Tipo 1.4i.e montaż licznika z obrotomierzem |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-09-2009, 18:40
|
|
|
krzysiek82 napisał/a: | Luczu napisał/a: | Kolega ma w tipo DGT coś na wzór ekonomizera tzn ma 2 diody - power i economy. Ecenomy mu się świeci do 2200rpm a powyżej POWER - nawet jak spuści nogę z gazu a jedzie na np. 5 biegu to powyżej tej granicy pali mu się POWER także to taka ściema. |
To ma chyba jakieś nieszczelności na wężykach podciśnienia, bo lampka "POWER" powinna się zapalać prz ok. 3500 obr./min - u mnie tak jest |
no też mi się coś to wydaje dziwne. A jak puścisz nogę z gazu i masz np na biegu 4000rpm to świeci się POWER Czy ECO ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 19:11
|
|
|
Luczu, Przy hamowaniu silnikiem, nawet przy 4000 obr/min lampka POWER się nie zaświca - zaświca się tylko przy naciśniętym pedale gazu |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-09-2009, 20:33
|
|
|
krzysiek82 napisał/a: | Luczu, Przy hamowaniu silnikiem, nawet przy 4000 obr/min lampka POWER się nie zaświca - zaświca się tylko przy naciśniętym pedale gazu |
A dzieje się tak dlatego że sygnał do kontrolki jest pobierany z urządzenia podciśnieniowego podłączonego pod kolektor ssący. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-09-2009, 00:22
|
|
|
wszystko ładnie pięknie ale u kolegi POWER świeci się ZAWSZE powyżej 2200rpm |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-09-2009, 18:14
|
|
|
Luczu, to może ma nieszczelne podciśnienie albo ktoś kręcił śrubką w tym czujniku |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Minuello
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 50 Skąd: Warszwa/Łaskarzew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-09-2009, 19:22
|
|
|
Wrzuciłęm zdjęcie komory silnika
i pod schowkiem z prawej stony są jakieś kabelki i coś w czarnej obudowie i idzie do tego wiązka kabli z silnika ??
|
_________________ Tipo 1.4 i.e 160A1.046 3D + LPG- Sprzedany, Został w rodzinie TTT
Opel Corsa C 1,7 DTI |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-09-2009, 19:26
|
|
|
Minuello, to tam gdzie idzie wiązka kabli tam jest komputer. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 15-09-2009, 19:29
|
|
|
Minuello, twój silnik to 160A1.046 czyli komp znajduje sie własnie tam gdzie zrobiłes zdjecie, jest pod taką plastikowa pokrywką przykręcaną dwoma wkretami (o ile dobrze pamietam) |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Minuello
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 50 Skąd: Warszwa/Łaskarzew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-09-2009, 20:57
|
|
|
tipacz dokładnie a co te cyferki oznaczają i czy montaż w tym modelu obrotka bedzie proste?? |
_________________ Tipo 1.4 i.e 160A1.046 3D + LPG- Sprzedany, Został w rodzinie TTT
Opel Corsa C 1,7 DTI |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-09-2009, 06:18
|
|
|
Masz obrotek podpinany do cewki zapłonowej. We wtyczce cewki będzie wolny pin, tam podłącza się obrotek. Tak mi się wydaje ze zdjęcia. zobacz tutaj http://forum.tempra.org/t...ght=obrotomierz |
|
|
|
|
Minuello
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 50 Skąd: Warszwa/Łaskarzew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-09-2009, 07:29
|
|
|
Arkady1s ja mam tipo na wtrysku a nie na gazniku i mam kompa boscha a tam nie było |
_________________ Tipo 1.4 i.e 160A1.046 3D + LPG- Sprzedany, Został w rodzinie TTT
Opel Corsa C 1,7 DTI |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 16-09-2009, 07:45
|
|
|
Minuello, troche sie dziwie... bo masz ABS, wspomaganie itp a nie ma obrotka |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Minuello
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 50 Skąd: Warszwa/Łaskarzew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-09-2009, 11:35
|
|
|
No jak widać szkoda ze nie zrobiłem foto kokpitu bo tez mam inną kierownice seryjne radio Lancii i to wszystko było juz jak kupiłem a furę kupowałem od 50 letniej babki a więc ona się raczej w tuning nie bawiła |
_________________ Tipo 1.4 i.e 160A1.046 3D + LPG- Sprzedany, Został w rodzinie TTT
Opel Corsa C 1,7 DTI |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-09-2009, 16:42
|
|
|
Może i masz wtrysk i kompa ale nie masz modułu zapłonowego tylko najzwyklejszą cewkę taką jak w poldkach więc raczej obrotek podepnij pod cewkę chyba że we wiązce idącej do kompa znajdziesz kabelek brązowo-biały. Tak czy inaczej w tych silnikach były te dwa miejsca do podłączenia, więcej opcji nie ma. |
