|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Światła do jazdy dziennej... |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-07-2010, 23:33
|
|
|
pisario napisał/a: | CERTYFIKAT-HOMOLOGACJA.. glownie za to placimy | ...ale przynajmniej wiemy, że urządzenie jest bezpieczne, czyli nie będzie zwarć w instalacji, będzie prawidłowo działać i panowie z drogówki nie zabiorą nam dowodu czy nie będą kazali demontować tego. Poza tym, nie przesadzajmy, jazda na światłach mijania nie zwiększa mocno spalania ani niczego nie zużywa zbyt szybko. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-07-2010, 18:42
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | panowie z drogówki nie zabiorą nam dowodu czy nie będą kazali demontować tego. Poza tym, nie przesadzajmy, jazda na światłach mijania nie zwiększa mocno spalania ani niczego nie zużywa zbyt szybko. |
Zgadza się dlatego jestem za. |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2011, 21:22
|
|
|
Nie sądzę, że wydanie 3 razy wiecej coś polepszy. Są LEDy dzienne z homologacją za 70 zł i za 270. Należy brać także pod uwagę miejsce montażu. U mnie np. z uwagi na wymogi prtzepisu ( min 60 cm pomiedzy światłami ) w grę wchodziły max 8 diodowe zestawy.
Kupiłem takie coś:
http://allegro.pl/swiatla...1489139824.html
i w sumie z elementami montażowymi wyszło mi 100 zł. Co ważne - obudowa jest szczelna i wykonana z palstiku, więc nie będzie korozji po zimie i soli na drogach.
Dla osób które chciałyby takie coś montować podaję kilka wskazówek:
- zakupcie kilka rzeczy: po 4 mb przewodów ( 1 mm ) najlepiej czerwony i czarny; 4 mb peszla; klika konektorów. Dodatkowo lutownica, kombinerki, obcinaczki, taśma izolacyjna i do dzieła.
Z góry proponuję wywalic oryginalne okablowanie - nie warte funka kłaków.
Prąd wzbudzający LEDy ja wziąłem z alternatora ( na jednym z przewodów prąd pojawia się do uruchomieniu silnika. ( mowa o Vectra B ). Przy mocowaniu przekaźnika sterujacego ( chyba że kupuje sie bardziej wypaśne z automatem wbudowanym w lampie ) radzę schować go gdzieś w okolicy innych przekaźników w komorze silnika - może jakaś puszka badx mozliwie suche miejsce. Oczywiscie wszystkie kable w peszlu. Masę ja akurat brałem prosto z aku, lecz w Hoplu jest zaraz obok akumulatora puszka na przekaźniki, w której znalało sie nieco miejsca.
Co do efektu tej "taniochy" - zrobię fotki jutro i wrzucę. W nocy to każde dobrze świecą.
** Dodano: 31-03-2011, 22:29 **
Jelcyn napisał/a: | Poza tym, nie przesadzajmy, jazda na światłach mijania nie zwiększa mocno spalania ani niczego nie zużywa zbyt szybko. |
Jelcyn, jak kupisz sobie kolejne auto, i bedzie miało przednie klosze z plastiku ( jak większość aut teraz ) to zauważysz, że klosz robi się matowy. A dzieje sie tak, że jak latem jest 35 st C w cieniu, wiec w słońcu na asfalcie w mieście stojąc w korku jest ok 50 - 60 st C ( bo każdy jedzie na klimie ) a Ty dodatkowo grzejesz w lampie 55W to wewnątrz takiego reflektora jest... hmm.. strzelam... ponad 100 st C..? może wiecej...
I jeszcze jedno - na poprzednim poscie umieściłem aukcje z alledrogo - tam gdzieś tak w 3/4 strony jest taki obrazek pokazujacy jak działają swiatła dzienne - świecą prosto w oczy kierującego z naprzeciwka - przeciwnie do świateł mijania które nie mogą oslepiać... To dlatego mniejsza moc daje podobny efekt. |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-03-2011, 22:13
|
|
|
Fajnie.. Nie wiedzialem ze za tyle mozna kupic z Homologacja E4. Dalbys jakies foty jak u Ciebie to wyglada... ciekawosc |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 08:49
|
|
|
a dla mnie takie światła to głupota. Czemu ? Światła mijania wprowadzili, żeby było auto widoczne itd. A jak ktoś ma takie światełka to prawie jakby jechał bez świateł juz nie raz tak miałem, że dopiero w ostatniej chwili zobaczyłem auto przez te światełka, bo ciemne auto, wieczorem ich w ogóle nie widać, w dzień to samo, człowiek przyzwyczajony do mijania, że widać śmiało auto a tu takie malutkie. Dla mnie im mniej tego tym lepiej, bo po to wprowadzono mijania, a nie diodowe...
