Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabezpieczenie kola
Autor Wiadomość
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2008, 19:45   Zabezpieczenie kola

Proszę o rade jak odkręcić śrube zabezpieczjącą koło ( almfelga ) przed kradzierzą. Zgubiłem tak zwaną przejściówke, a nie znam nr. katalogowego żeby dokupić nowy komplet z takim samym zabezpieczeniem.
Szpilka z zewnątrz jest okrągła, ma tylko nieforemne wyfrezowania w środku.
Czy da rade do takiej śruby dospawać nałożoną tulejke np. rurke ?? czy da się taką śrube wogóle spawać?? mam na mysli jej twardość.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2008, 20:36   

Miałem kiedyś taki problem w mercedesie 190D też alu fele kupiłem dobry frez i rozwierciłem dziwke niestety potem trzeba było demontować piaste wybić resztke szpilki póżniej naruchać tylko nową i poskładać . :-k
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-05-2008, 20:43   

powinna się dać spawać, to chyba najszybsze wyjście, cyknąć migiem do starego klucza lub do normalnej śruby
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-05-2008, 20:59   

Niestety i ja miałem podobny problem , zrobiłem odcisk z modeliny i pieczołowicie (przez żmudne rozwiercanie) dorabiałem klucz.
     Moneta
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-05-2008, 14:14   

Dzieki wszystkim za rady, prawdopodobnie czeka mnie spawanie gdyż szpilka jest zagłebiona na około 4 centymetry w alufeldze. Typ szpilki to Mc Grad . Dzwoniłem do firmy co sprzedaje takie szpilki i powiedzieli ze można spawać . Na razie czekam na pogode bo dziś u nas pada, a nie dysponuje garażem tylko najazdem.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
svamp 



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-05-2008, 15:20   

Metoda trochę partyzancka, ale znajomy z pracy odkręcił szpilkę nabijając na nią klucz do zwykłych śrub obuchem siekiery :)
_________________
Tipo 1,6 AGT cat. i.e. '91
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 21:22   

wydaje się chyba najlepsza mając w perspektywie spawanie w alufeldze gdzie śruba jest schowana 4cm... :roll:

bob96, zbieraj kasę na regenerację felgi po spawaniu...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 21:27   

konikks, może nie będzie tak źle,
ja osobiście zrobiłbym najpierw jakąś tubę choćby z puszki po piwie lub czegoś innego i wsunął dookoła śruby
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 21:30   

yoyo, choćby nie wiem co to po spawaniu migomatem nawet będą ślady na feldze
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-05-2008, 17:26   

Operacja zakończona sukcesem :)
Żadne lewowkręty nie dały dary. Śruba zabezpieczjąca była z górnej półki firmy Mc Gard , takie zakupiłem z autem :(
Postarałem się o rurke średnicy 20 mm, taki był łeb śruby, przygotowałem cztery kawałki po 9 centymetrów tak zeby rurka wystawała po za alufelge i do każdej rurki przyspawałem nakretke M-20.
Następnie odłączyłem akumulator i przystapiłem do dzieła. Nabiłem rurke na śrube tak że podczas spawania iskry nie miały prawa kaleczyć alumfelgi i za pomocą spawarki z alektrodą w środku rurki przyspawałem śrube do rurki. Po odczekaniu chwili postukałem jeszcze po rurce i przystąpiłem do odkręcania z pełnym sukcesem :D
Żadnych strat aluski nie poniosły.
Radośc moja była wielka po zakończeniu operacji :D
Możecie sobie wyobrazić co by było jak bym złapał gume na drodze i nie mógł odkręcic koła.
Dlatego wszystkim radze dobrze pilnujcie redukcji szpilki zabezpieczającej koło, ja swoją w pospiechu zostawiłem w kole i pojechałem .
Dzięki wszystkim za wszystkie cenne rady :uklony:
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load