Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra Kajlona ;)
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-01-2012, 01:04   

Kajlon napisał/a:
Bdm, tak też mam zamiar zrobić :> raz a dobrze bez druciarstwa 8) Turbo luzy ma oczywiście we wszystkie strony :doubt:

Luzy na osce turbiny sa zawsze w nowej takze-szczegolnie jak dlugo nie chodzila i olej wyciekl.Os turbiny jesli sie nie kolysze to turbina jest za ciasna i nie bedzie wkrecac sie na obroty tak jak powinna.Tulejki oski sa tylko do podtrzymywania osi.Ale sama os krecic ma sie niemalze bez tarcia o tulejki.Przychodzi cisnienie oleju i dopiero ono ja usztywnia i centruje.Jesli po zdjeciu turbiny nie ma w niej oleju(lub jest ale umiarkowanie malo) i lopatki maja ostre niewyciete brzegi(szczegolnie tej powietrznej a spowodowane jest to zanieczyszczeniami jakie dostaja sie przez brudny lub nieszczelny filtr powietrza a czasem nawet jego brak,bo tak tez widzialem) to juz jest 50 proc. dobrze.Jesli na obudowie w miejscu gdzie lopatki niemal stykaja sie z obudowa nie ma otarc zadnych to tez dobry znak.
Jesli chwyta sie za os i nie da rady przekrzywic tak by jakakolwiek lopatka obcierala o obudowe to nie pozostaje nic innego jak turbine zamontowac i przetestowac najlepiej w docelowym silniku.Manometr do przewodu powietrza,jazda probna i juz wiesz.Ciekaw jestem jak ten motorek z turbinka bedzie chodzil.jak zauwazylem u siebie w 2.0 jest czesc splywu oleju z turbiny(zaslepiny korkiem),jak rowniez natrysk oleju na denka tlokow od dolu.Niestety turbiny raczej nigdy nie bylo.Chyba wszystkie 2.0 byly wstepnie przygotowywane pod turbine poprostu.Wystrzegaj sie tylko regeneracji turbiny.Widzialem takich wiele i zadna nie dzialala jak potrzeba.Moze mam pecha ale takiego fachowca od turbin co zrobi dobrze jeszcze nie poznalem.Generalnie ciezki temat.Trzeba poprostu trzymac sie tej co sie ma lub ewentualne uzywki ale pewnie nie do zdobycia...
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2012, 13:26   

shagger78 napisał/a:
Chyba wszystkie 2.0 byly wstepnie przygotowywane pod turbine

nie wszystkie 8) mam bloczek z tempry 2.0 i brak natrysku na denka, spływu oliwy z turbo. Może masz przeszczepiany bloczek z dedry/delty 8v
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-01-2012, 14:57   

Kajlon napisał/a:
mam bloczek z tempry 2.0 i brak natrysku na denka

U mnie też nie było natrysku w silniku 2.0 z lancii 835.046C.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-01-2012, 15:55   

turbo fiat/lancia silniki nie mają spływu w blok a w miskę.
Natrysk oleju na denko był niezależny, nie związany z 'przygotowaniem pod turbo'.
Ba 1.6 sohc niektóre mają natrysk oleju, ale nie można postrzegać tego jako przygotowanie pod turbo ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2012, 17:25   

shagger78 napisał/a:
Os turbiny jesli sie nie kolysze to turbina jest za ciasna i nie bedzie wkrecac sie na obroty tak jak powinna
jak to czytam to mi się włosy na stopach jeżą :lalala: Luz na turbo ma być naprawdę symboliczny, a nie ma ganiać ja żyd po pustym sklepie.

Może taki co http://www.youtube.com/wa...feature=related :lalala:

** Dodano: 23-01-2012, 17:52 **
Kajlon, weź wypierdziel to turbo i wstaw to http://www.youtube.com/wa...feature=related jak tuning to z górnej póły haha
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-01-2012, 18:53   

Albo zamiast silnika wstaw odkurzacz, akustycznie to samo :badgrin:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-01-2012, 22:04   

[quote="JAM_BELFEGOR"]
shagger78 napisał/a:
Os turbiny jesli sie nie kolysze to turbina jest za ciasna i nie bedzie wkrecac sie na obroty tak jak powinna
jak to czytam to mi się włosy na stopach jeżą :lalala: Luz na turbo ma być naprawdę symboliczny, a nie ma ganiać ja żyd po pustym sklepie.
Chcialem zaznaczyc ze luz ma byc a Ty odrazu ubarwiasz dodajac swoje.Pracowalem kilka lat przy turbinach wiec sie naogladalem tego szajsu regenerowanego tak by luzu nie bylo.Konstrukcja wydaje sie prosta ale tylko teoretycznie.Po naprawie klient sprawdza palcem i jest szczesliwy bo nic sie nie kolysze na boki.Mniejsza z tym ze turbina obrotow nie uzyskuje wlasciwych a wiec dziala na 10 proc.Widzialem tez takie po regeneracji ktore obracaly sie max.kilkaset obrotow na minute.Ale zeby odrazu porownywac do zyda w pustym sklepie...Ubarwiac mozna ale z umiarem.