Jak już to te diodowe powinno być dużo mocniejsze, albo większe a nie taki paseczek malutki na dole samochodu...
W nowych autch to po pierwsze jest to w lampach więc wysokość dobra, no i dłuższe są i mocniejsze. Dla takich nie mam zastrzeżeń.
A co do prawa to czy można mieć postojowe + dzienne ? Bo u mnie tak koleś jeździ do tego ma te światła prawie niebieskie, i jeździ diodowe + postojówki. Wtedy przynajmniej te postojówki dają znać, że auto widać lepiej. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 13:48
|
|
|
VEndriuV napisał/a: | przynajmniej te postojówki dają znać, że auto widać lepiej | no nie mów mi że postojówki mocniej świeca niż dzienne ledy? Chyba, że ma takie śmieszne paseczki jak z łańcucha choinkowego....dzienne powinny gasnąć po włączeniu postojowych. MarcinWrocław jak dla mnie to masz je za nisko, albo za głęboko schowane, a i odległość między nimi raczej nie jest przepisowa. U mnie to wygląda tak (Osram 5 diod z automatem):
oczywiście jak się zaczyna robić szaro to włączam mijania, bo przy nieseryjnych ledach tylne mijania nie mogą się palić, a wypadało by przy wieczorze, żeby i tył było widać. |
_________________
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 14:27
|
|
|
ja w ogóle nie mam, ale chodzi o to, że większość leadów świeci słabo i widać tylko taki paseczek biały (takie jak ma MarcinWrocław bo niby kto takie coś zaułważy ?) dla bezpieczeństwa to one nie są tylko po to aby było przepisowo i żeby mieć spokój z prawem i bo szkoda klszy i żarówek miajnia... , a przy postojówkach świeci cały klosz przez to większy obiekt świecący i łatwiej zobaczyć.
Co do Twoich to jeżeli na żywo jest taki efekt to świecą wystarczająco i rzucają się w oczy.
U mnie gościu jeżdzi z postojówkami + ledy. |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 22:03
|
|
|
mrk69 napisał/a: | MarcinWrocław jak dla mnie to masz je za nisko, albo za głęboko schowane, a i odległość między nimi raczej nie jest przepisowa. |
Orientujesz sie w przepisach co do odległośći montażu takich lamp? Chyba nie. Więc je podam: min wysokośc - 250 mm, max wysokość - 1500mm. Min szerokosć miedzy lampami - 600 mm. Max odległość od obrysu auta - 400 mm. I te wszystkie parametry są u mnie zachowane.
VEndriuV napisał/a: | juz nie raz tak miałem, że dopiero w ostatniej chwili zobaczyłem auto przez te światełka, bo ciemne auto, wieczorem ich w ogóle nie widać, |
Cóż za bzdura. Na tych światłach nie jezdzi sie w nocy ( ani nawet wieczorem) !!!!!!
A tak wogule - np w nowych Octaviach światła dzienne to żarówki 21W montowane obok halogenów ( więc prawie na asfalcie...) i jakoś tam homologacja jest dopuszczona. A gwarantuje Wam, ze świeci to słabiej niż te LEDy.
Po drugie zdjęcie Laguny MRK69 jest zrobione na wysokości świateł - moje nieco wyżej. Stąd różnica w jasności na zdj.
VEndriuV napisał/a: | a przy postojówkach świeci cały klosz przez to większy obiekt świecący i łatwiej zobaczyć. |
Włacz postojówki w słoneczny dzień i wrzuć tu zdjecie - ciekawe jak będą świecić.
Ale nie ma problmu - zrobię zdjecie o podobnej porze jak to w Lagunie ( raczej to był wieczór.. ) i ustawię aparat na wysokości lamp. Tak, abyście sobie porównali....
