STRUMIENICA |
Autor |
Wiadomość |
MaDBoYs
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 100 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 08-11-2005, 23:57 STRUMIENICA
|
|
|
Chce kupic strumienice i chcialbym znac wasze zdanie czy warto kupywac.
______________
Fiat Tipo 1.4 i.e |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Arczej
Wiek: 114 Dołączył: 05 Lis 2005 Posty: 78 Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2005, 11:51
|
|
|
witam
ma kolege ktory sie scigal na 1/4 mili i serwisuje swoj samochod w VTG i ma troche pojecia o takich rzeczach. zapytalem sie go kiedys o strumienice bo chciales sobie zalozyc. powiedzial tak!!! takie strumienice ktore cos moga dac zaczynaja sie od ok. 500zl w zwyz i jezeli mial bym kupic taka oszukana w granicach 100-200zl to lepiej wstawic za miast niej kawalek rury. chyba ze chodzi ci o lekka zmiane dzwieku to wtedy taka lipna na alegro wystarczy, ale ogolnie to strata pieniedzy. dobrym wyjsciem jest zrobienie czegos takiego jak w wypowiedzi wyzej zalozyc przelotowy tlumik. ja osobiscie mam przelotowy srodkowy od poloneza i koncowy przelotowy od duzego fiata nie jest glosno a jak sie przycisnie to wydobywa sie fajny dzwiek. koncowy do fiata kosztuje ok 25zl a od poldka jakies 35zl wiec taki od fiata nadawal by sie na podmianke zamiast srodkowego
pozdrawiam |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-11-2005, 13:00
|
|
|
Do poczytania: test układów wydechowych |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MaDBoYs
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 100 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-11-2005, 17:02
|
|
|
Ale ja niechce zamiast tlumika srodkowego lub katalizatora tylko wsadzic miedzy filtrem stozkowym a silnikiem zeby doplyw powietrza byl lepszy i szybszy,chodzi glownie o moc a nie o dzwiek.Mysle o tym http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=71655044
_______________
Fiat Tipo 1.4 i.e |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-11-2005, 17:37
|
|
|
To jest chyba jeszcze gorszy pomysł niż strumienica w układzie wydechowym.
Ale co chcesz włożyć strumienicę wydechową w dolocie ?!
Najlepiej umieść stożek z dala od silnika - w tipo nie ma z tym problemu - i poprowadź w miarę prostym kawałkiem rury/przewodu.
Dobrze by było jakby długość i średnica były przeliczone pod konkretny silnik.
przykład montażu w bravo
|
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Arczej
Wiek: 114 Dołączył: 05 Lis 2005 Posty: 78 Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2005, 18:54
|
|
|
strumienica wydechowa w dolocie?? cos chyba nie tak!! jak chcesz miec lepszy doplyw powietrz to poprostu zainstaluj dolot do stozka tzw. POWER RURA. ja uzylem rury aluminiowej ktora mozna kupic w sklepie sanitarnym to byla rura do okapow itp. dolot zrobilem od spodu i poprowadzilem bezposrednio do stozka srednice rury mialem ok 15cm i oczywiscie stozek oddzielony od silnika. mialem zamontowany stozek tak jak na fotce w wypowiedzi wyzej
pozdrawiam |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-11-2005, 21:05
|
|
|
daruj sobie chlopie ta strumienice... |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2005, 21:37
|
|
|
1. strumiennica ma na celu glownie regulacje pojemnoscia ukladow zachowujac srednice przelotu
2. wazna jest ZAWSZE pojemnosc wydechu i dolotu, musza byc one mniej wiecej rowne, by przeplyw chociaz czesciowo byl dynamiczny. Nie mylic ze zjawiskami falowymi, bo do tego trzeba wiecej filozofii i obliczen, niz tych pare prostych zasad do dynamicznego:
- regulacja dlugoscia dolotu
- regulacja srednica wydechu
- zachowanie pojemnosci ukladow, a przy ich zwiekszaniu zachowanie rownosci lub stosunku miedzy nimi |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 15:37
|
|
|
dobra mam takie pytanko do kogos kto sie zna na wydechach:
mam strumiennice zamiasta kata, brak srodkowego i tylni sportowy.
Ostatnio jak czyscilem przepustnice (mylem itp) nie zalozylem tej rury idacej od przepustnicy do filtra powietrza, postanowilem sie przejechac. Nie dosc ze od poczatku autko bylo zrywniejsze i zwawiej przyspieszalo to jeszcze dodatkowo wydobywal sie fajny dzwiek jakby slychac bylo subaru impreze, czy mi sie wydaje czy powinnem zamontowac stozek ? bo mam filtr standardowy zwykly, normalnie autko stalo sie zwawze bez tej rurki, rozumiem wiecej powietrza. Co polecacie mi co zrobic ? i skad ewentualnie wziasc ta rure aluminiowa ktora laczy przepustnice ze stozkiem .pozdrawiam |
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 17:17
|
|
|
na zime nie zakladaj stozka. a tak to niby cos tam daje ale glownie dzwiek |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 17:52
|
|
|
no to mam taka prosbe moglbys mi Raku dokladnie narysowac lub opisac jak zrobic i z jakiego materialu ta rure laczaca przepustnice ze stozkiem, moze gdzies sa jakies projekty bo chce to zrobic tylko nie wiem jak. i jaka srednica powina byc i jaka dlugosc ,bo musze jeszcze z tej rurki zrobic odejscie na elektrozawor . |
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2005, 00:55
|
|
|
1. najlepiej kwasowka bezszwowa + gietarka do rur + odrobina wiedzy
2. mozna zlozyc z np. kompletow Jackiego... maja oddzielnie rurki (SZWOWE=TANSZE) o roznych dlugosciach srednicach itd i dosc dobre uniwersalne kolanka
w szwowych konstukcjach jest zaleta taka ze podjezdzamy pod sklep i mozemy na zywca w pol godzinki dobrac calkiem niezly dolot, czytaj sprawny
minusem jest roznica cisnien na kolankach w dolocie => ma to niewielkie znaczenie do auta na codzien, jednak do sportu sie nie nadaja...
3. dobrze zrobione PCV vel. kibelrurka moze byc o wiele lepsza od nie jednego dolotu
Kumpel wykrecil tak najlepszy czas wsrod ledwo dlubnietych Civow 1.4 ... ponad rok temu 16.7s na pelnym drucie |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|