Tempra Kajlona ;) |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2012, 01:04
|
|
|
Kajlon napisał/a: | Bdm, tak też mam zamiar zrobić raz a dobrze bez druciarstwa Turbo luzy ma oczywiście we wszystkie strony |
Luzy na osce turbiny sa zawsze w nowej takze-szczegolnie jak dlugo nie chodzila i olej wyciekl.Os turbiny jesli sie nie kolysze to turbina jest za ciasna i nie bedzie wkrecac sie na obroty tak jak powinna.Tulejki oski sa tylko do podtrzymywania osi.Ale sama os krecic ma sie niemalze bez tarcia o tulejki.Przychodzi cisnienie oleju i dopiero ono ja usztywnia i centruje.Jesli po zdjeciu turbiny nie ma w niej oleju(lub jest ale umiarkowanie malo) i lopatki maja ostre niewyciete brzegi(szczegolnie tej powietrznej a spowodowane jest to zanieczyszczeniami jakie dostaja sie przez brudny lub nieszczelny filtr powietrza a czasem nawet jego brak,bo tak tez widzialem) to juz jest 50 proc. dobrze.Jesli na obudowie w miejscu gdzie lopatki niemal stykaja sie z obudowa nie ma otarc zadnych to tez dobry znak.
Jesli chwyta sie za os i nie da rady przekrzywic tak by jakakolwiek lopatka obcierala o obudowe to nie pozostaje nic innego jak turbine zamontowac i przetestowac najlepiej w docelowym silniku.Manometr do przewodu powietrza,jazda probna i juz wiesz.Ciekaw jestem jak ten motorek z turbinka bedzie chodzil.jak zauwazylem u siebie w 2.0 jest czesc splywu oleju z turbiny(zaslepiny korkiem),jak rowniez natrysk oleju na denka tlokow od dolu.Niestety turbiny raczej nigdy nie bylo.Chyba wszystkie 2.0 byly wstepnie przygotowywane pod turbine poprostu.Wystrzegaj sie tylko regeneracji turbiny.Widzialem takich wiele i zadna nie dzialala jak potrzeba.Moze mam pecha ale takiego fachowca od turbin co zrobi dobrze jeszcze nie poznalem.Generalnie ciezki temat.Trzeba poprostu trzymac sie tej co sie ma lub ewentualne uzywki ale pewnie nie do zdobycia... |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2012, 13:26
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Chyba wszystkie 2.0 byly wstepnie przygotowywane pod turbine |
nie wszystkie mam bloczek z tempry 2.0 i brak natrysku na denka, spływu oliwy z turbo. Może masz przeszczepiany bloczek z dedry/delty 8v |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-01-2012, 14:57
|
|
|
Kajlon napisał/a: | mam bloczek z tempry 2.0 i brak natrysku na denka |
U mnie też nie było natrysku w silniku 2.0 z lancii 835.046C. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2012, 17:25
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Os turbiny jesli sie nie kolysze to turbina jest za ciasna i nie bedzie wkrecac sie na obroty tak jak powinna | jak to czytam to mi się włosy na stopach jeżą Luz na turbo ma być naprawdę symboliczny, a nie ma ganiać ja żyd po pustym sklepie.
Może taki co http://www.youtube.com/wa...feature=related
** Dodano: 23-01-2012, 17:52 **
Kajlon, weź wypierdziel to turbo i wstaw to http://www.youtube.com/wa...feature=related jak tuning to z górnej póły |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-01-2012, 18:53
|
|
|
Albo zamiast silnika wstaw odkurzacz, akustycznie to samo |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2012, 22:04
|
|
|
[quote="JAM_BELFEGOR"] shagger78 napisał/a: | Os turbiny jesli sie nie kolysze to turbina jest za ciasna i nie bedzie wkrecac sie na obroty tak jak powinna | jak to czytam to mi się włosy na stopach jeżą Luz na turbo ma być naprawdę symboliczny, a nie ma ganiać ja żyd po pustym sklepie.
Chcialem zaznaczyc ze luz ma byc a Ty odrazu ubarwiasz dodajac swoje.Pracowalem kilka lat przy turbinach wiec sie naogladalem tego szajsu regenerowanego tak by luzu nie bylo.Konstrukcja wydaje sie prosta ale tylko teoretycznie.Po naprawie klient sprawdza palcem i jest szczesliwy bo nic sie nie kolysze na boki.Mniejsza z tym ze turbina obrotow nie uzyskuje wlasciwych a wiec dziala na 10 proc.Widzialem tez takie po regeneracji ktore obracaly sie max.kilkaset obrotow na minute.Ale zeby odrazu porownywac do zyda w pustym sklepie...Ubarwiac mozna ale z umiarem.
** Dodano: 23-01-2012, 22:08 **
Raku napisał/a: | turbo fiat/lancia silniki nie mają spływu w blok a w miskę.
