Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektronika oszalała (???)
Autor Wiadomość
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-07-2011, 13:32   

StaszEeK napisał/a:
nie mam ani narzędzi ani kanału


A po co Ci kanał do tego? Lubisz sobie życie utrudniać? Narzędzia jakieś wydumane też nie są potrzebne do tej roboty :roll:
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-07-2011, 13:34   

Kabelek wzbudzenia - cieniutki kabelek który wchodzi do altka na wsuwkę - jest czerwony

wszystko jest napisane w temacie do którego dałem linka w poprzednim poście
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
StaszEeK 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-07-2011, 13:38   

Hmm... Krótkie pytanie - jak lepiej i wygodniej się wyciąga alternator? Bo się w zasadzie nie znam... :roll: Górą czy dołem?

Co do narzędzi... Chwilowo nie mogę się pochwalić "wypasionym" zestawem ;D Przekrzywiłem przy pierwszym użyciu grzechotkę (trzonek na który idzie nakładka do śruby, się "przekręcił" nieco) :lol: Ale narzędzia to najmniejszy problem, ma się rodzinę i znajomych ;)

Spoko Luczu, już doczytałem :)
_________________
Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG
  
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2011, 15:32   

Co jak co, ale jednak ja bym się pokusił o zakup nowego regulatora napięcia, groszowe sprawy w granicach 13 - 20 zł. Po co pakować się w większe koszta, typu regeneracja alternatora. Po czym wnosisz, że stary regulator działa prawidłowo :) ?
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
StaszEeK 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-07-2011, 15:47   

maxi, już wymieniłem właśnie regulator, wczoraj dokładnie mówiąc :P
_________________
Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG
  
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2011, 15:54   

I jak efekty, pomogło ? Regulator z kanału wymieniłeś, czy wyciągałeś alternator :P Przymierzam się do wymiany właśnie i nie wiem, którą opcje wybrać ;D
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-07-2011, 16:36   

maxi napisał/a:
I jak efekty, pomogło ?


przecież StaszEeK, cały czas pisze że pomimo wymiany dalej nie ma ładowania
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-07-2011, 16:54   

StaszEeK napisał/a:
Górą czy dołem?

Szczerze - nie robiłem tego jeszcze, ale zawsze jak patrzę pod maskę i ogladam sobie czy wszystko jest wizualnie ok pod nią, to wydaje mi się, że górą nie ma problemu wyjąć altka - tempre mam, ale chyba to jest to samo co tipo...
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2011, 17:20   

Hmmm obawiam się trochę ściągać góra ; ) bo później, chyba trzeba dokładnie pasek naciągnąć.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-07-2011, 18:53   

Hmm - tak, czy inaczej trzeba pasek odpowiednio naciągnąć.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2011, 21:02   

I widzisz hehe kaminkrz, ściągnąć to nie problem ; D ale naciągnąć tak. Niektórzy piszą, na pozostałych forach, iż to raczej nie problem, muszę się nad tym zastanowić jeszcze.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2011, 21:58   

wszytsko zalezy od wyposazenia jesli masz wspomaganie to altka gora nie wyjmiesz bez zdejmowania pompy wspomagania i wtedy tylko dolem ,osobiscie wymienialem altka dolem po zdjeciu kola i oslonek plastikowych jest w miare dobry dostemp do odkrecania natomiasttroche trudno jest manewrowac nim podczas wyciagania ale chwila zabawy i jest poza buda
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-07-2011, 22:16   

Jak masz wspomaganie wystarczy odkręcić pompę wsp. 2sruby i przesunąć ją w prawo w stronę kolektora, wtedy wyciągniesz altka góra :) sprawdzane w zeszłym tygodniu 4x :>
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2011, 23:04   

