Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
korozja podwozia- pomocy
Autor Wiadomość
Orcus 
witamy nowego


Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 4
Skąd: Leszczyny
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-05-2009, 16:02   

Strona pasażera z przodu. podłoga odeszła od progu na odcinku około 35 cm , w głąb 15 cm, do tego kilka dziurek. akurat miałem pod ręką żywicę poliestrową i włókno szklane to położyłem 3 warstwy na całej powieszchni pod pasażerem na pierwszą warstwę ułożyłem kilka prętów ( takich jak do sufitów podwieszanych) i od poprzednich wakacji trzyma i nic się nie sypie . Może mało profesjonalnie ale z braku laku i kit dobry . :badgrin:
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-05-2009, 15:25   

Orcus, laminat może być równie mocny jak i blacha, ale niewiele pomoże w takiej sytuacji, jeśli przed laminowaniem nie zabezpieczysz zdrowej blachy przed dalszym korodowaniem.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Orcus 
witamy nowego


Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 4
Skąd: Leszczyny
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-05-2009, 22:01   

Jest to tylko chwilowe rozwiązanie , planuje wspawać nowe blachy tylko jeszcze nie wiem kiedy . Niestety dziury są na całej podłodze a już raz były wspawywane małe kawałeczki .
  
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-05-2009, 23:04   

Ciechu a o jakim zabezpieczeniu zdrowej blachy mówisz :?:

Po wyczyszczeniu przemalować podkładem i na to laminat i potem konserwacja :?: :)
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 22-05-2009, 12:28   

Kaputzin, chodzi tu o wyczyszczenie ze rdzy (dokładnie) i przemalowaniu jakims srodkiem, zapomniałem jak sie nazywa, a potem laminat i naprade na baaardzo długo starczy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-05-2009, 20:46   

Kaputzin napisał/a:
Ciechu a o jakim zabezpieczeniu zdrowej blachy mówisz :?:

Po wyczyszczeniu przemalować podkładem i na to laminat i potem konserwacja :?: :)
tam gdzie goła blacha - ze dwie warstwy bitexu. W miejscach gdzie blacha będzie bazą dla laminatu i jest zdrowa wystarczy przeciągnąć pędzlem zamoczonym w żywicy, i potem nałożyć laminat. Jeśli są ślady rdzy - przemalować dwukrotnie Kortaninem. Potem dopiero laminat a całość - blacha i laminat zabezpieczyć biteksem. Co prawda laminatu nie trzeba (rdza się go nie ima :D ), ale lepiej, żeby wszystko było jednolite :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-10-2009, 16:39   

korzystajac z tematu chcialem zapytac o jakas dobra konserwacje? co warto kupic w madrej kasie.. dodam ze podloga bedzie gola bo sa dziur i zgnite podproza, bedzie to pospawane tak jak sie nalezy, wyczyszczone i pomalowane podkladem, tylko co na podklad?
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-10-2009, 23:20   

Witam
Do łatania podłogi można użyć blachy ocynkowanej, przykleić do oczyszczonej o zakonserwowanej blachy podłogi za pomocą sikaflexu, bostiku lub innego kleju (np. masy do uszczelniania blach samochodowych), dodatkowo złączyć na popnity, pociągnąć bitexem lub smargumem od spodu i wystarczy na lata :)
Jeśli chodzi o laminat to dobrze się nadaje do połatania skorodowwanych nadkoli, progów i podłog, lepiej jest jednak użyć żywic epoksydowych, te jako odporniejesze na osmoze (ogólnie chodzi o wpływ wilgoci) świetnie się nadają do prac konserwacyjno - antykorozyjnych.
Farbami epoxydowymi pokrywa się np. statki morskie a także kiedyś przed ocynkiem konserwowano fabrycznie auta (np. Łady były malowane podkładem epoxydowym, odpornośc na korozję łatwo sprawdzić po tym jak szybko rdzewiały nasze DFy czy Poldki a o ile dłużej rudej opierały się Łady :) )
PS lamianat epoksydowy można kłaść bezpośrednio na goła oczyszczoną blachę.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-10-2009, 13:59   

sheriffnt napisał/a:
Witam
Do łatania podłogi można użyć blachy ocynkowanej, przykleić do oczyszczonej o zakonserwowanej blachy podłogi za pomocą sikaflexu, bostiku lub innego kleju (np. masy do uszczelniania blach samochodowych), dodatkowo złączyć na popnity, pociągnąć bitexem lub smargumem od spodu i wystarczy na lata :)


ee malo profesjonalne.. zalepienie dziur kitem mija sie z celem bo i tak po zimie wszystko wylazi.. kolega ma migomata, rozbebusze cale auto wytne co zbedne i strociałe reszte wyczyszcze i wspawam nowe blachy;p na spod kupilem narazie czarna podkladowke, mase uszczelniajaca boll no i 3L BitGum'a ;) jeszcze musze jakas blache skombinowac ale nie ocynk bo do dupy sie to spawa.. czekam az kolega bedzie mial wolny garaz i zaczynam robote;) fotorelacja wkrotce.
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-10-2009, 14:52   

Witam
StiviHouse napisał/a:

ee malo profesjonalne.. zalepienie dziur kitem mija sie z celem bo i tak po zimie wszystko wylazi..
.