Natrysk oleju na denko był niezależny, nie związany z 'przygotowaniem pod turbo'.
Ba 1.6 sohc niektóre mają natrysk oleju, ale nie można postrzegać tego jako przygotowanie pod turbo |
Zgadza sie-splyw oleju turbiny wstawiony jest tylna scianke miski olejowej.Dzis sprawdzilem. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2012, 22:23
|
|
|
shagger78 napisał/a: | jak to czytam to mi się włosy na stopach jeżą Luz na turbo ma być naprawdę symboliczny, a nie ma ganiać ja żyd po pustym sklepie.
Chcialem zaznaczyc ze luz ma byc a Ty odrazu ubarwiasz dodajac swoje.Pracowalem kilka lat przy turbinach wiec sie naogladalem tego szajsu regenerowanego tak by luzu nie bylo.Konstrukcja wydaje sie prosta ale tylko teoretycznie.Po naprawie klient sprawdza palcem i jest szczesliwy bo nic sie nie kolysze na boki.Mniejsza z tym ze turbina obrotow nie uzyskuje wlasciwych a wiec dziala na 10 proc.Widzialem tez takie po regeneracji ktore obracaly sie max.kilkaset obrotow na minute.Ale zeby odrazu porownywac do zyda w pustym sklepie...Ubarwiac mozna ale z umiarem. | Za grosz poczucia humoru, po to są barwne porównania by było barwnie a nie szaro, a jak piszesz że wirnika ma się kolibać na boki to mi się od razu z powyższym filmikiem skojarzyło |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2012, 22:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR, to śmiegiełko na rurze PCV to do spowalniania zasysanego powietrza coś mnie się zdaje, że to kapkę zamula silnik |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 23-01-2012, 22:42
|
|
|
Kajlon napisał/a: | coś mnie się zdaje, że to kapkę zamula silnik |
nie znasz sie - to jest 15 gwazdek respektu na miescie |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2012, 22:43
|
|
|
ubek, aaaa więc muszę to mieć |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2012, 22:57
|
|
|
Cytat: | Za grosz poczucia humoru, po to są barwne porównania by było barwnie a nie szaro, a jak piszesz że wirnika ma się kolibać na boki to mi się od razu z powyższym filmikiem skojarzyło |
Dobrze juz dobrze-moze kiedys przywykne do Twojego poczucia humoru Ale miejmy nadzieje zanim wszystkie T/T wymra
A pamietacie turbinke kowalskiego do 126p?Nie wiem jak i czy mogloto dzialac ale wczoraj bylo o tym w wiadomosciach na historii.Spore to mialo wziecie w tamtych czasach...Musze sie zainteresowac...Moze wepchne gdzies do swojego tipka |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2012, 06:26
|
|
|
Kajlon napisał/a: | JAM_BELFEGOR, to śmiegiełko na rurze PCV to do spowalniania zasysanego powietrza coś mnie się zdaje, że to kapkę zamula silnik | jaki spowalniacz, nie znasz się w połączeniu z magnetyzerem działa cuda. Ja wiem do czego wujek dąży w swoim powozie tylko się nie chce przyznać
http://www.youtube.com/wa...feature=related bo jedna to za mało |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2012, 18:48
|
|
|
Nowy Felunek
|
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 11-04-2012, 18:51
|
|
|
Kajlon, i jak obiecał tak wstawił Bardzo ładne Obadam je na żywo w piątek
Ps. Słupki oklejałeś czy malowałeś, jak tak to czym bo przymierzam się nad słupkami |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2012, 18:53
|
|
|
KrzychuB, słupki oklejane jakąś tam matową folią |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2012, 19:34
|
|
|
Kajlon, a cuś ty jej zrobił ? Czemu taka oklepana z przodu i zderzak jakiś taki z sportową czerwienią ? Kiedy ja picujemy? poler malowanie i te sprawy. Już zamówiłem nowy olej pod kompresor hehehe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2012, 20:21
|
|
|
JAM_BELFEGOR, przedni błotnik z prawej strony jest już wgnieciony z lekka od kupna, to nie moja sprawka a zderzak to by można prysnąć pod kolor |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2012, 20:32
|
|
|
Trza to poklepać coś że tez tego nie zauważyłem. Załatw grunt bazę i bezbarwny to się go psiuknie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2012, 20:37
|
|
|
JAM_BELFEGOR, w takim razie przeinstaluje stary zderzak a tym się zajmiemy |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-04-2012, 20:43
|
|
|
Jakiś szeroki wlocik może? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2012, 20:44
|
|
|
Jelcyn, ten czerwony to szeroki wlocik |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-04-2012, 21:11
|
|
|
Kajlon, skąd wytrzasnąłeś fele ?? |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-04-2012, 21:26
|
|
|
od kolegi z forum |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-04-2012, 21:29
|
|
|
Maciek, no i wszystko jasne. Szczęściarz. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
|