Brava 1.9 JTD by KrzychuB |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 30-01-2013, 17:59
|
|
|
egon, spoko przynajmniej się coś dowiaduje
** Dodano: 30-01-2013, 18:00 **
Ponawiam
Cytat: | robertRK napisał/a:
wykręć czujnik turbiny i jego wyczyść |
które to |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2013, 18:16
|
|
|
Tylko poco ładować kasę na euro scana, skoro elmem zdiagnozuje to samo, a jak zmieni auto to mu i tak zostanie, kwestia tylko czy elm jest w 100% kompatybilny z fiatem, nie wiem, bo jak na razie swoim diagnozowałem same fordy i ople i wszystko inwestując 50zł i grzebiąc trochę w necie za oprogramowaniem. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-01-2013, 18:20
|
|
|
Bdm, interfejs od viakena to koszt 40 zl plus przesyłka, a FiatEcuScan, da się załatwić i zdjagnozuje praktycznie wszystkie Fiaty, Lancie i AR po ktore posiadaja OBD2, do tego odpowiedni program np. VAG i spokojnie Vw, Seata i Audi tez zdjagnozuje na tym samym kablu Widze dawno w temacie nie siedziales |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-01-2013, 20:35
|
|
|
robertRK napisał/a: | ZielonyTBG, no i tu się z Tobą nie zgodzę bo w naszych MW jest silnik 110 KM i 200 Nm momentu a w silniku 115 KM jest 260 Nm momentu i 115 konny silnik jest silnikiem ze Stilo niby ten sam a inny ... Napisz co myślisz |
Robert to są te same silniki i nie wiem dlaczego nazywasz je "ze Stilo" Jeśli chodzi o moc to jest to kwestia oprogramowania i jak zwykle Fiat jest przycięty.
U Krzycha siedzi CF3 ale nie posiada on zmiennego geo.CF3 jest określeniem do jakiej normy emisji spalin łapie się ten silnik.
Ma CF3 więc ma też OBD2 od spodu pod dekielkiem od bezpieczników.
Tutaj masz foto silnika 182B9.000 --> KLIK <-- czyli taki jak u Krzyśka.Wygląda identycznie jak u mnie z małym szczegółem,a mianowicie ma zwykłą turbinę IHI.
Wygląda na to że po zmianie turbiny na taką jak u nas,zmiany wiązki silnika od stilo,alfy czy lybry (prosta sprawa) plus zakup overboost i kompa z immo od stilo/alfa/lybra będzie miał 115KM. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-01-2013, 21:04
|
|
|
No proszę jak to ładnie wytłumaczyłeś |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2013, 22:13
|
|
|
egon, ja mam cf2 105 koni 200nm 1999r |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-01-2013, 23:35
|
|
|
No własnie, bo 105ki chyba wszystkie to CF2, a nie masz OBD2 bo montowali je od 2000 roku. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-01-2013, 23:58
|
|
|
egon napisał/a: | No własnie, bo 105ki chyba wszystkie to CF2, a nie masz OBD2 bo montowali je od 2000 roku. |
We Fiacie weszły razem z CF3 ale na przykład w Lybrze mimo że jest CF2 to już było OBD.Niestety ale jak już pisałem,Fiat zawsze zostaje w tyle za Lancią i Alfą. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-01-2013, 01:31
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Fiat zawsze zostaje w tyle za Lancią i Alfą. |
dlatego jest tańszy i są problemy z dopasowaniem części wg katalogu.
** Dodano: 31-01-2013, 01:32 **
ZielonyTBG napisał/a: | We Fiacie weszły razem z CF3 |
o tym pisałem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 31-01-2013, 02:32
|
|
|
No prosze mimo, ze Krzysiowi w temacie dyskusje zrobilismy, to pare nowych rzeczy sie człowiek podowiadywał |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-01-2013, 13:15
|
|
|
egon, zawsze w temacie krzycha auta robiło się kilka stron wywodów... U mnie cisza |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 31-01-2013, 13:16
|
|
|
W sumie racja |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 01-02-2013, 12:47
|
|
|
I już jest subik podpiety Trochę roboty było bo o wiele ciaśniej niż w tipo, ale dałem radę I Nawet obaliłem teorię że w Bravie kable zasilające da się tylko póścic rozbierając podszybie Będzie ładna pogoda to się porobi foto jak wygląda to i bucy w Bravce |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 13:05
|
|
|
ZielonyTBG, wiesz fajnie to opisałeś ale silnik w Stilo generuje 115 KM i 260 Nm momentu już fabrycznie przy 110 KM i 200 Nm w Marei bo mówię o silniku ze zmienną geometrią turbiny i teraz pytanie czy w przypadku Krzycha wystarczy zmienić kompa i będzie miał 110 KM czy tak jak Ty napisałeś zmieniamy wiązkę , kompa , turbo i overbosta i mamy 115 Km i 260 Nm przy fabrycznych ustawieniach.Jeśli by tak było to niewielkim kosztem można zrobić małą rewolucję w silniku bo naprawdę różnica 60 Nm to już jest czuć to raz a dwa byłaby to świetna baza to powiększenia mocy taj jak robi się to w Stilo czy Multipli z tym silnikiem czyli bezpiecznej granicy około 140 KM i 350 Nm co wciska w fotel zwłaszcza iż miałem okazję właśnie takim Stilem po modzie się przejechać co powoduję ból w okolicach ust i policzków od ciągłego uśmiechania się gęby
