|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Fiat Tipo 1.4 78PS by Karol_Volvo |
Autor |
Wiadomość |
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 18:19 Fiat Tipo 1.4 78PS by Karol_Volvo
|
|
|
Witam!
2 kwietnia 2013 zostałem posiadaczem Fiata Tipo z silnikiem 1.4 78PS na gaźniku. Co zmusiło mnie do zakupu tego modelu? Oszczędności. Nie paliwowe, bo bym się bujał Lupo 3L, albo innym pseudo szmelcwagenem. Ale wracając do tematu Fiata. Szukałem w miarę zadbanego, za rozsądną cenę samochodu do 1500zł. Jest to dość ciężkie, bo ideału się nie znajdzie. Miałem na oku Forda Fiestę 1.3, Forda Escorta 1.3 oraz Fiata Tipo. Wygrał Tipo, a dlaczego? Gdyż ma tańsze części i nie jest zbyt zużyty jak pozostałe. Fiat jest z rocznika 1995, czyli stuknęła mu 18-tka. Zakupiony został w polskim salonie Fiata w Poznaniu. Wszystkie książki, oraz instrukcję do niego posiadam. Nawet właściciel pokusił się na Niedźwiedź-Locka, czyli zabezpieczenie "anty" kradzieżowe na skrzynię biegów- lecz zakładanie jej teraz jest zbędne
Wiadomo, jak to stary Fiat ma zawsze jakieś "ale", czyli co jest do zrobienia:
Blacharka:
*wymiana progu prawego- koszt oscyluje w granicach 200zł z robociną,
*konserwacja podłogi pojazdu- koszt tylko samych produktów, gdyż zrobię to sam,
*konserwacja progów lewego i nowego prawego- by wszystko było na cacy,
*zakup znaczka na przód
Silnik:
*wymiana oleju silnikowego,
*wymiana filtra powietrza, paliwa, oleju,
*wymiana paska rozrządu z napinaczem,
*wymiana świec zapłonowych,
*ewentualna pod regulacja gaźnika- zgasł 2x przy dojeździe do skrzyżowania.
Zawieszenie:
Dotychczas nic nie stuka nic nie puka- wahacze, mechanizm różnicowy, przeguby ok, oponki letnie w db stanie- chyba od nowości Pirelli P200[?], a hamulce to nie wiem, ale według mnie słabo hamuje tył auta, mechanik to sprawdzi, może zapieczone są cylinderki, bo ja nie nawidze robić sam hamulców bębnowych
Ogółem inwestycja auta wyjdzie ok: 600zł, zakupiłem je za 1000zł.
Myślę, że będzie się dobrze sprawować, czas pokaże. Czeka mnie rejestracja pojazdu- niestety pozbycie się pięknych czarnych blach, koniec ubezpieczenia 19 kwietnia, oraz zbliżający się koniec przeglądu 25 maja bieżącego roku.
Zdjęcia [auto na zewnątrz brudne]:
http://www.fotosik.pl/pok...b331ae20f7.html
http://www.fotosik.pl/pok...83c22c50c0.html
http://www.fotosik.pl/pok...060b5b6b05.html
http://www.fotosik.pl/pok...30092d6f73.html
http://www.fotosik.pl/pok...1ffd946f37.html
http://www.fotosik.pl/pok...3e0391ff31.html
[Niestety zdjęcia są niewyraźne ze względu na kijowy aparat- środek wnętrza jest rzeczywiście bardzo zadbany!]