Na koniec - co najważniejsze - światła dzienne nie mają razic nadjeżdzajacych z naprzeciwka, lecz informować o naszej obecności. A światła mijania w słoneczny dzien na dobrą sprawę zlewają sie z promieniami słońca. Ten problem zanika gdy mamy ksenony, które dają swiatło białe a nie żółte. |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-04-2011, 22:44
|
|
|
Tu z kolega Marcinem sie zgadzam. Diody daja raczej swiatlo kierunkowe, wiec jezeli zdjecie robione jest w dzien i nie na wprost moze byc slabo widac. Jezeli uzywamy diod dopuszczonych HOMOLOGWANYCH jasnosc napewno bedzie wystarczajaca. I zgadzam sie tez ze bzdura WIDOCZNOSC? o co kaman.. to swiatla do jazdy w DZIEN wylacznie. Robi sie szaro? Odpalamy mijania i koniec. Fakt ze na zdjeciach diody MRK daja duzo duzo wiecej swiatla, ale umowmy sie ze moze to byc wina pory a nawet nieco innych mocniejszych rowniez dopuszczonych diod.
Przy okazji mam pytanie. Ostatecznie jak to jest? Mozna miec pozycje wlaczone i dzienne czy pozycje MUSZA byc wylaczone? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-04-2011, 09:01
|
|
|
Zastanawiam sie, dlaczego nie można używać samych świateł przednich przeciwmgłowych do jazdy dziennej? One raczej spełnaiją wymóg 250mm od ziemi? |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-04-2011, 10:01
|
|
|
MarcinWrocław napisał/a: | Chyba nie | Chyba tak |
_________________
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-04-2011, 12:28
|
|
|
miro91, co z tego że halogeny są na odpowiedniej wysokości skoro oślepiają... Ja bym próbował włożyć w halogeny jakieś inne światła, ale policja pewnie by się czepiała...
mrk69, http://images7.fotosik.pl...6e48d624ffb.jpg
tu masz wymiary, na okoMarcinWrocław, ma to dobrze zrobione, i takie rozwiązanie mi się podoba, we wlocie, bo nie razi tak bardzo a mimo to widać znakomicie auto z daleka, bo co tu dużo pisać, liczy się efekt widoczności auta z większej odległości a nie z 3 metrów.
Ledy dzienne fajny wynalazek, ale nie w każdym aucie pasują... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2011, 14:20
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Chyba tak |
i luzik
A tak dla orientacji w "terenie" - tablica rejestracyjna z ramką ma 530 mm ( zmierzone ). Tak więc aby swiatła dzienne były w odpowiedniej szerokości muszą byc przynajmniej w odległości 40 mm od tabl rej. z obu stron. |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-04-2011, 08:46
|
|
|
chodzi o to że postojowi są wyżej i łatwiej się rzucają w oczy np. w lusterku wstecznym jak jedzie blisko auto. A wtedy ledów możesz nie zobaczyć. Wiadomo, że postojówki są za słabe, ale chodzi mi o tą wysokość. Że czasem to nawet te słabe postojówki są lepsze od ledów, ale to zależy od sytuacji.
Dlatego jak dla mnie ledy powinny być większe te paski i wyżej.
Czy jest zakazane, że podczas mijania sa także ledy załaczone ? Bo juz kilka auto tak widziałem. |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-04-2011, 10:05
|
|
|
VEndriuV napisał/a: | Czy jest zakazane, że podczas mijania sa także ledy załaczone ? Bo juz kilka auto tak widziałem. |
Kod: | 6.19. Światło do jazdy dziennej (1)
6.19.1. Stosowanie
Nieobowiązkowe w pojazdach silnikowych. Zabronione w przyczepach.
6.19.2. Liczba
Dwa.
6.19.3. Układ
Brak oddzielnych wymogów.
6.19.4. Położenie
6.19.4.1. W kierunku poprzecznym: punkt na powierzchni widocznej w kierunku osi odniesienia, który
znajduje się najdalej od środkowej wzdłużnej płaszczyzny pojazdu, nie może być oddalony
o więcej niż 400 mm od skrajnej krawędzi zewnętrznej pojazdu.
Odległość między krawędziami wewnętrznymi dwóch powierzchni widocznych w kierunku
ich osi odniesienia musi wynosić co najmniej 600 mm.
Odległość ta może być zmniejszona do 400 mm, gdy całkowita szerokość pojazdu jest
mniejsza niż 1 300 mm.
6.19.4.2. W pionie: nad podłożem nie mniej niż 250 mm i nie więcej niż 1 500 mm.
6.19.4.3. W kierunku wzdłużnym: z przodu pojazdu. Warunek ten uważa się za spełniony, jeżeli
emitowane światło nie utrudnia kierowcy jazdy w sposób bezpośredni lub pośredni poprzez
lusterko wsteczne i/lub inne powierzchnie pojazdu odbijające światło.
