Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Trzydrzwiowe Tipo 1.6 SX 1994
Autor Wiadomość
Chmielu1995 


Dołączył: 23 Lut 2020
Posty: 23
Skąd: Nowa Sól
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-06-2020, 20:36   

Mała aktualizacja. Złożyłem Tipo mimo tego, że nie zdobyłem części, które potrzebowałem. Dzisiaj zrobiłem nim ponad 50km. Jeździ troszkę lepiej niż ostatnio. Wyszła też po drodze usterka, po przejechaniu jakiegoś dystansu i zgaszeniu auta rozrusznik kręcił jakby był słaby akumulator.

Popatrzyłem na kabel masowy w miejscu gdzie montowany do skrzyni. To było przyczyną, jak poprawiałem instalację, to pominąłem to miejsce. Oczywiście oczko czarne i na szpilce pełno rdzy. Wyczyszczone, przesmarowane, rozrusznik kręci jak wściekły, lecz jego też muszę przejrzeć.





JAM_BELFEGOR
Pomału zaczynam go sprzątać, bo rzeczywiście syf. :badgrin:
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2020, 07:41   

No takie widoki cieszą bardzo :D tak trzymać.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Chmielu1995 


Dołączył: 23 Lut 2020
Posty: 23
Skąd: Nowa Sól
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 20-06-2020, 20:10   

Wczoraj zmieniłem świece, dzisiaj przewody. To był już ich czas, ja na tym "zestawie" zrobiłem 800km. Nie chcę wiedzieć ile były właściciel na tym zrobił. Przewody nie dość, że różne fajki, to jeszcze starsze od auta, bo z 1991. Świece: Magneti Marelli, Isolator i dwie różne NGK.

Przy okazji poukładałem przewody tak jak chyba powinny być i nie muszą leżeć na przewodzie od chłodnicy.



Drugim problemem, za który się wziąłem to szyba kierowcy. Nie opuszczała się prawidłowo. Winna była prowadnica od strony zamka, która została uszkodzona i klejona nieudolnie przez kogoś. Silnik ktoś też kiedyś wymieniał. Jakby ktoś miał na zbyciu, to chętnie odkupię ten element.



Teraz kwiatki. Ściągnąłem koło z lewej strony z tyłu, bo coś mi się nie podobało. Jak można było na takie coś wpaść? Diagnosta, który w styczniu podbił dowód temu Tipo powinien stracić uprawnienia dożywotnio, a stacja kontroli wszelkie pozwolenia. Oprócz fatalnie zawieszonych przewodów, coś było grzebane przy rozdzielaczu/korektorze siły hamowania. Jarzmo też elegancko wiercone, klocki zajechane jak sandały Mojżesza. Jedno zrobię dziesięć innych śmieci wyjdzie...

Ma ktoś zdjęcie jak te przewody są prowadzone? Przy tym rozdzielaczu też.

Przy okazji odkrycia takiego dziadostwa ktoś ma jakąś wiedzę na temat wsadzenia wielowahacza z Alfy GTV? Tak wiem koszty jego naprawy są dosyć wysokie. To, że będzie pasował, to wiem, ale co z tłumikiem i zbiornikiem paliwa? Czy nie będą kolidowały?


  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-06-2020, 11:39   

No skoro poziom zdrutowania został wysoko postawiony to czemu by nie rozwiercić jarzma. U mnie jarzma staneły i jedyny sposób żeby wybić prowadnice było wywiercić właśnie takie otwory, grzejąc palnikiem wybija się przez nie prowadniki. Niemniej potem otwory trzeba prze-gwintować i dorobić z śruby zaślepki, które wkeja się na najmocniejszym kleju do gwintów. Można też przyspawać je, ale żeliwo kiepsko się spawa. Prowadnice oczywiście nowe, otwory oczyszcza się + nowy smar.

Co do przewodów:

1. bez ABS:

2. z ABS:

Tył jest wspólny

Ręczny tak na dokładkę:


Tak przewody puścił Kajlon - ale nie mam pewności czy nie pominął korektor siły hamowania. Dopytaj go


Mam parę zdjęć od siebie sprzed remontu:


Przewody idą do belki potem rozchodzą się po belce w prawo i lewo. U mnie niestety już tez ktoś coś modził i porwał przewody i porobił wstawki z miedzi na odpier...

** Dodano: 21-06-2020, 19:59 **
Chmielu1995 napisał/a:
Przy okazji odkrycia takiego dziadostwa ktoś ma jakąś wiedzę na temat wsadzenia wielowahacza z Alfy GTV?
A można wiedzieć po co takie rozwiązanie chcesz uskuteczniać?