Jedyną inwestycją dotychczas był zakup za 100zł paliwa z Shell-a w Poznaniu
Wiadomo, auto kupione za 1000zł nie może być idealne- bo za to jak ktoś powiedział się roweru porządnego nie kupi. Jednak warto zainwestować kilka złotych, by te auto spokojnie mnie minimum rok myślę nawet dwa powiozło. Reszta zdjęć na nowych blachach oraz jak umyje auto. Auto stoi na dworze, więc mycie przy takiej temperaturze wolę nie ryzykować, dopiero gdy będzie te 0 minimum w nocy! |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 19:27
|
|
|
Karol_Volvo napisał/a: | a hamulce to nie wiem, ale według mnie słabo hamuje tył auta, mechanik to sprawdzi, może zapieczone są cylinderki, bo ja nie nawidze robić sam hamulców bębnowych | Nie ogarnięty mechanik nie da sobie z tym rady. Poza sprawami oczywistymi jak, sprawdzenie bębna, stanu okładzin ciernych na szczękach, szczelności cylinderków - zapiekać się nie zapiekają ale cieknąć lubią, podciągnięcia samo regulatora i wyczyszczeniu wszystkiego. Są też sprawy nie oczywiste o których wtajemniczeni wiedzą. Mało kto interesuje się korektorem siły hamowania na tylną oś, i błąd bo to od niego głownie zależny siła hamowania. Zobacz to http://forum.tempra.org/t...ego-vt11113.htm parę postów niżej opisałem co i jak. Warto to zrobić jak chcesz mieć hamowanie na obie osi a nie tylko przód. Tym bardziej czepią się na przeglądzie że tył nie hamuje. Co do cykania w okolicy stacyjki to sprawdź czy czasem nie masz włączanej tylnej wycieraczki, mimo że pewnie się zacięła przerywacz podaje impuls okresowy. Cykania nie ignoruj jeśli jest samoistne może świadczyć o zwarciu instalacji a w elekcie pożarze, już takie przypadki były mi znane nawet któryś z kolegów na forum zaraz po kuponie auta zanim dojechał do domu zaliczył akcje z gaśnicą. Innemu forumowemu koledze auto w środku nocy stanęło w ogniu. Często ludzie przerabiają instalację elektryczną nie mając o tym wystarczającej wiedzy, nawet takie 3 światełko stopu dorabiane jakie ty masz może być źródłem problemów.
Warto też wymienić deskę na wersje z obrotomierzem, koszt ok 50-60zł a zegary zdecydowanie ładniejsze i wskazówka obrotomierza cieszy jak zrobić --> http://forum.tempra.org/t...ghlight=#123754 opis parę postów niżej
Przygoda z podłogą:
http://forum.tempra.org/t...7,25.htm#125266
Sprawdź w jakim stanie masz opaski baku, zapewne zgniłe, nowych nie kupisz ale opisałem jak zrobić nowe za parę złoty -->
http://forum.tempra.org/t...ghlight=#170563
I bardzo ważny temat dla posiadaczy gaźnika
http://forum.tempra.org/t...lde-vt10501.htm
Warto wymienić też przewody podciśnieniowe na nowe bo koszt żaden a od nich wiele zależny
http://forum.tempra.org/t...odci%B6nieniowe
Zrób też foty silnika to ci doradze parę rzeczy, możne wyłapie nawet jakieś druciarstwo... a widziałem tego trochę. Przede wszystkim patent z umartwianiem zaworów cut-off albo pomieszanie podciśnienia z gaźnika tylko polak tak potrafi.
POWODZENIA! |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 19:44
|
|
|
Dziękuje ślicznie, docenię sobie twoje porady JAM_BELFEGOR. Mam pytanie- w jakim położeniu wyłączyć tą wycieraczkę, bo nie ogarniam tych manetek oraz czy może da się tą tylną jakąś odłączyć, żeby nie było tego śmiesznego cykania. |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 19:46
|
|
|
W takim położeniu - lewa dół = 0, góra = praca
Prawa to przód trójstopowe położenie: 0 - wolno - szybko
P.S lepiej ją napraw, czasem jest to błaha sprawa. Przetarty kabel w gumowej osłonie na styku klapa nadwozie a czasem zardzewiały trzpień wycieraczki, wystarczy wymontować silniczek i mocno nasmarować rozruszają go. Kiedy indziej porostu bezpiecznik. Auto ma prawie 20 lat i ma prawo już niedomagać, ale jego ogromna zaletą jest prostota i łatwość w naprawach, często nawet bez kosztowych wystarcza narzędzia i chęci. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-04-2013, 19:51
|
|
|
Karol_Volvo napisał/a: | Oszczędności. Nie paliwowe, bo bym się bujał Lupo 3L, albo innym pseudo szmelcwagenem. |
