Elektronika oszalała (???) |
Autor |
Wiadomość |
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 17:37
|
|
|
Jednak dobrze obstawialiśmy na początku, że altek do wymiany Ale co nabrałeś doświadczenie, to już tylko na plus dla Ciebie. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 17:41
|
|
|
Ta wiedza nabyta poprzez multum wyzwisk podczas odkręcania śrub na alternatorze przy 30-tu stopniach w cieniu (+ prawie ukręcenie pseudo grzechotki typu "Topex") I ideologie kolegi mechanika, dla którego napięcie 12,5V na klemach podczas pracy alternatora na postoju bez obciążenia to "chyba nawet nieco za dużo" - bezcenne To na pewno nie zginie :]
Lepsza zabawa będzie podczas wymiany tegoż alternatora... :] |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-07-2011, 17:56
|
|
|
StaszEeK napisał/a: | dla którego napięcie 12,5V na klemach podczas pracy alternatora na postoju bez obciążenia to "chyba nawet nieco za dużo" |
tyle to ma sam akumulator naładowany ... czyli zero ładowania z alternatora |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 18:06
|
|
|
Luczu napisał/a: |
tyle to ma sam akumulator naładowany ... czyli zero ładowania z alternatora |
Tak, już o tym wiem Niestety ten kumpel ma talent...
Kiedyś okładzinę od szczęki w maluchu przykleił mi na kropelkę, przekonany, że to da radę działać sporo czasu x] Na szczęście pozostałe 3 koła hamowały |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 18:09
|
|
|
StaszEeK napisał/a: | okładzinę od szczęki w maluchu przykleił mi na kropelk |
Bez komentarza |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 18:30
|
|
|
12,5 V ładowania i kropelka zabiłeś mnie dosłownie ze śmiechu hahahah Pogratulować wiedzy koledze Swoją drogą ciekawe, kto kształci takich pseudo elektryków ; / |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 23:52
|
|
|
maxi napisał/a: | Swoją drogą ciekawe, kto kształci takich pseudo elektryków ; / |
Pewno pan rycho z szopki i temu podobni. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-07-2011, 15:21
|
|
|
I tak właśnie wyrasta nam elita Tego przepięknego kraju hehe |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-07-2011, 01:22
|
|
|
maxi napisał/a: | I tak właśnie wyrasta nam elita Tego przepięknego kraju hehe |
no dokładnie , ci mający pojęcie ludzie pracuja w poważnych firmach lub za granicą ... i zostaje nam banda pro-idiotów....
OFF Topic ok 4 lata wstecz wjeżdżam po raz pierwszy do ASO fiata w celu wymiany wahacza, auto idzie na podnośnik ... po ok 30 sek. zbiegają sie wszyscy praktykańci i stażyści i słyszę jak między sobą szeptają "on tam ma 2 litry" " o kur.. 2 litry" po chwili podchodzi do mnie "boss" tych mechaników i pyta mnie "panie skąd żeś pan wsadził taki silnik w to tipo" ....
po tym co usłyszałem lata temu w ASO już mnie nic nie zdziwi, nawet elektryk/elektronik, który w życiu nie miał miernika w ręce |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-07-2011, 08:05
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | "on tam ma 2 litry" " o kur.. 2 litry" |
No nieczęsto w życiu mają okazję widzieć takie potwory pod maską hehe ;]
Spoko, mechanik, u którego byłem, stwierdził, że mój ręczny hamulec się naprawił po wymianie z przodu tarcz i klocków na nówki
Lepsza heca, ten pseudo mechanik nie dokręcił osłony kolektora, nie zatkał z powrotem zbiorniczka z płynem hamulcowym, zapomniał wkręcić 2 śruby do lewego przedniego mego koła, a resztę śrub tak przykręcił, że spojrzenie na nie sprawiało, że się same odkręcały... Zaniemówiłem z wrażenia i zdenerwowania
Riposta "mechanika" - "No śruby i tak dalej to już ty sobie musisz sam podokręcać, żeby potem nie było że mechanik coś popierdzielił. To tak dla bezpieczeństwa się robi, bo się ludzie czasem o to rzucają i wolą sami dokręcać później"
To tak jakbyś kupił chleb, dostał tylko paragon i by ci kazali go samemu wypiec, żeby ci lepiej smakował... :] |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-07-2011, 10:58
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | "boss" tych mechaników i pyta mnie "panie skąd żeś pan wsadził taki silnik w to tipo" .... |
Ale mieli chłopaki zagadkę pewnie dobre z pół roku, dociekali jak to w ogóle możliwe heheh a i Tipo zrobił furorę - litości heheh
StaszEeK napisał/a: | To tak jakbyś kupił chleb, dostał tylko paragon i by ci kazali go samemu wypiec, żeby ci lepiej smakował... :] |
Cóż więcej dodać, albo nie podpisuję się pod puentą StaszEeK, |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-07-2011, 21:35
|
|
|
a mówiłem kur. że to będzie ta zakichana dioda ładowania ?
Dzisiaj się męczyliśmy 2 h z przekładką alternatora okazało się że nie ładuje ...
Rozkręciłem deskę - dioda ożyła - auto jeździ ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-07-2011, 21:47
|
|
|
Luczu, jednym słowem wpadłeś i załatwiłeś sprawę ; ) Kurde, że tylko ja muszę tak męczyć sam wszystko. Wałbrzych to jednak wioska |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-07-2011, 21:53
|
|
|
maxi napisał/a: | Luczu, jednym słowem wpadłeś i załatwiłeś sprawę ; ) |
nie ja wpadłem tylko moje byłe tipo wpadło do mnie
( już nie pierwszy raz usuwam usterkę z mojego BYŁEGO Tipo
Takiej obsługi to nawet kupując auto z salonu nie ma |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-07-2011, 22:54
|
|
|
Hahaha a szkoda szkoda |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-07-2011, 23:09
|
|
|
Luczu napisał/a: | a mówiłem kur. że to będzie ta zakichana dioda ładowania ? |
Musiałeś to napisać... Nie żyłbyś bez tego stwierdzenia ku...a
Więc ok, jesteś Luczosławie moim prywatnym bogiem Bez twej pomocy żyłbym w złudzeniach i bezpodstawnie oskarżał alternator o brak ładowania
A tak czy siak jakby altek się zrypał, zawsze drugi jest w zapasie teraz
Ps. Ma ktoś może na zbyciu nakrętkę do śruby trzymającej alternator od dołu w tipku? Śruba ma obwód 17. |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-07-2011, 01:01
|
|
|
StaszEeK napisał/a: | Więc ok, jesteś Luczosławie moim prywatnym bogiem Bez twej pomocy żyłbym w złudzeniach i bezpodstawnie oskarżał alternator o brak ładowania |
a pamiętasz jak Ci alarm naprawiłem ?:D
StaszEeK napisał/a: | Śruba ma obwód 17. |
nie obwód a średnica.
Jedź do castoramy i weź na wzór nakrętkę z regulacji alternatora i kup se taką za parę groszy :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|