|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
CB RADIO - szum... |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:21 CB RADIO - szum...
|
|
|
Koledzy, pytanie do Was. Kupilem od klubowicza CB radio. Wszystko z nim ok, lecz drazni mnie jedna rzecz, mianowicie jak go slucham, to slysze szum silnika a glosniku radia, jak obroty wzrastaja to wtedy jest taki szum...jak zgasze silnik tego nie ma. Byc moze mojego poprzednika to nie razilo, lecz ja jestem bardziej wymagajacy:) Czy stosduje sie jakies filtry? dodam tylko ze radio podlaczaone jest bezposrednio pod akumulator.Jakies pomysly? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:27
|
|
|
coś mi dzwoni ale nie wiem w którym kościele
bodajże na kabel zasilający musisz dać jakieś ustrojstwo, nie mam teraz głowy do tego, może jak wytrzeźwiej to sobie przypomnę ale do tego czasu pewnie z 10 osób ci odpisze |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:31
|
|
|
yoyo napisał/a: | coś mi dzwoni ale nie wiem w którym kościele
bodajże na kabel zasilający musisz dać jakieś ustrojstwo, nie mam teraz głowy do tego, może jak wytrzeźwiej to sobie przypomnę ale do tego czasu pewnie z 10 osób ci odpisze |
sie okaze, czekam na odpowiedzi:) mysle ze tu trzeba dac cos w rodzaju filtra... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:31
|
|
|
specjalnie pogooglałem i podobno na allegro są jakieś filterki, a przede wszystkim wszyscy doradzają podpiąć zasilanie bezpośrednio z aku |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:32
|
|
|
Cytat: | bezpośrednio z aku
|
tak to mam zrobione |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:39
|
|
|
tu jest ciekawa rozmowa (tak od połowy strony) aczkolwiek niezbyt optymistyczna
http://www.elektroda.pl/r...613795-420.html
z doświadczenia wiem, że jak na elektrodzie nie dają rady to nikt nie da |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:48
|
|
|
Maniutek na drugiej stronie tego dzialu jest temat @zasilanie cb.... Napisany przez sivihouse (sorka jak cos pomylilem, pisze z pamieci) i tam jest troszke napisane o podpieciu radia i filtrach. Linka ci nie dam bo z telefonu pisze |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 19:00
|
|
|
jeżeli antena jest dobrze dostrojona, to można sprawdzić czy jeśli pociągniesz kabel od akumulatora inną drogą niż teraz to zakłócenia będą nadal, inna metoda (nie wiem czy masz to w radiu) to przykręcenie trochę czułość radia za pomocą rfgain, jeszcze inna metoda to spróbuj ustawić w innym miejscu antenę, i jeszcze jedna to filtry (w 99% z tego co wiem to nie działają), u kolegi w aucie jak montowałem cb radio to nawinąłem przewód zasilający na rdzeń ferromagnetyczny i zakłócenia znacznie zmalały. Takie znam metody, aha jeszcze jedna to założenie filtrów na urządzenie które emituje zakłócenia.
Najpierw jednak wykręć kabel antenowy z radia cb, włącz silnik i radio (TYLKO NIE PRÓBUJ NADAWAĆ !!!) i sprawdź czy występują zakłócenia jeżeli nie występują to możesz zapomnieć o filtrach, pozostaje sprawdzić dostrojenie anteny oraz czy w innych miejscach też są zakłócenia lub skręcenie czułości za pomocą rfgain albo wymienić antenę na montowaną do karoserii na stałe (czasami pomaga). Jeżeli przy odpiętej antenie też są zakłócenia to można kombinować z filtrami na kablu zasilającym lub na urządzeniach powodujących zakłócenia. Ale się rozpisałem mam nadzieję, że coś z tego zrozumiałeś w razie czego pytaj. |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 19:38
|
|
|
maniutek, pewnie masz antenę na magnesie. wyrzuć ten badziew! zamontuj na stałe (ja miałem już dziurę w dachu więc nie musiałem wiercić) - dobrze zmasowana antena eliminuje zakłócenia lepiej niż pseudo filtry.
druga sprawa to radio. jak nie masz rf`a to za dużo nie poszalejesz. ja niestety też nie mam.
trzecia sprawa to stan alternatora. to on daje takie jakby piszczenie w miarę zwiększającej się szybkości.
nie kupuj żadnych filtrów. nie ma sensu. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 19:52
|
|
|
konikks, nie zgodzę się z Tobą, że anteny na magnes to szajs, co prawda nie mają aż tak dobrych parametrów ani zysku jak anteny mocowane na stałe, ale za to są świetną alternatywą dla tych którzy nie chcą dziurawić karoserii, sam posiadam magnetyczną ML145 i nie mam żadnych zakłóceń. |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 19:55
|
|
|
tez myślałem nad ml145 ale na stałe.
widzisz ja przejechałem się na magnesówce i założyłem starą antenę jeszcze z lat 90. różnica jest kolosalna. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 20:07
|
|
|
to musiała Ci się naprawdę ostać w dobrym stanie ja właśnie zdecydowałem się na magnes bo parkuję pod chmurką, a magnesówkę zawsze mogę do bagażnika wrzucić a jeszcze taka ciekawostka, swojego czasu (nie pamiętam jaka firma ale jedna z renomowanych) wypuściła na rynek model anteny magnesowej z zamontowanymi przeciwwagami i co by nie mówić była to świetna antena w ramach eksperymentu zdjąłem ją z magnesu i zamontowałem na stałe do tylnej klapy Tipo mojego kolegi (jak wiadomo jest wykonana z tworzywa) i muszę powiedzieć, że osiągi miała bardzo zbliżone jeżeli nie identyczne do normalnej anteny montowanej na stałe |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 20:39
|
|
|
oczyszczona z rdzy.
1,5m z regulowanym promiennikiem. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|