** Dodano: 26-06-2020, 12:51 **
Hej znalazłem u siebie w zdjęciach pomocniczych spod Delty a okolicach tyłu niemniej w Tipo to samo jak idą oryginalne stalowe przewody. Tak jak pisałem w środka idą na belkę. Prowadzone są przy osłonie tłumika końcowego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Chmielu1995 


Dołączył: 23 Lut 2020
Posty: 23
Skąd: Nowa Sól
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-06-2020, 22:27   

JAM_BELFEGOR chciałem poprawić prowadzenie tego Tipo. Dowiedziałem się, że wystarczy lekko zmodyfikować młotkiem podłogę pod ten wielowahacz. Niestety fabryczny zbiornik nie może być zamontowany. Mam duże ciśnienie na AWD, więc nad tą belką się zastanowię czy jest sens ją montować.

Mała zmiana, a jaka różnica. Już mnie wnerwiały te felgi od Dełu. Niestety podczas wymiany się okazało, że piasta lewy przód ma uszkodzony gwint i ktoś wkręcił śrubę 14mm. Przy feldze od Barchetty ta śruba nie wchodzi. Wychodzi na to, że muszę wymienić piastę. Śruby też każda z innej parafii, więc zrobiłem wycieczkę na szrot i kupiłem odpowiednie 16szt.



Skoro już wiem jak są rozmieszczone przewody, to zaczynam jutro dłubać ten przekombinowany tył.

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2020, 15:49   

Zdecydowanie lepiej na tych felgach.

Co do zawiasu jak chcesz robić AWD nie co się zastanawiać nad jakimś wielowahaczem. Poza tym za wiele nie poprawisz w Tipku akurat jest już bardzo dobrze, gdyż masz zawieszenie z tyły niezależne. Moim zdaniem lepszy efekt osiągniesz regenerując zawias ewentualnie wstawiając stabilizator z 2.0. Podejrzewam że skoro auto było w takim stanie jak na początku tematu zawieszenie jest wyrypane do granic możliwości i auto dosłownie Ci pływa po drodze. Jak zwalisz cała belkę, powymieniasz wszystkie poduszki, odboje gumy, zrobisz zestaw naprawczy do wahaczy, ogarniesz korozję. Wymieniasz amortyzatory na jakiegoś uczciwego producenta. Do tego ogarniesz tak samo przód żeby nie było luzów zobaczysz jak zmieni się prowadzenie i nie trzeba tu jakiego klepania młotem po karoserii by wsadzić coś innego.



Co do AWD to Maciek (mac1us) takie coś poczynił w swojej Delcie i działa (podłoga ta sama co w Tipo). Napędy są chyba z Tempry SW 4x4 ale nie mam pewności musiałbyś jego pytać.

Maciek (nick Maciek) z Gliwic też bez opamiętania rozbiera to i owo łącznie z takimi napędami możesz też dobiegi pisać pewnie coś ci doradzi.


_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-06-2020, 08:24   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Co do AWD to Maciek (mac1us) takie coś poczynił w swojej Delcie i działa (podłoga ta sama co w Tipo). Napędy są chyba z Tempry SW 4x4 ale nie mam pewności musiałbyś jego pytać.

Maciek tu niezbyt często teraz zagląda ( prywatnie - syn )
Podłoga była cięta - zamiast wnęki na koło zapasowe - teraz jest płasko.
Nie tylko napędy są z Tempry , ale i obie ramy pomocnicze - przednia i tylna , wraz z wahaczami .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2020, 07:20   

schab, Zbiornik paliwa poszedł do tej prostokątnej wnęki? Podobno Włosi na krótko w pierwszym roku produkcji Delty II wypuścili budę ze zmodyfikowaną podłogą pod napędy 4x4 zanim księgowy zastopował wszystko. Podłoga miała inny kształt z tyłu oraz inny zbiornika paliwa specjalnie do tego polepiony. Ile w tym prawdy nie wiem. Ktoś swego czasu na LKP chwalił się że ma taka budę do sprzedania. Pamiętam że była kanarkowo-żółta i stała w krzakach pod plandeką. Niestety nie było zdjęć tej "sławnej podłogi".
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-06-2020, 07:29   

Ja mam taką Delte. Zbiornik przesunięty do tyłu, płaska podłoga, delikatnie wyprofilowana pod rure od wlewu paliwa. Takie budy szły tylko w 5d i tylko w 94 roku.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2020, 07:54   

Pochwal się fotkami podłogi :lalala: od góry i od spodu jak to porbione
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-07-2020, 14:28   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
schab, Zbiornik paliwa poszedł do tej prostokątnej wnęki? .

