Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
halogeny od zera
Autor Wiadomość
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-02-2010, 21:41   

no to chyba lada dzień skompletuje wszystkie elementy i zabiorę się za montaż. Nie mogę się doczekać :food:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2010, 21:42   

Czekamy na efekty :D
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2010, 22:45   

jelcyn, 10 A powinien wystarczyć, natomiast ja przyznam że jak w 1.4 montowałem halogeny to wsadziłem akurat 15 A bo taki miałem pod ręką :lol: jeszcze jutro z ciekawości sprawdzę jak mam w Sedici, bo tam jest fabryczna instalacja więc powiem Ci jak dawała fabryka ;)
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-02-2010, 08:54   

jelcyn napisał/a:
Guzik napisał/a:
Dla modów
dlaczego do modów? to ja przydzielam punkty ,,pomógł'' ;)

Dla modów, żeby nie było, że robię OT postem typu "zgłaszam się" ;D
EOT
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-02-2010, 10:44   

ok, rozumiem :D nie nabijasz postów jak jakiś spamer, spoko
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2010, 23:25   

jelcyn, u mnie w samochodzie na fabrycznej instalacji jest bezpiecznik 20A :roll:
Wsadź 10A i powinno hulać :)

Pozdrawiam
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2010, 09:44   

10A to troche mało same żarówki pobierają tyle prądu ( I=P/U ), plus jakiś zapas powinien być bezpiecznik 15A. Ale jak będzie 20A też będzie git ponieważ halogeny mają taką samą moc jak przednie reflektory ( 55W ) a one są zabezpieczone 2x 10A :) i jak widać tak jest oryginale :)
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-02-2010, 11:43   

Jeśli chodzi o bezpiecznik jeszcze będzie czas na martwienie się. Teraz mam większy problem. zdejmuję deskę i nie ma jak podłączyć włącznika :doubt: Będę musiał sam dorobić, tylko jeszcze żebym wiedział co i gdzie podłączyć? :sciana: Odrazu uprzedzam, pokazywanie mi schematów w niczym mi nie pomoże, poprostu się na nich nie znam i momentalnie się gubię.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2010, 01:56   

jelcyn, to może tak:

Znajdź możliwie blisko jakąś żarówkę od podświetlenia czegokolwiek, np.podświetlenie zegarów, jakiegoś przycisku, etc - nie wiem jak to masz w Temprze, w Tipo przycisk jest nad panelem nawiewu, więc najbliżej jest podświetlenie właśnie tego panelu od nawiewu. Do tej żarówki idą 2 kabelki, jeden jest czarny (to jest "-", czyli masa), a drugi może być np. żółty, czerwony (to będzie "+"). Przecinasz ten kabelek "+" i tam dopinasz jeszcze jeden, czyli od miejsca przecięcia idą już wtedy 2 kabelki: jeden to jest ten od wspomnianej żarówki i jego zostawiasz w spokoju, a drugi koniec tego "Twojego" (czyli 3 kabelka) podpinasz do jednego z 2 "zacisków" przełącznika. Zostaje jeszcze drugi "zacisk" (czyli ta blaszka) na przełączniku, na którym pojawi się "+" w momencie wciśnięcia przełącznika. Do tego 2 "zacisku" podpinasz znowu kabelek i drugi koniec tego kabelka musisz podłączyć do cewki przekaźnika.

Na przekaźniku masz taki mały schemat, gdzie cewka jest pokazana jako prostokącik z ukośnikiem. Musisz jedynie spojrzeć jakie numerki są do niej przypisane i już wiesz do którego "numerku" masz podpiąć ten 2 koniec kabelka idącego od włącznika. Drugi numerek od cewki powinien być podłączony do masy samochodu, czyli od biedy jakiegokolwiek czarnego kabelka w pobliżu.

Przykładowo, jeżeli do tego prostokącika (czyli cewki) idą 2 kreski, jedna ma numer np.85, a druga 86, to do numeru 85 podpinasz kabelek od włącznika, a numer 86 do masy samochodu.

To jest cały, względnie uproszczony układ sterowania halogenami :)

Pozdrawiam
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2010, 10:31   

jak tylko zwleke się z lóżka to zrobię fotkę do której kostki i ktorego kabelka możesz się wpiąć żeby halogeny włączały się tylko z światłami mijania, no może też pozycyjnymi i gdzie podpiąć żeby zaświecałą się kontrolka :)
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-02-2010, 11:44   

maidun, nie prościej napisać, że mam załatwić ,,+'' na mniejszy nr na przekaźniku i gdzieś pomiędzy włącznik?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2010, 11:52   

kurcze jelcyn Ty masz temperówkę :| tam jest chyba inaczej z elektryką ale jak już zrobiłem fotki to je wrzucę może coś pomogą. a instalację zrobiłem według takiego schematu:


ta żaróweczka z symbolem światłem mijania to kontrolka przednich przeciwmgielnych :)
12V po włączeniu świateł mijania pojawia się na żółtym kablu na takiej kostce. Stąd można wziąć warunek do załączenia halogenów. można podpiąć też pod 12V na stałe ale tak jest bardziej PRO :]