No ba, co drugie Lupo 3L kosztuje tyle co Tipo, więc jakbym miał wybierać to też wziąłbym Tipo
A poważnie, niech służy i nie sprawia problemów. Jak lubisz sam pogrzebać przy aucie to z pomocą tego forum ogarniesz sam większość spraw, więc koszta napraw sprowadzą się jedynie do zakupu części |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 19:55
|
|
|
Nie zrozumiałeś chyba, bądź nie czytałeś co pisałem wcześniej. 4500zł mam odłożone na Kwalifikację Wstępną, a 2000zł miałem na auto zastępcze na rok, więc za 6500zł mógłbym kupić lekko lupo, przynajmniej zadbane 1.7 SDI- ale po co?! Jednak warto zainwestować w dobrą pracę (jak dla mnie). Po doświadczeniach z VW w rodzinie i opowiadań brata, który pracuje w autoryzowanym serwisie VW/Audi mogę tylko dla grupy VAG wystawić o czerwoną kartkę |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 20:00
|
|
|
Dziękuję bardzo JAM_BELFEGOR, jestem bardzo wdzięczny za przesłanie tych artykułów. Zapoznam się z nimi wszystkimi, gdyż bardzo mnie to ciekawi- czym jeżdżę. Prawdopodobnie i mnie czeka regeneracja gaźnika, więc wiem na co będę przygotowany. Pozdrawiam! |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-04-2013, 20:12
|
|
|
Karol_Volvo, nie chcę się z Tobą spierać w sprawie faktów i mitów o VAG-ach i Fiatach, bo to jest temat rzeka i każdy "wie lepiej". I jedne i drugie mają swoje wady i zalety, a ja do dzisiaj nie rozumiem tej "wojny" między kierowcami aut tych marek. Osobiście wychodzę z założenia, że "jak dbasz, tak masz" i nie ważne co to za auto. Ale zostawmy to
Dbaj o swoje auto na tyle ile tego wymaga, nie odwlekaj wymian i napraw w czasie a odwdzięczy Ci się bezawaryjną jazdą przez te planowane 2 lata No i słuchaj się JAM_BELFEGORa Sam nie raz korzystałem z jego manuali |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 20:17
|
|
|
Pewnie shwax, każdy ma coś do jakiejś z marek samochodów, a twoje zdanie szanuję I oczywiście Widzę właśnie, że JAM_BELFEGOR to bardzo obyty człowiek i wie co boli Tipo Ślicznie dziękuję wam panowie za takie profesjonalne traktowanie "nowego" na forum- za podłogę się biorę w maju, próg niedługo wymieniam, a lewy zabezpieczam- rudą chce mieć już w miarę opanowaną Za silnik zabieram się za tydzień. Zobaczymy co będzie dalej z autem i co wyjdzie "w praniu". Miłej nocki! |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 22:11
|
|
|
Karol_Volvo napisał/a: | JAM_BELFEGOR to bardzo obyty człowiek i wie co boli Tipo |
ale Luczu i tak go bije na głowe
co do wycieraczki tylnej to przyda Ci sie sprawna, jakbys miał problemy z silniczkiem to mam gdzies w szopie sprawny |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-04-2013, 22:16
|
|
|
Cytat: | ale Luczu i tak go bije na głowe |
nie nie ... JAM_BELFEGOR, to skarbnica wiedzy praktycznej znającej tipo od podszewki i każdą śrubkę.
Ja tylko znam forum na pamięć i czasami poratuję linkiem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-04-2013, 22:41
|
|
|
Ale te 78KM z motorka 1.4 nie bierze sie z nieba Nie ma co liczyc na niskie spalanie Pb Poza tym ladny wozek A po malych modyfikacjach moze byc jeszcze ladniejszy Niech sluzy kolejne 18 lat |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-04-2013, 14:15
|
|
|
Karol_Volvo, gratuluję zakupu, oby dobrze służyło. Cztery dni przed Tobą też kupiłem Tipo 1.4 z tym że na jednopunkcie w wersji 3D z '93 roku. Mam nadzieję że trochę pośmigam nim
Luczu napisał/a: | JAM_BELFEGOR, to skarbnica wiedzy praktycznej znającej tipo od podszewki i każdą śrubkę. | miał zawsze najczystsze auto, i było widać w jego Tipo części i śrubki o których reszta pojęcia nie miała, bo brud je zakrywał. Zielone Tipo jak z salonu nawet pod maską |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2013, 20:24
|
|
|
Dobra skończcie już z tą wazeliną bo się jeszcze zaczerwienie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-04-2013, 21:07
|
|
|