** Dodano: 23-01-2012, 22:08 **
Raku napisał/a:
turbo fiat/lancia silniki nie mają spływu w blok a w miskę.
Natrysk oleju na denko był niezależny, nie związany z 'przygotowaniem pod turbo'.
Ba 1.6 sohc niektóre mają natrysk oleju, ale nie można postrzegać tego jako przygotowanie pod turbo ;)

Zgadza sie-splyw oleju turbiny wstawiony jest tylna scianke miski olejowej.Dzis sprawdzilem.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2012, 22:23   

shagger78 napisał/a:
jak to czytam to mi się włosy na stopach jeżą :lalala: Luz na turbo ma być naprawdę symboliczny, a nie ma ganiać ja żyd po pustym sklepie.
Chcialem zaznaczyc ze luz ma byc a Ty odrazu ubarwiasz dodajac swoje.Pracowalem kilka lat przy turbinach wiec sie naogladalem tego szajsu regenerowanego tak by luzu nie bylo.Konstrukcja wydaje sie prosta ale tylko teoretycznie.Po naprawie klient sprawdza palcem i jest szczesliwy bo nic sie nie kolysze na boki.Mniejsza z tym ze turbina obrotow nie uzyskuje wlasciwych a wiec dziala na 10 proc.Widzialem tez takie po regeneracji ktore obracaly sie max.kilkaset obrotow na minute.Ale zeby odrazu porownywac do zyda w pustym sklepie...Ubarwiac mozna ale z umiarem.
Za grosz poczucia humoru, po to są barwne porównania by było barwnie a nie szaro, a jak piszesz że wirnika ma się kolibać na boki to mi się od razu z powyższym filmikiem skojarzyło :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2012, 22:41   

JAM_BELFEGOR, to śmiegiełko na rurze PCV to do spowalniania zasysanego powietrza :?: haha coś mnie się zdaje, że to kapkę zamula silnik :roll:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 23-01-2012, 22:42   

Kajlon napisał/a:
coś mnie się zdaje, że to kapkę zamula silnik


nie znasz sie - to jest 15 gwazdek respektu na miescie :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2012, 22:43   

ubek, aaaa :lol: więc muszę to mieć haha
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-01-2012, 22:57   

Cytat:
Za grosz poczucia humoru, po to są barwne porównania by było barwnie a nie szaro, a jak piszesz że wirnika ma się kolibać na boki to mi się od razu z powyższym filmikiem skojarzyło :badgrin:

Dobrze juz dobrze-moze kiedys przywykne do Twojego poczucia humoru :) Ale miejmy nadzieje zanim wszystkie T/T wymra :)
A pamietacie turbinke kowalskiego do 126p?Nie wiem jak i czy mogloto dzialac ale wczoraj bylo o tym w wiadomosciach na historii.Spore to mialo wziecie w tamtych czasach...Musze sie zainteresowac...Moze wepchne gdzies do swojego tipka :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2012, 06:26   

Kajlon napisał/a:
JAM_BELFEGOR, to śmiegiełko na rurze PCV to do spowalniania zasysanego powietrza :?: haha coś mnie się zdaje, że to kapkę zamula silnik :roll:
jaki spowalniacz, nie znasz się :lalala: w połączeniu z magnetyzerem działa cuda. Ja wiem do czego wujek dąży w swoim powozie tylko się nie chce przyznać :D
http://www.youtube.com/wa...feature=related bo jedna to za mało :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2012, 18:48   

Nowy Felunek 8)


_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-04-2012, 18:51   

Kajlon, i jak obiecał tak wstawił :P Bardzo ładne :) Obadam je na żywo w piątek ;)
Ps. Słupki oklejałeś czy malowałeś, jak tak to czym bo przymierzam się nad słupkami :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2012, 18:53   

KrzychuB, słupki oklejane jakąś tam matową folią :)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2012, 19:34   

Kajlon, a cuś ty jej zrobił ? :lalala: Czemu taka oklepana z przodu i zderzak jakiś taki z sportową czerwienią :D ? Kiedy ja picujemy? poler malowanie i te sprawy. Już zamówiłem nowy olej pod kompresor hehehe :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2012, 20:21   

JAM_BELFEGOR, przedni błotnik z prawej strony jest już wgnieciony z lekka od kupna, to nie moja sprawka :P a zderzak to by można prysnąć pod kolor :wrednyusmiech:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2012, 20:32   

Trza to poklepać coś :lalala: że tez tego nie zauważyłem. Załatw grunt bazę i bezbarwny to się go psiuknie :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2012, 20:37   

JAM_BELFEGOR, w takim razie przeinstaluje stary zderzak a tym się zajmiemy 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-04-2012, 20:43   

Jakiś szeroki wlocik może?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2012, 20:44   

Jelcyn, ten czerwony to szeroki wlocik ;D
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-04-2012, 21:11   

Kajlon, skąd wytrzasnąłeś fele ??
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2012, 21:26   

od kolegi z forum :P
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-04-2012, 21:29   

Maciek, no i wszystko jasne. Szczęściarz.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load