|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zabezpieczenie kola |
Autor |
Wiadomość |
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-05-2008, 19:45 Zabezpieczenie kola
|
|
|
Proszę o rade jak odkręcić śrube zabezpieczjącą koło ( almfelga ) przed kradzierzą. Zgubiłem tak zwaną przejściówke, a nie znam nr. katalogowego żeby dokupić nowy komplet z takim samym zabezpieczeniem.
Szpilka z zewnątrz jest okrągła, ma tylko nieforemne wyfrezowania w środku.
Czy da rade do takiej śruby dospawać nałożoną tulejke np. rurke ?? czy da się taką śrube wogóle spawać?? mam na mysli jej twardość. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-05-2008, 20:36
|
|
|
Miałem kiedyś taki problem w mercedesie 190D też alu fele kupiłem dobry frez i rozwierciłem dziwke niestety potem trzeba było demontować piaste wybić resztke szpilki póżniej naruchać tylko nową i poskładać . |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-05-2008, 20:43
|
|
|
powinna się dać spawać, to chyba najszybsze wyjście, cyknąć migiem do starego klucza lub do normalnej śruby |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-05-2008, 20:59
|
|
|
Niestety i ja miałem podobny problem , zrobiłem odcisk z modeliny i pieczołowicie (przez żmudne rozwiercanie) dorabiałem klucz. |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 14:14
|
|
|
Dzieki wszystkim za rady, prawdopodobnie czeka mnie spawanie gdyż szpilka jest zagłebiona na około 4 centymetry w alufeldze. Typ szpilki to Mc Grad . Dzwoniłem do firmy co sprzedaje takie szpilki i powiedzieli ze można spawać . Na razie czekam na pogode bo dziś u nas pada, a nie dysponuje garażem tylko najazdem. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
svamp
Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 48 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 15:20
|
|
|
Metoda trochę partyzancka, ale znajomy z pracy odkręcił szpilkę nabijając na nią klucz do zwykłych śrub obuchem siekiery |
_________________ Tipo 1,6 AGT cat. i.e. '91 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 21:22
|
|
|
wydaje się chyba najlepsza mając w perspektywie spawanie w alufeldze gdzie śruba jest schowana 4cm...
bob96, zbieraj kasę na regenerację felgi po spawaniu... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 21:27
|
|
|
konikks, może nie będzie tak źle,
ja osobiście zrobiłbym najpierw jakąś tubę choćby z puszki po piwie lub czegoś innego i wsunął dookoła śruby |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 21:30
|
|
|
yoyo, choćby nie wiem co to po spawaniu migomatem nawet będą ślady na feldze |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-05-2008, 17:26
|
|
|
Operacja zakończona sukcesem
Żadne lewowkręty nie dały dary. Śruba zabezpieczjąca była z górnej półki firmy Mc Gard , takie zakupiłem z autem
Postarałem się o rurke średnicy 20 mm, taki był łeb śruby, przygotowałem cztery kawałki po 9 centymetrów tak zeby rurka wystawała po za alufelge i do każdej rurki przyspawałem nakretke M-20.
Następnie odłączyłem akumulator i przystapiłem do dzieła. Nabiłem rurke na śrube tak że podczas spawania iskry nie miały prawa kaleczyć alumfelgi i za pomocą spawarki z alektrodą w środku rurki przyspawałem śrube do rurki. Po odczekaniu chwili postukałem jeszcze po rurce i przystąpiłem do odkręcania z pełnym sukcesem
Żadnych strat aluski nie poniosły.
Radośc moja była wielka po zakończeniu operacji
Możecie sobie wyobrazić co by było jak bym złapał gume na drodze i nie mógł odkręcic koła.
Dlatego wszystkim radze dobrze pilnujcie redukcji szpilki zabezpieczającej koło, ja swoją w pospiechu zostawiłem w kole i pojechałem .
Dzięki wszystkim za wszystkie cenne rady |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|