Podgrzewanie płynu spryskiwaczy |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 23:48
|
|
|
W Alfie mam fajny firmowy wynalazek, grzane dysze spryskiwaczy ;] mrozy nie straszne ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-12-2009, 16:51
|
|
|
czytajac ten temat wpadlem na pomysl innego grzania plynu do spryskiwaczy . Kawałek rurki miedzianej zawinac w spirale i zamocowac w zbiorniczku spryskiwaczy wyprowadzajac 2 jej kawalki poza zbiorniczek i podlanczajac je do obiegu plynu chlodniczego wtedy caly czas plyn byl by cieply a w recz goracy jak silnik sie nagrzeje |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-12-2009, 17:00
|
|
|
MARIOVIRUS, teoretycznie może i dobry pomysł ale wydaje mi się, że wtedy zwłaszcza w zimę silnik dłużej by się grzał i miał by problemy z osiągnięciem właściwej temperatury |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-12-2009, 19:07
|
|
|
Luczu, o tym nie pomyslalem |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-12-2009, 23:01
|
|
|
MARIOVIRUS, poza tym dochodzi temat ciśnieniowego układu chłodzenia. Jeżeli miałbyś nieszczelności na tych rurkach to raz dwa byś sobie załatwił układ chłodzenia. Chociaż widziałem gdzieś też patent na płyn chłodniczy, ale to było seryjne, a nie gmeranie pasjonatów amatorów |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 00:11
|
|
|
Mnie mimo iż miałem płyn zimowy w te największe mrozy po prostu wszystko zamarzło i taki patent z owijaniem woku wężyka nic by nie dał, tak więc zacząłem sobie myśleć właśnie jak kolega MARIOVIRUS, jak tu podgrzać cały płyn. Z góry założyłem sobie że nie będę ingerował w układ chłodzenia, bo za dużo może się na nie korzyść obrócić (np. wspomniane wcześniej przecieki, pompa może nie wydolić, termostat nie przewiduje dodatkowego odbioru temp. itd.) więc grzałka elektryczna zamocowana w zbiorniczku z zabezpieczeniem termostatycznym + włącznik w kabinie. Niestety stanęło na poszukiwaniu nadającej się do zamontowania grzałki do dziś nie znalazłem nic odpowiedniego. Musi być to grzałka do cieczy, na 12V, niezbyt prądożerna, w rozsądniej cenie, no i najlepiej w formie prostego pręta bo taką najlepiej zamontować (żadnych spiral bo nie ma tego jak wprowadzić do zbiornika nie tnąc tego w drobiazgi), reszta będzie banalnie prosta. Jakiś bezpiecznik, włącznik, trochę przewodów, no i termo wyłącznik, lutownica i trochę samozaparcia. Gdyby ktoś znał grzałkę spełniającą takie wymogi proszę o kontakt. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 11:44
|
|
|
JAM_BELFEGOR, musiałbyś spróbować z grzałką od akwarium. One czasem mają termostaty wbudowane, a na pewno są w kształcie pręta - tudzież rurki. Kwestia przerobienia tego pod 12 V |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 12:31
|
|
|
Taka jedna uwaga! Myślałem o takim podgrzewaczu jeszcze kiedy miałem poloneza. Wtedy wyczytałem ciekawy artykuł w Motorze. Właśnie o tym jak zrobić to samemu. Niestety tego nr Motoru już nie mam. Chodziło o grzałkę wokół której nawinięty spiralnie byłby wężyk z płynem. Grzałka ponoć tania i łatwo dostępna, o dużej mocy, dlatego trzeba by było najpierw oczywiście odpalić auto i potem spryskać szyby (ale to raczej oczywiste). Wszystko miało działać na zasadzie takiej jak typowy podgrzewacz przepływowy. Grzeje tylko podczas używania. Czyli całkiem ekonomicznie i bez ingerowania w układ chłodzenia. Trzeba tylko pilnować jednej rzeczy. Aby temperatura płynu padającego już na szybę nie przekraczała 55'c przy mrozie bodajże -15'c, bo szybka będzie do wymiany |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 12:47
|
|
|
a ja to by zrobił inaczej przedłuzyc wezyk od płynu podrzewajacego przepustnice (tak jest w alfie ) i wpuscic go do zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 13:19
|
|
|
JAM_BELFEGOR, a nie pomyslales o tym ze mogla by to byc swieca zarowa z jakiegos diesla |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 17:17
|
|
|
z tych wszystkich zabiegów nie wiem czy nie łatwiej było by przenieść cały zbiorniczek z płynem gdzieś bliżej silnika lub kolektora wydechowego. po paru kilometrach temperatura w komorze silnika spokojie zagrzała by płyn do 10-30 stopni. możliwe do wykonania chyba tylko w przypadku silników 1.4 czy 1.6 bo tam pod maską jest dużo miejsca |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-12-2009, 19:16
|
|
|
Leśniczy, a w lato w korkach zbiorniczek sam się stanie płynem :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 19:29
|
|
|
Luczu napisał/a: | http://www.allegro.pl/ite...ewacz_wody.html zawsze można stuningować | jasne
Cytat: | JAM_BELFEGOR, musiałbyś spróbować z grzałką od akwarium. One czasem mają termostaty wbudowane, a na pewno są w kształcie pręta - tudzież rurki. Kwestia przerobienia tego pod 12 V | z reguły za drogie, za prądożerne i na 230V a większość jest w szklanej obudowie którą łatwo uszkodzić. albert1991 napisał/a: | a ja to by zrobił inaczej przedłuzyc wezyk od płynu podrzewajacego przepustnice (tak jest w alfie ) i wpuscic go do zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy | napisałem że ingerencja nie wchodzi w grę już i tak od LPG w zimie jak jadę nie mam 90 stopni tylko ~85 poza tym na co mi w lecie wrzątek na szybę? m.m1981 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, a nie pomyslales o tym ze mogla by to byc swieca zarowa z jakiegos diesla | a jak osadzić świecę w plastikowym zbiorniczku, nie topiąc go? poza tym świeca nie jest przeznaczona do grzania cieczy. Leśniczy napisał/a: | z tych wszystkich zabiegów nie wiem czy nie łatwiej było by przenieść cały zbiorniczek z płynem gdzieś bliżej silnika lub kolektora wydechowego. po paru kilometrach temperatura w komorze silnika spokojie zagrzała by płyn do 10-30 stopni. możliwe do wykonania chyba tylko w przypadku silników 1.4 czy 1.6 bo tam pod maską jest dużo miejsca | tak i jak Luczu, słusznie zauważył cieszyć się w lecie papka plastikowa na silniku |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 21:36
