|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Fiat Tipo 1.4 78PS by Karol_Volvo |
Autor |
Wiadomość |
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-04-2013, 19:54
|
|
|
ZDJĘCIA SILNIKA:
http://www.fotosik.pl/pok...0aa56b7988.html
http://www.fotosik.pl/pok...d94a88a700.html
http://www.fotosik.pl/pok...b0866d37ee.html
http://www.fotosik.pl/pok...f2b899f467.html
http://www.fotosik.pl/pok...4d67439f5c.html
Wymienione 10 kwietnia 2013:
*pasek rozrządu Gates,
*pasek klinowy SKF,
*pompa wody Ruville,
*filtr oleju Filtron,
*filtr powietrza Filtron,
*filtr paliwa Filtron,
*uszczelka kapy zaworowej Elring,
*napinacz SKF,
*świece NGK,
*olej GM 15W40.
Uwagi:
No ogółem auto pracuje ok, silnik pracuje równo
na ssaniu, odpala od razu, moc ma, lecz gdy się
rozgrzeje i dojadę do świateł wciskam
sprzęgło to potrafi się zadławić i zgasnąć.
Mam na to patent- sprzęgło, luz, przegazować
i hamować- wtedy nie zadławi się. Czytałem tutaj
na forum i tak jak kolega napisał, że wymienić te
wężyki od podciśnienia i ewentualnie kupić regulator
podciśnienia. Śmieszne, bo troche działa jak system
start stop w nowych autach |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2013, 05:29
|
|
|
Nie widzę poważniejszych uchybień i wszystko wygląda jak powinno wyglądać, niemniej dopatrzyłem się jednego problemu, ktoś pozbawił cię kolego zbiorniczka wyrównawczego na paliwo i zastąpił go trójnikiem. Nie dobrze, zbiornik ma za zadanie kompensować nadwyżki paliwa. Przy takim układzie możne dojść do przelania gaźnika lub odwrotnie na bardzo wysokich obrotach braknie ci paliwa.
Rzuć okiem tak to wygląda.
P.S: wrzucaj zdjęcia na forumowy serwer lepiej się to ogląda bo niema tony reklam i będzie dla potomnych, a jak kiedyś będziesz chciał się jakoś odwdzięczyć to zostań pełno wartościowym członkiem TTT i wpłać symboliczną składkę właśnie na utrzymanie strony, choć oczywiście nie jest to obowiązkowe.
** Dodano: 12-04-2013, 06:33 **
Karol_Volvo napisał/a: | *olej GM 5W30. | przy przyszłej wymianie zmień olej na 10W40 pół syntetyk taki był w originale 5W30 nie na polskie warunki i do tego silnika, za rzadki. Jak byśmy mieli -20 mrozy no stop przydał by się Reszta zabawek bardzo w porządku. Jeszcze przydał by się nowy płyn chłodniczy tym bardziej ze to groszowa sprawa a przy takim oleju dobrze mieć w pełni sprawne chłodzenie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-04-2013, 17:06
|
|
|
No ogółem gaśnięcie auta zniwelowane, po prostu ktoś ustawił za małe wolne obroty. Auto chodzi jak powinno
Co do zbiorniczka to pomyślę. Jak narazie auto chodzi idealnie więc nie ma z nim żadnego problemu. Inwestować w nie górę pieniędzy też nie chcę, gdyż mówię brakuje mi jeszcze 500zł na lekarza i kartę kierowcy. Byciem członkiem TTT również rozważam i przy napływie gotówki z pewnością do grupy dołączę, bo warto- bardzo mili i pomocni ludzie Co do oleju to kwestia tylko i wyłącznie opinii- miałem już Renault Clio I 1.2 na takim oleju i złego wpływu na silnik to nie miało Ogółem zapomniałem dodać, że został zalany płynem chłodniczym (koncentratem) Hepu Pozdrawiam! |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2013, 21:30
|
|
|
Clio 1.2 to bardziej delikatny silniczek tam taki olej jak najbardziej. 1.4 w T/T to toporna konstrukcja z końca lat 80tych a nawet wcześniej bo powstał na bazie silnika z ritmo albo regaty już sam nie pamiętam. Dla tego potrzebuje gęstego oleju. Ten co zalałeś jest do nowszych silników. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-04-2013, 22:30
|
|
|
Ja piórkuje zrobiłem mega błąd, zalałem 15W40 Mineralny olej GM-ski Nie wiem dlaczego tak napisałem, pośpiech robi takie rzeczy z ludźmi Na 100% pomyliłem, gdyż taki olej lecz Mobil1 zalany jest w obecnym autku mojej mamy (może jutro fotki będą i opis). Ogółem jak jutro pogoda dopiszę, to robię generalny porządeczek w Tipo i ładnie go umyję- choć już to zrobiłem w ubiegłym tygodniu, lecz jutro będę miał czas na dokładne dopieszczenie mojego Fiacika :]
Pytanko- podarowałby ktoś, bądź sprzedał za małe pieniądze znaczek na atrapę przód do Tipola po lifcie? Bądź nowe w jakimś sklepie dostanę, bo na allegro niestety brak takich rarytasów. |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-04-2013, 15:01
|
|
|
Ok dzięki bardzo, myślę, że od Punto pasuje. Może kumpel mi podaruje to dopasuję.
No dzisiaj autko zostało elegancko dopieszczone, lecz zmienna pogoda- słońce, deszcz, słońce, deszcz nie dało zadowalającego efektu pomimo 1h pracy... Ale mam nadzieję że nadejdzie taki czas i będzie słonecznie, a autko ślicznie będzie wyglądać
Autko umyte i nawoskowane :] |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-04-2013, 17:00
|
|
|
Karol_Volvo napisał/a: | No dzisiaj autko zostało elegancko dopieszczone (...) 1h pracy (...) Autko umyte i nawoskowane :] |
Szybki jesteś ... naprawdę jedna godzina Ci wystarczyła? |
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-04-2013, 18:43
|
|
|
No wystarczy, bo przez 4 lata co weekend pracowałem na myjni samochodowej :] A ogółem to zbytnio przykładać się nie musiałem, bo auto jest naprawdę zadbane (szczególnie w środku).
Najlepszą ciekawą częścią auta jest podsufitka. Bardzo wszystkim się ona podoba i wzbudza zainteresowanie Cienie na fotelach z tyłu to słońce Ogółem ładnie pięknie w środku wygląda. Na jednym ze zdjęć widać po prawej kawałek starego młyna w Buku i przed autem moją puszkę Monster-a
Gościnnie na zdjęciach VW Polo 86c2f 1.3 75KM mojego kumpla |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2013, 11:11
|
|
|
Aż mi się łezka w oku zakręciła bo przypomniał mi się mój wehikuł. Podsufitka jest nie oryginalna ale rzeczywiście ciekawa Jedynie co to pozbyłbyś się tych szepcących pokrowców. Fotele w tipo są bardzo fajnie wyprofilowane czego nie widać pod tymi plandekami. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-04-2013, 11:45
|
|
|
Te plandeki właśnie mają na celu dodanie temu autu uroku dziadkowozu Będą może, że mi się znudzą
** Dodano: 23-04-2013, 01:12 **
No 22.04.2013 odebrałem alternator z regeneracji, bo już łożyska dawały się ładnie we znaki... 60zł (bo po znajomości), a tak usłyszałem, że ogółem 160zł kosztowałoby mnie takie ustrojstwo... Tipczanem od początku kwietnia zrobiłem już 650km! Świetnie się sprawuje jako Van ze złożoną kanapą z tyłu- akurat w tym tygodniu jako Van służy i zarabia na moją kieszeń |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|