14
|
|
|
Troszke przerobilem kilka postow odnosnie licznika z obrotomierzem ale nie znalazlem nic na temat przeszcepu licznika od diesla?
sa jakies roznice?
chce zalozyc licznik z obrotomierzem ale znalazlem tylko od diesla a ja mam 1.4 gaznik?
prosze o odp czy da rade?
Ps.ZielonyTBG widze jestes z tarnobrzega....ja z deby wiec niedaleko...mam pytanko, jestes w stanie cos czasami podpowiedziec w "uzbrajaniu" mojego łysego tipo?
mam zamiar dolozyc elektryczne szyby,centralny,licznik z obrot itd. Pytam bo co na forum to na forum ale czasami łatwiej pokazac palcem "o TU! " |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 04-03-2009, 20:33
|
|
|
przeyom napisał/a: | czy da rade? |
nie |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 20:38
|
|
|
przeyom napisał/a: | chce zalozyc licznik z obrotomierzem ale znalazlem tylko od diesla a ja mam 1.4 gaznik? | i jak ty to widzisz przecież licznik z diesla ma inną skalę, nie mówiąc o tym że w dieslu nie ma zapłonu jak w benzynówce. Do 1.4 tylko licznik z silnika benzynowego ze skalą najlepiej do 200km/h |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-03-2009, 20:42
|
|
|
przeyom, wystarczy zaglądnąć do działu sprzedam |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2009, 21:34
|
|
|
oki oki...dzieki za odp... |
|
|
|
|
piter73
Wiek: 51 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 49 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-01-2010, 08:04
|
|
|
Witam! Wiem że temat już stary i przerobiony od początku do końca ale dopiero od dwóch tygodni mam Fiata Tipo 1.4 i teraz ja będę zmagał się z wymianą liczników na takie z obrotomierzem. Przeczytałem dokładnie temat ale znalazłem pewną różnicę w cewkach zapłonowych. Mianowicie na zdjęciu pokazanym w poście JAM_BELFEGOR (podłączenie przewodów do cewki) pokazana jest przy najmniej wizualnie taka sama cewka co w moim autku. Jednakże u mnie do kostki cewki dochodzą cztery przewody dwa koloru pomarańczowego i dwa koloru brązowego. Czy możecie mi pomóc pod który przewód mam wpiąć obrotomierz. Z góry dzięki Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1.4 z LPG!!!!! grafit
Pierwszy mój Fiacik |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-01-2010, 12:36
|
|
|
piter73, też o tym pisali na forum - podepnij do drugiego od strony aku ;p ( chyba brązowy to jest ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-01-2010, 20:01
|
|
|
Dodam tylko że to są dwie pary przewodów.Są one połączone (zmostkowane) w cewce,więc możesz podpiąć pod któryś z brązowych.A skoro masz dwa brązowe to wychodzi na to że masz już fabrycznie podciągnięty przewód. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
piter73
Wiek: 51 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 49 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-01-2010, 10:59
|
|
|
Dzięki za info. Jak się ociepli to będę próbował zmienić deski.
** Dodano: 12-02-2010, 06:14 **
Hejka. Może ktoś to jeszcze przeczyta?
