|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
korozja podwozia- pomocy |
Autor |
Wiadomość |
Orcus
witamy nowego
Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 4 Skąd: Leszczyny
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-05-2009, 16:02
|
|
|
Strona pasażera z przodu. podłoga odeszła od progu na odcinku około 35 cm , w głąb 15 cm, do tego kilka dziurek. akurat miałem pod ręką żywicę poliestrową i włókno szklane to położyłem 3 warstwy na całej powieszchni pod pasażerem na pierwszą warstwę ułożyłem kilka prętów ( takich jak do sufitów podwieszanych) i od poprzednich wakacji trzyma i nic się nie sypie . Może mało profesjonalnie ale z braku laku i kit dobry . |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-05-2009, 15:25
|
|
|
Orcus, laminat może być równie mocny jak i blacha, ale niewiele pomoże w takiej sytuacji, jeśli przed laminowaniem nie zabezpieczysz zdrowej blachy przed dalszym korodowaniem. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Orcus
witamy nowego
Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 4 Skąd: Leszczyny
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:01
|
|
|
Jest to tylko chwilowe rozwiązanie , planuje wspawać nowe blachy tylko jeszcze nie wiem kiedy . Niestety dziury są na całej podłodze a już raz były wspawywane małe kawałeczki . |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2009, 23:04
|
|
|
Ciechu a o jakim zabezpieczeniu zdrowej blachy mówisz
Po wyczyszczeniu przemalować podkładem i na to laminat i potem konserwacja |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-05-2009, 12:28
|
|
|
Kaputzin, chodzi tu o wyczyszczenie ze rdzy (dokładnie) i przemalowaniu jakims srodkiem, zapomniałem jak sie nazywa, a potem laminat i naprade na baaardzo długo starczy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-05-2009, 20:46
|
|
|
Kaputzin napisał/a: | Ciechu a o jakim zabezpieczeniu zdrowej blachy mówisz
Po wyczyszczeniu przemalować podkładem i na to laminat i potem konserwacja | tam gdzie goła blacha - ze dwie warstwy bitexu. W miejscach gdzie blacha będzie bazą dla laminatu i jest zdrowa wystarczy przeciągnąć pędzlem zamoczonym w żywicy, i potem nałożyć laminat. Jeśli są ślady rdzy - przemalować dwukrotnie Kortaninem. Potem dopiero laminat a całość - blacha i laminat zabezpieczyć biteksem. Co prawda laminatu nie trzeba (rdza się go nie ima ), ale lepiej, żeby wszystko było jednolite |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-10-2009, 16:39
|
|
|
korzystajac z tematu chcialem zapytac o jakas dobra konserwacje? co warto kupic w madrej kasie.. dodam ze podloga bedzie gola bo sa dziur i zgnite podproza, bedzie to pospawane tak jak sie nalezy, wyczyszczone i pomalowane podkladem, tylko co na podklad? |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-10-2009, 23:20
|
|
|
Witam
Do łatania podłogi można użyć blachy ocynkowanej, przykleić do oczyszczonej o zakonserwowanej blachy podłogi za pomocą sikaflexu, bostiku lub innego kleju (np. masy do uszczelniania blach samochodowych), dodatkowo złączyć na popnity, pociągnąć bitexem lub smargumem od spodu i wystarczy na lata
Jeśli chodzi o laminat to dobrze się nadaje do połatania skorodowwanych nadkoli, progów i podłog, lepiej jest jednak użyć żywic epoksydowych, te jako odporniejesze na osmoze (ogólnie chodzi o wpływ wilgoci) świetnie się nadają do prac konserwacyjno - antykorozyjnych.
Farbami epoxydowymi pokrywa się np. statki morskie a także kiedyś przed ocynkiem konserwowano fabrycznie auta (np. Łady były malowane podkładem epoxydowym, odpornośc na korozję łatwo sprawdzić po tym jak szybko rdzewiały nasze DFy czy Poldki a o ile dłużej rudej opierały się Łady )
PS lamianat epoksydowy można kłaść bezpośrednio na goła oczyszczoną blachę. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-10-2009, 13:59
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | Witam
Do łatania podłogi można użyć blachy ocynkowanej, przykleić do oczyszczonej o zakonserwowanej blachy podłogi za pomocą sikaflexu, bostiku lub innego kleju (np. masy do uszczelniania blach samochodowych), dodatkowo złączyć na popnity, pociągnąć bitexem lub smargumem od spodu i wystarczy na lata |
ee malo profesjonalne.. zalepienie dziur kitem mija sie z celem bo i tak po zimie wszystko wylazi.. kolega ma migomata, rozbebusze cale auto wytne co zbedne i strociałe reszte wyczyszcze i wspawam nowe blachy;p na spod kupilem narazie czarna podkladowke, mase uszczelniajaca boll no i 3L BitGum'a jeszcze musze jakas blache skombinowac ale nie ocynk bo do dupy sie to spawa.. czekam az kolega bedzie mial wolny garaz i zaczynam robote;) fotorelacja wkrotce. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-10-2009, 14:52
|
|
|
Witam
StiviHouse napisał/a: |
ee malo profesjonalne.. zalepienie dziur kitem mija sie z celem bo i tak po zimie wszystko wylazi..
