tempra, jak przerobić wydech aby lepiej warczała |
Autor |
Wiadomość |
Papdzan
Wiek: 38 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 27 Skąd: Podlipie/k. Olkusza
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2005, 13:52 tempra, jak przerobić wydech aby lepiej warczała
|
|
|
chciałbym sie dowiedzieć co zmienić w układzie wydechowym aby lepiej wszystko grało poprostu aby chodziło bardziej sportowo ale zeby mnie to niewycyckało do ostatniego grosza. a dlatego mam chęc na taką zmiane bo kupiłem ostatnio fają basowa końcówke ale stwierdziłem że to za mało.tylko ze ja na układzie wydzechowym sie kompletnie nieznam a wiem tylko ze jak zaglądałem pod moją temperke to widze tam tylko dwa pokłużne bębnu a co z tym trzeba by zrobić aby chodziło bardzeij sportowo to jest dle mnie czarna magia.Licze na pomoc i na szczegółowy opisik jakby to przerobić.Dzieki |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2005, 17:26
|
|
|
Jak ma byc tanio i zależy Ci tylko na głośniejszej pracy to wywal katalizator/środkowy tłumik lub zastąp tylny tłumik jakimś przelotowym. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
apacz76
Wiek: 48 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 144 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2005, 17:40
|
|
|
Raku napisał/a: | Jak ma być tanio to weź wiertarkę i nawierć otwór za kolektorem |
[ Dodano: Wto 18 Paź, 2005 17:41 ]
ja wywalilem katalizator i juz jest glosniej do tego jeszce przydalby sie tylni przelotowy i po sprawie |
_________________ Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-10-2005, 18:27
|
|
|
Dla mnie nie ma sensu własne przerabiianie wydechu bo żeby był naprawde pożądny dżwięk to trzeba przebudować cały wydech. a dziura za kolektorem??? to pomyłka. Widziałem ostatnio takie autko jak moje czyli tempra 2.0 ale z całkowicie kwasowym, przelotorym wydechem i tak brzmiał że głowa mała. Jeszcze takiego bassu nie słyszałem. Polecam . Ja sobie takiego nie fundne bo to kosztuje 2x tyleco moje autko:] |
_________________
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Piterro
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 181 Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-10-2005, 19:17
|
|
|
Papdzan napisał/a: | przerobić wydech aby lepiej warczała |
przyczep do końcówki tłumika jakiegoś wściekłego psa
Wybacz, ale mam dzisiaj wisielczo czarny chumor. |
_________________ In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever |
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-10-2005, 19:22
|
|
|
Wyciagnij uszczelke i poluzuj mocowanie przy kolektorze - mi sie to przytrafilo.
Efekt murowany, pol miasta sie za Toba obejrzy jak to Ci sie podoba |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2005, 19:29
|
|
|
ale przy tym rozwiazaniu po prostu trzeba lubic smrodek spalin |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2005, 19:38
|
|
|
Raku napisał/a: | Jak ma być tanio to weź wiertarkę i nawierć otwór za kolektorem... |
dokladnie to samo chcialem napisac...
obsmialem sie z tym warczeniem... ale tak na powaznie to trzeba pomyslec nad takimi rozwiazaniami o ktorych wspomnial Apacz... wywalic katalizator i srodkowy i juz jest git jesli chodzi o samo warczenie, a jak nie wystarczy to zamienic caly koncowy na wiejska basowa przelotowke za 2 stowki
jednak przede wszystkim nie piszcie => Bassowy = Sportowy, bo sie tylko kompromitujecie nie majac o tym najmniejszego pojecia
Jedyny dzwiek jakkolwiek znaczacy ktory mozna nazwac basowym to dzwiek boksera na niskich obrotach, Garba, Porshe czy tym bardziej Imprezki szczegolnie 2.5 (slabszy ale troche mocarniejszy w pracy) |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2005, 19:56
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | a jak nie wystarczy to zamienic caly koncowy na wiejska basowa przelotowke za 2 stowki |
Miałobyć tanio czyli wstawić ostatni tlumik z DF(Duży Fiat), który jest przelotowym.
