problem z alarmem jakieś zwarcie |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-04-2009, 20:16
|
|
|
tipacz napisał/a: | wydaje mi sie ze to główna i jedyna przyczyna. |
no to Ci się wydaje :p jak i mnie z resztą też się wydawało ale jajca z tym alarmem - dzisiaj z 2 h siedziałem przy aucie i gapiłem się w tą płytkę, od wycia alarmu to się dziwię, że sąsiedzi mnie nie oskubali :p w końcu wkurzony skapitulowałem... zamknąłem latarkę w bagażniku a tu ... BZZZZZZ ... no to ja jeszcze raz i BZZZZ ... Olśnienia dostałem, że to będą jakieś styki na bolcu od lampki w bagażniku - i miałem rację. Jak tym bolcem poruszam w różne strony to trzeszczą przekaźniki. Jutro się za to zabiorę mam nadzieję, że wygram :p
ps. Jakieś sugestie co do naprawy tego ustrojstwa ?
** Dodano: 22-04-2009, 21:18 **
oczywiście macie po + bo bez waszych rad to bym się nawet za to nie zabierał :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-04-2009, 20:18
|
|
|
to czujnik otwarcia bagaznika masz podpiete pod lampke???? |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-04-2009, 20:22
|
|
|
DARREK, no nie dokładnie że pod lampkę ... tzn. bolec od lampki działa na alarm ale nie równo z zaświeceniem i gaśnięciem ale jak by nie patrzeć kable z lampki wyłażą a dokładnie jeden zielony i 2 cieńsze - czarny i czerwony |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 22-04-2009, 22:42
|
|
|
Czyli ktos kto zakladal alarm zamiast podpiac sie pod zamek wpial sie w wylacznik lampki bo fabrycznie raczej takie rozwiazanie nie bylo stosowane.
** Dodano: 22-04-2009, 23:47 **
Jak chcesz to zrobic tak jak ma byc to wepnij sie tymi kablami w skrzynce bezpieczników. Wpisz sobie w szukajce "montaz alarmu dla opornych" (moglem cos przekrecic) tam dawalem pare zdjec i dodatkowo jest opisane który kabel odpowiada za sygnal z poszczególnych drzwi. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-04-2009, 00:16
|
|
|
tipacz, Nie chce mi się już z tym bawić ... po prostu postaram się naprawić to przy tej lampce i jak będzie działać to niech już tak zostanie.
Co do ustawiania czułości alarmu tym niebieskim kółkiem - to ustawienie dotyczy czujnika wstrząsowego czy jacka ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 23-04-2009, 15:35
|
|
|
Luczu napisał/a: | Co do ustawiania czułości alarmu tym niebieskim kółkiem - to ustawienie dotyczy czujnika wstrząsowego czy jacka ? |
Moim zdaniem czujnika wstrząsowego. Ja kiedy montowałem alarm to w ogóle nie montowałem wstrząsowego i ultradzwiekowego bo w dokładanych alarmach lubią one świrowac i same sie załączac. Niedalego mnie gosciu stawiał auto obok drogi i za każdym razem jak cos głosniejszego przejechało to wstrząsowy włączał alarm |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2009, 16:08
|
|
|
tipacz napisał/a: | Luczu napisał/a: | Co do ustawiania czułości alarmu tym niebieskim kółkiem - to ustawienie dotyczy czujnika wstrząsowego czy jacka ? |
Moim zdaniem czujnika wstrząsowego. Ja kiedy montowałem alarm to w ogóle nie montowałem wstrząsowego i ultradzwiekowego bo w dokładanych alarmach lubią one świrowac i same sie załączac. Niedalego mnie gosciu stawiał auto obok drogi i za każdym razem jak cos głosniejszego przejechało to wstrząsowy włączał alarm |
hmm jednoznacznie trudno powidedzieć... niektóre czujniki wstrząsowe mają w sobie potencjometr ustawiania czułości, a ten może być od tego jacka.. |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-04-2009, 16:18
|
|
|
Czułość alarmu jest ustawiana na jacka - jak dam na maxa to siedząc w aucie jak np. cmoknę to alarm pika w tym momencie :p
