Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Za wysokie napięcie
Autor Wiadomość
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2007, 00:19   Za wysokie napięcie

Witam pojawił mi się taki problem.

Jadę sobie spokojnie moim Tipkiem i nagle wszystkie wskaźniki na desce DGT świecą mocniej, radio się wyłącza, światła świecą mocniej i autko słabnie. Czasami taka sytuacja utrzymuje sie do czasu aż ponownie odpalę samochód a czasami ustępuje podczas jazdy.
Czy ktoś z Was miał podobny problem ? domyślam się, że gdzieś zrobiło się zwarcie, albo regulator napięcia ? nie wiem proszę pomóżcie.
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2007, 03:04   

sluchaj wez mierknik i sprawdz napiecia na aku jakie masz na odpalonym aucie przy wylaczonych jak i wlaczonych swiatlach i daj znac co i jak ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2007, 08:52   

Prawdopodobnie regulator napięcia, albo mostek w altku. Jednak dopóki nie sprawdzisz miernikiem napięcia na postoju jak i na zapalonym silniku bez i z obciazeniem odbiornikami to nic nie bedziemy wiedzieć.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2007, 09:26   

Właśnie pomierzyłem i tak :
wyłączony silnik - 12,28V
włączony silnik - 11,86V
włączony silnik i światła - 11,63V
silnik, światła, radio, dmuchawa - 11,52V

aha alternator już 2 razy wymieniłem w tym roku
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2007, 09:53   

A jak przy właczonych odbiornikach dodasz gaztu to napięcie się zmienia? bo niestety ale masz za niskie te napiecia, zupełnie jakby ładowania nie było .....
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2007, 12:57   

szczerze mówiąc to nie sprawdzałem w ten sposób, ale siedząc wewnątrz samochodu nie zauważyłem, żeby się napięcie zmieniało. To po prostu dzieje się nagle jadę sobie i nagle wzrasta napięcie, niekiedy jest tak że przejadę 140km i nic się niestanie, a niekiedy ujadę 500m i tak się stanie.
Napięcie akumulatora było mierzone po tym jak auto stało całą noc i pół poprzedniego dnia, a ma założony alarm więc może dlatego było niższe.
Ładownie wydaje mi się, że jest ponieważ taka sytuacja ma miejsce już dłuższy czas około 5 m-cy, tylko nie miałem czasu aby się tym przejmować, a mimo to autko odpala bez problemu.
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-11-2007, 18:34   

Ja bym stawiał na regulator napiecia.. U mnie było podobnie co prawda troche inaczej i czesciej sie to objawiało ale po wymianie jest oki :D Tez miałem za wysokie napiecie :lol:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2007, 20:11   

Ładowanie jest na pewno bo pojeździłem dzisiaj trochę i napięcie na klemach 14,24V przy włączonym silniku, jak dodaję gazu to jest tyle samo nic się nie zmienia. Też mi się wydaje że to regulator napięcia ale nie mam zielonego pojęcia jak go wymienić czy ktoś może mi powiedzieć ?
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2007, 20:50   

Jak jest 14,24V przy właczonym silniku i na gazie nic sie niezmienia to masz niemal idealnie działający regulator. Jeśli nie mierzyłeś w czasie jazdy to niby skąd wiesz ze napięcie jest za duze ?

Dziwnie to wygląda, najpierw podajesz za niskie napiecie a później idealne ..... jeśli alarm tak Ci rozładowuje akumulator to wywal to badziewie. Albo akumulator masz już na wykończeniu.

Sam regulator napiecia masz razem ze szczotkotrzymaczem i szczotkami wkręcany w alternator. Koszt ~40zł.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2007, 21:00   

Za niskie napięcie jak napisałem moim zdaniem było spowodowane alarmem, akumulator ma około 4 miesięcy więc nie wydaje mi się aby był za stary :) skoro to świadczy o tym, że mam dobry regulator to gdzie szukać przyczyny, jakieś zwarcie ?dzisiaj jak mierzyłem te napięcia zauważyłem, że te @#$%^&* kuny odgryzły mi kabel który jest podłączony do jakiegoś czujnika wkręconego do tylnej części silnika :(
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2007, 21:12   

rafal22bb, jak sam piszesz występują skoki napięcia, ja bym przyczyny szukał najpierw w instalacji. Począwszy od akumulatora (klemy) sprawdzaj wszyskie połąączenia elektryczne. Może gdzieś coś sie obluzowało albo masz kable uszkodzone ...? trudno powiedzieć ale sprawdzić trzeba. Sprawdź również punkty masowe na podłużnicach.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2007, 21:19   

no to chyba znowu będę musiał auto zostawić u mechanika bo niestety nie mam kanału ani garażu własnego :(
A z tym kabelkiem macie jakiś pomysła co to może być za czujnik ? bo bez niego auto działa "normalnie" :)
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2007, 21:20   

Pobieżnego sprawdzenia spokojnie dokonasz sam i bez kanału bo nie jest on niezbedny do tego :)

Co do czujnika to musiałbyś foto zrobić bo tak na wyczucie to ja nie znam silników benzynowych z T/T.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2007, 21:22   

Może jutro jak nie będzie sypać śniegiem to się za to wezmę i od razu zrobię zdjęcia
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-11-2007, 21:58   

U mnie tez sie po jakims czasie uspokoiło a potem umarł regulator i szczotki sie zjarały :sciana:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-11-2007, 17:30   

rafal22bb napisał/a:
będę musiał auto zostawić u mechanika bo niestety nie mam kanału ani garażu własnego


do przeczyszczenia klem, sprawdzenia mas i oglądnięcia kabli kanał czy garaż ci nie jest potrzebny. pojedziesz do elektryka to zedrze cię z kasy nawet jak będzie to jakaś pierdółka typu zaśniedziałe klemy...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2007, 00:18   

A czy możecie mi koledzy powiedzieć gdzie są podłączenia masy ? jedno pod akumulatorem to wiem a gdzie reszta ?
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-11-2007, 09:43   

Kabel od aku biegnie przez opisywany punkt masy do skrzyni biegów. Inne punkty masy rozsypane są po całym aucie, od prawego reflektora jest na prawej podłużnicy, jedna jest gdzieś nad skrzynka bezpieczników, jedna z tyłu samochodu, wiecej ni pamiętam chodź napewno jest ich więcej...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-11-2007, 12:58   

Przeważnie wystarczy sprawdzenie tych pod maską czyli na prawej podlużnicy i na lewej tam gdzie masz przykręcony kabel minusowy od akumulatora.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-11-2007, 20:48   

ja w tym roku też 2 razy naprawiałem alternator... w sumie to 4 lub 5 :sciana:

regulator napięcia 2, stojan, łożyska, diody, szczotki...

możliwe, że Ci szwankuje regulator, diody czasem lub tylko (oby) szczotki...

na pewno zrobi Ci to dokładnie np gościu przy Żywieckiej przy Straconce , zaraz za skrętem na straconke (nie skręcasz) jedziesz dalej (50m) Żywiecką prosto i po prawej; ale będzie droooooogi;


muszę w końcu czymś ten z... alternator obudować, bo co trochę solanki, wody gdzieś tryśnie przez parę miesięcy to znów coś w nim do wymiany...


ale nim się upewnisz, że on świruje przeczyść dokładnie klemy akumulatora (a poza tym na ile akku jest nowy? nie ma zwarcia w sobie ze starości?), klemy-kable, przyłącza masy (!!!) pod akumulatorem i nie tylko a ładowanie mierz oczywiście nie na akku samym tylko prosto przy alternatorze... może Ci się "uda" że to nie on...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load