|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czy też tak macie? |
Autor |
Wiadomość |
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2008, 12:29 Czy też tak macie?
|
|
|
Wracając do domu (mam "z górki") często gaszę silnik i się zataczam do domu. Ale zawsze najpierw robiłem na luz i dopiero gasiłem samochód a wczoraj wyłączyłem silnik na biegu i ku mojemu zaskoczeniu światła zewnętrzne paliły się nadal a po wrzuceniu na luz zgasły(wszystko odbywało się podczas toczenia) i gdy wrzuciłem dwójkę, światła znowu się zapaliły. Czy też tak macie? Dodam, że przełącznik od świateł mam zawsze włączony. Ciekawie dziwny patent czy też uszkodzona elektryka? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-01-2008, 12:33
|
|
|
MiKuS napisał/a: | często gaszę silnik i się zataczam do domu. |
wg. mnie to nie do pomyslenia zeby toczyc sie na zgaszonym silniku jest to dosc niebezpieczne
czy mam tak samo niewiem bo nigdy nie jezdze na zgaszonym silniku |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-01-2008, 12:45
|
|
|
jadąc na biegu kręci alternator... stacyjka co prawda odłącza obwody świateł (prócz np STOPu), ale kto wie czy nie masz coś poprzerabiane... w każdym razie wg mnie światła nie powinny Ci świecić po 'odcięciu' stacyjką... coś masz gdzieś nie tak, bo alternator powinien być na równi z akumulatorem powiedzmy, jak stacyjką odłączasz akku to alternator też powinno odłączać... może coś ktoś poprzerabiał lub masz jaja z elektryką i zamyka się obwód inną drogą...
a na zgaszonym silniku z górki jechać to inny temat... czy naprawdę zaoszczędzisz tak dużo? bo zdaje mi się, że takie grosze, że naprawdę nie warto, przelicz to kiedyś to zobaczysz; a przy takiej jeździe nie działa wspomaganie kiery i hamulców, musisz je dobrze deptać (jak ktoś/coś wyskoczy to będzie problem)... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2008, 13:37
|
|
|
Nie chodzi mi o oszczędzanie, a gaszę go bardziej dla jaj lubię jeździć "elektrycznym "samochodem, nikt mi nie wyskoczy i na pewno nie będę musiał hamować mieszkam na wypizdówku i mam duże pole widzenia, zresztą pisałem tego posta dla tej ciekawostki, a nie żeby pisać wady i zalety jazdy na zgaszonym silniku - (wiem że jest w jakiś sposób niebezpieczna) wracając do tematu tak to właśnie wygląda, jakby to alternator odłączał światła, a nie stacyjka. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-01-2008, 20:27
|
|
|
MiKuS napisał/a: | tak to właśnie wygląda, jakby to alternator odłączał światła, a nie stacyjka. |
czyli masz cos walniete |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-01-2008, 22:25
|
|
|
...jakby to nie alternator odłączał światła, tylko jakby stacyjka ich -nie odłączała-...
w download masz schematy elektryczne, pooglądaj i poanalizuj, możesz potem pomierzyć sobie nawet obwody, bo może ktoś coś kiedyś kombinował i z czasem będą jaja.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-01-2008, 09:14
|
|
|
MiKuS, to nie alternator odłącza światła tylko stacyjka, a to że się toczysz i alternator się kreci i wytwarza prad to już inna sprawa Poprostu przy odłączonym zapłonie do układów nie dochodzi prąd z akumulatora.
Taka jest prawda, że jak silnik chodzi to właśnie alternator zapewnia cały potrzebny prąd do funkcjonowania auta.
Nie chcę Ci mieszać w poście i nie pamiętam czy Twoje zjawisko jest prawidłowe Bym musiał sprawdzić na swojej Temprze.
A co do jazdy z górki z wyłączonym silnikiem... to jak każdy nie pochawalam tego. Mam nadzieję, że wyłączasz silnik ale zostawiasz na zapłonie? Bo wiesz, że może Ci się kierownica zblokować |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-01-2008, 09:51
|
|
|
miszko napisał/a: | ...może Ci się kierownica zblokować |
I hamulce sa nie teges, jak masz wspomaganie kierownicy to też mogą być problemy z kierowaniem itp... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-01-2008, 10:14
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | to też mogą być problemy z kierowaniem | muszą..mi parę razy jak zgasł Tipol to dwiema rękami szło ciężko i racja...hamulce sztywnieją. Dziwna sprawa z tymi światłami bo niby czemu włączając bieg się zapalają? może masz masę podpiętą do lewarka i jak włączysz bieg to się obwód zamyka:P, albo masz coś zahaczone i kabel jakiś zwiera jak przełączasz |
_________________
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-01-2008, 10:31
|
|
|
miszko napisał/a: | Bo wiesz, że może Ci się kierownica zblokować |
Co do tego to też nie, blokada kierownicy aktywuje się dopiero po wyjęciu kluczyka, nie po przekręceniu w pozycję "0"
Dziwactwo ale jakby samochód był właśnie przystosowany do jazdy bez silnika...
A co do sterowania, nie mam wspomagania, wiec kręcę normalnie, nie muszę kierownicą przepompowywać płynu, a hamulce słabsze, bo silnik ich nie ciągnie podciśnieniem |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-01-2008, 12:09
|
|
|
MiKuS napisał/a: | Dziwactwo ale jakby samochód był właśnie przystosowany do jazdy bez silnika... |
Może Twój egzemplarz był protoplastą dzisiejszych hybryd ... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-01-2008, 14:15
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | protoplastą dzisiejszych hybryd | albo na wiatr
BTW wczoraj na trasie Malbork - Tczew tak wiało, że gdy stanąłem na parkingu stacji benzynowej i dałem Tipolowi na luz to zaczął się sam kulać, a z górki nie było - warto może zainwestować w elektrycznie składany żagiel |
_________________
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 28-01-2008, 16:05
|
|
|
mrk69 napisał/a: | warto może zainwestować w elektrycznie składany żagiel |
|
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 00:14
|
|
|
Powiem ci... że też tak mam. Ale śmieszniej. Bo nie pali mi się nic oprócz...podświetlenia DGT!! |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 19:20
|
|
|
Witam
MiKuS napisał/a: |
Co do tego to też nie, blokada kierownicy aktywuje się dopiero po wyjęciu kluczyka, nie po przekręceniu w pozycję "0"
Dziwactwo ale jakby samochód był właśnie przystosowany do jazdy bez silnika...
|
Bo jest przystosowany, np. w razie awarii hamulców przy zjeździe w górach, możesz zgasic silnik by awaryjnie hamował, jednoczesnie bez blokady kierownicy przy włożonym kluczyku. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|