|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czy sprężyny z kombiaka podejdą do sedana ? |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
tuningowo.com
Wiek: 44 Dołączył: 22 Mar 2006 Posty: 128 Skąd: Chełmża
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-05-2007, 19:08
|
|
|
Też tak myślałem |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-05-2007, 08:09
|
|
|
miszko napisał/a: | moto77 napisał/a: | znowu z jakimis magnetyzerami wyjeżdżasz tylko po co? |
Przykład poziomu "tuningu". |
..nie znajduje w tym nic wspólnego zawias przerobiony daje większa frajdę z jazdy a magnetyzery nic nie dają więc analogii niema..twoim zdaniem żeby było skuteczne to trzeba "bulić" i wszstko dobre co ze "znaczkiem" inne rzeczy sa niedobre.....wszystko ludzie robia, więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby pewne patenty ulepszyc lub poprawić. oczywistym jest przeróbka tym bardziej niesprawdzona nie zawsze daje dobre efekty ale z odrobina doświadczenia jest sie wstanie osiągnąć dobre efekty nie mająć dużej gotówki.
Raku napisał/a: | Jak nie stać to nie rób. Koniec, kropka. |
To jest czyste wymądrzanie się .... Raku napisał/a: | A po co? nie zdradzam swoich patentów | widocznie niema co zdradzać... dobierz mi resor tylny do zastavy z jakiegos katalogu- życze powodzenia ...kończę te dywagacje bo mam swoje doswiadczenia i przemyślenia na ten temat (i kumpli)i nie potrzebuje nikogo przekonywac do tego o czym mówie , wy natomiast trwajcie na swoim stanowisku i wszyscuy bedą zadowoleni...Pozdrawiam oziemble... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-05-2007, 09:43
|
|
|
moto77 napisał/a: | oczywistym jest że rzeźbienie nie zawsze daje dobre efekty |
rzeźbienie daje przeważnie dobre efekty. Ale rzeźbienie, nie kowalstwo... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-05-2007, 10:09
|
|
|
Cytat: | rzeźbienie daje przeważnie dobre efekty. Ale rzeźbienie, nie kowalstwo... | powiedział co wiedział..nie czepiaj się słów ..dyskusja to wymiana argumentów a nie przypierd... sie do pojedyńczych słów |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-05-2007, 11:00
|
|
|
moto77 przypierd... się bo dla mnie cięcie sprężyn to kowalstwo! Również pozdrawiam i żegnam ozięble |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-05-2007, 17:52
|
|
|
moto77, rozumie, że każdy szuka alternatywnych rozwiązań, po to jest to forum, aby się poradzić i znaleść jakieś rozwiązanie. Wierz mi, akurat studiowałem kierunek związany z materiałami itp. Sprężyny wykonane są z stali bardzo giętkiej (głównie uzyskane przez stosowanie różnych dodatków i sposobu "budowy" wewnętrznej - nie wnikająć w szczegóły). Poszukaj coś o takim temacie jak Materiałoznactwo. Skrypty w internecie napewno będą jakieś.
To inny przykład. Sprężyna ma 10 zwoi. Na sprężyne działa nacisk 500kg. Wychodzi, że jeden zwój "utrzymuje" nacisk 50kg. Obicnasz dwa zwoje, masz ich 8, nacisk zostaje ten sam. Nacisk na jeden zwój wychodzi już 62,5kg. To jeżeli auto stoji. A jak pojedzie to i czasami ta siła przy "wpadnięciu" w dziurę wzrośnie o duże wartości.
Wtedy te 8 zwoi musi przejać większy nacisk. W efekcie może nie odrazu, ale z czasem - a wystarczy jakaś wada w budowe (wewnętrzna skaza, nie wykryta w kontroli), spowoduje, że akurat pęknie jak ty będziesz sobie w najlepsze jechał. Istnieje jeszcze takie coś jak zmęczenie materiału.
O przykład tuningu z magnetyzerami chodziło mi o to, że wiara wkłada sobie te różne magnesy pod maskę silnik i myśli, że to coś im da. Obcinanie sprężyn może jest bardziej "widoczną zaletą", ale poziom "tuningu" podobny. Z tym, że magnesy jak sobie włożysz akurat nie doprowadza bezpośrednio do uszkodzenia auta, a sprężyny - napewno tak.
Dobra, mogę się zgodzić, poziom może nie ten sam...
Z tym, że cięcie sprężyn jest gorsze.
Zauważ też, że amortyzator działa w jakimś zakresie (wysunięcie, wsunięcie). Obcinasz sprężynę, auto idzie w dół. Amortyzator zaczy na pracować w innym "zakresie". Wpadasz w dziurę, a amortyzator już i tak jest "obniżony" i zbyt "miękki" by stłumić ten nagły ruch. Tłok dobija do podstawy i w efekcie może dojść do uszkodzenia (tłoka, prętu). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-05-2007, 20:07
|
|
|
Pewnie cięcie jest alternatywą dla drogich sprężyn, ale osobiście bym jeździł i się oglądał za siebie, czy czegoś nie zgubiłem. Lepiej jednak pozbierać na coś z atestem - przynajmniej potem jest na kogo zwalać jak coś nawali.
BTW: czy zawiecha w Bravie jest taka jak w Tipo? Sprężyny by przypasowały mi z Bravki? |
_________________
|
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-05-2007, 07:20
|
|
|
Nigdy nie twierdziłem że to rozwiązanie bez wad...nigdy nie obcinałem sprężyn o dwa zwoje najwyżej 3/4 zwoja z jednoczesnym dogięciem końca...nigdy mi nic nieodpadło...po to są odboje na amorze żeby nie uszkodziło tłoka...generalnie seryjną spręzynę nie ma sensu ciąć to fakt bo to oznacza ciągłe dobijanie ..można natomiast dobrac sprężynę od mocniejszej wersji silnikowej i lekko zmodyfikować ot ... albo znając średnice zwojów wziąść jakąkolwiek sprężynę o większej średnicy drutu ....zaznaczam nie do każdego auta dokupić można sprężyny sportowe a czasem jeśli juz są to kosztują krocie ... ja sie podpieram praktyką a nie tylko teorią,bo teoretycznie masz rację tylko że praktyka pokazuje że niekoniecznie ............. |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-05-2007, 17:27
|
|
|
mrk69 napisał/a: | czy zawiecha w Bravie jest taka jak w Tipo? Sprężyny by przypasowały mi z Bravki? |
Konstrukcja jest taka sama choć różni się szczegółami, sprężyny powinny podejść bez najmniejszego problemu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|