|
|
|
JAM_BELFEGOR, a taka grzałeczka od spodu badz gdzies z boku zbiorniczka zainstalowac http://allegro.pl/item867..._a4_1_8_5v.html ewentualnie denaturatu dolac do plynu spryskiwaczy nie bedzie cieply ale na pewno nie zamarznie |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-12-2009, 01:15
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | ewentualnie denaturatu dolac do plynu spryskiwaczy nie bedzie cieply ale na pewno nie zamarznie |
no dobra dobra ... ale po co denaturat skoro można kupić zimowy ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 06:13
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | JAM_BELFEGOR, a taka grzałeczka od spodu badz gdzies z boku zbiorniczka zainstalowac http://allegro.pl/item867..._a4_1_8_5v.html ewentualnie denaturatu dolac do plynu spryskiwaczy nie bedzie cieply ale na pewno nie zamarznie | o i już coś konkretniejszego szkoda tylko że na 5V i tyle kosztuje, ale dzięki za jakiś punkt zaczepienia |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 23:34
|
|
|
JAM_BELFEGOR, to chyba chodzi o model silnika ze jest na 5 garach a nie grzalka na 5v bo watpie ze tak dla checy zamontowali jakies ustrojstwo zmniejszajace napiecie w aucie dla grzalki |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 23:55
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | o chyba chodzi o model silnika ze jest na 5 garach |
Nie V5 tylko 5V czyli silnik pięciozaworowy |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 00:35
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | tak i jak Luczu, słusznie zauważył cieszyć się w lecie papka plastikowa na silniku |
po zimie przekładka zbiorniczka w pierwotne miejsce
i niech nikt nie mówi że za dużo zabawy, bo same kombinacje alpejskie z grzałkami itp wymagają tyle samo zabawy lub więcej. a dla hardcorowców którzy nie chcą zainwestować w dobry płyn do spryskiwaczy ( -22C) . mozna do tego zwykłego (-15-17) wlać litr denaturatu |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 15:17
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | bo same kombinacje alpejskie z grzałkami itp wymagają tyle samo zabawy lub więcej. | jak się wie jak się do tego zabrać, to mniej kombinowania niż z przekładaniem zbiornika co pół roku i kombinujesz raz i pożądnie. Bez druciarstwa! Leśniczy napisał/a: | a dla hardcorowców którzy nie chcą zainwestować w dobry płyn do spryskiwaczy ( -22C) . | chętnie dowiem się jakiego producenta płyn nie zamarza faktycznie przy -20'c. Bo korzystałem z kilku różnych i albo nie przekroczył granicy -20'c w fazie płynnej, albo pozostawiał smugi na szybie, które też nie pozwalały wiele widzieć. Kiedyś trafiłem na dobry płyn który sprawował się jak ta lala przy nawet -24'c (trzy lata temu) ale nie pamiętam już nazwy. Śmieszna była
Podgrzewacz płynu rozwiązuje te wszystkie problemy. Ale podgrzewacz, a nie zbiorniczek przydrutowany do kolektora |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 18:17
|
|
|
ciechu napisał/a: | chętnie dowiem się jakiego producenta płyn nie zamarza faktycznie przy -20'c. Bo korzystałem z kilku różnych i albo nie przekroczył granicy -20'c w fazie płynnej, albo pozostawiał smugi na szybie, które też nie pozwalały wiele widzieć. |
dokładnie tak zachowują sie tanie płyny z marketów !!! w tamtą zimę kupiłem w tesco płyn do -20 który mroził mi szybę przy -15.
obecnie używam shella w proporcjach 60:40 i w te największe mrozy rozpuszcza lód z szyby jak ciepła woda.( koncentrat mieszam z wodą destylowana nie kranówką )
http://allegro.pl/item859...centrat_4l.html
zresztą KAŻDY koncentrat rozrobiony w proporcjach 60:40 bez problemu wytrzyma -25 i nie pozostawi smug
dla bardziej wymagających to:
55% płynu na 45 % wody do minus 40 stopni
http://allegro.pl/item863..._80st_1_5l.html |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:19
|
|
|
Leśniczy, szczerze nie pomyślałem o koncentratach, ale dzięki za naprowadzenie. Przyda się Ale trzeba wrócić do sedna bo schodzimy z tematu |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 12:57
|
|
|
A np. mata grzewcza, taka jak do lusterek? Dość tania, powierzchnia chyba wystarczająca żeby całe dno zbiorniczka podgrzać
http://www.allegro.pl/ite...rek_gf_15s.html
Pozostaje kwestia doboru odpowiedniej mocy całej maty i wyprowadzenia załączania pod jakiś przycisk np. w listewce nad sterowaniem nawiewem - włączasz kiedy potrzebujesz |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2009, 12:59
|
|
|
maidun, wydaje mi się, że takie coś nie pomoże na 5 litrow płynu żeby go ogrzać |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|