|
|
|
|
Minuello
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 50 Skąd: Warszwa/Łaskarzew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-09-2009, 20:12
|
|
|
to chyba lepiej bo mniej zabawy ale nie rozumieem tamtego opisu podłączenia ekonomizera |
_________________ Tipo 1.4 i.e 160A1.046 3D + LPG- Sprzedany, Został w rodzinie TTT
Opel Corsa C 1,7 DTI |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-09-2009, 05:14
|
|
|
Podłączenie tego hmmmm "ekonomizera" we wtrysku jest dosyć proste. Jak zdejmiesz puszkę filtra to znadziesz na twrysku jeden wolny cybant i tam możesz podłączyć ten "ekonomizer". ewentualnie podłączasz go do odmy silnika. U mnie tak był podłączony. |
|
|
|
|
Minuello
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 50 Skąd: Warszwa/Łaskarzew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-09-2009, 06:03
|
|
|
aha ok. i tak mi to nic nie mowi bo ja sie na silnikch nie znam ale SERDECZNE DZIĘKI za pomoc |
_________________ Tipo 1.4 i.e 160A1.046 3D + LPG- Sprzedany, Został w rodzinie TTT
Opel Corsa C 1,7 DTI |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 17-09-2009, 11:05
|
|
|
Minuello, u mnie ekonometr jest podpiety tu:
|
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Minuello
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 50 Skąd: Warszwa/Łaskarzew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-09-2009, 14:44
|
|
|
to ta rureczka idąca od digiplexa ?? |
_________________ Tipo 1.4 i.e 160A1.046 3D + LPG- Sprzedany, Został w rodzinie TTT
Opel Corsa C 1,7 DTI |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-09-2009, 18:53
|
|
|
Arkady1s, do jakiej odmy Ekonomizer podpina się do kolektora ssącego.Na fotce tipacza, i w każdym aucie tego typu,przewód jest z jednej strony wpięty w gruby podciśnieniowy przewód od wspomagania (a on w kolektor ssący) a z drugiej idzie do trójnika gdzie rozchodzi się do digiplexa i czujnika od ekonomizera. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Minuello
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 50 Skąd: Warszwa/Łaskarzew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-09-2009, 19:57
|
|
|
czyli z podłączeniem ekonomizera nie ma problemu bo jest na niego wyjście ????????????????? |
_________________ Tipo 1.4 i.e 160A1.046 3D + LPG- Sprzedany, Został w rodzinie TTT
Opel Corsa C 1,7 DTI |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-09-2009, 08:16
|
|
|
Minuello, po prostu przecinasz przewód idący do digiplexa,wkładasz tam trójnik i wpinasz ekonomizer.Tyle. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:37
|
|
|
Minuello, ekonomizer nie wymaga zadnego zasilania itp. Poprostu działa na zasadzie im wiecej zasysanego powietrza tym bardziej sie wskazówka wychyla. Do podłączenia musisz miec tylko tak jak pisze ZielonyTBG, trójnik i kawałek wężyka gumowego, wszystko kupisz w pierwszym lepszym motoryzacyjnym. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-09-2009, 19:34
|
|
|
tipacz napisał/a: | Minuello, troche sie dziwie... bo masz ABS, wspomaganie itp a nie ma obrotka |
to tak jak u mnie.. abs wspomaganie jest a obrotka nie ma;// bieda jak czapka
** Dodano: 21-10-2009, 11:53 **
wczoraj meczylem sie z licznikiem ale wkoncu sie udało... przeprowadzilem kabel do obrotka i zalozylem licznik w obudowie tej co zamiast checka jest schowek.. i napotkal mnie problem.. deska nie dochodzila do konca.. jakby ktos w taki sposob zakladal to trzeba obciac stopki ktore trzymaja ten schowek (musialem dac ta obudowe bo w tamtej byly popekane szybki. Ale wszystko hula jak nalezy;)!
co zauwazylem... w liczniku bez obrotka w obu licznikach jest kontrolka abs.. tylko w ani jednym nie bylo wlozonej zarowki probowalem wkladac do tego z obrotkiem i kontrolka sie swiecila czyli znaczy ze dziala bo kabel od czujnika mam oderwany;p |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Minuello
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 50 Skąd: Warszwa/Łaskarzew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-06-2011, 08:56
|
|
|
Odgrzeję kotleta
To samo pytanko moi mili
Jak mam tego kompa boscha to pod niego się "wgryzać" czy do cewki brązowy kabelek i ognia ?
a jeżeli do kompa boscha to który kabelek ? |
_________________ Tipo 1.4 i.e 160A1.046 3D + LPG- Sprzedany, Został w rodzinie TTT
Opel Corsa C 1,7 DTI |
|
|
|
|
|