Nie - wyczynowy zbiornik jest centralnie w bagażniku .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-07-2020, 15:06   

Wnęka pusta? Aż się prosi by tam był, choć każdy mocniejszy strzał w tyłek = masakra :doubt: Jak w Fordzie bodajże Pinto.

** Dodano: 20-07-2020, 09:35 **
Znalazłem jeszcze takie coś z swoich zbiorach, belka co prawda z Bravo, ale to to samo.

Tak idą przewody po belce i do wahaczy.



Może się komuś przyda
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Chmielu1995 


Dołączył: 23 Lut 2020
Posty: 23
Skąd: Nowa Sól
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-12-2020, 18:54   

Mały aktual.

JAM_BELFEGOR dzięki za podesłany materiał

Zbieram graty do remontu, odbudowy układu hamulcowego z tyłu. Udało mi się zdobyć tylne zaciski niby od Bravy, ale zdaje mi się, że są od Marei. Zależało mi na takich co linka idzie dołem. Czekają na remont. Dokupiłem też osłony tarcz, pewnie je będę musiał lekko dopasować. Klocki hamulcowe miałem już kiedyś kupione, nówki Brembo. Tarcze hamulcowe też mam nowe, miały iść do Zastavy. Gorzej z blaszkami co trzymają przewody stalowe i gumowe przy samym wahaczu na ich połączeniach. U mnie są bardzo zniszczone.



Inna sprawa. Ma ktoś obudowę filtra powietrza do 1.4 na jednej śrubie lub do 1.6 na trzech szpilkach? Oczywiście tylko z silnika z układem wtryskowym Bosch. Kupiłem od Uno 1.4 chyba na monopunkcie Marelli i nie pasuje, ma za niski kołnierz i między gumową uszczelką wtrysku a obudową jest z 2,5cm luzu.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-12-2020, 20:39   

Blaszki i mocowania nie problem cześć można kupić nawet nowe. Dorobić je też nie problem. Wklej fotki które dokładnie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Chmielu1995 


Dołączył: 23 Lut 2020
Posty: 23
Skąd: Nowa Sól
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-12-2020, 21:59   

Tak, to wygląda, to wszystko to straszny syf. To jest przy samym wahaczu, gdzie kończy się przewód sztywny, który jest nad belką, a zaczyna ten krótki elastyczny. I następnie jest kolejna blaszka, która jest już na wahaczu. Przez nią przechodzi przewód od ABS-u. Ja potrzebuję je na dwie strony.



Przy okazji nie wiesz jak powinien być zamontowany filtr paliwa? Wiem, że na pewno ma osłonę. Ostatnio musiałem go wymienić i zgłupiałem, bo poprzednik ostro namieszał.

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-12-2020, 12:54   

Tu masz OE: 46453566 https://allegro.pl/oferta/mocowanie-przewodu-hamulcowego-alfa-145-94-00-aso-8581694085

OE: 7748777 - szukaj mnie kilka miesięcy temu udało się kupić nawet nowe im kosztowało grosze jak wyżej.

Koszyk na filtr na moje oko do uratowania. Na piach, na ocynk i pomalować.

U mnie tez to nie było za piękne wręcz dość mocno zapuszczone (zwłaszcza mocowanie linek ręcznego na zejściu) ale dało radę



A tak u wujka Kajlona - tez po "piachu"


Używki na pewno jeszcze kupisz choć trza poszukać raczej po jakiś szrotach i na pewno nie będzie luks stan. Jak coś, nie są to jakieś kosmiczne kształty można takie coś samemu zrobić np. z kawałka nierdzewki.

A tak swoją drogą weź sobie do serca co Ci pisałem a poropo zawieszenia, belki, poduszek. Bo widzę że poducha belki wygniata aż miło. Guma sparciała, blachy - jeden wielki "chrupek".
Co do filtra paliwa, to tak całość zasłonięta jest taką plastikową osłoną ulokowana od strony drogi pod tylna kanapą. Pod spodem masz filtr, przewody paliwowe. Sam filtr złapany jest stalową obejmą, która powinna mieć gumową przekładkę - na bank nie masz bo to wszyscy jak jeden mąż mechanicy wypierda..... :badgrin: Można dorobić nie ma problemu. Ba nawet swego czasu można było kupić nowe te przekładki. Ten uchwyt skręcany jest poprzez ta fikuśną blaszkę z czterema otworami do tylnej lewej podłożnicy mniej więcej w połowie pomiędzy poduchą a końcem podłożnicy. Powinieneś widzieć tam otwory montażowe.

Foty pożyczone od Wujka kielona bo na moich jest już wybebeszony częściowo - pierwsza fota.



U ciebie te uchwyt f. paliwa tak wygnity jak byś nie miał tej osłony :(

** Dodano: 18-11-2021, 15:42 **
Jak tam Tipaś?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load