Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podgrzewanie płynu spryskiwaczy
Autor Wiadomość
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-12-2009, 23:48   

W Alfie mam fajny firmowy wynalazek, grzane dysze spryskiwaczy ;] mrozy nie straszne ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-12-2009, 16:51   

czytajac ten temat wpadlem na pomysl innego grzania plynu do spryskiwaczy . Kawałek rurki miedzianej zawinac w spirale i zamocowac w zbiorniczku spryskiwaczy wyprowadzajac 2 jej kawalki poza zbiorniczek i podlanczajac je do obiegu plynu chlodniczego wtedy caly czas plyn byl by cieply a w recz goracy jak silnik sie nagrzeje
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-12-2009, 17:00   

MARIOVIRUS, teoretycznie może i dobry pomysł ale wydaje mi się, że wtedy zwłaszcza w zimę silnik dłużej by się grzał i miał by problemy z osiągnięciem właściwej temperatury
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-12-2009, 19:07   

Luczu, o tym nie pomyslalem
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-12-2009, 23:01   

MARIOVIRUS, poza tym dochodzi temat ciśnieniowego układu chłodzenia. Jeżeli miałbyś nieszczelności na tych rurkach to raz dwa byś sobie załatwił układ chłodzenia. Chociaż widziałem gdzieś też patent na płyn chłodniczy, ale to było seryjne, a nie gmeranie pasjonatów amatorów :)
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-12-2009, 00:11   

Mnie mimo iż miałem płyn zimowy w te największe mrozy po prostu wszystko zamarzło i taki patent z owijaniem woku wężyka nic by nie dał, tak więc zacząłem sobie myśleć właśnie jak kolega MARIOVIRUS, jak tu podgrzać cały płyn. Z góry założyłem sobie że nie będę ingerował w układ chłodzenia, bo za dużo może się na nie korzyść obrócić (np. wspomniane wcześniej przecieki, pompa może nie wydolić, termostat nie przewiduje dodatkowego odbioru temp. itd.) więc grzałka elektryczna zamocowana w zbiorniczku z zabezpieczeniem termostatycznym + włącznik w kabinie. Niestety stanęło na poszukiwaniu nadającej się do zamontowania grzałki do dziś nie znalazłem nic odpowiedniego. Musi być to grzałka do cieczy, na 12V, niezbyt prądożerna, w rozsądniej cenie, no i najlepiej w formie prostego pręta bo taką najlepiej zamontować (żadnych spiral bo nie ma tego jak wprowadzić do zbiornika nie tnąc tego w drobiazgi), reszta będzie banalnie prosta. Jakiś bezpiecznik, włącznik, trochę przewodów, no i termo wyłącznik, lutownica i trochę samozaparcia. Gdyby ktoś znał grzałkę spełniającą takie wymogi proszę o kontakt. ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-12-2009, 02:14   

http://www.allegro.pl/ite...ewacz_wody.html zawsze można stuningować :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-12-2009, 11:44   

JAM_BELFEGOR, musiałbyś spróbować z grzałką od akwarium. One czasem mają termostaty wbudowane, a na pewno są w kształcie pręta - tudzież rurki. Kwestia przerobienia tego pod 12 V
_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-12-2009, 12:31   

Taka jedna uwaga! Myślałem o takim podgrzewaczu jeszcze kiedy miałem poloneza. Wtedy wyczytałem ciekawy artykuł w Motorze. Właśnie o tym jak zrobić to samemu. Niestety tego nr Motoru już nie mam. Chodziło o grzałkę wokół której nawinięty spiralnie byłby wężyk z płynem. Grzałka ponoć tania i łatwo dostępna, o dużej mocy, dlatego trzeba by było najpierw oczywiście odpalić auto i potem spryskać szyby (ale to raczej oczywiste). Wszystko miało działać na zasadzie takiej jak typowy podgrzewacz przepływowy. Grzeje tylko podczas używania. Czyli całkiem ekonomicznie i bez ingerowania w układ chłodzenia. Trzeba tylko pilnować jednej rzeczy. Aby temperatura płynu padającego już na szybę nie przekraczała 55'c przy mrozie bodajże -15'c, bo szybka będzie do wymiany ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-12-2009, 12:47   

a ja to by zrobił inaczej przedłuzyc wezyk od płynu podrzewajacego przepustnice (tak jest w alfie ) i wpuscic go do zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-12-2009, 13:19   