A co do samej istalacji prądowej, to kabelki nie muszą być grube 0,5 wystarczy :) "plusy" halogenów podpinamy do przekaźnika piny 87 (są dwa), a "minusy" najlepiej do podłużnicy, tam jest taka fajna kostka żeby wpiąć konektorki samochodowe:) podajemy "minus" na pin 85 i zabezpieczony bezpiecznikiem "plus" na pin 30. Do kabiny prowadzimy tylko jeden kabelek po podpięcia przycisku z pinu 86.


a kontrolka od przeciwmgielnych w tipo jest tutaj na trzecim pinie od lewej:

to jest pierwsza kostka po lewej podpinana przy prędkościomierzu.
Jeżeli nie będzie pasować to żeby znaleźć kontrolkę najlepiej jest wyjąć żaróweczki kontrolek (wtedy będzie widać piktogramy) i szukać po ścieżce gdzie to podpiąć.
przy wlączniku powiny być 3 kabelki, jeden z przekaźnika (pin 86), drugi idący od kontrolki na desce i te dwa można spiąć razem. A trzeci kabelek to warunek świateł mijania i jak go złączymy przełącznikiem 0-1 zewrzemy go z pozostałymi dwoma kablekami to zaświeci nam się kontrolka i halogeny :D

Napisałem zasadniczo to samo co kolega maidun ale bardziej obrazkowo:)

** Dodano: 06-02-2010, 11:53 **
może i prościej ale.. sam nie wiem :)
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-02-2010, 11:58   

trochę mnie to zaczyna przerażać, ale myślę, że dam radę :D
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2010, 15:12   

jelcyn, nie obrażając nikogo, ale miał być opis jak dla idioty... :roll: :lalala:

Napisze Ci, że masz wziąć plus, a Ty mi odpiszesz że nie wiesz gdzie go masz no i co wtedy? :lalala:

W każdym razie powodzenia w montażu :)
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-02-2010, 15:20   

maidun napisał/a:
nie obrażając nikogo, ale miał być opis jak dla idioty
ja sie nie obrażam, kable poprowadzić umiem, ale nie wiem gdzie podłączyć, schematy mi nic nie mówią, dlatego trzeba mi poprostu palcem pokazać gdzie który do czego ;)
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2010, 15:26   

No i tak starałem się opisać całą sprawę ;)
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-02-2010, 12:42   

niestety, okazuje się jednak, że instalację będzie trzeba budować od początku. w tych kablach jest taki kołtun, ze nie mam pojęcia co gdzie i jak i po omacku nie mam zamiaru nic podłączać ani rozłączać, bo wiem, że to się skończy jakąś poważną awarią. zapytam tak, brynol69, pisałeś o tym żółtym kablu jako ,,warunek''. czy mogę go użyć jako włącznik? bo nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, biorę się podpinam do niego, po drodze montuje kontrolkę i włącznik, dalej do pinu 86. Reszta chyba jest jasna z tego uproszczonego schematu.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-02-2010, 21:59   

głupio trochę napisałem z tym warunkiem, ale odpowiedź na pytanie brzmi: tak :) to jest "nasz" włącznik :)
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-02-2010, 22:19   

dobra, piny lecą tak, 30 to + od aku, 87 to + do lamp, 86 od włącznika, a 85? do masy?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-02-2010, 23:08   

jelcyn, wszystko się zgadza.
Tylko dodam że przycisk na desce puszcza na przekaźnik masę,a plus na sterowanie tym przekaźnikiem idzie z manetki.Nie wystarczy włączyć przycisk żeby odpaliły halogeny,bo musisz jeszcze włączyć światła postojowe i wtedy dopiero można włączyć halogeny.
Ale tak jest w fabrycznym wydaniu.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-02-2010, 23:13   

no wiem, że nie wystarczy, dlatego chciałem zakombinować z tą kontrolką jako źródło prądu do uruchomienia przekaźnika. Czyli jak podłączę to tak jak napisałem to zadziała i nie wybuchnie?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-02-2010, 23:21   

Powinno śmigać.Jeżeli masz jakiś miernik to między nóżkami 86-85 masz mieć jakąś rezystancję (cewka przekaźnika) a między 30-87 miernik ma milczeć (styk rozwarty).
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-02-2010, 19:45   

no i po ponad godzinnej walce z kablami, zaciskami przełącznikami i kostkami udało mi się poskładać wszystko do kupy. Halogeny włączają się tylko z pozycyjnymi, kontrolkę zrobiłem trochę inaczej, czyli zamontowałem świecący włącznik, ale co najważniejsze:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2010, 23:46   

jelcyn, :bravooo: :supz: =D>
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-02-2010, 23:48   

tylko jeszcze spasowanie zderzaka, co jest chyba nie możliwe...
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load