Pilnie potrzebna porada |
Autor |
Wiadomość |
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:12 Pilnie potrzebna porada
|
|
|
Panowie mam taki o to problemik (szczegóły na foto). Jak sobie z tym mogę poradzić ? Myślałem może maty i żywice lub blacha i nity i na to bitex ? Co będzie lepszym rozwiązaniem ? A może jeszcze jakieś inne prócz spawania, bo takiej możliwości nie mam... A o to foto:
Wiem sprawa wygląda nie zaciekawię, ale tak kocham to auto, ze nie potrafię z nim sie rozstać. I chcę to naprawić. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:22
|
|
|
Keray69, maty i żywica. Ze spokojem wystarczą Też to przerabiałem. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:23
|
|
|
A kto tego nie przerabiał:) Ja przerabiam w dalszym ciągu szczerze mówiąc |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:27
|
|
|
ciechu napisał/a: | Keray69, maty i żywica. Ze spokojem wystarczą Też to przerabiałem. |
Ufff to dobrze. Jakieś porady ? Jak to dobrze zrobić ? Ile tego mam kupic ? dodam, ze lewe wygląda trochę lepiej.
Cytat: | A kto tego nie przerabiał:) Ja przerabiam w dalszym ciągu szczerze mówiąc |
Hehe czyli jestem w rodzinie |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:42
|
|
|
Keray69, no własnie jak koledzy stwierdzili wszyscy to przechodzilismy a tu potwierdzenie http://forum.tempra.org/t...ghlight=#190448 tylko ja to potraktowałem mini-magiem |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:54
|
|
|
tymek, Obejrzałem twoje foty i dla mnie jesteś kozak Podziwiam takich ludzi. A Nie tylko gadanie a weź to gówno na szrot oddaj... Wkurzają mnie tacy ludzie. No ale cóz. Szkoda, że ja nie mam pojecia o spawaniu ani nie mam spawarki Też sam bym porobił, bo tak to sie goście za to cennia |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:57
|
|
|
tymek, Kapitalnie Ci to wyszło:)
A mam takie pytanie gdzie tą gałkę zmiany biegów dostałeś? Fajny efekt:)
** Dodano: 18-11-2010, 21:58 **
Keray69, Wpadnij do mnie, znajomy ma miga, pospawa za parę złotych |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-11-2010, 22:26
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Keray69, Wpadnij do mnie, znajomy ma miga, pospawa za parę złotych |
Hehe zeby to bylo blisko to czemu nie, a tak to kiszka. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-11-2010, 00:01
|
|
|
koledzy, może jakiś mały artykuł jak położyć te maty i zywice? Mam w poldku otwór w podłodze wielkości jajka kury pod takim profilem zamkniętym więc do kabiny się woda nie leje. Zakonserwowałem ładnie, wolał bym aby tam śnieg, ani deszcz nie leciał, miałem zawalić pianką, ale co potem? czarno to widze.
Musze przetrzymać zime i po niej kilka miesięcy zanim pójda nowe odciągi. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 00:09
|
|
|
Keray69, po lataniudzior dodatkowo kup plastikowe nadkola tylnie , zawsze ochronia blache i woda z pod opon nie bedzie miala az tak duzego kontaktu z blacha |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 07:57
|
|
|
Cytat: | koledzy, może jakiś mały artykuł jak położyć te maty i zywice? Mam w poldku otwór w podłodze wielkości jajka kury pod takim profilem zamkniętym więc do kabiny się woda nie leje. Zakonserwowałem ładnie, wolał bym aby tam śnieg, ani deszcz nie leciał, miałem zawalić pianką, ale co potem? czarno to widze. |
Z tego co wiem to jest tak:
1. Oczyścimy wszystko z rdzy i resztek izolacji papierkiem
2. Odtłuszczamy powierzchnie na która będziemy kłaść zywice
3. Smarujemy miejsce gdzie jest dziura żywicą
4. Nakładamy maty z włókna szklanego (musimy pamiętać by dawać z 3-5 cm więcej z każdej strony)
5. Smarujemy nałożona mate i nakładamy kolejne warstwy (najlepiej jak zrobimy tak z 4-6 warstw)
6. Gdy juz wszystko nam wystygnie i stwardnieje to można oszlifować
7. Osłonięta blachę po szlifowaniu należy zabezpieczyć farba antykorozyjna.
Sam tego nigdy jeszcze nie robiłem ( ale juz nie długo ) A wiem jak to zrobic od kolegów: JAM_BELFEGOR i ciechu za co serdecznie im dziekuje
** Dodano: 19-11-2010, 08:00 **
Cytat: | Keray69, po lataniudzior dodatkowo kup plastikowe nadkola tylnie , zawsze ochronia blache i woda z pod opon nie bedzie miala az tak duzego kontaktu z blacha |
Odrazu o tym pomyślałem... Ale chwilowo z kasa krucho no a fakt wszystko przez te nadkola. Wczesnej miałem też pognite tylne błotniki ale już powymieniałem. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 08:39
|
|
|
http://forum.tempra.org/t...hlight=%BFywica |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 19:34
|
|
|
Keray69, ja tez nie miałem doczynienia z mig-magiem ale wujek mojej zony powiedział masz tu i ucz sie i tak moja nauka wygląda
** Dodano: 19-11-2010, 19:35 **
D@wIdS, allegro tylko to 80 dych wyniosło moja zonke bo to prezent urodzinowy |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 22:08
|
|
|
Cytat: | Keray69, ja tez nie miałem doczynienia z mig-magiem ale wujek mojej zony powiedział masz tu i ucz sie i tak moja nauka wygląda |
No to powiem tak: masz to we krwi, bo wyszło naprawdę gites
No a ja dziś sie temu wszystkiemu przyjrzałem i niestety mam złą wiadomość... Niestety ale w moim przypadku żywica nie da rady... Są zbyt duże ubytki i trzeba to dosyć mocno wyskrobać. Tak wiec, zostaje mi tylko arkusz blachy i nity a na to farba antykorozyjna a potem bitex. Byłem dziś pytać ile kosztuje arkusz, ale nie wiem czy 0,5mm grubości wystarczy ? |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 22:13
|
|
|
tymek, ok zobacze co tam ciekawego mają:)
Keray69, jak dla mnie to za cieńka ta blacha... |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 22:21
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Keray69, jak dla mnie to za cieńka ta blacha... |
mi sie wydaje, ze wystarczy, ale poczekajmy co napisza tez inni |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 22:32
|
|
|
Keray69, skoro masz też maty i żywice to połącz te dwie opcje, tak jak robił to grabarz. Najpierw blacha na nity, potem żywica. I wystarczy bitex na to bez żadnych farb antykorozyjnych, bo mata wystarczająco ochroni już blachę.
http://forum.tempra.org/t...rze-vt11823.htm |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 22:52
|
|
|
ciechu napisał/a: | Keray69, skoro masz też maty i żywice to połącz te dwie opcje, tak jak robił to grabarz. Najpierw blacha na nity, potem żywica. I wystarczy bitex na to bez żadnych farb antykorozyjnych, bo mata wystarczająco ochroni już blachę. |
Tyle, że to co mam to myślę, że pójdzie na podłogę wiec zostaje mi tylko blacha... No a co ciechu sądzisz o 0,5mm wystarczy taka grubość ? |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-11-2010, 23:02
|
|
|
Gdybym tylko miał migmaga w ręku to bym się nie bawił w takie łatanie - bo jeśli ktoś chce się dłużej cieszyć samochodem to nie polecam takiego latania. W mojej sytyuacji chodzi tylko o to, aby woda nie wlewała się do profili przez otwór, po zimie, gdy juz będę posiadał ową spawarke wstawie nowe odciągi i progi.
Keray69, jeśli masz możlwiość, pożyczyć od kogoś spawarkę, to naprawde warto to pospawać, w oplocie gazowym nie ma naprawde problemu z wypalaniem i innymi problemami które występują w czasie spawania łukowego.
Jakość spawów nie ma najmniejszego znaczenia, bo i tak trzeba je oszlifować. Jeśli będziesz zainteresowany, to chętnie podami Ci kilka szczegółów, jak to zrobić, na co zwrócić uwage, i jak poprawnie zakonserwować - ale trzeba mieć mig maga. A co do blachy, z cała pewnością moge powiedzieć że blacha 1mm będzie odpowiednia. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 23:04
|
|
|
Keray69, Mówiłem że za cieńka |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 23:21
|
|
|
Larry075, Niestety ale spawarki nie zamotam bo nie mam skąd... A co do grubości blachy ok, ale muszę się liczyć z tym, ze muszę ja dobrze wyprofilować. Poza tym 0,5 kosztuje 45 zł natomiast 1 mm już 2 razy drożnej wiec tez nie ciekawie. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 23:48
|
|
|
Larry075 napisał/a: | bo jeśli ktoś chce się dłużej cieszyć samochodem to nie polecam takiego latania. | takie łaty w kombinacji blacha i laminat przeżyją resztę auta bez zająknięcia. Do tego laminatu tak naprawdę nie trzeba konserwować. Jedynie ze względów estetycznych wypadałoby siknąć jakimś lakierem. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-11-2010, 00:17
|
|
|
wszystko fajnie tylko czy nie bedzie to gnic pozneij w dalszym stopniu poza zywica na reszcie budy.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-11-2010, 09:45
|
|
|
Stivi napisał/a: | wszystko fajnie tylko czy nie bedzie to gnic pozneij w dalszym stopniu poza zywica na reszcie budy.. | tak samo może gnić po spawaniu. Wszystko zależy od tego jak przygotujesz sobie podłoże i na ile dokładnie pozbędziesz się resztek rdzy. Ja robiłem to wycinając "chore" resztki blachy, potem szlifowałem do czystej blachy i przesmarowywałem samą żywicą. Dopiero potem na to szły maty lub pomiędzy nimi jakiś kawałek blachy usztywniający (nawet nitować nie trzeba, laminat jest bardzo mocny).
Robiłem w tej branży pięć lat. Nigdy nie widziałem, żeby ktoś zabezpieczał elementy metalowe które i tak były laminowane. Były jedynie odtłuszczane w acetonie, lekko przeszlifowane papierem ściernym żeby laminat trzymał się w każdym nawet milimetrze. Tam po prostu rdza nie ma prawa się dostać. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|