. |
Mało profesjonalne? a kto tu mói o kicie? Ja mówię właśnie o profesjonalnych materiałach, dwa pierwsze stosowane na jachtach i statkach do uszczelniania np. przejśc w burtach, okuć, zaworów, etc.., trzeci jest stosowany przez fabrykę i blacharzy do uszczelniania karoserii. Te jak piszesz kity, prawidłowo użyte dają 100% szczelnosci, niezłą wytrzymałosc, a popnity używasz raczej do ustalenia miejsca przyklejenia łatki.
Ponadto jeśli nie są zgnite usztywnienia auta, a tylko mówimy o podłodze, to gwarantuję ze te zaprawki przezyją nasze auta, a porównaniau z metodami blacharskimi nie przegrzewaja lokalnie blach, co często stanowi nowe zarzewie korozji.
Poza tym jest to rozwiazanie do wykonania we własnym zakresie w garazu za niewielkie pieniądze. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-11-2009, 12:03
|
|
|
Wycinasz zardzewiałe kawałki, na to dajesz ocynk na nity zrywalne. Całość zalewasz unikorem i na to warstwa oleju przekładniowego. Tanio, dobrze i skutecznie. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-11-2009, 17:19
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | Witam
StiviHouse napisał/a: |
ee malo profesjonalne.. zalepienie dziur kitem mija sie z celem bo i tak po zimie wszystko wylazi..
. |
Mało profesjonalne? a kto tu mói o kicie? Ja mówię właśnie o profesjonalnych materiałach, dwa pierwsze stosowane na jachtach i statkach do uszczelniania np. przejśc w burtach, okuć, zaworów, etc.., trzeci jest stosowany przez fabrykę i blacharzy do uszczelniania karoserii. Te jak piszesz kity, prawidłowo użyte dają 100% szczelnosci, niezłą wytrzymałosc, a popnity używasz raczej do ustalenia miejsca przyklejenia łatki.
Ponadto jeśli nie są zgnite usztywnienia auta, a tylko mówimy o podłodze, to gwarantuję ze te zaprawki przezyją nasze auta, a porównaniau z metodami blacharskimi nie przegrzewaja lokalnie blach, co często stanowi nowe zarzewie korozji.
Poza tym jest to rozwiazanie do wykonania we własnym zakresie w garazu za niewielkie pieniądze. |
zgadzam sie jak najbardziej. Jednak jak od srodka zlapie Ci wilgoc to blacha ktora pozostanie bedzie gnila w dalszym kierunku.. moze sie myle ale napewno jest taka opcja.. a kolejne latanie bedzie wygladalo jak latanie dziur na polskich drogach mam dostep do migomata i goscia ktory mi zrobi to naprawde dobrze bo wiem jak robi i zrobi mi taniej wiec chyba warto sie w to bawic?
oczywiscie wiem ze sa tansze rozwiazania.. ale pozniej nie bede spal po nocach ze moj tipek ma kombinacje alpejskie pod soba |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-11-2009, 15:39
|
|
|
Witam
StiviHouse, jakiejkolwiek metody byś nie zastosował konserwacja o środka jest jak najbardziej zalecana, pomalować kortaninem czy czyms podobnym, na to pasta głusząca, smargum czy coś podobnego.
PS oczywiscie dobrze przeprowadzona naprawa za pomocą migomatu będzie skuteczniejsza |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-11-2009, 00:30
|
|
|
no to problem z worka;) tylko czekac na wolny garaz.. fotorelacja po robocie oczywiscie;) |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-11-2009, 08:12
|
|
|
Panowie, jesli ruda nie zostanie usunięta idealnie - co jest raczej niemozliwe - to pod wszelkimi biteksami itp i tak wylezie. Różnica taka, że po prostu będzie ładnie wyglądało bo rudej na zewnątrz nie będzie.
Widzieliście kiedyś, żeby coś co jest tłuste było mokre? Stara metoda jest nastepująca: wyczyść ruda ile się da, zamalij unikorem rozcieńczonym z rozpuszczalnikiem (jest rzadszy, lepiej wnika), później w łapki kompresor z olejarką i jedziesz po całym podwoziu i w profile.
Przez pewien czas kapke wania i troszkę znaczy teren plamkami, ale to góra tydzień.
Mój sąsiad zabezpiecza tak 30-stoletniego merca, ja 16-stoletną temprę i problemu rudej nie ma. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|