Elektronika oszalała (???) |
Autor |
Wiadomość |
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-07-2011, 13:32
|
|
|
StaszEeK napisał/a: | nie mam ani narzędzi ani kanału |
A po co Ci kanał do tego? Lubisz sobie życie utrudniać? Narzędzia jakieś wydumane też nie są potrzebne do tej roboty |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-07-2011, 13:34
|
|
|
Kabelek wzbudzenia - cieniutki kabelek który wchodzi do altka na wsuwkę - jest czerwony
wszystko jest napisane w temacie do którego dałem linka w poprzednim poście |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 13:38
|
|
|
Hmm... Krótkie pytanie - jak lepiej i wygodniej się wyciąga alternator? Bo się w zasadzie nie znam... Górą czy dołem?
Co do narzędzi... Chwilowo nie mogę się pochwalić "wypasionym" zestawem Przekrzywiłem przy pierwszym użyciu grzechotkę (trzonek na który idzie nakładka do śruby, się "przekręcił" nieco) Ale narzędzia to najmniejszy problem, ma się rodzinę i znajomych
Spoko Luczu, już doczytałem |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 15:32
|
|
|
Co jak co, ale jednak ja bym się pokusił o zakup nowego regulatora napięcia, groszowe sprawy w granicach 13 - 20 zł. Po co pakować się w większe koszta, typu regeneracja alternatora. Po czym wnosisz, że stary regulator działa prawidłowo ? |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 15:47
|
|
|
maxi, już wymieniłem właśnie regulator, wczoraj dokładnie mówiąc |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 15:54
|
|
|
I jak efekty, pomogło ? Regulator z kanału wymieniłeś, czy wyciągałeś alternator Przymierzam się do wymiany właśnie i nie wiem, którą opcje wybrać |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-07-2011, 16:36
|
|
|
maxi napisał/a: | I jak efekty, pomogło ? |
przecież StaszEeK, cały czas pisze że pomimo wymiany dalej nie ma ładowania |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 16:54
|
|
|
StaszEeK napisał/a: | Górą czy dołem? |
Szczerze - nie robiłem tego jeszcze, ale zawsze jak patrzę pod maskę i ogladam sobie czy wszystko jest wizualnie ok pod nią, to wydaje mi się, że górą nie ma problemu wyjąć altka - tempre mam, ale chyba to jest to samo co tipo... |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 17:20
|
|
|
Hmmm obawiam się trochę ściągać góra ; ) bo później, chyba trzeba dokładnie pasek naciągnąć. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 21:02
|
|
|
I widzisz hehe kaminkrz, ściągnąć to nie problem ; D ale naciągnąć tak. Niektórzy piszą, na pozostałych forach, iż to raczej nie problem, muszę się nad tym zastanowić jeszcze. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 21:58
|
|
|
wszytsko zalezy od wyposazenia jesli masz wspomaganie to altka gora nie wyjmiesz bez zdejmowania pompy wspomagania i wtedy tylko dolem ,osobiscie wymienialem altka dolem po zdjeciu kola i oslonek plastikowych jest w miare dobry dostemp do odkrecania natomiasttroche trudno jest manewrowac nim podczas wyciagania ale chwila zabawy i jest poza buda |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 22:16
|
|
|
Jak masz wspomaganie wystarczy odkręcić pompę wsp. 2sruby i przesunąć ją w prawo w stronę kolektora, wtedy wyciągniesz altka góra sprawdzane w zeszłym tygodniu 4x |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 23:04
|
|
|
Tak, posiadam wspomaganie Kajlon, co tam ciekawego psułeś w zeszłym tygodniu 4x w okolicach tego fascynującego miejsca |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 23:26
|
|
|
maxi, padł mi altek w zakopanym (brak ładowania) żarzyła się kontrolka przejechałem prawie 200km zanim padło całkowicie silnik 1.6 gaźnik starczyło prądu na przejechanie takiej trasy ale połowa bez światełek wyciągnąłem altka, wymieniłem regulator, przejechałem 10km i znowu to samo no to powtórka tym razem wymieniłem stojan z innego altka , kontrolka już nie świeciła ale ładowanie było słabe bo na poziomie 13.8 no to znowu akcja, tym razem diody, ładowanie wróciło na poziom 14v wiec prawie OK tylko zaczęło łożysko w altku kwiczeć ehhhh 4raz wyciąganie altka i wymiana łożyska zrobiłem 300 km i ładowanie jest OK 14.3V po dotarciu szczotek. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 06:02
|
|
|
Naładowałem akumulator na prostowniku, bo biedak był padnięty od tych humorów alternatora. Na razie kontroluję zachowanie samochodu, dziś jeszcze miernik pójdzie w ruch, żeby sprawdzić czy wszystko działa poprawnie.
Choć optymizmu mi brak ... |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 08:33
|
|
|
Kajlon, masz cierpliwość zupełnie jak i ja, bo większość to już by młotka użyła hehe Czytając twoją przygodę z alternatorem, to chyba taniej było by kupić na szrocie, lecz nie wiem dokładnie ile kasy władowałeś na wymianę poszczególnych podzespołów.
StaszEeK, nie łam się taki urok T/T. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 12:19
|
|
|
maxi, kosztowało mnie to 20zł (regulator) reszta przeinstalowana z innego altka i cała dniówka roboty |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 12:41
|
|
|
Kajlon, a jak napinałeś pasek po tym, jak się już uporałeś hehe z atlkiem to na czuja |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 12:58
|
|
|
Tak, żeby było dobrze nie za lekko co by nie ślizgał i nie za mocno aby łożysk nie rozwaliło 10-tki razy już robiłem rozrząd, altki, pompy itd, więc ma się to wyczucie dobrego naciągnięcia |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 13:19
|
|
|
Chyba alternator ma poważniejszy problem, napięcie jest dalej do du..y :/ Na wolnych bez obciążenia ~12,5V na klemach... Trudno powiedziec czy tylko te diody psują mu życie, czy sam alternator już praktycznie nie żyje...
Nie mam pomysłów :/ Chyba trzeba będzie jednak skorzystać z pomocy jakiegoś elektromechanika i ewentualnie zakup regenerowanego alternatora (choć kto to wie...). |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-07-2011, 13:20
|
|
|
StaszEeK napisał/a: | Nie mam pomysłów :/ Chyba trzeba będzie jednak skorzystać z pomocy jakiegoś elektromechanika i ewentualnie zakup regenerowanego alternatora (choć kto to wie...). |
na zagórzu w tych takich domkach jak na dzikim zachodzie zajmują się regeneracją rozruszników - ale nie mają tanio :/ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 13:22
|
|
|
Zawsze można zakupić regenerowany. Trzeba tylko wiedzieć gdzie od kogo i co się kupuje |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-07-2011, 13:28
|
|
|
StaszEeK napisał/a: | Zawsze można zakupić regenerowany. |
lub po prostu używkę - na forum za grosze można trafić
Bo u tych zdzierców to kolega do tipo 1.6 płacił 290 zł i do tego musiał swój jeszcze oddać w zamian |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 14:45
|
|
|
Może ktoś będzie miał na zbyciu altka w dobrym stanie...
http://forum.tempra.org/-vt21359.htm#256868 |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
|