Witam! Ogółem to mam pytanko, bo w moim Tipo sprawa wygląda następująco. Przy temp. roboczej silnika chodzi idelanie fajnie, nie gaśnie, nie szarpie, równiutko chodzi, a gdy jest zimny i go zdejmę z ssania to nie pracuje równo, trzyma niziutkie obroty i przy wciśnięciu sprzęgła potrafi tak spaść prędkość obrotowa, że silnik się zadusi i zgaśnie. Kwestia drobnej regulacji gaźnika, ruszać to, czy być może czeka mnie coś poważniejszego... |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-04-2013, 21:14
|
|
|
Karol_Volvo, w gaźniku to jest zupełnie normalne, właśnie po to jest ręczne ssanie. Chyba, że silnik gaśnie nawet po przekroczeniu temperatury około 55-60'c. Ssaniem powinieneś do tej temperatury regulować obroty biegu jałowego. Czyli chwilę po tym jak wskazówka temperatury się ruszy, powinien chodzić bez ssania. Na rozgrzanym silniku (80-90'c) trzyma Ci te 900 rpm? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-04-2013, 22:13
|
|
|
Tak oczywiście trzyma- ja za szybko ssanie zdejmuje teraz już wiem Ogółem to wszystko jest ok, tylko nie raz przy dojeździe do skrzyżowania na ciepłym silniku zgaśnie- zrobił tak 2x przy 40km. |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2013, 05:36
|
|
|
Karol_Volvo, a mówiłem sprawdź jak pracuje po zdjęciu ssania Patent jest taki w większości jest tak jak pisze ciechu, ale... ten konkretny gaźnik ma podciśnieniowe podtrzymanie przepustnicy jak to jest sprawne to po kilkunastu sekundach na pełnym ssaniu i ok. 1min po przejechaniu się z pół ssaniem po schowaniu go całkowicie powinno już działać podtrzymanie i utrzymywać stała wartość ok 1200-1300obr. i tak aż do 70-80stopni potem wyłącza się, obroty spadają w zimie może dostać delikatnej zadyszki (ale podkreślam delikatne) i to normalne, bo silnik wciąż jest nie dostatecznie rozgrzany. Po chwili będzie pracował normalnie i równo. Niemniej nigdy nie powinien zgasnąć, lub być temu bliski. Rada? zasadniczo już ci ją dałem wcześniej, czyli sprawdź podciśnienie, czy wężyki są całe no i w manualu o gaźniku masz rozpisane który element za to podtrzymanie odpowiada. Jak go regulować i jak jest zbudowany. Zasadniczo w środku jest membrana jak pęknie to siłownik nie działa. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
adrian8503
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 29 Skąd: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-04-2013, 20:55
|
|
|
JAM_BELFEGOR, masz rację. Ja w zimę odpalałem na ssaniu i po chwili całkowicie wyłączałęm.
Karol_Volvo, ja swoim jeździłem oohoho, a kupiłem go na dawce za 400 zł. Prawie 3 lata robiłem ok 100km dziennie do pracy i etc. Z tym silnikiem co ty masz podróż nad morze i z powrotem spalanie wyszło mi ok. 5,5 l przy prędkościach na trasie powyżej 100 tak do 130km/h - świezo po regeneracji i regulacji gaźnika.
Ale np. w tamtym roku po zmianie pracy gdy jeździłem do roboty 3km w jedną stronę to w grudniu na tydzień lałem ok. 5l co dało mi spalanie ok 18l!! Ale tak to już jest z gaźnikami
Co do Fiata - czasami mnie patenty wkurzają jakie wymyślają w konstrukcjach, ale co do awaryjności??? Dbałem o samochód to mi nigdy na drodze się nie rozkraczył, a np z elektryką nie miałem większych problemów - bo wszystko praktycznie po swojemu od nowa robiłem. A co do VW vs. Fiat?? Właśnie chodzi o to ze, ludzie żyją jeszcze latami '80 gdzie królowały Golfy - sam miałem rocznik '74 parę lat temu i chodził jak malina a o rdzy można było pomarzyć. Fiat faktycznie odstawał od jakości VAG ale teraz to wszystko chiniole produkują a składają europejczycy. Wszystkie koncerny są nastawiane na zysk ze sprzedaży "częsci" w ASO. Czyli wszystko jasne....:P
Ostatnio czytałem artykuł - zestawienie nowego samochodu z salonu i auta złożonego z części z ASO. Nowy wózek z salonu kosztował 80 tyś z kawałkiem.
Po zliczeniu części niezbędnych do złożenia....silnika - wydalibyśmy ponad 100 tyś. A gdzie reszta?? całość coś wyszła ponad 500 tyś za auto kompaktowe.