ale do rzeczy - dzisiaj "zrobiłem" to przy bagażniku tzn. zwarcie następowało przy ruszaniu kostką w której były te 3 kable. Mocniej je zakleszczyłem i nie cyka ... ale jest 2 problem :p teraz w ogóle nie działa jak otwieram bagażnik ... tak jak by nie był podłączony a jest bo ogólnie się uzbraja bez problemu. Na wszystko inne wyje tylko na bagażnik nie reaguje. No ale trudno... ważne że już mi się nie będzie załączał sam ( mam taką nadzieję )
CO do tych 4 przełączników w puszcze - ale dziwactwa się dzieją :p
sw1 -jak wezmę na OFF to otwieram drzwi - zamykam - w momencie zamknięcia ( mam na myśli zamknięcie drzwi poprzez człapnięcie nimi a nie z zamka ) jest piknięcie i mrugnie awaryjnymi po czym sam się zamyka i uzbraja bez mojego udziału kluczyka. Nawet jak wsiądę do środka zamykając piknie i zaraz się pozamyka wszystko - więc ta opcja wydaje mi się zbędna zwłaszcza jak wyjdę i zostawię kluczyki w aucie
sw2 no to działa OK
sw3 - podobno mają się drzwi zamknąć po uruchomieniu silnika - nie zamykają się. W ogóle nie zauważyłem żadnych zmian po pstryknięciu
sw4 - nie mam pojęcia również nie zauważyłem zmiany |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2009, 16:23
|
|
|
Luczu, ostatni -> 4 to jest czas podania impulsu na centralny zamek, wiec tego nie zobaczysz
a --> 3 chyba że to jest samouzbrajanie. np po 60s od nieotwarcia drzwi..
a co do bagaznika, to wychodzi na to ze miales podlaczone do wylacznika, ktory odpala Ci lampke... podlacz do niego.. |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-04-2009, 16:34
|
|
|
DARREK, co do sw3 to może i tak jak piszesz bo cały czas miałem na ON i jak nie otworzę drzwi to się same zamkną po paru sekundach. Ale dalej nie wiem co to sw1/ Bardzo dziwna opcja.
DARREK napisał/a: | a co do bagaznika, to wychodzi na to ze miales podlaczone do wylacznika, ktory odpala Ci lampke... podlacz do niego.. |
jest podłączone wszystko tak jak było ... Niestety to mocniejszym przymocowaniu kabla zielonego trzyma się mocno ale też nie pyka przekaźnik. Nawet jak otwieram/zamykam bagażnik.
Tak to wyglądało
I z ciekawości się spytam - do czego mam 2 guzik w pilocie jak na nic nie może zdziałać ? Wszystko robię 1 guzikiem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2009, 16:42
|
|
|
Luczu, widocznie niestykalo skoro latalo, stad te problemy.. a drugim guzikiem mozesz zaprogramowac drugie wyjscie alarmu, np jak masz central pod bagaznik, to mozesz zaprogramowac, aby drugim guzikiem otwieral sie bagaznik.. poprostu drugie wyjscie alarmu, zazwyczaj nieuzywane
sprawdz czy ten od alarmu w bagazniku ma styk... bo moze styku nie ma
sw1 jest autouzbrajaniem zamka, w sensie wsiadasz do samochodu, zamykasz drzwi, odpalasz jedziesz... nastepnie wysiadasz, zamykasz a on sam sie uzbraja, bez Twojego udzialu i bez naciskania... |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-04-2009, 16:44
|
|
|
ok rozkręcę jeszcze raz ale to już jutro bo dzisiaj to tak mnie wypizgało że teraz siedzę i się trzęsę z zimna
** Dodano: 23-04-2009, 17:46 **
ale co się mogło popsuć ja go tylko mocniej zacisnąłem bo wtedy styku nie miał |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2009, 16:51
|
|
|
jedyne co, jeżeli lampka działa normalnie to nie ma styku.. lub nie pod ten styk podłączony... czujniki są wyzwalane masa w trakcie otwierania, zwierają obwód z masa.. |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 23-04-2009, 19:00
|
|
|
Luczu, nie baw sie z tym podpieciem pod lampke tylko podepnij sie tym kablem w skrzynce bezpieczników do złącza konektorowego z samymi popielatymi kablami z paskami różnych kolorów, popielaty z białym paskiem odpowiada własnie sygnałowi z klapy. A jesli na siłe chcesz pozostawic to podpiete pod lampke to prawdopodobnie wyło to zmostkowane z minusem. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|