wymiana uszczelki pod głowicą tempra 1,6 gaźnik |
Autor |
Wiadomość |
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2011, 23:27 wymiana uszczelki pod głowicą tempra 1,6 gaźnik
|
|
|
Szykuje mi się wymiana uszczelki pod głowicą ,(borygo dostaje się do cylindrów )
uszczelkę będę wymieniał sam w garażu.
i tu mam parę pytań :
1. na co uważać podczas rozbierania i składania ??
2.jaką uszczelkę kupić ?? ostatnio widziałem w sklepie jakąś specjalną uszczelkę do silników zasilanych lpg |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-03-2011, 23:43
|
|
|
http://forum.tempra.org/t...pod+g%B3owic%B1 co nieco w temacie
wladeczek22 napisał/a: | ostatnio widziałem w sklepie jakąś specjalną uszczelkę do silników zasilanych lpg |
daruj sobie takie wynalazki :p Podobnie jak olej, świece czy kable "dedykowane" do LPG
Chwyt marketingowy nic więcej |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2011, 00:00
|
|
|
czyli zwykła uszczelka będzie najlepsza?? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 00:05
|
|
|
wladeczek22, kup zwykłą uszczelkę, niema co kombinować będziesz miał ściągnięta głowice to można wymienić uszczelniacze zaworowe, koszt około 15zł za komplet i wypadałoby oddać ja do planowania. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 00:31
|
|
|
nie wiem czy w 1.6 jest tak samo, ale pamietaj o wyciścnieciu popychaczy zaworów, ja tego nie zrobiłem niestety, uważaj żeby srub nie zerwać od głowicy i od wałka rozrządu. jakby nie chciały isć obstukaj je najlesiej przez nasadke młotkiem |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2011, 08:58
|
|
|
ok nie będę kombinował i kupie zwykłą uszczelkę , wiem że po zdjęciu głowicy trzeba ją splanować |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 09:43
|
|
|
wladeczek22, no i dobrze jak byś skręcał głowice już kluczem dynamometrycznym, bo na oko to chłop w szpitalu umarł |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2011, 10:02
|
|
|
z kluczem dynamometrycznym morze być ciężko ale może skombinuje na chwile |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 10:04
|
|
|
Pożycz na pewno ktoś ma Masz tu kolejność oraz siłę. Jak dokręcisz tak będzie ci trzymała uszczelka.
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2011, 18:25
|
|
|
dzięki za pomoc:) |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 18:28
|
|
|
no i odkręcać też się powinno w zasadzie w odpowiedniej kolejności tj. odwrotnej niż przykręcasz. Bez klucza nawet nie próbuj tego dokręcać bo kompletnie to nie ma sensu.
JAM_BELFEGOR,
Jesteś pewien tego momentu ?? coś malutki się wydaje |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:15
|
|
|
Mnie też się wydaje trochę mały ale tak podaje książka. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:30
|
|
|
Moja książka podaje dla odmiany coś takiego dla silnika 1.4,1.6
-najpierw momentem 20 N-m;
-następnie momentem 40 N-m;
-potem o kąt 90 stopni
-powtórnie o kąt 90 stopni |
_________________ Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:36
|
|
|
TipTem, głowica tak , ale głowiczkę , już nie tak mocno |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:40
|
|
|
Maciek napisał/a: | TipTem, głowica tak , ale głowiczkę , już nie tak mocno |
Mam cały czas na myśli głowicę bo o niej piszemy?,prawda. |
_________________ Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:41
|
|
|
TipTem, tak , tylko lookałem na zdjęcie które dodał Jam , a jeśli dobrze widzę to na fotce jest głowiczka |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:44
|
|
|
Maciek w istocie macie słuszną rację kolego nic innego nie ma na focie aniżeli głowiczka. |
_________________ Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:46
|
|
|
TipTem, wychodzi na to że mam dobry wzrok |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:49
|
|
|
Maciek ja też nie pójdę do okulisty bo nie ma takiej potrzeby |
_________________ Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 23:01
|
|
|
I żeby nie było wątpliwości to głowicę dokręcasz tak :
- 40Nm wszystkie śruby w odpowiedniej kolejności
- potem od początku kolejnym momentem wszystkie śruby w odpowiedniej kolejności
- na końcu od początku w odpowiedniej kolejności wszystkie śruby w odpowiedniej kolejności |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2011, 11:41
|
|
|
TipTem napisał/a: |
Moja książka podaje dla odmiany coś takiego dla silnika 1.4,1.6
-najpierw momentem 20 N-m;
-następnie momentem 40 N-m;
-potem o kąt 90 stopni
-powtórnie o kąt 90 stopni |
Tak dokręcasz rzeczywiście głowicę, czyli trzeci element patrząc od góry. To co ja dałem to jest obudowa wałka, na która potocznie wszyscy mówią głowiczka (drugi z kolei element patrząc od góry) stąd ta rozbieżność. Pierwszy to pokrywa zaworów. Mniemam iż koledze wladeczek22, właśnie oto chodziło. Jeśli nie to i tak już ma komplet co jakim momentem skręcać. TipTem, jeszcze byś kolejność koledze podał.
** Dodano: 12-03-2011, 11:56 **
ok sam dodałem
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2011, 11:58
|
|
|
Jam Luczu już zapodał kolejnośc dokręcania wcześniej. Dokładnie to co teraz dodałeś. |
_________________ Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2011, 14:01
|
|
|
TipTem, ok nie wklikałem w temat |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|