Życzę powodzenia z samochodem i oby Ci służył godnie. |
_________________ Było:
Tipo 1.6 DOHC DGT(149C2.046),
Jest:
Tipo 1.4 (78KM)(159A2.000)
Marea Weekend 1.9JTD(105KM) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2013, 21:46
|
|
|
Na tym zdjęciu akurat palcem pokazuje siłownik
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-04-2013, 22:10
|
|
|
Ja też pisałem nie raz z różnymi pytaniami do kolegi JAM_BELFEGOR - specjalisty od motorka 1.4 gaźnik w sprawie mojego Tipo.. Widać, że zjadł zęby na tym modelu he he (tak tak, miałem zrobić zdjęcia komory silnika - pamiętam czekam aż się ociepli + trochę więcej wolnego czasu)
W moim jak jest zimno (tak poniżej -5), to odpala na pełnym ssaniu bez gazu i po 2 sek. zazwyczaj gaśnie. Za drugim razem jest już ok a obroty wskakują na jakieś 3-4 tys (nie mam obrotka, ale jest naprawdę głośno). Po 10 sek. mogę zrzucić ssanie do połowy i jest znośnie ciszej a auto chodzi równo i nie gaśnie.. Ale ruszyć trudno - trzeba dobrze gazu podać, żeby się nie dusił - do 2,5 tys nie ma w ogóle mocy. Masakra tak ruszać przy zimnym silniku i na półsprzęgle do tego, więc trzeba ssanie znowu wyciągnąć..
Wychodzi na to, że jak wyjadę spod domu, to kulam się na ssaniu, a auto ciągnie jak głupie - nic dziwnego przy wysokich obrotach.. Niestety zaraz mam takie wstrętne rondo z wiecznie czerwonym światłem. Tam zrzucam ssanie, żeby auto nie wyło - bo ludzie się patrzą. Jak wskoczy zielone, to znowu za ssanie, bo inaczej ciężko ruszyć. Wierzcie mi - upierdliwe to trochę, nie lubię aut które wymagają specjalnej instrukcji obsługi.. Na szczęście Tipek dość szybko się nagrzewa i potem jest ok.
Niemniej, jak będzie trochę czasu przyjrzę się temu - bo to mimo wszystko nie jest normalne, żeby regulować ssanie w czasie ruszania / jazdy / stania na postoju.
Spalanie w trasie (testuję na odcinkach ok.300km) to min.6,5 średnio 7,5 ale ostatnio wykręciłem prawie 9 bo był spory ruch a mi się spieszyło. W mieście pijaczyna łyka 13-14, ale to zazwyczaj moja dziewczyna jeździ na ssaniu odcinki 2-5km (dom-sklep, dom-żłobek itp.). |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2013, 22:40
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Niemniej, jak będzie trochę czasu przyjrzę się temu - bo to mimo wszystko nie jest normalne, żeby regulować ssanie w czasie ruszania / jazdy / stania na postoju. | No nie jest to normalne i trzeba będzie zająć się regulacją całości.
Pełne ssanie powinno być ustawione na 3000 obr. i odpowiedni wychył dławika dla 2 gardzieli - w maualu jest to opisane jak i ile
Podtrzymanie gazu dla zimnego silnika powinno być nastawione na 1300 obr.
Bieg jałowy 900 obr. + korekcja mieszanki na delikatnie bogatą.
Wyprzedzenie kąta zapłonu dobrze jest ustawić na +11 st jak się jeździ na 95 i +12 - +13 st dla 98
Oczywiście wszystkie przewody podciśnieniowe sprawne
Należy sprawdzić podgrzewacz kolokatora dolotowego tzw. "jeż" czy grzeje.
Stan świec i korekcja szczeliny na właściwą. Za duży odstęp i łatwo zalać silnik.
Gaźnik musi być sprawny czyli wszystkie dysze, kanały drożne i całe membrany.
Wtedy będzie chodziło jak należy.
I ważne na pełnym ssaniu nie dotykamy pedału gazu przy zapalaniu. Na ssaniu ma chodzić ok. pół minuty książka podaje nawet więcej ok 2-3min. ale z mojego doświadczenia nie potrzeba tyle. Potem zawsze chowałem do 2000 obr. i po ok 1min chowałem całkowicie auto ładnie trzymało 1300 obr. A i ssania używa się praktycznie tylko zimie, poniżej 0 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-04-2013, 19:28
|
|
|
A tu taki rarytasik:
http://www.fotosik.pl/pok...92dc8f1687.html
Combo x2 Tipsony 1.4S :]
W mojej małej mieścinie jeździ 6 Fiatów Tipo :] |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2013, 11:07
|
|
|
Zrób lepiej fotki silnika zamiast innych tipulców |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|