6.19.5. Widoczność geometryczna
Poziomo: na zewnątrz 20° i do wewnątrz 20°.
Pionowo: do góry 10° i do dołu 10°.
6.19.6. Ustawienie kierunkowe
Do przodu.
L 137/40 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 30.5.2007
(1) Instalacja tego urządzenia może być zabroniona na podstawie przepisów krajowych.
6.19.7. Połączenia elektryczne
Jeżeli występują, światła do jazdy dziennej muszą włączać się automatycznie, kiedy urządzenie
włączające i/lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika.
Aktywacja i dezaktywacja funkcji automatycznego włączania świateł do jazdy dziennej musi
być możliwa bez użycia narzędzi. Światła do jazdy dziennej muszą wyłączać się automatycznie
po włączeniu świateł drogowych lub mijania, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te
wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach
czasu.
6.19.8. Wskaźnik kontrolny
Wskaźnik kontrolny załączenia nieobowiązkowy.
6.19.9. Inne wymagania
Brak. |
Kod: | W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej. |
od lutego 2011 samochody, które będą miały homologację po 20 muszą obowiązkowo mieć zamontowane światła do jazdy dziennej. |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2011, 17:29
|
|
|
DARREK napisał/a: | Jeżeli występują, światła do jazdy dziennej muszą włączać się automatycznie, kiedy urządzenie
włączające i/lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. |
Zauważcie sformułowanie " urzadzenie właczajace"... Np u ojca w Scenicu jest karta, której ...nawet nie trzeba wyciagac z kieszeni. Ileż to się nakombinowalismy aby podpiąć to tak, aby działało po uruchomieniu silnika, gdyż tam nie ma pozycji "zapłon"... |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2011, 17:15
|
|
|
ja sobie przerobiłem instalację halogenów w ten sposób, że załączam je dedykowanym włącznikiem niezależnie od świateł postojowych i mijania.
Jeżdżę tak już 3 lata i nigdy się policja o to nie czepiała. Dlaczego ? zwróćcie uwagę, że część producentów umieszcza światła do jazdy dziennej właśnie w "oczodole" halogenów. Fakt - jest tam dodatkowa żarówka ale z daleka tej różnicy w dzień nie widać. Zapewniam |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2011, 18:55
|
|
|
Może i pomysł dobry, ale po pierwsze światła dzienne muszę miec odpowiednią homologację ( RL00 ), a po drugie to jaka to oszczędność jazda na halogenach? I tak i tak świeci 110 W....
W dziennych chodzi właśnie o redukcję zużycia prądu ( w LEDach ok 5-10 W na lampe, w normalnych żarówka 21W ) i świecenie "po oczach" tak aby nie razić, a informować o naszej obecności.
Ale jeśli jeździsz i nikt się nie czepia - spoko. |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2011, 18:58
|
|
|
prąd prądem ale ja oszczędzam żaróweczki w kokpicie bo ich wymiana jest najgorsza... lutowanie tych małych żarówek od podświetlania sterowania szybami tu już w ogóle cudna robota |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 09:38
|
|
|
Powiem Ci, że w Hoplu fajnie to pomyśleli, gdyż ja miałem tzw. światła skandynawskie. Sterownik uruchamia swiatła po tym, jak alternator zacznie ładować ( a więc po uruchomieniu silnika ). I działają wtedy światła mijania i tylne pozycyjne ( bez tablicy, bez całego środka tj. licznik itp ). Oczywiście po właczeniu swiateł normalnie ( przełącznikiem ) wszystko działa jak powinno. |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
kkocurekk
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 124 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-06-2011, 12:29
|
|
|
Koledzy podpowiem mi ktoś jak podłączyć takie światełka do tipo? chodzi mi o podłączenie pod instalacje świateł z przekaźnikiem |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 19:43
|
|
|
Zasada taka sama jak u mnie w Hoplu. Różnica może byc tylko i wyłącznie w "znalezieniu" prądu, który się pojawia po włączeniu silnika. Mi sie udało znaleźć w komorze silnika, ale także można się podpiac pod bezpiecznik w skrzynce w kabinie. Pamietaj aby dołożyć dodatkowy bezpiecznik w instalację do świateł dziennych - w razie przetarcia przewodu itp. wywali bezpiecznik, a po drugie można ewentualnie wyłączić światła dzienne poprzez wyjęcie tego bezpiecznika. |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
kkocurekk
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 124 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-06-2011, 15:22
|
|
|
no właśnie chodzi mi o to gdzie szukać prądu po stacyjce? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|