JAM_BELFEGOR, a nie pomyslales o tym ze mogla by to byc swieca zarowa z jakiegos diesla
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-12-2009, 17:17   

z tych wszystkich zabiegów nie wiem czy nie łatwiej było by przenieść cały zbiorniczek z płynem gdzieś bliżej silnika lub kolektora wydechowego. po paru kilometrach temperatura w komorze silnika spokojie zagrzała by płyn do 10-30 stopni. możliwe do wykonania chyba tylko w przypadku silników 1.4 czy 1.6 bo tam pod maską jest dużo miejsca :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-12-2009, 19:16   

Leśniczy, a w lato w korkach zbiorniczek sam się stanie płynem :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-12-2009, 19:29   

Luczu napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite...ewacz_wody.html zawsze można stuningować :)
jasne :doubt:
Cytat:
JAM_BELFEGOR, musiałbyś spróbować z grzałką od akwarium. One czasem mają termostaty wbudowane, a na pewno są w kształcie pręta - tudzież rurki. Kwestia przerobienia tego pod 12 V
z reguły za drogie, za prądożerne i na 230V a większość jest w szklanej obudowie którą łatwo uszkodzić.
albert1991 napisał/a:
a ja to by zrobił inaczej przedłuzyc wezyk od płynu podrzewajacego przepustnice (tak jest w alfie ) i wpuscic go do zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy
napisałem że ingerencja nie wchodzi w grę już i tak od LPG w zimie jak jadę nie mam 90 stopni tylko ~85 poza tym na co mi w lecie wrzątek na szybę?
m.m1981 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, a nie pomyslales o tym ze mogla by to byc swieca zarowa z jakiegos diesla
a jak osadzić świecę w plastikowym zbiorniczku, nie topiąc go? poza tym świeca nie jest przeznaczona do grzania cieczy.
Leśniczy napisał/a:
z tych wszystkich zabiegów nie wiem czy nie łatwiej było by przenieść cały zbiorniczek z płynem gdzieś bliżej silnika lub kolektora wydechowego. po paru kilometrach temperatura w komorze silnika spokojie zagrzała by płyn do 10-30 stopni. możliwe do wykonania chyba tylko w przypadku silników 1.4 czy 1.6 bo tam pod maską jest dużo miejsca :)
tak i jak Luczu, słusznie zauważył cieszyć się w lecie papka plastikowa na silniku :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-12-2009, 21:36   

JAM_BELFEGOR, a taka grzałeczka od spodu badz gdzies z boku zbiorniczka zainstalowac http://allegro.pl/item867..._a4_1_8_5v.html ewentualnie denaturatu dolac do plynu spryskiwaczy nie bedzie cieply ale na pewno nie zamarznie
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-12-2009, 01:15   

MARIOVIRUS napisał/a:
ewentualnie denaturatu dolac do plynu spryskiwaczy nie bedzie cieply ale na pewno nie zamarznie


no dobra dobra ... ale po co denaturat skoro można kupić zimowy ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-12-2009, 06:13   

MARIOVIRUS napisał/a:
JAM_BELFEGOR, a taka grzałeczka od spodu badz gdzies z boku zbiorniczka zainstalowac http://allegro.pl/item867..._a4_1_8_5v.html ewentualnie denaturatu dolac do plynu spryskiwaczy nie bedzie cieply ale na pewno nie zamarznie
o i już coś konkretniejszego szkoda tylko że na 5V i tyle kosztuje, ale dzięki za jakiś punkt zaczepienia
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-12-2009, 23:34   

