Za wysokie napięcie |
Autor |
Wiadomość |
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 00:19 Za wysokie napięcie
|
|
|
Witam pojawił mi się taki problem.
Jadę sobie spokojnie moim Tipkiem i nagle wszystkie wskaźniki na desce DGT świecą mocniej, radio się wyłącza, światła świecą mocniej i autko słabnie. Czasami taka sytuacja utrzymuje sie do czasu aż ponownie odpalę samochód a czasami ustępuje podczas jazdy.
Czy ktoś z Was miał podobny problem ? domyślam się, że gdzieś zrobiło się zwarcie, albo regulator napięcia ? nie wiem proszę pomóżcie. |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2007, 03:04
|
|
|
sluchaj wez mierknik i sprawdz napiecia na aku jakie masz na odpalonym aucie przy wylaczonych jak i wlaczonych swiatlach i daj znac co i jak |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2007, 08:52
|
|
|
Prawdopodobnie regulator napięcia, albo mostek w altku. Jednak dopóki nie sprawdzisz miernikiem napięcia na postoju jak i na zapalonym silniku bez i z obciazeniem odbiornikami to nic nie bedziemy wiedzieć. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 09:26
|
|
|
Właśnie pomierzyłem i tak :
wyłączony silnik - 12,28V
włączony silnik - 11,86V
włączony silnik i światła - 11,63V
silnik, światła, radio, dmuchawa - 11,52V
aha alternator już 2 razy wymieniłem w tym roku |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2007, 09:53
|
|
|
A jak przy właczonych odbiornikach dodasz gaztu to napięcie się zmienia? bo niestety ale masz za niskie te napiecia, zupełnie jakby ładowania nie było ..... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 12:57
|
|
|
szczerze mówiąc to nie sprawdzałem w ten sposób, ale siedząc wewnątrz samochodu nie zauważyłem, żeby się napięcie zmieniało. To po prostu dzieje się nagle jadę sobie i nagle wzrasta napięcie, niekiedy jest tak że przejadę 140km i nic się niestanie, a niekiedy ujadę 500m i tak się stanie.
Napięcie akumulatora było mierzone po tym jak auto stało całą noc i pół poprzedniego dnia, a ma założony alarm więc może dlatego było niższe.
Ładownie wydaje mi się, że jest ponieważ taka sytuacja ma miejsce już dłuższy czas około 5 m-cy, tylko nie miałem czasu aby się tym przejmować, a mimo to autko odpala bez problemu. |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-11-2007, 18:34
|
|
|
Ja bym stawiał na regulator napiecia.. U mnie było podobnie co prawda troche inaczej i czesciej sie to objawiało ale po wymianie jest oki Tez miałem za wysokie napiecie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 20:11
|
|
|
Ładowanie jest na pewno bo pojeździłem dzisiaj trochę i napięcie na klemach 14,24V przy włączonym silniku, jak dodaję gazu to jest tyle samo nic się nie zmienia. Też mi się wydaje że to regulator napięcia ale nie mam zielonego pojęcia jak go wymienić czy ktoś może mi powiedzieć ? |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2007, 20:50
|
|
|
Jak jest 14,24V przy właczonym silniku i na gazie nic sie niezmienia to masz niemal idealnie działający regulator. Jeśli nie mierzyłeś w czasie jazdy to niby skąd wiesz ze napięcie jest za duze ?
Dziwnie to wygląda, najpierw podajesz za niskie napiecie a później idealne ..... jeśli alarm tak Ci rozładowuje akumulator to wywal to badziewie. Albo akumulator masz już na wykończeniu.