** Dodano: 01-02-2013, 13:07 **
Z tego co wiem w silnikach CF3 w MW i Stilo są te same turbiny pytanie czy inne elementy silnika się nie będą różnić ? Wtryski , pompa zasilająca itd
** Dodano: 01-02-2013, 13:26 **
Aha jeszcze a propos OBD2 mam takowe w Marei rok prod 2001 silnik CF3
** Dodano: 01-02-2013, 17:09 **
ZielonyTBG, no i trzeba by zmienić wtryski na 5-cio otworkowe bo takie są w Stilo |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-02-2013, 19:56
|
|
|
Nie wystarczy zmienić kompa bo ma zwykła turbinę.Napisałem ogólnie co i jak,bo jeżeli chciało by się wykonać taki zabieg to najpierw trzeba by było sprawdzić wszystkie części po numerach porównując je na przykład ze stilo żeby nie było wpadki jak napisałeś z wtryskami. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-02-2013, 23:59
|
|
|
Z tego co wiem, to w CF3 110 i 115KM są inne niz w wersjach z mniejszą mocą, a róznią się własnie iloscią dziurek |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2013, 11:49
|
|
|
ZielonyTBG, egon, macie rację Panowie taka zmiana niesie ze sobą dużo pracy i kasy bo różnic w silniku jest dużo choć wydają się one na pierwszy rzut oka takie same.W naszym przypadku chcąc podnieść moc i osiągi trzeba korzystać z firmy która się tym zajmuje zawodowo i tyle |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
lukq
Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Gdynia/Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2013, 13:19
|
|
|
Oj temat o modzie.
Na FKP zaproponowałem Krzysiowi za podobne pieniądze zrobienie wirusa. Udaje się do Cinka robi strojenie i myślę, że za mniejsze pieniądze auto ładnie się odpycha. do 130 KM i 260-280 Nm ori sprzęgło i dwumas powinien sobie poradzić (jeśli ma dobrą kondycję), w zabawę w dalsze podkręcanie to polecam spieka ;-) koszt jakieś 500 funtów
Turbo jeśli chcesz zmienić to polecam za to Erniego tylko, że tu już kolejne z 2000 zł.
Więc zwykły wirus chyba wystarczy ;-)
Jeśli chcesz więcej mocy to polecam swap z 20vt ;-)
Egr zaślep czym prędzej silnik zacznie oddychać świeżym i czystym powietrzem.
kabel polecam Viaken , jest w promocyjnej cenie, wszystko nim załatwisz u siebie.
ELM 237 nie jest Ci potrzebny.
Do diagnozy Multiecuscan, FiatEcuScan, bądź ALfaDiag. |
_________________ Barava 1.4 S 75 KM
Maryśka 1.9 JTD 110KM ;-)
Pozdrawiam
Łukasz |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2013, 13:41
|
|
|
lukq, tzn za jakie pieniądze ? Wiesz to sprawa przyszłościowa ale myślałem żeby w mojej M zrobić takiego moda właśnie czyli ok.130 KM i 260 Nm , wydaje m się że taki przyrost mocy od wartości fabrycznych ( 110 KM i 200 Nm ) daje wiele frajdy z jazdy zwłaszcza przy wyprzedzaniu
** Dodano: 02-02-2013, 13:48 **
Taki kabelek posiadam i spokojnie się pod MW podpinam , przeglądam parametry silnika , odczytuje i kasuje błędy i na tym koniec możliwości programu choć to i tak super sprawa bo każdorazowo 50-70 zł mam w kapsie |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
lukq
Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Gdynia/Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2013, 14:27
|
|
|
Pieniądze jakie?
Cinek z każdym uzgadnia indywidualnie, w zależności co uda mi się osiągnąć. Myślę, że spokojnie koło 1000 zł trzeba przeznaczyć.
Możesz sprawdzić sobie robertRK, w zakładkę projekty ;-) |
_________________ Barava 1.4 S 75 KM
Maryśka 1.9 JTD 110KM ;-)
Pozdrawiam
Łukasz |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-02-2013, 14:48
|
|
|
Naśmieciliśmy Krzysiowi niezle w temacie
Obok mnie niedaleko jest taka firma http://www.dyno.pl/ za JTD bierze ok 800zł |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
lukq
Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Gdynia/Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2013, 15:04
|
|
|
Na stronie widzę 900 zł.
Do Cinka na prawdę warto. Z resztą wystarczy poczytać opinie na Alfoholikach, Lancia, czy Fiatowych forach ;-) |
_________________ Barava 1.4 S 75 KM
Maryśka 1.9 JTD 110KM ;-)
Pozdrawiam
Łukasz |
|
|
|
|
|