Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
STRUMIENICA
Autor Wiadomość
MaDBoYs 



Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 100
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-11-2005, 23:57   STRUMIENICA

Chce kupic strumienice i chcialbym znac wasze zdanie czy warto kupywac.
______________
Fiat Tipo 1.4 i.e
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-11-2005, 08:04   

nie
Już lepiej środkowy przelotowy lub nic...
Pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Arczej 


Wiek: 114
Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 78
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-11-2005, 11:51   

witam
ma kolege ktory sie scigal na 1/4 mili i serwisuje swoj samochod w VTG i ma troche pojecia o takich rzeczach. zapytalem sie go kiedys o strumienice bo chciales sobie zalozyc. powiedzial tak!!! takie strumienice ktore cos moga dac zaczynaja sie od ok. 500zl w zwyz i jezeli mial bym kupic taka oszukana w granicach 100-200zl to lepiej wstawic za miast niej kawalek rury. chyba ze chodzi ci o lekka zmiane dzwieku to wtedy taka lipna na alegro wystarczy, ale ogolnie to strata pieniedzy. dobrym wyjsciem jest zrobienie czegos takiego jak w wypowiedzi wyzej zalozyc przelotowy tlumik. ja osobiscie mam przelotowy srodkowy od poloneza i koncowy przelotowy od duzego fiata nie jest glosno a jak sie przycisnie to wydobywa sie fajny dzwiek. koncowy do fiata kosztuje ok 25zl a od poldka jakies 35zl wiec taki od fiata nadawal by sie na podmianke zamiast srodkowego
pozdrawiam
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-11-2005, 13:00   

Do poczytania: test układów wydechowych
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
MaDBoYs 



Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 100
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-11-2005, 17:02   

Ale ja niechce zamiast tlumika srodkowego lub katalizatora tylko wsadzic miedzy filtrem stozkowym a silnikiem zeby doplyw powietrza byl lepszy i szybszy,chodzi glownie o moc a nie o dzwiek.Mysle o tym http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=71655044
_______________
Fiat Tipo 1.4 i.e
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-11-2005, 17:37   

To jest chyba jeszcze gorszy pomysł niż strumienica w układzie wydechowym.
Ale co chcesz włożyć strumienicę wydechową w dolocie ?!
Najlepiej umieść stożek z dala od silnika - w tipo nie ma z tym problemu - i poprowadź w miarę prostym kawałkiem rury/przewodu.
Dobrze by było jakby długość i średnica były przeliczone pod konkretny silnik.
przykład montażu w bravo
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Arczej 


Wiek: 114
Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 78
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-11-2005, 18:54   

strumienica wydechowa w dolocie?? cos chyba nie tak!! jak chcesz miec lepszy doplyw powietrz to poprostu zainstaluj dolot do stozka tzw. POWER RURA. ja uzylem rury aluminiowej ktora mozna kupic w sklepie sanitarnym to byla rura do okapow itp. dolot zrobilem od spodu i poprowadzilem bezposrednio do stozka srednice rury mialem ok 15cm i oczywiscie stozek oddzielony od silnika. mialem zamontowany stozek tak jak na fotce w wypowiedzi wyzej
pozdrawiam
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 09-11-2005, 21:05   

daruj sobie chlopie ta strumienice...
     assistance
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-11-2005, 21:37   

1. strumiennica ma na celu glownie regulacje pojemnoscia ukladow zachowujac srednice przelotu

2. wazna jest ZAWSZE pojemnosc wydechu i dolotu, musza byc one mniej wiecej rowne, by przeplyw chociaz czesciowo byl dynamiczny. Nie mylic ze zjawiskami falowymi, bo do tego trzeba wiecej filozofii i obliczen, niz tych pare prostych zasad do dynamicznego:
- regulacja dlugoscia dolotu
- regulacja srednica wydechu
- zachowanie pojemnosci ukladow, a przy ich zwiekszaniu zachowanie rownosci lub stosunku miedzy nimi
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-11-2005, 15:37   

dobra mam takie pytanko do kogos kto sie zna na wydechach:
mam strumiennice zamiasta kata, brak srodkowego i tylni sportowy.
Ostatnio jak czyscilem przepustnice (mylem itp) nie zalozylem tej rury idacej od przepustnicy do filtra powietrza, postanowilem sie przejechac. Nie dosc ze od poczatku autko bylo zrywniejsze i zwawiej przyspieszalo to jeszcze dodatkowo wydobywal sie fajny dzwiek jakby slychac bylo subaru impreze, czy mi sie wydaje czy powinnem zamontowac stozek ? bo mam filtr standardowy zwykly, normalnie autko stalo sie zwawze bez tej rurki, rozumiem wiecej powietrza. Co polecacie mi co zrobic ? i skad ewentualnie wziasc ta rure aluminiowa ktora laczy przepustnice ze stozkiem .pozdrawiam
_________________
Tipo 2.0 16v w moim wydaniu :D
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 15-11-2005, 17:17   

na zime nie zakladaj stozka. a tak to niby cos tam daje ale glownie dzwiek ;)
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2005, 17:39   

Robertino napisał/a:
glownie dzwiek


I to jaki...:D

Stożek może coś dać o ile będzie zrobiony z całym układem dolotowym. Nie sam filtr na gumowej,karbowanej rurze...
Ważne jest również to żeby stożek czerpał zimne powietrze!
POZDRO
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-11-2005, 17:52   

no to mam taka prosbe moglbys mi Raku dokladnie narysowac lub opisac jak zrobic i z jakiego materialu ta rure laczaca przepustnice ze stozkiem, moze gdzies sa jakies projekty bo chce to zrobic tylko nie wiem jak. i jaka srednica powina byc i jaka dlugosc ,bo musze jeszcze z tej rurki zrobic odejscie na elektrozawor .
_________________
Tipo 2.0 16v w moim wydaniu :D
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2005, 18:53   

Rura powinna być średnicy takiej jaka jest przepustnica, długości nie zależy zmieniać,bo jak zmienisz to zmieni się też pojemność układu dolotowego(wydech i dolot musi być +/- takiej samej pojemności)!
Tu masz link do 'kitów' k&n.
http://www.knfilters.com/kits.htm
A tu do zdjęć na googlu...
http://images.google.pl/i...ial&sa=N&tab=wi
Ogólnie najlepiej to zrobić z kwasówki...

[ Dodano: Wto 15 Lis, 2005 18:54 ]
Niektórzy robią je (doloty) z 'kibelrurek' z PCV
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2005, 00:55   

1. najlepiej kwasowka bezszwowa + gietarka do rur + odrobina wiedzy

2. mozna zlozyc z np. kompletow Jackiego... maja oddzielnie rurki (SZWOWE=TANSZE) o roznych dlugosciach srednicach itd i dosc dobre uniwersalne kolanka
w szwowych konstukcjach jest zaleta taka ze podjezdzamy pod sklep i mozemy na zywca w pol godzinki dobrac calkiem niezly dolot, czytaj sprawny
minusem jest roznica cisnien na kolankach w dolocie => ma to niewielkie znaczenie do auta na codzien, jednak do sportu sie nie nadaja...

3. dobrze zrobione PCV vel. kibelrurka moze byc o wiele lepsza od nie jednego dolotu
Kumpel wykrecil tak najlepszy czas wsrod ledwo dlubnietych Civow 1.4 ... ponad rok temu 16.7s na pelnym drucie
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load