|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
upala gniazdo/bezpiecznik |
Autor |
Wiadomość |
bartek79
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 32 Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 00:24 upala gniazdo/bezpiecznik
|
|
|
Nieznalazłem podobnego tematu więc założyłem nowy. Problem jest taki że po włączeniu dmuchawy na 4 bieg upala bezpiecznik ale nie przepala tylko topi oprawkę. Przekaźniki przy tym gnieździe robią się bardzo gorące. Co to będzie Panowie? Jest taka opcja żeby podłączyć dmuchawę pod inne wolne gniazdo? Czasami mam chwilowo mocniejsze światła mijania Czy to może być przyczyna? |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 12:29
|
|
|
przyczyną jest taka że założony jest za duży bezpiecznik i zamiast go spalić , topi oprawkę. zaś sama przyczyna to zwarcie na 4 biegu. proponuję wyjąć dmuchawę ( która znajduję sie pod schowkiem ). obok znajduje sie przykręcony chyba na 2 śrubki ( jak dobrze pamiętam ) rezystor do którego jest wpięta kostka z przewodami i wszystko dokładnie obejrzeć , przeczyścić styki. również można sie pokusić na wymianę przekaźnika.
kiedy rezystor jest wyciągnięty z tunelu proponuje nie odpalać nawiewu na zbyt długo szczególnie na niskich biegach, gdyż wyciągnięty nie ma właściwego chłodzenia
** Dodano: 02-12-2009, 12:32 **
również nie zalecałbym podłączania dmuchawy pod inne gniazdo bezpiecznika, chyba że dokupisz w sklepie osobne gniazdo z bezpiecznikiem to wtedy tak. na skrzynce bezpieczników w aucie nie eksperymentuj chyba że chcesz uwalić coś więcej |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-12-2009, 23:28
|
|
|
bartek79 napisał/a: | Czasami mam chwilowo mocniejsze światła mijania Czy to może być przyczyna? | sprawdź miernikiem jakie masz ładowanie. Jeśli podczas tych mocniejszych świateł dmuchawa też szybciej działa, wycieraczki szybciej chodzą itp. to masz problem z regulatorem napięcia w alternatorze. Wymień go jak najszybciej, bo uszkodzisz instalację i akumulator! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
bartek79
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 32 Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 12:04
|
|
|
Wczoraj facet sprawdzał ładowanie i mówił że jest w porządku. Zrobiliśmy jazdę próbną i stwierdził że jednak regulator trzeba wymienić. Zauważam że prąd jest mocniejszy tylko podczas jazdy "na biegu" podczas postoju albo jazdy "na luzie" światełka są słabsze. http://allegro.pl/item833...inquecento.html Czy to ta część? koleś w sklepie powiedział że muszę wymontować ten co mam i pokazać do porównania.
** Dodano: 05-01-2010, 16:20 **
Po wymianie regulatora przyszedł czas na renowację alternatora, po prostu umarł (elektryk stwierdził że go zalałem wodą i wstyd przyznać tak było - rozgrzewanie parownika). I zauważam że teraz nawiew może śmigać cały czas na 3 biegu i jest luzik. Ładowanie mam około 13,4-13,8, nie wiem czy trochę nie za niskie. Ale mówią, że na nowym aku zwykle tak jest. Co o tym sądzicie? |
_________________ tipo 1,4ie '90 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|