Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie ma ciśnienia!
Autor Wiadomość
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-07-2013, 20:29   Nie ma ciśnienia!

Witam!
Od trzech miesięcy mam mam coraz gorsze hamulce. Pedał stopniowo stawał się twardszy i łapał tylko do połowy, ale nigdy nie zatrzymałem się naciskając go, zawsze przejechałem kilka metrów. Gdyby ktoś nagle zatrzymał się przede mną - biję go w tył jak nic!
Wymieniłem tarcze, klocki, bębny, szczęki, przewody miedziane w całym samochodzie, przewody elastyczne z przodu, dzisiaj pompę hamulcową. Nic. Na dodatek teraz hamulec wpada do samej deski, a reakcja jest żadna... Serwo pracuje dobrze. Przy trzykrotnym odpowietrzaniu okazało się, że w tylnych kołach nie ma w ogóle ciśnienia. Po odkręceniu odpowietrzników z tyłu płyn czasami delikatnie kapie, nic więcej. Za to z przodu przy odkręceniu od razu pedał po pompowaniu wpada w podłogę.
Co mam wymienić? Korektor hamowania - nie puszcza płynu? Może całkiem go wyjąć? Czytałem kiedyś o takim procederze. Przewody elastyczne z tyłu - zapchane? Odpowietrzać do skutku? Pompa nie przepuszcza... Już sam nie wiem, co mam robić? Wyciągnąć zaciski, kupić zestawy naprawcze i zregenerować? Może jakaś rdza, albo jakiś przeciek słabo widoczny...?
Proszę o jakieś porady, bo jutro muszę to zrobić:)
Będę bardzo wdzięczny za pomoc!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-07-2013, 23:50   

Sam sobie odpowiedziales.Jesli plyn z tylu tylko ledwo kapie to jak ma hamowac.Zdejmij gume z korektora i sprawdz czytloczki chodza.Jeli z zewnatrz widac rdze to mozesz go usunac laczac rurki.Ostatnio u siebie tak zrobilem i tyl wcale nie hamuje za mocno a hamulec o niebo skuteczniejszy.I wreszcie zniknal problem rdzewiejacych tylnych tarcz.Tak wiec taki zabieg moge szczerze polecic.Wychodzi na plus :)By nie niszczyc rurek dochodzacych do korektora i tym samym miec mozliwosc w razie czego zalozenie sprawnego zrobilem krotkie zlaczki przewodow w ksztalcie litery U.Potrzebujesz tylko koncowki na rurce z wewnetrznym gwintem M10x1 a z drugiej strony M12x1.Oczywiscie dwie sztuki i po sprawie.Z odkreceniem rurek z korektora jest troche zabawy bo ciasno tam i przeszkadza zbiornik paliwa ale w godzine dalem rade.Zlaczki przygotowalem wczesniej.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-07-2013, 13:28   

tasiorM dziwnie to opisujesz jeśli pedał wpada do samego dna to oznacza raczej zapowietrzenie układu i nie dziwota że płyn ledwo kapie z tyłu - warunek to prawidłowe odpowietrzenie na wyłączonym silniku i sprawdzenie po 2 -3 godzinach czy pedał nie jest miękki
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-07-2013, 21:20   

Dla mnie tez to jest dziwne, ale odpowietrzalem juz 6 razy i nic to nie daje. W lewym tylnym kole nawet nie kapie. Nie moge odkrecic rurek ani przewodow, bo sruby sie obrabiaja. Samochod zostawie mechanikowi, ktory wymienial caly uklad. Skoro nie zabezpieczyl nawet nakretek, to niech sie teraz sam meczy. Oczywiscie wszystko w ramach gwarancji...
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-07-2013, 21:32   

wrzuć do bagażnika ze 3 worki cementu żeby korektory się otworzyły na full a samochód ma stać na kołach i wtedy odpowietrzaj albo zmień mechanika
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-07-2013, 07:59   

Zajme sie tym jutro i dam znac o efektach:-) Na razie dzieki za porady!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load