Tak, posiadam wspomaganie :P Kajlon, co tam ciekawego psułeś w zeszłym tygodniu 4x w okolicach tego fascynującego miejsca
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-07-2011, 23:26   

maxi, padł mi altek w zakopanym (brak ładowania) żarzyła się kontrolka :sciana: przejechałem prawie 200km zanim padło całkowicie :) silnik 1.6 gaźnik starczyło prądu na przejechanie takiej trasy ale połowa bez światełek :> wyciągnąłem altka, wymieniłem regulator, przejechałem 10km i znowu to samo :sciana: no to powtórka :P tym razem wymieniłem stojan z innego altka , kontrolka już nie świeciła ale ładowanie było słabe bo na poziomie 13.8 :( no to znowu akcja, tym razem diody, ładowanie wróciło na poziom 14v wiec prawie OK tylko zaczęło łożysko w altku kwiczeć :sciana: ehhhh 4raz wyciąganie altka i wymiana łożyska :) zrobiłem 300 km i ładowanie jest OK 14.3V po dotarciu szczotek.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
StaszEeK 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2011, 06:02   

Naładowałem akumulator na prostowniku, bo biedak był padnięty od tych humorów alternatora. Na razie kontroluję zachowanie samochodu, dziś jeszcze miernik pójdzie w ruch, żeby sprawdzić czy wszystko działa poprawnie.

Choć optymizmu mi brak :P ...
_________________
Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG
  
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-07-2011, 08:33   

Kajlon, masz cierpliwość zupełnie jak i ja, bo większość to już by młotka użyła hehe Czytając twoją przygodę z alternatorem, to chyba taniej było by kupić na szrocie, lecz nie wiem dokładnie ile kasy władowałeś na wymianę poszczególnych podzespołów.

StaszEeK, nie łam się taki urok T/T.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-07-2011, 12:19   

maxi, kosztowało mnie to 20zł (regulator) reszta przeinstalowana z innego altka :) i cała dniówka roboty :roll:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-07-2011, 12:41   

Kajlon, a jak napinałeś pasek po tym, jak się już uporałeś hehe z atlkiem to na czuja ;)
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-07-2011, 12:58   

Tak, żeby było dobrze ;D nie za lekko co by nie ślizgał i nie za mocno aby łożysk nie rozwaliło :) 10-tki razy już robiłem rozrząd, altki, pompy itd, więc ma się to wyczucie dobrego naciągnięcia :lalala:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
StaszEeK 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2011, 13:19   

Chyba alternator ma poważniejszy problem, napięcie jest dalej do du..y :/ Na wolnych bez obciążenia ~12,5V na klemach... Trudno powiedziec czy tylko te diody psują mu życie, czy sam alternator już praktycznie nie żyje...

Nie mam pomysłów :/ Chyba trzeba będzie jednak skorzystać z pomocy jakiegoś elektromechanika :( i ewentualnie zakup regenerowanego alternatora (choć kto to wie...).
_________________
Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-07-2011, 13:20   

StaszEeK napisał/a:
Nie mam pomysłów :/ Chyba trzeba będzie jednak skorzystać z pomocy jakiegoś elektromechanika :( i ewentualnie zakup regenerowanego alternatora (choć kto to wie...).


na zagórzu w tych takich domkach jak na dzikim zachodzie zajmują się regeneracją rozruszników - ale nie mają tanio :/
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
StaszEeK 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2011, 13:22   

Zawsze można zakupić regenerowany. Trzeba tylko wiedzieć gdzie od kogo i co się kupuje :lol:
_________________
Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-07-2011, 13:28   

StaszEeK napisał/a:
Zawsze można zakupić regenerowany.


lub po prostu używkę - na forum za grosze można trafić ;)

Bo u tych zdzierców to kolega do tipo 1.6 płacił 290 zł i do tego musiał swój jeszcze oddać w zamian
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
StaszEeK 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2011, 14:45   

Może ktoś będzie miał na zbyciu altka w dobrym stanie...

http://forum.tempra.org/-vt21359.htm#256868
_________________
Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load