Pele_Tipo napisał/a: | jednak przede wszystkim nie piszcie => Bassowy = Sportowy, bo sie tylko kompromitujecie nie majac o tym najmniejszego pojecia |
Ale tego nikt nie napisał |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2005, 21:30
|
|
|
moze jestem odrobine przeczulony, ale to basowo i sportowo tutaj za czesto wystepuja jako prawie synonimy
Papdzan napisał/a: | (...)aby lepiej wszystko grało poprostu aby chodziło bardziej sportowo
(...) fajną basowa końcówke (...) aby chodziło bardzeij sportowo (...) |
Kamilbanan napisał/a: | (...) pożądny dżwięk (...) z całkowicie kwasowym, przelotorym wydechem i tak brzmiał że głowa mała. Jeszcze takiego bassu nie słyszałem. (...) |
|
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2005, 22:01
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | moze jestem odrobine przeczulony, ale to basowo i sportowo tutaj za czesto wystepuja jako prawie synonimy |
prawie robi różnicę
Pele, nikt na forum nie jest specjalistą od wydechów i tak jakoś się przyjęło że basowy wydech jest sportowym co oczywiście nie musi byc prawdą.
Generalnie basowo nie oznaca sportowo, ale sportowy wydech może mieć basowe brzmienie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2005, 22:09
|
|
|
romano napisał/a: |
Generalnie basowo nie oznaca sportowo, ale sportowy wydech może mieć basowe brzmienie. |
Pele napisał/a: | Jedyny dzwiek jakkolwiek znaczacy ktory mozna nazwac basowym to dzwiek boksera na niskich obrotach, Garba, Porshe czy tym bardziej Imprezki szczegolnie 2.5 (slabszy ale troche mocarniejszy w pracy) |
tu jest wlasnie na to odpowiedz, dla mnie to raczej wyjatek, albo amatorszczyzna na miare conajwyzej moich czy podobnych zdolnosci "tu pokrece, tam przykrece i juz WuRCy w mej Beemce"
"Tu obadam, tam przyspawam i juz z laikami nie gadam"
w kazdym razie te klimaty (wiem, troche sie rozpedzilem w tej wypowiedzi, wiec prosze ja wziac z dystansem, juz 23 a ja powinienem zaraz isc spac, za duzo nauki na dzis) |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2005, 22:18
|
|
|
piszecie o tlumikach przelotowych,wywaleniu katalizatora i tym podobnych pier*ol,a czy ktokolwiek z was ma tak zrobione? Mam ostatni tlumik rozbebeszony z bardzo grubym zakonczeniem,nie mającym nic wspólnego z końcówkami "sportowymi" dospawanymi do kawałka cienkiej standardowej obcietej rury przy tlumiku,wyciety katalizator i co? I NIC! nic to nie daje! no moze troszke cos tam pomrukuje,ale tyle to jest nic,w stasunku do tego co zostalo zrobione...jedyna rzecza jaka mogła sie poprawić to przepływ spalin.Zeby miec naprawde fajny efekt dzwiękowy,tzreba w to zainwestowac sporo pieniedzy. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2005, 22:29
|
|
|
mam zajebisty przyklad jak mozna miec zajebisty w mojej definicji sportowy dzwiek za np. 600zl nie dotykajac sie samemu do wydechu, u kolegi w Accencie 1.5.
Robiac samemu mozna sie zmiescic juz w 200-300zl z uzywanym koncowym...
...calkowicie nowy caly za kolektorem od 500-600zl za materialy do np. 2.0
Majac SediciValvole jest to dla Ciebie SPORO, czy mowisz o pojsciu do profi-warsztatu i wyskoczeniu z tekstem "prosze mi zrobic tak a tak na poniedzialek ma byc gotowe" ??
wtedy mowimy o kwotach rzedu 1,2-1,4k za kolektorem (bez niego)
PS: Obejrzyj sobie obecny CzasTuningu na TvnTurbo. Marcin Czyz vel. Marty to dobry ziom. Wlasnie jest kolejna powtorka.
