|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Alternator daje 14,4 a na klemach tylko 12,25 O co chodzi? |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:53
|
|
|
lynx, to są kanały awaryjne, w razie gdyby np doszło do uszkodzenia regulatora napięcia i akumulator zamiast 14V dostawałby 18V to wtedy doszło by do "gotowania" elektrolitu i szybkiego wydzielania sie gazów. te kanały są po to żeby w razie awarii systemu ładowania nie doszło do rozerwania akumulatora pod maską gdyż elektrolit ( 35% roztwór kwasy siarkowego ) dokonałby olbrzymich zniszczeń oraz zagrażał życiu.... podsumowując , akumulator bezobsługowy jest hermatycznie zamkniętą konstrukcją, a widoczny na fotce kanał wentylacyjny pełni tylko funkcje "zaworu bezpieczeństwa" |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
krzysiek564
Wiek: 53 Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 12 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-02-2011, 20:35
|
|
|
Wracając do tematu sprawdź tę czarną skrzynkę na ścianie grodziowej przy lewym Mc Personie. Bodajże tam dochodzi przewód prądowy z altka a dalej do klemy na baterii. |
_________________ czerwone tipo 1,6i.e.SX 95r.(835C1.000) SZY... |
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-02-2011, 21:01
|
|
|
Leśniczy, Dzięki że wyjaśniłeś mi kilka kwestii:) No właśnie o to granie mi chodzi ^^ Faktycznie Długo to nie gra i się wyłącza wzmak jak dam głośniej czyli spadki są potężne co przy tej mocy nie powinno mieć miejsca, bynajmniej nie na akumulatorze który został 5 minut wcześniej odłączony od prostownika. Co do kontrolki to jest zielona ale tak jak mówię tylko jak aku stoi na prostym, bo jak tylko minimalnie przechyle w jakąś stronę to pokazuje niski stan elektrolitu (domyślam się że ubytek nie jest znaczny, bynajmniej w tej celi) Sposób z wierceniem bardziej mnie przekonuje niż z rwaniem na siłe... Z resztą próbowałem dość mocno podważać i nic z tego nie wyszło dobrego. Cała pokrywa tylko się pogięła więc chyba bym to musiał łomem wyrywać. Że aku do wymiany to juz wiem, ale coś bym jeszcze poeksperymentował z nim:) |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|