Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy sprężyny z kombiaka podejdą do sedana ?
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-05-2007, 09:03   

moto77 napisał/a:
pewnie oczywiście tylko nie kazdego stać

Jak nie stać to nie rób. Koniec, kropka.
moto77 napisał/a:
jakzes taki mądry to podaj "przepis " na taki "nowy " zawias do zastavy????

A po co? nie zdradzam swoich patentów ;D
tuningowo.com napisał/a:
Kupiłem chodzone sprężyny Aibach- a

Eibach ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
tuningowo.com 


Wiek: 44
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 128
Skąd: Chełmża
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-05-2007, 19:08   

Raku napisał/a:
Eibach

Też tak myślałem :D
     Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-05-2007, 08:09   

miszko napisał/a:
moto77 napisał/a:
znowu z jakimis magnetyzerami wyjeżdżasz tylko po co?

Przykład poziomu "tuningu".

..nie znajduje w tym nic wspólnego zawias przerobiony daje większa frajdę z jazdy a magnetyzery nic nie dają więc analogii niema..twoim zdaniem żeby było skuteczne to trzeba "bulić" i wszstko dobre co ze "znaczkiem" inne rzeczy sa niedobre.....wszystko ludzie robia, więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby pewne patenty ulepszyc lub poprawić. oczywistym jest przeróbka tym bardziej niesprawdzona nie zawsze daje dobre efekty ale z odrobina doświadczenia jest sie wstanie osiągnąć dobre efekty nie mająć dużej gotówki.
Raku napisał/a:
Jak nie stać to nie rób. Koniec, kropka.

To jest czyste wymądrzanie się ....
Raku napisał/a:
A po co? nie zdradzam swoich patentów
widocznie niema co zdradzać... dobierz mi resor tylny do zastavy z jakiegos katalogu- życze powodzenia ...kończę te dywagacje bo mam swoje doswiadczenia i przemyślenia na ten temat (i kumpli)i nie potrzebuje nikogo przekonywac do tego o czym mówie , wy natomiast trwajcie na swoim stanowisku i wszyscuy bedą zadowoleni...Pozdrawiam oziemble... :badgrin:
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
  
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-05-2007, 09:43   

moto77 napisał/a:
oczywistym jest że rzeźbienie nie zawsze daje dobre efekty

rzeźbienie daje przeważnie dobre efekty. Ale rzeźbienie, nie kowalstwo...
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-05-2007, 10:09   

Cytat:
rzeźbienie daje przeważnie dobre efekty. Ale rzeźbienie, nie kowalstwo...
powiedział co wiedział..nie czepiaj się słów ..dyskusja to wymiana argumentów a nie przypierd... sie do pojedyńczych słów :lalala:
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-05-2007, 11:00   

moto77 przypierd... się bo dla mnie cięcie sprężyn to kowalstwo! Również pozdrawiam i żegnam ozięble :lalala:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-05-2007, 17:52   

moto77, rozumie, że każdy szuka alternatywnych rozwiązań, po to jest to forum, aby się poradzić i znaleść jakieś rozwiązanie. Wierz mi, akurat studiowałem kierunek związany z materiałami itp. Sprężyny wykonane są z stali bardzo giętkiej (głównie uzyskane przez stosowanie różnych dodatków i sposobu "budowy" wewnętrznej - nie wnikająć w szczegóły). Poszukaj coś o takim temacie jak Materiałoznactwo. Skrypty w internecie napewno będą jakieś.

To inny przykład. Sprężyna ma 10 zwoi. Na sprężyne działa nacisk 500kg. Wychodzi, że jeden zwój "utrzymuje" nacisk 50kg. Obicnasz dwa zwoje, masz ich 8, nacisk zostaje ten sam. Nacisk na jeden zwój wychodzi już 62,5kg. To jeżeli auto stoji. A jak pojedzie to i czasami ta siła przy "wpadnięciu" w dziurę wzrośnie o duże wartości.

Wtedy te 8 zwoi musi przejać większy nacisk. W efekcie może nie odrazu, ale z czasem - a wystarczy jakaś wada w budowe (wewnętrzna skaza, nie wykryta w kontroli), spowoduje, że akurat pęknie jak ty będziesz sobie w najlepsze jechał. Istnieje jeszcze takie coś jak zmęczenie materiału.

O przykład tuningu z magnetyzerami chodziło mi o to, że wiara wkłada sobie te różne magnesy pod maskę silnik i myśli, że to coś im da. Obcinanie sprężyn może jest bardziej "widoczną zaletą", ale poziom "tuningu" podobny. Z tym, że magnesy jak sobie włożysz akurat nie doprowadza bezpośrednio do uszkodzenia auta, a sprężyny - napewno tak.

Dobra, mogę się zgodzić, poziom może nie ten sam...
Z tym, że cięcie sprężyn jest gorsze.

Zauważ też, że amortyzator działa w jakimś zakresie (wysunięcie, wsunięcie). Obcinasz sprężynę, auto idzie w dół. Amortyzator zaczy na pracować w innym "zakresie". Wpadasz w dziurę, a amortyzator już i tak jest "obniżony" i zbyt "miękki" by stłumić ten nagły ruch. Tłok dobija do podstawy i w efekcie może dojść do uszkodzenia (tłoka, prętu).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-05-2007, 20:07   

Pewnie cięcie jest alternatywą dla drogich sprężyn, ale osobiście bym jeździł i się oglądał za siebie, czy czegoś nie zgubiłem. Lepiej jednak pozbierać na coś z atestem - przynajmniej potem jest na kogo zwalać jak coś nawali.

BTW: czy zawiecha w Bravie jest taka jak w Tipo? Sprężyny by przypasowały mi z Bravki?
_________________
     Moneta
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-05-2007, 07:20   

Nigdy nie twierdziłem że to rozwiązanie bez wad...nigdy nie obcinałem sprężyn o dwa zwoje najwyżej 3/4 zwoja z jednoczesnym dogięciem końca...nigdy mi nic nieodpadło...po to są odboje na amorze żeby nie uszkodziło tłoka...generalnie seryjną spręzynę nie ma sensu ciąć to fakt bo to oznacza ciągłe dobijanie ..można natomiast dobrac sprężynę od mocniejszej wersji silnikowej i lekko zmodyfikować ot ... albo znając średnice zwojów wziąść jakąkolwiek sprężynę o większej średnicy drutu ....zaznaczam nie do każdego auta dokupić można sprężyny sportowe a czasem jeśli juz są to kosztują krocie ... ja sie podpieram praktyką a nie tylko teorią,bo teoretycznie masz rację tylko że praktyka pokazuje że niekoniecznie .............
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-05-2007, 17:27   

mrk69 napisał/a:
czy zawiecha w Bravie jest taka jak w Tipo? Sprężyny by przypasowały mi z Bravki?

Konstrukcja jest taka sama choć różni się szczegółami, sprężyny powinny podejść bez najmniejszego problemu.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load