Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator daje 14,4 a na klemach tylko 12,25 O co chodzi?
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-02-2011, 18:53   

lynx, to są kanały awaryjne, w razie gdyby np doszło do uszkodzenia regulatora napięcia i akumulator zamiast 14V dostawałby 18V to wtedy doszło by do "gotowania" elektrolitu i szybkiego wydzielania sie gazów. te kanały są po to żeby w razie awarii systemu ładowania nie doszło do rozerwania akumulatora pod maską gdyż elektrolit ( 35% roztwór kwasy siarkowego ) dokonałby olbrzymich zniszczeń oraz zagrażał życiu.... podsumowując , akumulator bezobsługowy jest hermatycznie zamkniętą konstrukcją, a widoczny na fotce kanał wentylacyjny pełni tylko funkcje "zaworu bezpieczeństwa" :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-02-2011, 19:10   

Leśniczy, Z tymi kanałami oboje mamy rację :D Te akumulatory nie są prawdziwymi "bezobsługowymi". Sa to akumulatory bezobsługowe zgodne z normą jakąś tam. W praktyce jego bezobsługowość oznacza brak możliwości uzupełnienia elektrolitu.
http://www.sklepcentra.pl...-%E2%80%9D.html
http://www.akumulator.pl/...zobslugowy.html
     Moneta
 
 
krzysiek564 



Wiek: 53
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-02-2011, 20:35   

Wracając do tematu sprawdź tę czarną skrzynkę na ścianie grodziowej przy lewym Mc Personie. Bodajże tam dochodzi przewód prądowy z altka a dalej do klemy na baterii.
_________________
czerwone tipo 1,6i.e.SX 95r.(835C1.000) SZY...
  
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-02-2011, 21:01   

Leśniczy, Dzięki że wyjaśniłeś mi kilka kwestii:) No właśnie o to granie mi chodzi ^^ Faktycznie Długo to nie gra i się wyłącza wzmak jak dam głośniej czyli spadki są potężne co przy tej mocy nie powinno mieć miejsca, bynajmniej nie na akumulatorze który został 5 minut wcześniej odłączony od prostownika. Co do kontrolki to jest zielona ale tak jak mówię tylko jak aku stoi na prostym, bo jak tylko minimalnie przechyle w jakąś stronę to pokazuje niski stan elektrolitu (domyślam się że ubytek nie jest znaczny, bynajmniej w tej celi) Sposób z wierceniem bardziej mnie przekonuje niż z rwaniem na siłe... Z resztą próbowałem dość mocno podważać i nic z tego nie wyszło dobrego. Cała pokrywa tylko się pogięła więc chyba bym to musiał łomem wyrywać. Że aku do wymiany to juz wiem, ale coś bym jeszcze poeksperymentował z nim:)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load