Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy też tak macie?
Autor Wiadomość
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-01-2008, 12:29   Czy też tak macie?

Wracając do domu (mam "z górki") często gaszę silnik i się zataczam do domu. Ale zawsze najpierw robiłem na luz i dopiero gasiłem samochód a wczoraj wyłączyłem silnik na biegu i ku mojemu zaskoczeniu światła zewnętrzne paliły się nadal a po wrzuceniu na luz zgasły(wszystko odbywało się podczas toczenia) i gdy wrzuciłem dwójkę, światła znowu się zapaliły. Czy też tak macie? Dodam, że przełącznik od świateł mam zawsze włączony. Ciekawie dziwny patent czy też uszkodzona elektryka?
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 20-01-2008, 12:33   

MiKuS napisał/a:
często gaszę silnik i się zataczam do domu.

wg. mnie to nie do pomyslenia zeby toczyc sie na zgaszonym silniku jest to dosc niebezpieczne :red_kartka:
czy mam tak samo niewiem bo nigdy nie jezdze na zgaszonym silniku :lalala:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-01-2008, 12:45   

jadąc na biegu kręci alternator... stacyjka co prawda odłącza obwody świateł (prócz np STOPu), ale kto wie czy nie masz coś poprzerabiane... w każdym razie wg mnie światła nie powinny Ci świecić po 'odcięciu' stacyjką... coś masz gdzieś nie tak, bo alternator powinien być na równi z akumulatorem powiedzmy, jak stacyjką odłączasz akku to alternator też powinno odłączać... może coś ktoś poprzerabiał lub masz jaja z elektryką i zamyka się obwód inną drogą...

a na zgaszonym silniku z górki jechać to inny temat... czy naprawdę zaoszczędzisz tak dużo? bo zdaje mi się, że takie grosze, że naprawdę nie warto, przelicz to kiedyś to zobaczysz; a przy takiej jeździe nie działa wspomaganie kiery i hamulców, musisz je dobrze deptać (jak ktoś/coś wyskoczy to będzie problem)...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-01-2008, 13:37   

Nie chodzi mi o oszczędzanie, a gaszę go bardziej dla jaj lubię jeździć "elektrycznym "samochodem, nikt mi nie wyskoczy i na pewno nie będę musiał hamować mieszkam na wypizdówku i mam duże pole widzenia, zresztą pisałem tego posta dla tej ciekawostki, a nie żeby pisać wady i zalety jazdy na zgaszonym silniku - (wiem że jest w jakiś sposób niebezpieczna) wracając do tematu tak to właśnie wygląda, jakby to alternator odłączał światła, a nie stacyjka.
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 20-01-2008, 20:27   

MiKuS napisał/a:
tak to właśnie wygląda, jakby to alternator odłączał światła, a nie stacyjka.

czyli masz cos walniete :lalala:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-01-2008, 22:25   

...jakby to nie alternator odłączał światła, tylko jakby stacyjka ich -nie odłączała-...

w download masz schematy elektryczne, pooglądaj i poanalizuj, możesz potem pomierzyć sobie nawet obwody, bo może ktoś coś kiedyś kombinował i z czasem będą jaja....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-01-2008, 09:14   

MiKuS, to nie alternator odłącza światła tylko stacyjka, a to że się toczysz i alternator się kreci i wytwarza prad to już inna sprawa ;) Poprostu przy odłączonym zapłonie do układów nie dochodzi prąd z akumulatora.

Taka jest prawda, że jak silnik chodzi to właśnie alternator zapewnia cały potrzebny prąd do funkcjonowania auta.

Nie chcę Ci mieszać w poście i nie pamiętam czy Twoje zjawisko jest prawidłowe ;) Bym musiał sprawdzić na swojej Temprze.


A co do jazdy z górki z wyłączonym silnikiem... to jak każdy nie pochawalam tego. Mam nadzieję, że wyłączasz silnik ale zostawiasz na zapłonie? Bo wiesz, że może Ci się kierownica zblokować ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-01-2008, 09:51   

miszko napisał/a:
...może Ci się kierownica zblokować


I hamulce sa nie teges, jak masz wspomaganie kierownicy to też mogą być problemy z kierowaniem itp...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-01-2008, 10:14   

tipacz96vc napisał/a:
to też mogą być problemy z kierowaniem
muszą..mi parę razy jak zgasł Tipol to dwiema rękami szło ciężko :) i racja...hamulce sztywnieją. Dziwna sprawa z tymi światłami bo niby czemu włączając bieg się zapalają? może masz masę podpiętą do lewarka i jak włączysz bieg to się obwód zamyka:P, albo masz coś zahaczone i kabel jakiś zwiera jak przełączasz ;D
_________________
     Moneta
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-01-2008, 10:31   

miszko napisał/a:
Bo wiesz, że może Ci się kierownica zblokować ;)

Co do tego to też nie, blokada kierownicy aktywuje się dopiero po wyjęciu kluczyka, nie po przekręceniu w pozycję "0"
Dziwactwo ale jakby samochód był właśnie przystosowany do jazdy bez silnika...
A co do sterowania, nie mam wspomagania, wiec kręcę normalnie, nie muszę kierownicą przepompowywać płynu, a hamulce słabsze, bo silnik ich nie ciągnie podciśnieniem
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-01-2008, 12:09   

MiKuS napisał/a:
Dziwactwo ale jakby samochód był właśnie przystosowany do jazdy bez silnika...


Może Twój egzemplarz był protoplastą dzisiejszych hybryd ... :lol:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-01-2008, 14:15   

tipacz96vc napisał/a:
protoplastą dzisiejszych hybryd
albo na wiatr :lol:

BTW wczoraj na trasie Malbork - Tczew tak wiało, że gdy stanąłem na parkingu stacji benzynowej i dałem Tipolowi na luz to zaczął się sam kulać, a z górki nie było - warto może zainwestować w elektrycznie składany żagiel ;D
_________________
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 28-01-2008, 16:05   

mrk69 napisał/a:
warto może zainwestować w elektrycznie składany żagiel


haha haha haha
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 04-02-2008, 00:14   

Powiem ci... że też tak mam. Ale śmieszniej. Bo nie pali mi się nic oprócz...podświetlenia DGT!!
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-02-2008, 19:20   

Witam
MiKuS napisał/a:

Co do tego to też nie, blokada kierownicy aktywuje się dopiero po wyjęciu kluczyka, nie po przekręceniu w pozycję "0"
Dziwactwo ale jakby samochód był właśnie przystosowany do jazdy bez silnika...

Bo jest przystosowany, np. w razie awarii hamulców przy zjeździe w górach, możesz zgasic silnik by awaryjnie hamował, jednoczesnie bez blokady kierownicy przy włożonym kluczyku.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load