Sam regulator napiecia masz razem ze szczotkotrzymaczem i szczotkami wkręcany w alternator. Koszt ~40zł. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 21:00
|
|
|
Za niskie napięcie jak napisałem moim zdaniem było spowodowane alarmem, akumulator ma około 4 miesięcy więc nie wydaje mi się aby był za stary skoro to świadczy o tym, że mam dobry regulator to gdzie szukać przyczyny, jakieś zwarcie ?dzisiaj jak mierzyłem te napięcia zauważyłem, że te @#$%^&* kuny odgryzły mi kabel który jest podłączony do jakiegoś czujnika wkręconego do tylnej części silnika |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2007, 21:12
|
|
|
rafal22bb, jak sam piszesz występują skoki napięcia, ja bym przyczyny szukał najpierw w instalacji. Począwszy od akumulatora (klemy) sprawdzaj wszyskie połąączenia elektryczne. Może gdzieś coś sie obluzowało albo masz kable uszkodzone ...? trudno powiedzieć ale sprawdzić trzeba. Sprawdź również punkty masowe na podłużnicach. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 21:19
|
|
|
no to chyba znowu będę musiał auto zostawić u mechanika bo niestety nie mam kanału ani garażu własnego
A z tym kabelkiem macie jakiś pomysła co to może być za czujnik ? bo bez niego auto działa "normalnie" |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2007, 21:20
|
|
|
Pobieżnego sprawdzenia spokojnie dokonasz sam i bez kanału bo nie jest on niezbedny do tego
Co do czujnika to musiałbyś foto zrobić bo tak na wyczucie to ja nie znam silników benzynowych z T/T. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 21:22
|
|
|
Może jutro jak nie będzie sypać śniegiem to się za to wezmę i od razu zrobię zdjęcia |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-11-2007, 21:58
|
|
|
U mnie tez sie po jakims czasie uspokoiło a potem umarł regulator i szczotki sie zjarały |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-11-2007, 17:30
|
|
|
rafal22bb napisał/a: | będę musiał auto zostawić u mechanika bo niestety nie mam kanału ani garażu własnego |
do przeczyszczenia klem, sprawdzenia mas i oglądnięcia kabli kanał czy garaż ci nie jest potrzebny. pojedziesz do elektryka to zedrze cię z kasy nawet jak będzie to jakaś pierdółka typu zaśniedziałe klemy... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 00:18
|
|
|
A czy możecie mi koledzy powiedzieć gdzie są podłączenia masy ? jedno pod akumulatorem to wiem a gdzie reszta ? |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 09:43
|
|
|
Kabel od aku biegnie przez opisywany punkt masy do skrzyni biegów. Inne punkty masy rozsypane są po całym aucie, od prawego reflektora jest na prawej podłużnicy, jedna jest gdzieś nad skrzynka bezpieczników, jedna z tyłu samochodu, wiecej ni pamiętam chodź napewno jest ich więcej... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-11-2007, 12:58
|
|
|
Przeważnie wystarczy sprawdzenie tych pod maską czyli na prawej podlużnicy i na lewej tam gdzie masz przykręcony kabel minusowy od akumulatora. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-11-2007, 20:48
|
|
|
ja w tym roku też 2 razy naprawiałem alternator... w sumie to 4 lub 5
regulator napięcia 2, stojan, łożyska, diody, szczotki...
możliwe, że Ci szwankuje regulator, diody czasem lub tylko (oby) szczotki...
na pewno zrobi Ci to dokładnie np gościu przy Żywieckiej przy Straconce , zaraz za skrętem na straconke (nie skręcasz) jedziesz dalej (50m) Żywiecką prosto i po prawej; ale będzie droooooogi;
muszę w końcu czymś ten z... alternator obudować, bo co trochę solanki, wody gdzieś tryśnie przez parę miesięcy to znów coś w nim do wymiany...
ale nim się upewnisz, że on świruje przeczyść dokładnie klemy akumulatora (a poza tym na ile akku jest nowy? nie ma zwarcia w sobie ze starości?), klemy-kable, przyłącza masy (!!!) pod akumulatorem i nie tylko a ładowanie mierz oczywiście nie na akku samym tylko prosto przy alternatorze... może Ci się "uda" że to nie on... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|