Mało profesjonalne? a kto tu mói o kicie? Ja mówię właśnie o profesjonalnych materiałach, dwa pierwsze stosowane na jachtach i statkach do uszczelniania np. przejśc w burtach, okuć, zaworów, etc.., trzeci jest stosowany przez fabrykę i blacharzy do uszczelniania karoserii. Te jak piszesz kity, prawidłowo użyte dają 100% szczelnosci, niezłą wytrzymałosc, a popnity używasz raczej do ustalenia miejsca przyklejenia łatki.
Ponadto jeśli nie są zgnite usztywnienia auta, a tylko mówimy o podłodze, to gwarantuję ze te zaprawki przezyją nasze auta, a porównaniau z metodami blacharskimi nie przegrzewaja lokalnie blach, co często stanowi nowe zarzewie korozji.
Poza tym jest to rozwiazanie do wykonania we własnym zakresie w garazu za niewielkie pieniądze.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-11-2009, 12:03   

Wycinasz zardzewiałe kawałki, na to dajesz ocynk na nity zrywalne. Całość zalewasz unikorem i na to warstwa oleju przekładniowego. Tanio, dobrze i skutecznie.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-11-2009, 17:19   

sheriffnt napisał/a:
Witam
StiviHouse napisał/a:

ee malo profesjonalne.. zalepienie dziur kitem mija sie z celem bo i tak po zimie wszystko wylazi..
.


Mało profesjonalne? a kto tu mói o kicie? Ja mówię właśnie o profesjonalnych materiałach, dwa pierwsze stosowane na jachtach i statkach do uszczelniania np. przejśc w burtach, okuć, zaworów, etc.., trzeci jest stosowany przez fabrykę i blacharzy do uszczelniania karoserii. Te jak piszesz kity, prawidłowo użyte dają 100% szczelnosci, niezłą wytrzymałosc, a popnity używasz raczej do ustalenia miejsca przyklejenia łatki.
Ponadto jeśli nie są zgnite usztywnienia auta, a tylko mówimy o podłodze, to gwarantuję ze te zaprawki przezyją nasze auta, a porównaniau z metodami blacharskimi nie przegrzewaja lokalnie blach, co często stanowi nowe zarzewie korozji.
Poza tym jest to rozwiazanie do wykonania we własnym zakresie w garazu za niewielkie pieniądze.



zgadzam sie jak najbardziej. Jednak jak od srodka zlapie Ci wilgoc to blacha ktora pozostanie bedzie gnila w dalszym kierunku.. moze sie myle ale napewno jest taka opcja.. a kolejne latanie bedzie wygladalo jak latanie dziur na polskich drogach ;) mam dostep do migomata i goscia ktory mi zrobi to naprawde dobrze bo wiem jak robi i zrobi mi taniej wiec chyba warto sie w to bawic?

oczywiscie wiem ze sa tansze rozwiazania.. ale pozniej nie bede spal po nocach ze moj tipek ma kombinacje alpejskie pod soba ;)
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-11-2009, 15:39   

Witam

StiviHouse, jakiejkolwiek metody byś nie zastosował konserwacja o środka jest jak najbardziej zalecana, pomalować kortaninem czy czyms podobnym, na to pasta głusząca, smargum czy coś podobnego.
PS oczywiscie dobrze przeprowadzona naprawa za pomocą migomatu będzie skuteczniejsza :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-11-2009, 00:30   

no to problem z worka;) tylko czekac na wolny garaz.. fotorelacja po robocie oczywiscie;)
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-11-2009, 08:12   

Panowie, jesli ruda nie zostanie usunięta idealnie - co jest raczej niemozliwe - to pod wszelkimi biteksami itp i tak wylezie. Różnica taka, że po prostu będzie ładnie wyglądało bo rudej na zewnątrz nie będzie.

Widzieliście kiedyś, żeby coś co jest tłuste było mokre? Stara metoda jest nastepująca: wyczyść ruda ile się da, zamalij unikorem rozcieńczonym z rozpuszczalnikiem (jest rzadszy, lepiej wnika), później w łapki kompresor z olejarką i jedziesz po całym podwoziu i w profile.

Przez pewien czas kapke wania i troszkę znaczy teren plamkami, ale to góra tydzień.

Mój sąsiad zabezpiecza tak 30-stoletniego merca, ja 16-stoletną temprę i problemu rudej nie ma.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load