Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Idzie zima i CO NAJLEPSZE NA ZAMARZAJĄCE ZAMKI ????
Autor Wiadomość
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2007, 10:43   

tipacz96vc napisał/a:
To gdzie Ty go masz że Ci zamarzł :?:


powinno być - siłownik
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
qs300 


Wiek: 46
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 26
Skąd: Moszczenica
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-12-2007, 11:12   

O ile dobrze pamiętam, to ktoś z forumowiczów kiedyś napisał, że na zamarzające siłowniki dobry jest olej do smażenia (wjąć cały zamek, osuszyć go suszarką do włosów i wpuścić strzykawką trochę oleju na elementy ruchome).Jest to również dobry sposób na zamarzające guziki przy klamkach, tzn. wpuścić odrobinę oleju za pomocą strzykawki z igłą pomiędzy guzik a klamkę.
_________________
Lubię Włoszczyznę, nie tylko na talerzu
Fiat Tempra 1.6 SX ie +gaz '91 DGT
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2007, 11:16   

kujawski zamarza
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-12-2007, 11:26   

qs300 napisał/a:
...ktoś z forumowiczów kiedyś napisał, że na zamarzające siłowniki dobry jest olej do smażenia...


A nie lepiej WD 40 :?:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
svamp 



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-12-2007, 13:49   

tipacz96vc napisał/a:

A nie lepiej WD 40 :?:

WD 40 lepiej się sprawdza jako odsyfiacz niż smarowidło. Najlepiej użyć go do przed właściwym smarowaniem.
_________________
Tipo 1,6 AGT cat. i.e. '91
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-12-2007, 16:01   

svamp,

Może i masz racje ale po części wd 40 też smaruje i jest on ogólnie dostępny. Ja ostatnio zastosowałem bardziej wyszukany środek firmy AMBRESIL - EJECTOR PIN LUBRICANT. jest to smar o długotrwałym działaniu w sprayu przystosowany do pracy w ciężkich warunkach.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-12-2007, 21:30   

konikks napisał/a:
a ja zauważyłem inny problem w konstrukcji klamki w tipo. nie mam problemu z zamkiem tzn z bębenkiem tylko nie raz jak przymarznie trzeba użyć duuuużo siły żeby wcisnąć przycisk do otwarcia drzwi z zewnątrz oczywiście...
Ja taki problem miałem juz tego roku otwarłem z pilota łapie za klamke a tu nic, musiałem dosys mocno puknac ;D zeby otwozyc!
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2007, 21:43   

egon11 napisał/a:
musiałem dosys mocno puknac ;D zeby otwozyc!


to kiedyś jak kombinowałem z centralnym to efekt był taki że jak chciałem otworzyć auto to wystarczyło mocniej klepnąć w drzwi i się otwierały

(od str kierowcy nie mam zamka zintegrowanego z centralnym tylko siłownik)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Luqas 



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 71
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-12-2007, 15:08   

sosen86 napisał/a:
ale mam inne pytanie przy okazjii czym posmarowac uszczelki dzwi zeby wogole dalo sie otworzyc...olej ?czy moze cos innego?

byl juz taki temat:) a tu link:
http://forum.tempra.org/t...t9696.htm#97758
  
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-12-2007, 12:54   

Ok na zamarzające zamki jest wiele sposobów....mnie interesuje zamarzający siłownik........bo albo nie mogę otworzyć drzwi..same sie zamykają po niby otwarciu....bądź na odwrót.....znacie jakiś sposób? pewnie bez rozbierania tapicerki sie nie obędzie....chyba trzeba uszczelnić gumkę na siłowiku naciągając condoma........chyba że ktoś już walczył z tym i ma lepszy pomysł....
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-12-2007, 16:40   

cwynarx, centralny w zamkach (seryjny) czy siłowniki dorabiane?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-12-2007, 00:46   

Miałem podobny problem z siłownikiem w prawych przednich drzwiach. Wymieniłem siłownik. Koszt 50 złotych.
  
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-11-2009, 12:13   

Drobna reaktywacja.

Pani i Panowie, zanim cokolwiek wlejecie do zamków, sprawdźcie najpierw w zamrażalniku czy specyfik nie zmienia sie w kostkę.

Od wiosny z zapamiętaniem dumny ze swej inwencji lałem w bębenki i zapadki smar w sprayu K2. Kilka dni temu przy -2stC okazało sie, że smar zamienił sie w kostkę.

Musiałem wyjąć zamki (jedna klamka rozwalona) i wypłukac rozpuszczalnikiem syfa.

