Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
"Hamulcowy" problem
Autor Wiadomość
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-06-2007, 10:33   "Hamulcowy" problem

Mam dla szanownych forumowiczów problem do rozwiazania. :D
Mianowicie , z moimi hamulcami dzieje się cos dziwnego. Nie miałem ostatnio czasu tym się zająć , ale bardzo mnie ciekawi co powiecie na to. Zaciski z przodu zostały wyczyszczone jakiś miesiąc temu więc nic nie jest pozapiekane, a i tak jedno koło hamuje mocniej od drugiego. Przewody gumowe wymieniłem . Po za tym bywa tak, że hamuję to mogę cisnąc z całej siły a tu hamowanie takie jak bym lekko pedał przycisnął – nie jest to znane zjawisko faddingu (zwalniacze a nie hamulce). Innym razem przyhamuje ostro to tipek ładnie wytraca prędkość(tak jak powinno być). Dodatkowo czasem pedał przy hamowaniu jakby przeskakiwał o stopień niżej bez utraty siły hamowania. Dziwne to wszystko . Co to może być? Czy padające serwo czy tez pompa? Czy może całkiem coś innego? Faktem jest że odkąd go kupiłem do tylnych hamulców nie zaglądałem , ale czy tam może być przyczyna takiego dziwnego zachowania hamulców? Pedał „bierze” wysoko hamulce przy lekkim naciśnięciu działają prawie prawidłowo. I co powiecie?
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-06-2007, 10:39   

moto77, a odpowietrzyłeś układ dobrze ,po tym czyszczeniu i zmianie przewodów :?:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-06-2007, 12:06   

Jeżeli cały układ hamulcowy odpowietrzyłeś prawidłowo -to w 100% pompa hamulcowa nadaje się do wymiany . I nie baw się w "zestawy do regeneracji" tylko od razu zmieniaj całą pompę .
     assistance
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-06-2007, 12:10   

Odpowietrzyłem jasna sprawa.......Właśnie takie podejrzenia mam że to pompa , tylko nie chciałbym nie potrzebnie wydawac kasy dlatego rzuciłem temat na forum. A w zestawy sie faktycznie nie będę bawił jak juz to w całości wymienię? tylko czy 1,8 ma taka sama jak np 1,4 czy 1,6 ? tego nie wiem?
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-06-2007, 21:09   

Servo to tylko wspomaganie. Więć jak by Ci ono "padło" to byś miał twardy pedał lub mocniej byś musiał deptać.

Sprawdzałeś też samoregulatory na tyle? Ja miałem taki przypadek, że samoregulator na jednum kole nie działał tak jak powinień i pedał hamulca mi się "zapadł". Jak "pompowałem" pedałem to było ok. Ostatnio wymieniałem cylinderek na tyle i przy okazji zrobiłem go + dałem nowy zestaw wszystkich sprężynek.

Pompę też wymieniałem, powód - pomimo regulacji nadal musiałęm dusić w pedał hamulca, przednich kół nie dawało się zblokować i ogólnie pedal hamulca dawał taki opór jak byś deptał w masło.

Koszt nowej to około 110-130zł.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-06-2007, 06:49   

U mnie pompowanie nie jest konieczne po prostu naciskam pedał i raz dobrze hamuje a raz źle, oczywiście zawsze wyczuwalna jest różnica w sile hamowania miedzy przednimi kołami. Pedał nie zapada sie, po lekkim nacisnięciu czuć że hamuje. nigdy sie z czymś takim nie spotkałem ...chyba po prostu wymienie pompe i sie zobaczy. A i do tylnych hebli tez zajrzec trzeba będzie...bo tez mam wrażenie jakby jedno koło lepiej hamowało?
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-06-2007, 11:59   

U mnie przed wymianą pompy było tak, że czasami auto hamowało jak by po przekątnej. Hamowałeś i czułeś różnicę między kołami, bo znoisło lub wyginało karoserie. A przednich kół nie szło zblokować na suchej najwierzchni, gdy wciskalem pedał hamulca do oporu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-06-2007, 15:29   

cóż to trzeba wymienic ...trzeba sklep odwiedzic
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-06-2007, 12:15   

Układ hamulcowy w T/T jest tak zbudowany, że w pompie są dwie sekcje i koła są podłączone do niej po przekątnej. Jeżeli jest sprawny korektor siły hamowania a jedna z sekcji przepuszcza to t będzie efekt jakby dobrze hamowało tylko jedno przednie koło. Najlepiej sprawdzić to na luźnej nawierzchni: jak zblokuje po przekątnej to pompa.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2007, 15:45   

emeres napisał/a:
Układ hamulcowy w T/T jest tak zbudowany, że w pompie są dwie sekcje i koła są podłączone do niej po przekątnej. Jeżeli jest sprawny korektor siły hamowania a jedna z sekcji przepuszcza to t będzie efekt jakby dobrze hamowało tylko jedno przednie koło. Najlepiej sprawdzić to na luźnej nawierzchni: jak zblokuje po przekątnej to pompa.

