Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana uszczelki pod głowicą tempra 1,6 gaźnik
Autor Wiadomość
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2011, 23:27   wymiana uszczelki pod głowicą tempra 1,6 gaźnik

Szykuje mi się wymiana uszczelki pod głowicą ,(borygo dostaje się do cylindrów )
uszczelkę będę wymieniał sam w garażu.
i tu mam parę pytań :

1. na co uważać podczas rozbierania i składania ??
2.jaką uszczelkę kupić ?? ostatnio widziałem w sklepie jakąś specjalną uszczelkę do silników zasilanych lpg
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-03-2011, 23:43   

http://forum.tempra.org/t...pod+g%B3owic%B1 co nieco w temacie :)

wladeczek22 napisał/a:
ostatnio widziałem w sklepie jakąś specjalną uszczelkę do silników zasilanych lpg


daruj sobie takie wynalazki :p Podobnie jak olej, świece czy kable "dedykowane" do LPG
Chwyt marketingowy nic więcej
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2011, 00:00   

czyli zwykła uszczelka będzie najlepsza??
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2011, 00:05   

wladeczek22, kup zwykłą uszczelkę, niema co kombinować 8) będziesz miał ściągnięta głowice to można wymienić uszczelniacze zaworowe, koszt około 15zł za komplet i wypadałoby oddać ja do planowania.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-03-2011, 00:31   

nie wiem czy w 1.6 jest tak samo, ale pamietaj o wyciścnieciu popychaczy zaworów, ja tego nie zrobiłem niestety, uważaj żeby srub nie zerwać od głowicy i od wałka rozrządu. jakby nie chciały isć obstukaj je najlesiej przez nasadke młotkiem
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2011, 08:58   

ok nie będę kombinował i kupie zwykłą uszczelkę , wiem że po zdjęciu głowicy trzeba ją splanować :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2011, 09:43   

wladeczek22, no i dobrze jak byś skręcał głowice już kluczem dynamometrycznym, bo na oko to chłop w szpitalu umarł :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2011, 10:02   

z kluczem dynamometrycznym morze być ciężko ale może skombinuje na chwile :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2011, 10:04   

Pożycz na pewno ktoś ma :lalala: Masz tu kolejność oraz siłę. Jak dokręcisz tak będzie ci trzymała uszczelka.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2011, 18:25   

dzięki za pomoc:)
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2011, 18:28   

no i odkręcać też się powinno w zasadzie w odpowiedniej kolejności tj. odwrotnej niż przykręcasz. Bez klucza nawet nie próbuj tego dokręcać bo kompletnie to nie ma sensu.
JAM_BELFEGOR,
Jesteś pewien tego momentu ?? coś malutki się wydaje
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2011, 21:15   

Mnie też się wydaje trochę mały ale tak podaje książka.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2011, 21:30   

Moja książka podaje dla odmiany coś takiego dla silnika 1.4,1.6
-najpierw momentem 20 N-m;
-następnie momentem 40 N-m;
-potem o kąt 90 stopni
-powtórnie o kąt 90 stopni
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2011, 21:36   

TipTem, głowica tak , ale głowiczkę , już nie tak mocno
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2011, 21:40   

Maciek napisał/a:
TipTem, głowica tak , ale głowiczkę , już nie tak mocno


Mam cały czas na myśli głowicę bo o niej piszemy?,prawda.
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2011, 21:41   

TipTem, tak , tylko lookałem na zdjęcie które dodał Jam , a jeśli dobrze widzę to na fotce jest głowiczka
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2011, 21:44   

Maciek w istocie macie słuszną rację kolego nic innego nie ma na focie aniżeli głowiczka.
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2011, 21:46   

TipTem, wychodzi na to że mam dobry wzrok :lalala:
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2011, 21:49   

Maciek ja też nie pójdę do okulisty bo nie ma takiej potrzeby :badgrin:
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2011, 23:01   

I żeby nie było wątpliwości to głowicę dokręcasz tak :
- 40Nm wszystkie śruby w odpowiedniej kolejności
- potem od początku kolejnym momentem wszystkie śruby w odpowiedniej kolejności
- na końcu od początku w odpowiedniej kolejności wszystkie śruby w odpowiedniej kolejności
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2011, 11:41   

TipTem napisał/a:

Moja książka podaje dla odmiany coś takiego dla silnika 1.4,1.6
-najpierw momentem 20 N-m;
-następnie momentem 40 N-m;
-potem o kąt 90 stopni
-powtórnie o kąt 90 stopni

Tak dokręcasz rzeczywiście głowicę, czyli trzeci element patrząc od góry. To co ja dałem to jest obudowa wałka, na która potocznie wszyscy mówią głowiczka (drugi z kolei element patrząc od góry) :lalala: stąd ta rozbieżność. Pierwszy to pokrywa zaworów. Mniemam iż koledze wladeczek22, właśnie oto chodziło. Jeśli nie to i tak już ma komplet co jakim momentem skręcać. TipTem, jeszcze byś kolejność koledze podał.

** Dodano: 12-03-2011, 11:56 **
ok sam dodałem :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2011, 11:58   

Jam Luczu już zapodał kolejnośc dokręcania wcześniej. Dokładnie to co teraz dodałeś.
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2011, 14:01   

TipTem, ok nie wklikałem w temat
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load