Po myciu położyłem mechanizm z zamkiem na farelce, wysuszyłem fest i zalałem smarem silikonowym w sprayu (wpierw przeszedł test w zamrażalniku). Efekt jak na razie super - zamek czyszczony działa na mrozie bez problemów, drugi jeszcze nie czyszczony nawet kluczyka nie wpuszcza.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-11-2009, 14:57   

zamek czy siłownik może przymarznąć tylko z powodu wilgoci. więc właściwą walką z problemem nie są tanie spraye z supermarketów lecz np. wd-40 które choć może nie jest typowym smarowidłem to doskonale usuwa wilgoć. prawidłowo należałoby najpierw użyć wd-40 w cwelu usunięcia wilgoci a następnie 1-2 dni później strzykawką napuścić troszeczkę oleju ( byle nie silikonowego) np. teflonowego lub najlepiej jakiegoś białego płynnego smaru.

pomimo że auto garażuje zaś centralny mam z pilota i owy problem mnie wogóle nie dotyczy to o elementy które wymagają smarowania zawsze dbam
osobiście polecam "HSW-100" lub nieco tańszy "boll biały smar"
  
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-11-2009, 15:44   

Ten K-2 to właśnie takie WD40 z tego co wiem. Rozpuszczalnik odparował, została kostka smaru.

Poczekamy aż dziadek mróz znów przyjdzie, zweryfikuję ten silikon.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-11-2009, 09:14   

Wychodze sobie wczoraj z pracy, wczesniej padalo a wieczorkiem mrozik :( podchodze do autka otworzylrm centralke z pilota i ...............wałek :sciana: Otoz pierwsze co to zamarzł przycisk w klamce, ale po paru razach poszedl. Pozniej uszczelki zamrozilo :sciana: ale tez wkoncu poszlo :) Noi dumny z siebie odpalilem autko i zaczalem skrobac szybki. Po fakcie wsiadam do autka i chce zamknac drzwi i ..................znowu wałek :sciana: niewiem co sie zamrozilo znowu ale zapadka ta ruchoma w drzwiach nie chciala zaskoczyc na bolec w budzie :roll: a po paru razach naciskajac klamke wew i zew to wkoncu zaskoczylo. Panowie radzcie bo szkoda mi Tipka.
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-11-2009, 09:23   

krzychTIPOspeed napisał/a:
zamarzł przycisk w klamce, ale po paru razach poszedl

Nic na siłe, przycisk pójdzie ale w środku nie zawsze doskoczy, po czasie zawsze przechodzi.
krzychTIPOspeed napisał/a:
uszczelki zamrozilo

Wazeliną je natłuścić
Ogólnie to ja ładuję, jak mam okazję, w zamki co 2tyg WD40 i w koło przycisków też, wazelinka i odmrażacz do zamków i zawsze jakoś się wejdzie do autka
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-11-2009, 09:25   

a co z tym zamykaniem drzwi? co tam zamarzlo ze nie chcialo sie zamknac?
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-11-2009, 09:43   

krzychTIPOspeed, szczerze to i ja nie wiem, ale wydaje mi siś że to z budowy zamka wynika, wciskasz przycisk i nim popychasz dzwignię do otwierania zamka(część zamka), przycisk odskoczy odrazu albo i nie, a ta dzwignia stanie i masz tak jak byś wciśnięte miał cały czas, potem też odskoczy. To chyba dlatego że tal wilgoć i woda się dostaje, jeździłem 3T/T i w każdym min raz tak miałem
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-11-2009, 09:46   

No ja pikole sie tak szarpac co woeczor. Musi byc jakis sposob na to :roll:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-11-2009, 09:53   

Tak jaj pisałem wyżej, jak będziesz dbał to obejdzie się bez większych problemów, ja tamtej zimy miałem ten problem ale z drzwiami pasarzera bo moje były zalewane wd, otwierałem ze środka i było ok, ale jak mi ktoś nadgorliwie sam otworzył to przez 2-3km trzymał drzwi
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-11-2009, 09:55   

A gdzies to bylo ze uszczelki mozna plakiem popsikac to wtedy bedzie git?
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-11-2009, 10:08   

przez kilka lat uszczelki smarowałem olejem kujawskim, a i do zamka wstrzykiwałem ładnych parę kropel. Typowo domowy sposób, ale działa.

Jeśli zaś chodzi o problem z zamknięciem drzwi - sposobu nie znalazłem. A miałem z tym styczność w dwóch polonezach, maluchu i temprze. Zobaczymy jak to ze Smoczycą będzie. Zwykle problem ten ustaje po wytrzęsieniu się i częściowym odtajaniu auta. Ja wożę ze sobą sznurek zimą, żebym nie musiał trzymać drzwi ręką w czasie jazdy ;D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-11-2009, 10:46   

ciechu napisał/a:
. Ja wożę ze sobą sznurek zimą, żebym nie musiał trzymać drzwi ręką w czasie jazdy

haha

Ale ktos tu pisal ze ten olej zamarza :(
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-11-2009, 11:10   

Widze, ze wszyscy mieli z tym stycznosc, w poprzednim Tipo, pare razy musiałem drzwi w czasie jazdy trzymac, zobaczymy jak Sedici sobie poradzi zimą ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load