Enjoy it. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2005, 23:02
|
|
|
Nie wiem, o co wam chodzi... Ja tam mam WARCZENIE na całego bez ŻADNYCH przeróbek, zreszta Pele_Tipo i Apacz76 słyszeli w niedzielę ostatnią...
Jak to zrobiłem?
Nic nie robiłem i właśnie dlatego mi się rozszczelnił układ wydechowy jeszcze przed katalizatorem - pierdzi, aż wszyscy na mieście szukają wzrokiem co najmniej Lancii Delty Integrale
Muszę to naprawić - zdecydowanie wolę w ciszy jeździć... Czy ja się starzeję? |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2005, 23:31
|
|
|
no warczy warczy...
...ja sie az pochwale ze mimo niewielu przejechanych kkm mam na swoich koncie zajechane 2 wydechy i w Punciaku i w Tipiaku...
W Punciaku koncowy przerdzewialy, co prawda normalnie jechalem tak ze nie mial prawa otrzec, jednak rdza poddala sie przeciazeniom "bujania" jazdy po dolach.
Natomiast w Tipiaku cos zaczelo mi puszczac, stal sie minimalnie glosniejszy, wrecz nieodczuwalnie... i tak przejezdzil kolejne kilkaset km
...az pewnego pieknego dnia: 150=>160=>165=>no i trzeba hamowac bo sie kociol zrobil, no to z czuciem po heblach, przy 140 redukcja na 4 (hamowanie silnikiem co by heble sie nie przegrzaly przy tych predkosciach) no i pierduuuu...
...po wychamowaniu znowu na gaz i dopiero slysze, oho, ladnie poszlo.
2 dni pozniej na kanal: i wyraznie jakby wczesniej musiala byc tycia szczelinka dluzszy czas, a jak go przedmuchalo to juz sie zrobily w jednej chwili 2 oddzielne rurki |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2005, 07:42
|
|
|
mowiac SPORO,mam na mysli profesjonalny zaklad zajmujacy sie tylko tym od lat,majacy juz jakies doswiadczenie w tej branzy no i cos bez czego sie napewno nie obejdzie,czyli firmowe elementy układu wydechowego,bo to cos co przypomina tlumiki sportowe firmy No Name,rozsypia sie po 2 latach i co jakis czas zmieniaja swoje brzmienie,a kosztuja casami niewiele mniej niz inny jakiejs znanej firmy |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-10-2005, 08:22
|
|
|
no to wlasnie jest do zmieszczenia sie w 1,2k do kolektora i w okolicach 5ciu stow za caly kolektor od glowicy, wtedy do 2k wchodzi w gre typowy na komorowce na srodek i przelotowce na koniec z odpowiednia pojemnoscia wydechu do konkretnego silnika i jego parametrow.
Porownanie: do Seja ukladzik Michaela kosztuje nieco ponad 1k do kolektora i 8 stow kolektor, ale z calym zestawem 1.1 pomyka ponad 180kmh na seryjnym dolocie i reszcie. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2005, 08:26
|
|
|
spotkałem sie z przypadkami,kiedy wlasciciel po zalozeniu sportowej koncowki podekscytowany stwierdzil,ze jego auto teraz lepiej idzie,bo to nawet slychac śmiech na sali |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-10-2005, 08:33
|
|
|
no i o tzm wlasnie mowie...
...to tzpowe dla golfiaryz
a apropo robotz, to moye akurat kwasmet jest jednzm y droysyzch ale mniej wiecej chodyi o te klimatzŁ
PSŁ klawiature mam tu jakas pryestawiona, nic dyis nie pilem yebz nie bzlo... |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-10-2005, 15:26
|
|
|
Pele qrde nie obcielo Ci chyba jezyka
Ledwo co qmam |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-10-2005, 15:30
|
|
|
no dobra juz normalnie mowie/pisze
raz, dwa, trzy, typowe dla golfiarzy - teraz git, bo na swoim kompie jestem |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
|