Że są dwie sekcje - to pewnik ! Ale coś mi się wydaje , że ( w wersjach bez ABS ) jedna sekcja obsługuje przód , a druga - za pośrednictwem juz tylko jednego przewodu hamulcowego - cały tył ? I ten przewód rozdziela się za korektorem na oba koła - bo jak inaczej rozwiązałbyś działanie korektora hamowania tylnej osi ?
A efekt hamowania po przekątnej - to akurat zrzuciłbym na zapowietrzone hamulce , albo zapieczone tłoczki .
     assistance
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-06-2007, 21:30   

Jakiś czas temu wymieniałem przewody w Temprze i na tył na pewno idą dwa przewody, któte wchodzą do korektora i równiez dwa wychodzą. Z tego wynika, że korektor też musi mieć dwie sekcje. W Uno na tył idzie jeden przewód. Najlepiej zerknij na pompę i zobacz ile wychodzi przewodów: 3 - jeden przewód na tył, 4 - dwa przewody na tył. Ja wywaliłem korektor i teraz każdy przewód zaczyna się w pompie i kończy bezpośrednio w kole. W takim układzie jak u mnie jak padnie jedna sekcja to auto będzie hamowało po przekątnej.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-06-2007, 20:40   

faktycznie do tyłu dwa przewody idą ... do korektora i z korektora do kół...a co do pompy to jednosekcyjnych pomp to się od poczatku lat 70-tych nie stosuje hehe
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-06-2007, 22:37   

Że jak? To,że są dwie sekcje to się zgodzę, ale nie, że po przekątnej! Pierwsza sekcja odpowiada za przód, a druga sekcja za tył. I na przód i na tył ida po 2 przewody.

Zdjęcie z jakiejś aukcji.
Te dwa przewody które widać co wychodzą z pompy są od przodu, a te dwa pod zbiorniczkiem są od tyłu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-06-2007, 12:24   

U mnie było na pewno po przekątnej. W książce do obsługi T/T jest napisane:
"Hamulec roboczy jest uruchamiany hydraulicznie.W układzie zastosowano wspomaganie za pomocą podciśnieniowego urządzenia wspomagającego. Układ hamulcowy jest dwuobwodowy (podział po przekątnej)."
PS Nie wiem jak wrzucać obrazki
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-06-2007, 12:36   

miszko, przeważnie w kazdym aucie daje się własnie połączenie po przekątnej ze względów bezpieczeństwa bo wiadomo że przód mocniej hamuje niż tył i zrobienie podziału przód/tył w wypadku awarii przodu moze się przykro skończyć.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-06-2007, 14:27   

emeres, dodawanie fotek
http://forum.tempra.org/t...zdjec-vt727.htm

To dziwne, u mnie było ustawione (fabrycznie), że przewody z przodu pompy idą na przednie hamulce, a z drugiego sektora idą na tył. Tak też teraz zrobilem, gdy zakładałem nową pompę.

** Dodano: 08-06-2007, 15:28 **
To jak to miałoby być podłączone? Patrząc na ten rysunek powżyej prawy przod idzie do, lewy przód idzie do?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-06-2007, 14:32   

miszko, tak jak koledzy piszą ja rozumiem to tak ,prawy do lewego ,lewy do prawego :roll:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-06-2007, 14:38   

To taka piosenka jest ;D
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-06-2007, 15:29   

miszko napisał/a:
To taka piosenka jest


Może cza ją śpiewać przy montażu haha haha
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-06-2007, 22:57   

Jak rozmawiałem z mechanikiem to pytał jak wychodzą przewody. Z tego co zrozumiałem to jest tak:
jeżeli przewody na przód i na tył wychodzą parami, każde z osobnych sekcji to znaczy, że w pompie sekcja konstrukcyjnie daje mniejsze ciśnienie na tył niż na przód
jeżeli po przekątnej, to sekcje równo dają i demontaż korektora może w zimie powodować uślizgi dupy(czy to prawda osobiście dowiem się w najbliższą zimę)
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
kamil 1,6 
witamy nowego


Wiek: 37
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 8
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-01-2008, 15:44   

ja mam wlasnie taki problem nabylem nie dawno tempre wymienilem na nowe tarcze klocki i 3 litry plynu aby odpowietrzyc i hamulec jest slaby nie zblokuje mi kol na suchym a hamulce mam takie ze za pierwczym razem wbije sie w podloge a za drugim troszecze sie pogniesie i nie wiem co mam zrobic czy moze to byc tez pompa??
_________________
Nie ważne co masz,ważne jak tym jezdzisz:)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load