|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Walnałem... |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 24-01-2011, 23:55
|
|
|
pisario, nie prostuj jeśli ci życie miłe, daj nowy element. rabniesz później to auto będzie basz osłabione i ze zwykłej kolizji może dojśc do nieszczęscia |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 01:14
|
|
|
jeśli sie zastanawiasz nad reaktywacją tipo to zapoznaj sie z moja przygodą
http://forum.tempra.org/t...ipo-vt10314.htm
reaktywacja
http://forum.tempra.org/t...cja-vt10664.htm
łączny koszt imprezy wraz z rama prostującą i przywróceniem geometrii auta, blacharka itp to 3000zł ( tyle że ja sobie zażyczyłem, że auto ma być zrobiony na perfekcto i przy okazji zleciłem wymianę silent bloków , poduszki pod silnikiem i czegos tam jesszcze ) .... wstępnie nie dużo uszkodzenia moga sie okazać poważniejsze niż widać. ja nie żałuje kasy która poszła w tipo bo cieszyłem się nim przez spory czas po tym zajściu
** Dodano: 25-01-2011, 01:24 **
p.s ja czytam te komentarze typu , przypnij sie do drzewa i wal na ręcznym i wyciagniesz auto to padam ze śmiechu, to chyba tylko polacy opatentowali taką metodą robienia auta na sztuke żeby tylko zderzak trzymał sie prosto przed sprzedaniem na giełdzie .... tekstt że geometria będzie w porządku po takim zabiegu to mnie za przeproszeniem rozjebał ze śmiechu. jak sie geometrie robi u pana stefana w stodole za pomoca prymitywnych urządzeń to na pewno wyjdzie dobrze, a że auto jadać prosto zostawia 4 ślady to przecież szczegól .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-01-2011, 01:28
|
|
|
Jest tak. Bylismy ze znajomym u trzech mechanikow, "naprawiaczy powypadkowych" wszyscy powiedzieli ze nie ma sensu spawac, ze wzmocnienie jest w bardzo dobrym stanie. Faktycznie na zdjeciu wyglada gorzej niz w rzeczywistosci. Wgiecie siegalo wychylenia dokladnie 3cm7mm wiec prawie wogole. Wszyscy niestety dawali terminy tygodniowe.
Spytalismy przyjaciela lakiernika:
Nawet nie wiedzielismy ze ma lape do wyciagania i specjalne uchwyty w scianie.
RAZ DWA TRZY pare ruchow i zrobione (proste jak nowe) zdrapalismy lakier polozylismy podklad i lakier bezbarwny i gotowe. Mialem na strychu zderzak ktory kiedys zostal mi przeslany jako gratis do drugiego, ktory byl juz sfatygowany (wyblakly) ten ktory mi zostal niestety ma jeden wyciety otwor na halogen, na razie lepszy niz poprzednik.
Pas zamkowy przedni kupilismy, zostal wymieniony lampy itd. po przekladane i poki co wszystko wraca do normy. Nawet naklejki na klape ktore kupilem x czasu temu udalo sie nakleic (na klape).
Niestety autem do domu nie wrocilem, palony byl najpierw ciagniety, bo jak sie okazalo zostawilem na cala noc wlaczone radio CB.. i to niestety w trybie PA ktory swoje sporo ciagnie i aku DEAD. Jutro sie poladuje i mam nadzieje Tipo wyjedzie na droge.
Poniewaz lepiej sie oglada niz czyta, wstawiam foto pod spodem.
Niestety pewne etapy fotografowania przeoczylem jak np wyprostowana belke.. z powodu uchranionych lap od tej calej roboty
Niestety jak zawsze pewna sruba puscic nie chciala...
Jezeli o mnie chodzi wszystko w porzadku, lekarze po trzymali mnie troche, mialem w gruncie rzeczy jutro byc dopuszczony do zycia ale ostatecznie udalo sie dzis, skonczylo sie na paru siniakach i delikatnie wybitym kciuku..