JAM_BELFEGOR, to chyba chodzi o model silnika ze jest na 5 garach a nie grzalka na 5v bo watpie ze tak dla checy zamontowali jakies ustrojstwo zmniejszajace napiecie w aucie dla grzalki
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-12-2009, 23:55   

MARIOVIRUS napisał/a:
o chyba chodzi o model silnika ze jest na 5 garach

Nie V5 tylko 5V czyli silnik pięciozaworowy
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-12-2009, 00:35   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
tak i jak Luczu, słusznie zauważył cieszyć się w lecie papka plastikowa na silniku :D


po zimie przekładka zbiorniczka w pierwotne miejsce :)
i niech nikt nie mówi że za dużo zabawy, bo same kombinacje alpejskie z grzałkami itp wymagają tyle samo zabawy lub więcej. a dla hardcorowców którzy nie chcą zainwestować w dobry płyn do spryskiwaczy ( -22C) . mozna do tego zwykłego (-15-17) wlać litr denaturatu :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-12-2009, 15:17   

Leśniczy napisał/a:
bo same kombinacje alpejskie z grzałkami itp wymagają tyle samo zabawy lub więcej.
jak się wie jak się do tego zabrać, to mniej kombinowania niż z przekładaniem zbiornika co pół roku :lalala: i kombinujesz raz i pożądnie. Bez druciarstwa!
Leśniczy napisał/a:
a dla hardcorowców którzy nie chcą zainwestować w dobry płyn do spryskiwaczy ( -22C) .
chętnie dowiem się jakiego producenta płyn nie zamarza faktycznie przy -20'c. Bo korzystałem z kilku różnych i albo nie przekroczył granicy -20'c w fazie płynnej, albo pozostawiał smugi na szybie, które też nie pozwalały wiele widzieć. Kiedyś trafiłem na dobry płyn który sprawował się jak ta lala przy nawet -24'c (trzy lata temu) ale nie pamiętam już nazwy. Śmieszna była :D

Podgrzewacz płynu rozwiązuje te wszystkie problemy. Ale podgrzewacz, a nie zbiorniczek przydrutowany do kolektora :lol:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-12-2009, 18:17   

ciechu napisał/a:
chętnie dowiem się jakiego producenta płyn nie zamarza faktycznie przy -20'c. Bo korzystałem z kilku różnych i albo nie przekroczył granicy -20'c w fazie płynnej, albo pozostawiał smugi na szybie, które też nie pozwalały wiele widzieć.

dokładnie tak zachowują sie tanie płyny z marketów !!! w tamtą zimę kupiłem w tesco płyn do -20 który mroził mi szybę przy -15.

obecnie używam shella w proporcjach 60:40 i w te największe mrozy rozpuszcza lód z szyby jak ciepła woda.( koncentrat mieszam z wodą destylowana nie kranówką )
http://allegro.pl/item859...centrat_4l.html

zresztą KAŻDY koncentrat rozrobiony w proporcjach 60:40 bez problemu wytrzyma -25 i nie pozostawi smug

dla bardziej wymagających to:
55% płynu na 45 % wody do minus 40 stopni
http://allegro.pl/item863..._80st_1_5l.html
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-12-2009, 20:19   

Leśniczy, szczerze nie pomyślałem o koncentratach, ale dzięki za naprowadzenie. Przyda się ;) Ale trzeba wrócić do sedna bo schodzimy z tematu ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-12-2009, 12:57   

A np. mata grzewcza, taka jak do lusterek? Dość tania, powierzchnia chyba wystarczająca żeby całe dno zbiorniczka podgrzać :?:

http://www.allegro.pl/ite...rek_gf_15s.html

Pozostaje kwestia doboru odpowiedniej mocy całej maty i wyprowadzenia załączania pod jakiś przycisk np. w listewce nad sterowaniem nawiewem - włączasz kiedy potrzebujesz :)
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-12-2009, 12:59   

maidun, wydaje mi się, że takie coś nie pomoże na 5 litrow płynu żeby go ogrzać
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load