Mam problema. Mianowicie wczoraj pomimo niepogody postanowiłem wymienić deskę w Fiacie Tipo 1,4 z ubogiego analogu na taką z obrotomierzem. Przed zamontowaniem "nowej" deski oczywiście wymieniłem wszystkie żaróweczki. Tak więc zamontowałem tak jak podane jest na forum, autko odpaliłem i wszystko działa. Pomyślałem sobie, że faktycznie to nie był żaden problem wymienić deskę. Cholerka myliłem się. Po odpaleniu zostawiłem autko na wolnych obrotach aby sprawdzić czy działają wskaźniki. Wszystko było ok. Ruszyłem na miasto. Po przejechaniu ok 5 km zonk. Obrotomierz przestał działać, wskaźnik poziomu paliwa również nie wskazuje. Wieczorkiem jeszcze trochę pojeździłem i okazało się że nie świecą dwie żaróweczki od podświetlania prędkościomierza, zauważyłem że przy włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka ciśnienia oleju. Co robić????. Macie jakiś pomysł??? |
_________________ Fiat Tipo 1.4 z LPG!!!!! grafit
Pierwszy mój Fiacik |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-03-2010, 16:42
|
|
|
zobacz moze cos za slabo polaczyles (za duze naprezenia przewodow) i sie poluzowaly... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-03-2010, 17:05
|
|
|
piter73, stawiam na poluzowaną kostkę. Odkręć deskę i powtykaj je na nowo solidnie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
piter73
Wiek: 51 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 49 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-03-2010, 00:14
|
|
|
Mosior, Luczu, już sobie poradziłem. Miałem zaśniedziałą listwę masową pod akumulatorem. Wyczyściłem i jak narazie działa. Dzięki za wskazówki być może przydadzą się na przyszłość. Pzdr |
_________________ Fiat Tipo 1.4 z LPG!!!!! grafit
Pierwszy mój Fiacik |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 15:31
|
|
|
Panowie i ja kupiłem sobie deskę z obrotomierzem i zabieram się do pracy ale mam dwa pytanie, które do tej pory w tym wątku nie były poruszane lub były ale nie do końca precyzyjnie.
Mam deskę identyczną jak na foto zamieścił JAM_BELFEGOR
1) nie mam oznaczonej ani kontrolki wtrysku ani ssanie - pytanie czy bedzie sie swiecic kontrolka bez wygrawerowanej ikony wtrysku / ssania jak wepne zarowke w miejsce oznaczone powyzej w postach niebieskim koleczkiem ?
2) koncowka ekonomizera jest zaslepiona wkretem na maly srubokret - czy nalezy to wykrecic przed zalozeniem przewodu podcisnieniowego ? zrobilem probe na sucho w domu zasysajac powietrze przez wezyk zalozony na koncowke ekonomizera i ani drgnie.. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-03-2010, 16:12
|
|
|
nie wiem o co Ci chodzi ;p ale po podłączeniu deski jak załączysz ssanie zaświeci się kontrolka wtrysku. ( żeby to zmienić można spróbować wyciąć tą pleksę ( po rozkręceniu całkowici deski na części pierwsze ) i pozamieniać pleksę z ikonkami od ssania i wtrysku
nic nie rozkręcaj - Wszystko będzie działać. Teraz nie działa bo do tego potrzebne jest duże ciśnienie. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 19:36
|
|
|
ok, kumam. Rozebrałem deskę na części pierwsze bo i tak musiałem ustawić przebieg
przy okazji wyspecjalizowałem się w cofaniu licznika - polecam się, szybko i bez bólu
Jeszcze tylko chciałbym wiedzieć gdzie się wpiąć do podciśnienia od economizera ?? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:22
|
|
|
Mosior, I pozamieniałeś ikonki plexy miejscami ?:D
Ja się podpiąłem za gażnikiem jak mam tak sporo tyc przewodów od podciśnienia to jeden taki krótki był zaślepiony białym korkiem to się tam wpiąłem :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:38
|
|
|
nie, nie zamieniałem bo się zorientowałem o co chodzi. Myślałem że nie mam kontrolki ani wtrysku ani ssania ponieważ na zestawie kontrolek nie było takiego symbolu ale jak rozebrałem licznik żeby ustawić sobie przebieg to zauważyłem że zegar ma jeszcze kontrolki z symbolami nie widocznymi przy zgaszonej żaróweczce kontrolki i znalazło się i ssanie i wtrysk zgodnie z tym co opisane wyżej. zostawię sobie wtrysk bo mi to ryba co mi się będzie świecić, ważne żebym miał nad tym kontrolę
Jutro montaż. Mam za gaźnikiem niezłą plątaninę przewodów podciśnieniowych, będę coś kombinował...
Dam znać po montażu jak się to wszystko spisuje.
Ciągle mnie dręczy ta śrubka na końcu economizera...on coś pewnie reguluje. Wykręciłem ją z ciekawości a pod nią ...druga śrubka... zrobiłem test na sucho (zassałem powietrze przez wężyk i economizer ożył ale moje płuca stać tylko na 5 małych kresek zasięgu (1/4 całej skali) niezłe więc kolektor podciśnienie musi dawać..ja pierdziu.. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|