** Dodano: 25-01-2011, 01:33 **
Leśniczy napisał/a: | jeśli sie zastanawiasz nad reaktywacją tipo to zapoznaj sie z moja przygodą ..
|
Wydaje mi sie mimo wszystko ze moje uszkodzenie bylo mniejsze sporo mniejsze dzieki temu tez skonczylo sie tak, bylem przygotowany na ciecie i spawanie, ale jeden ze stwierdzajacych "fachowcow" to autoryzowany serwis Fiata
** Dodano: 25-01-2011, 01:35 **
Co wazne auto zostalo przebadane pod katem usterek dodatkowych jakimis dziwnymi przyrzadami, przez obydwu mechanikow (trza bylo placic...) i obydwaj stwierdzili brak zmiany geometrii i brak zmian w podluznicach. Sprawdzono zawieszenie, wahacze itd.. i procz odklejajacej sie jednej tulei, (mam juz to pewien czas) auto zdrowe. Jutro pojedzie jeszcze na przebadanie "po" naprawie. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 10:03
|
|
|
a co to masz za światełka ? że taki fajny kolorek dają ;P I czy nie podchodzi taki kolor pod prawo ? |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-01-2011, 10:04
|
|
|
Diody kolego na zywo nie wygladaja tak kosmicznie
** Dodano: 25-01-2011, 10:04 **
Sa biale, kwestia zdjecia |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Głowako
Wiek: 33 Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 11-02-2011, 20:44
|
|
|
Cześć dawno mnie tu nie było z powodów osobistych ale w grudniu też załatwiłem swojego tipka było źle na pierwszy rzut oka ponieważ był sam lodzik i przywaliłem centralnie środkiem przodu w róg golfa. Prędkość 30 zniszczenia w golfie praktycznie żadne a na tipku przednia belka wyhamowała jakiś centymetr od rozrusznika. Na początku myślałem kasacja i zacząłem szukać innego tipka ale niestety moje poszukiwania szybko się zakończyły bo trafiałem na handlarzy którzy chcieli mi wcisnąć kicz za 1500 zł, a wiadomo z kasą trochę ciężko żeby coś lepszego sobie sprawić. Remont mojego tipka wyniósł mnie 1000 zł z częściami i przeglądem a za tysiaka nie kupiłbym auta w takim stanie jak mój tipek. Poszukuje przedniego zderzaka ale z wersji gran turismo, oraz daszku na tylną klapę jeśli ktoś posiada to proszę pisać na priwat. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-02-2011, 20:54
|
|
|
Głowako, i właśnie tacy ludzie mi się podobają Tipo to tipo i za małą kase nie ma nic lepszego. Też jestem tego zdania i inwestuje w swojego |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-02-2011, 22:06
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | p.s ja czytam te komentarze typu , przypnij sie do drzewa i wal na ręcznym i wyciagniesz auto to padam ze śmiechu, to chyba tylko polacy opatentowali taką metodą robienia auta na sztuke żeby tylko zderzak trzymał sie prosto przed sprzedaniem na giełdzie .... tekstt że geometria będzie w porządku po takim zabiegu to mnie za przeproszeniem rozjebał ze śmiechu. jak sie geometrie robi u pana stefana w stodole za pomoca prymitywnych urządzeń to na pewno wyjdzie dobrze, a że auto jadać prosto zostawia 4 ślady to przecież szczegól .... |
Daj spokój, naprawy w serwisie nie różnią się niczym od takiego naciągania, poza tym że tam mają ramę za którą zapłacili kilkadziesiąt tysięcy i pewnie chcą sobie to odbić. Mój tipo po solidnym dzwonie (przód przesunięty jakieś 12-15cm l lewo) był prostowany u mnie w garażu, czynność tą wykonywałem sam. potem jazda na geometrię - panowie fachmani stwierdzili że wszystko jest ok. Samochód nigdzie nie uciekał, jechał idealnie prosto, potem kupił go ode mnie mechanik-blacharz który się znał na rzeczy. Nie ukrywałem że wóz po dzwonie i powiedziałem mu co i jak było robione, a on stwierdził że jest bardzo dobrze zrobione. Także jest to kwestia tylko tego jak kto podchodzi do sprawy. Ja wóz robiłem dla siebie bo po dzwonie jeździłem nim jeszcze rok i chciałem żeby wszystko było w nim OK, spędziłem parę nocy w garażu, ale jak widać efekt był zadowalający, a dzięki temu zaoszczędziłem parę stów jak nie parę tysięcy, także WSZYSTKO zależy od podejścia do sprawy |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Głowako
Wiek: 33 Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-02-2011, 11:00
|
|
|
Wszystko zależy od nas ja w serwisie zapłaciłbym ok 3500zł za tą naprawę ale z zawodu jestem mechanikiem i na szczęście mam troszke pojecia na ten temat i znajomości. A na co dzień pracuje przy wulkanizacji opon oraz także robie zbieżność i mój tipek jest prościutki jak mało który samochodzik. Także potrzebujemy trochę chęci i niema rzeczy niemożliwych, a dzięki temu zaoszczędziłem 2500 zł |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|